صفحه اول | عضویت در سایت | تماس با ما | RSS | ورود کاربران امروز جمعه ، 8 مرداد سال 1389
مواضع و نطق های مهم ایراد شده
  پیشنهاد اعلمی مبنی بر لزوم اعلام كامل‌ اموال‌ و داراييهاي‌ داوطلبان نمایندگی و همسر و فرزندان‌ آنها
  تصویر اولین میثاق وکالت اعلمی با مردم آذربایجان/2
  تصویر اولین میثاق وکالت اعلمی با مردم آذربایجان/1
  اهداء لوح یادبود هیات داوران سومین کنگره تامین اجتماعی به اعلمی برای نوشتن مقاله "انسان سالم ماهر و دارای تامین محور توسعه است"
  اهداء لوح یادبود ششمین جشنواره مطبوعات به اعلمی
  اهداء لوح یادبود ششمین جشنواره مطبوعات به اعلمی و نامزد شدن وی برای دریافت قلم بلورین جشنواره در رشته معارف
  اهداء لوح یادبود ششمین جشنواره مطبوعات به اعلمی و نامزد شدن وی برای دریافت قلم بلورین جشنواره در رشته مقاله اجتماعی
  اهداء لوح یادبود ششمین جشنواره مطبوعات به اعلمی و نامزد شدن وی برای دریافت قلم بلورین جشنواره در رشته مقاله سیاسی
روز نوشت ها
  گزارش گام به گام از چگونگی ارتقاء "ممقان" به بخش و گشایش شعبات ادارات در آن(عمران-4)
6 مرداد 1389
  عناوین و لینک قسمتی از اقدامات و پیگیری های اعلمی برای دانشگاه ها و دانشگاهیان آذربایجان در مجلس ششم(حقوق بشر-2)
4 مرداد 1389
  بخشی از عناوین و لینک طرح ها، پیگیری ها و اقدامات اعلمی برای استیفای حقوق بازنشستگان در ششمین دوره مجلس(حقوق بشر-1)
31 تیر 1389
  عناوین و لینک قسمتی از پیشنهادات، پیگیری ها و اقدامات اعلمی در مجلس ششم که به تاسیس چندین واحد دانشگاهی در آذربایجان منجر شد.(عمران3)
30 تیر 1389
  بخشی از عناوین و لینک طرح ها، پیگیری ها و اقدامات اعلمی در رابطه با بزرگراه ها و راه های مواصلاتی در ششمین دوره مجلس(عمران-2)
29 تیر 1389
بیشتر بخوانید ...
پر بیننده ترین مطالب
  نامه سرگشاده یک بنده خدا ،به بنده دیگر خدا مقام محترم رهبری!
  در شورای نگهبان چه گذشت؟ (لزوم تشکیل شورائی برای پاسداری از حقیقت و عدالت )
  (حدفاصل میان حکمرانی بد و خوب) آخرین نطق پیش از دستور دوران نمایندگی1
  قسمتی از فیلم اعترافات پخش نشده ابطحی و چند سوال!؟
  بجای بیوگرافی:خلاصه ای از فراز و فرود های زندگی من
  نسبت بیانیه مقام رهبری با قانون انتخابات ریاست جمهوری!؟
  بعضی از مسئولان غیر مسئول کلاهشان را بالاتر بگذارند! (به بهانه حماسه آفرینی های عده ای از لباس شخصی ها)
  اهداف و چرائی انتشار فیلم اعترافات ابطحی و ارزیابی واکنش های مربوط به آن و پاسخ سوالات و شبهات -2
  واقعیت های هشتمین دوره انتخابات مجلس؟!**(تحلیلی پیرامون هشتمین دوره انتخابات مجلس)
  بجای پاک کردن صورت مساله به هضم واقعیت ها بپردازید! ( نگاهی متفاوت به انتخابات هشتم)**
بیشتر بخوانید ...
تصویر برگزیده
Skip Navigation Links
صفحه اول
روز نوشت ها
وب نوشته ها
کارنامه مجلسExpand کارنامه مجلس
زندگینامه
خاطرات
مقالات
سخنرانی ها
مصاحبه
سخن میهمان
از همه جا از همه کس
پر پیننده ترین مطالب
مشاغل و مسئولیت ها
نامه ها و اقدامات ویژهExpand نامه ها و اقدامات ویژه
در نگاه دیگران و رسانه ها
گالری عکس
صدا و تصویر
جستجو
آرشیو موضوعی
سخن میهمان
  رویکرد جالب و متفاوتی از احمد جنتی نسبت به ولایت فقیه و اختیارات او در مجلس خبرگان رهبری!
  موحدي كرماني: وزارت كشور موظف است گروهي را که معتقد به هيچيك از اديان آسماني نيست، ولي ملتزم به قانون اساسي است، گروه رسمي و قانوني بشناسد
  گزارش مختصری از وضعیت بازداشت شدگان اخیر آذربایجان
  آیت الله خامنه ای: كدام قانون اساسي است كه بيش از 30 سال عمر كند؟
  آیت الله خمینی: خيال مى كنيد كه روحانيت اسلام را مى شود مثل روحانيت مسيح كرد؟ روحانيت شيعه مستقل است.
بیشتر بخوانید ...
از همه جا از همه کس
  احمد جتتی: زمانی که امام خمینی رحلت کرد، خداوند متعال، سمت رهبری انقلاب را بر مقام معظم رهبری محول کرد
6 مرداد 1389
  احمد توكلي: اينها نميتوانند حقوق بگير امام زمان باشند
2 مرداد 1389
  مقام رهبری: ولایت فقیه شعبه‌اى است از ولایت ائمه اطهار (ع) که همان ولایت رسول الله (ص) مى‌‌باشد
31 تیر 1389
  نامزدهای پیشنهادی آقای خامنه ای برای پست نخست وزیری و واکنش مجلس نسبت به آنها
30 تیر 1389
  آیت الله خمینی (ره): هركس بگويد راي شوراي نگهبان كذا است مفسد است!
26 تیر 1389
بیشتر بخوانید ...
جستجو در سایت
 
پیوند ها
  کلیپ کوتاهی از سخنان اعلمی در مجلس p-alami(omid20.com).3gp
  لیست ویدئو کلیپ های اعلمی در گوگل(1)
  ویدئو کلیپ سخنرانی های اعلمی2
  مشروح مذاکرات مجلس تدوین قانون اساسی
  مشروح مذاکرات شوراي بازنگري قانون اساسي
  خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران(هرانا)
  وبسایت دفتر آیت الله العظمی سیستانی
  لیست وبلاگ های متنوع فارسی
  مشروح مذاکرات تدوین و بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در
  متن کامل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همراه با اصلاحات 1368
بیشتر بخوانید ...
متن مطلب
ما آخرین کسانی هستیم که از راه قانون اساسی به مبارزه سیاسی برخاسته ایم! (گذشته چراغ راه آینده)
... گذشته می تواند چراغ راه آینده ما باشد. کسانی که از تاریخ پند می گیرند همیشه چند گام جلوتر از دیگرانند. به عبارت دیگر تاریخ را به دو روش می‌توان خواند. روش نخست این است که آنرا بصورت یک داستان بخوانیم و از کنار آن بگذریم. ...

گذشته می تواند چراغ راه آینده ما باشد. کسانی که از تاریخ پند می گیرند همیشه چند گام جلوتر از دیگرانند. به عبارت دیگر تاریخ را به دو روش می‌توان خواند. روش نخست این است که آنرا بصورت یک داستان بخوانیم و از کنار آن بگذریم.

روش دوم این است که آنرا به قصد پند و عبرت گرفتن بخوانیم.

قران با بیان "فاعتبروا یا اولوالالباب"، عمل به شیوه دوم را توصیه می کند تا انسان ها با استفاده از تجربیات گذشته به استقبال تاریخ بروند.

از اینرو مطالعه فرازهای کوتاهی از تاریخ قبل از انقلاب به روش دوم، خالی از فایده نیست:

1-مرحوم مهندس مهدی بازرگان در دادگاه نظامی رژیم گذشته خطاب به رئیس دادگاه: "ما آخرین کسانی هستیم که از راه قانون اساسی به مبارزه سیاسی برخاسته ایم. از رئیس دادگاه انتظار داریم این نکته را به بالاتری‌ها هم بگوید.

2-در بیستم اردیبهشت 1357 پس از آنکه دانشجویان چندین دانشگاه علیه حکومت شاه تظاهرات کردند، دولت جمشید آموزگار با انتشار بیانیه ای تظاهرکنندگان را اخلالگر خواند و گفت مخالفان حکومت در مقابل جمعیت سی و پنج میلیون نفری وقت ایران "اقلیتی ناچیز" هستند.2

3-ارتشبد ازهاری نخست وزیر وقت رژیم شاهنشاهی در ۱۵ آذر ۱۳۵۷ طی نطقی در مجلس سنا:"شعارهای پشت بام مردم صدای نوار ضبط صوت است... آقايان! اينها دروغ است. ضبط صوت گذاشته‌اند روی پشت بام‌ها و صدای آن را بلند می‌‌كنند. من خودم، همراه خانومم رفتيم روی پشت بام، دوربين انداختيم، كسی روی بام‌ها نبود. اين‌ها همه‌اش نوار است..."

4-محمد رضا پهلوی شاه مخلوع ایران طی یک نطق تلویزیونی در 13 آبان 57:"من صدای انقلاب شما را شنیدم"

5-تیتر اصلی روزنامه اطلاعات در ۲۶ دی ماه سال ۱۳۵۷ هجری شمسی: "شاه رفت!"

6-آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در 12 بهمن 57 در بهشت زهرا:"من دولت تعیین می کنم، من تو دهن این دولت می زنم، من دولت تعیین می کنم، من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم"

7-روزنامه کيهـان 11 فـروردين 1358:" مـردم ايــران بـه «جمهوری اسلامی»، "آری" گفتنــد!؟ "

8-روزنامه اطلاعات 11 فروردین 1358:"هویدا هم به جمهوری اسلامی رای آری داد"!

زیرنویس:

1-تاریخ ۲۵ ساله ایران، از کودتا تا انقلاب، ج۱، ص، از دفاعیات مهندس مهدی بازرگان

2-گاهشمار انقلاب 12 بهمن 1387

++++++++++

لینک های مرتبط:

ما را هم در سوگ عزیزان خود سهیم بدانید!

اعلام اسامی 8 نفر از جان باختگان حوادث تهران در اطلاعیه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ

بررسی جامع رویدادهای روز عاشورا از نگاه رسانه های مختلف

درد دل ارغوان با خدا!

 

منبع :
تاریخ انتشار : 1388/10/08 | تعداد نظرات شما : 89 | نسخه قابل چاپ
نظرات خوانندگان
       • پست هوشمندانه اي بود!!
فرستنده : علي تاریخ ارسال : 1388/10/12
پاسخ به شما :
       • چرا در مورد ضرب و شتم قرار گرفتن همشهریانتن در تبریز در مراسم تدفین چنگیز بخت اور مطلبی نمینویسید آیا تهرانیها واجبترند؟
فرستنده : سنی سئوردیم آما ایندی سئومیرم تاریخ ارسال : 1388/10/12
       • سلام با مشاهده ی نظرات کاربران به نظری با نام تشکل آرمان دانشجو برخوردم که در یکی از نظراتش به مساله ی دستگیری فعالین آذربایجان در مراسم تشیع جنازه ی مرحوم بخت آور اشاره کرده بود برخوردم! آنچه برایم جالب توجه بود این مطلب بود:( پاسخ به شما : مدیرسایت:از صحت و سقم این خبر بی اطلاعیم ) با کمال احترام و علاقه ای که نسبت به شخص آقای اعلمی عزیز دارم سوالی از حضورتان داشتم: 1-منبع دریافت اخباری از این دست که اختصاص به دستگیری و ... فعالین و هویت طلبان آذربایجان دارد برای شخص شما کجاست؟! 2-آقای اعلمی عزیز و دوستان زحمت کش وبسایت اگر شما برای دریافت اخبار مربوط به جنبش سبز به دوستان اصلاح طلب-روزنامه های اصلاح طلبان(هر چند که با اوضاع فعلی کشور قدرتی برای اطلاع رسانی صحیح روزنامه ها باقی نمانده)-ماهواره و شبکه هایی چون بی بی سی یا رادیو فرداو .... متوصل میشوید و انتظار دریافت اخبار آذربایجان را هم از این مراجع دارید باید با عرض معضرت بگویم برای همیشه از آخبار آذربایجان بی اطلاع خواهید ماند!!! عزیزان ما (آذربایجان) مردمی به حق مظلوم و اسیر هستیم! آیا سانسور شدید اخبار آذربایجان از سوی انحصارطلبان قواهی بر حقانیت این ملت نیست؟! آری [مردم] من مظلوم است و آقای مدیر سایت امروز خون کسان دیگری برای شما رنگین شده چرا که موج در آن سوی ایران است ! و ما اینجا تنها و غریب! اگر این مطالب به گوش آقای اعلمی برسد برایم کافیست و اگر با طبع لطیف و روح زود رنجتان سازش ندارد آن را حذف کنید تا خدای نکرده تهمتی بر کسی روا نداشته باشم. سید طه از تبریز
فرستنده : سید طه تاریخ ارسال : 1388/10/12
پاسخ به شما :
       • با سلام دوباره جناب اعلمی، با عرض معذرت آدرس درست سایت مورد بحث در کامنت قبلی من www.ipu.org میباشت. دانیال، دانشجو دوره دکترا
فرستنده : دانیال تاریخ ارسال : 1388/10/12
       • با سلام دوباره، این سایت (www.ipu.com) مربوط به سازمان بین‌المللی پارلمانها است که کانونی جهانی‌ جهت گفتگوهای پارلمانی است. این سازمان در زمینه دیالوگ، هماهنگی‌، و مبادله تجربیات بین پارلمانهای کشورهای مستقل جهت استقرار ارگان‌هایی‌ که به معنای واقعی‌ و به درستی‌ نماینده مردم آن جامعه هستند فعالیت می‌کند. یکی‌ از فعالیت‌های عمده این سازمان پاسخ به سئوالاتی در این زمینه می‌باشد که به طور مثال تعریف انتخابات سالم و بیطرفانه چیست و وظایف دولت در قبال آن چیست و دیدگاه خود را که بر گرفته از مباحث پارلمانی کشورهای مستقل است ابراز میدارد. البته مباحث پارلمانی بسیار زیادی در این سایت موجود است که فکر میکنم به رشته کاری و تحصیلی‌ شما خیلی‌ نزدیک باشد. دانیال، دانشجو دره دکترا
فرستنده : دانیال تاریخ ارسال : 1388/10/12
پاسخ به شما : متشکرم
       • با تشکر جهت تذکرتون منظور من آقای رضا بودند 1نکته دیگر در باره حرفهای این برادرمون منظورشون هز عریان و رقاص کیا هستند؟اگر از لحاظ پوششی منظورشونه ضمن احترام به عقیده هر انسانی در نوع پوشس خود لازمه به ایشون یاداوری کنم که چرا عکسهای منتشر شده توسط ایرنا و فارس از تجمع 4شنبه رو دوباره نگاه نمیکنند؟چرا در بهبوهه ی انتخابات فقط مصاحبه این عزیزان پخش میشد؟هنوز تجمع زنان حامی احمدی نژاد رو که از یاد نبرده اید ؟عکسهای اون تجمع را هم خوب نگاه کنید. حال سوال من اینه اگر بد است واسه همه بد است و بدتر از اون چه شده که بعد از 30سال حکومت اسلامی بر این سرزمین در این کشور عریان طلب و عیاش و دزد و فاسد و فاسق و مافیا در اناع و سایزهای مختلف وجود داره؟ درباره سطلهای آشغال هم خدمتتان عرض کنم شما که آرزوی ضدشورشی را در سر میپرورانید (اگر تاالان برآورده نشده باشه) اینهارو باید بهتر بدونید که چرا باید آتش روشن کرد ما شهادت طلب نیستیم حق طلبیم اما از مرگ هم ترسی نداریم نه ما که در خون همه ایرانیها وجود داره این خصلت .
فرستنده : حامد تاریخ ارسال : 1388/10/12
       • حق با شماست نشان داده اید که چقدر بر سر حرف خود میمانید این فائزه خانم دختر کسی است که در زمان 8سال حکومتش تا ما اعتراضی میکردیم همین شما کفن پوشان مخالفت با ایشان را مخالفت با امام زمان (عج) میدانستید شماها این چیزها را زود از یاد میبرید ولی حافظه ملت هیچگاه از ظلم پاک نمیشود حال چه شده که همو را مخالف خدا میدانید؟آقای کروبی جند دوره رءیس مجلس و رئیس بنیاد شهید بودند با فرمان امام و شماها کم برایشان کفن نپوشیدید؟آقای ناطق که یادتان هست هنوز؟ اگر میگوئید چرا الان طرفدار اونها شده اید باید خدمتتان عرض کنم که ما طرفدار اونها نشده ایم که اونها به سمت ما آمده اند (حداقل در ظاهر) گذشت زمانی که مردم دنبال عده ای راه میافتادند الان انها هستند که راه مردم را میروند برادر والا که من نمیدونستم ساندویچ هم میدادند خوش بحالتون قسمت ما که همیشه گاز بوده و باتوم و گلوله در ضمن برادر عزیز مقوله شهادت آقای موسوی حبیبی و زیر کردن مردم توسط ماشین های نیروی انتظامی کاملا از هم جدا هستند گفتم که بدانی دوست عزیز آغوش مردم برای شما هم هنوز باز است و باز هم خواهد ماند چرا که مولای ما حسین (ع) است که حر را در واپسین لحظات پذیرفت منش ما حسینی است شما به راه چه کسانی میروید که میخواهید مادران مارا به عزایمان بنشانید؟اشک همان مادران در 8سال جنگ با دست خالی این کشور را نگه داشت و اشک همان مادران ریشه ظلم را خواهد سوزاند باز هم میگویم شعار ما شعار مولایمان حسین است که فرمومدند هیهات من الذله شماهارا نمیدانم
فرستنده : حامد تاریخ ارسال : 1388/10/12
پاسخ به شما : مدیرسایت:آقا حامد لطفا مخاطب خود را هم ذکر بفرمائید تا سوء تفاهمی پیش نیاید!
       • سلام آقای اعلمی, ممکنه که ازتون خواهش کنم برای آگاهی دوستانمون از استانداردهای حداقلی انتخابات آزاد و سالم این لینک رو با دوستان به اشتراک بگذارید؟ Declaration on free and fair elections,.... http://www.ipu.org/cnl-e/154-free.htm.....دانیال، دانشجو دره دکترا
فرستنده : دانیال تاریخ ارسال : 1388/10/12
پاسخ به شما : سلام، لطفا بیشتر توضیح دهید.
       • با سلام من در بیشتر مطالب شما اعتدال را دیده ام، امیدوارم بر این راه پایدار باشد.
فرستنده : Mohsen Sajadi تاریخ ارسال : 1388/10/12
       • جناب اعلمي با سلام و عرض ادب ، بايستي عرض كنم روزنامه كيهان و ادبيات نويسندگان معلوم الحال آن سالهاي متمادي است كه بر همين رويه است و تعجب از اين است كه حكومتي كه خود را بر پايه حق ميداند و نظام مقدس مينامندش اين روزنامه را پرچمدار خود معرفي ميكند !؟پرچمداري نظامي مقدس با اهانت و بي ادبي ، هتك حرمت رجال سياسي ، تحريف تاريخ ، دروغ پراكني و درج اخبار نادرست از اتفاقاتي كه مردم خود با دو چشم شاهد آن هستند و با تمام وجود لمسش ميكنند حيرت آور و بواقع مايه تاسف است.فرموديد كه " گذشته مي تواند چراغ راه آينده باشد" آري مي تواند باشد اما در كشور ما براي حكومتمداران هرگز نبوده است و از شواهد اينگونه پيداست كه اينبار نيز نخواهد بود ولي از صميم قلب آرزو مي كنم كه گذشته بتواند چراغ راه آينده مردم ايران باشد،ملت ما بارها و بارها فريب خورده است و يكي از اصلي ترين دلايل آن باورهاي غلطي است كه بعضا با آن بزرگ شده اند .حضرات اين روزها در بوق و كرنا كرده اند كه در روز عاشورا مشتي فريب خورده حرمت عزادارن حسيني را شكسته اند اما من ميگويم آنكه حرمت شكست جوانان ايراني نبودند بلكه خود آقايان بودند، آري فريب خورده اند اما در گذشته از آقايان ! من به نوبه خود مدتها قبل در متني با تيتر " آقايان حرمت آزادي را كه شكستيد حرمت دين را شكستيد " و مقالات و نامه هاي بسيار ديگري به حضرات هشدار داده بودم اما افسوس كه قدرت چشم ها را نابينا و گوشها را ناشنوا ميكند،اشارات آموزنده اي داشتيد به فرمايشات برخي از رجال سياسي همچون شادروان بازرگان و ديگراني كه در مقاطعي خاص از تاريخ كشورمان ايفاي نقش نمودند،بقول خواجه شيراز"وعظت آنگاه كندسودكه قابل باشي" اگر قرار بود تذكرات فعالان سياسي مثمر ثمر باشد بي شك كار به اينجا نمي كشيد ، در نهايت به نوبه خود به خانواده محترم حضرت آيت الله منتظري مردي كه (در تاييد فرمايش شما) در اوج شهرت دست از قدرت شست تسليت عرض ميكنم همينطور به جناب مير حسين موسوي از بابت عزيز از دست رفته شان عرض تسليت دارم و از خانواده تمامي شهداي حوادث اخير ميخواهم من را نيز در سوگ خود شريك بدانند ، اين روزها ملت ايران يكپارچه عزادار است ! سربلند باشيد ، ارادتمند مهرداد اميررحيمي
فرستنده : مهرداد اميررحيمي تاریخ ارسال : 1388/10/12
پاسخ به شما :
       • با تشکر از آقای اعلمی که موقعیتی فراهم کردند که همه نظراتشون رو بگن ما در کشوری زندگی میکنیم اسلامی که نزول حرام است اما بانکهی اون 24درصد از مردم سود میگیرد!!!ما در کشوری زندگی میکنیم که تا دیروز1000تا مستند بر علیه شرکت های هرمی پخش شد و هرروز بگیر ببند سردسته هاشون بود اما حالا قانونی شده و فقط باید سهم بپردازند!!!! ما در کشوری زندگی میکنیم که آرزوی بعضی از جوانانش یک زور نیروی ضد شورش بودن در برابر مردم بی دفاع هست( و دیدیم امثالهم را وقتی در حلقه مردم درمیآیند چه زیبا شعارهای زیباتر سرمیدادند و گریه کنان ابراز پشیمانی میکردند) همه میدانند مردم ایران نجیبند و صبور و متاسفانه همیشه از این نجابت و صبر سوءاستفاده کردند هنوز هم دارند آستانه تحمل مردم را محک میزنند به والله که اگر دیر بشود همه متضرریم چون خشم مردم مهار نشدنی است از بیت المال صحبت فرمودند کجا بودند این داعیه داران بیت المال وقتی که میلیارد میلیارد به بولیوی وام دادند آنهم بدون اطلاع مجلس خودشان اون پول بیت المال نبود؟کجابودند وقتی که مشکل مسکن در ایران بیداد میکند دکترشان برای افتتاح منازل مسکونی ساخته شده برای برادرات سوسیالیستمون تا ونوزئلا قدم رنجه فرمودند آن بیت المال نبود؟کجایند این سینه چاکان بیت المال وقتی دانشجوی دکتری ایرانی هزینه های زندگیش به زور تامین میشه دکتر این عزیزان بورس تحصیلی به برادران آمریکای لاتین اهدا میکنند؟چرا فریاد برنیاوردید که یک نهاد نظامی از کجا 8 هزار میلیارد تومن پول میاورد؟ راستی جهت تبدیل مایل به کیلومتر شیخ دردسترس نبود، دکتر کردان هم که مرحوم شده بودند ایشالا سراغ دکتر دانشجو یا دکتر رحیمی یا صاحب محصولی خواهم رفت و اگر نبودند سراغ کارشناس ارشد همه رشته ها خواهم رفت نگران نباشید طولانی ترین خیابان تهران حدود 16مایل است پس حدس ما درست بود که منظور از نقطه حرکت اتوبوسها بوده
فرستنده : حامد تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • با سلام با توجه به اینکه تمایلی ندارم سایت شخصی آقای اعلمی به محل منازعه تبدیل بشه ، بنابراین آخرین کامنت رو در این زمینه قرار میدم و باقی امور رو کاری ندارم . چرا که در عمل نشون دادیم و میدیم که تا چه حد رو حرف هامون می ایستیم . و اما در مورد ساندویچ باید عرض کنم خیلی عجیب هست که ساندویچش رو میگید ما خوردیم ولی بانوی آزادی شما ( فائزه هاشمی ) ساندویچ های خیابان انقلاب به مزاقشون خوش اومده و هر از گاهی شما رو جمع میکنه و تشریف میبرین برای ساندویچ خوردن و ساندیس خوردن . تمام حرف ما این هست که اعتراض آرام و منطقی هیچ اشکالی نداره . اما سؤال این هست . چرا شما به طریقی عمل میکنید که حتی ماده ... حاری مثل مریم رجوی جرأت میکنه اسم شما و رهبرانتون رو به زبون بیاره و اونها رو همرزم بخونه . تمام حرف ما این هست که مسیرتون رو از دشمنان قسم خورده خودمون و خودتون جدا کنید . ولی شما اعلام برائت که نمیکنید هیچ ، به موقع اعتراض هم با چند عریان و عیاش و رقاص میایید و اموال عمومی رو تخریب میکنید . شکر لله که جبهه و جنگ رو از نزدیک دیدین و شاهد هستین که خون چه پاکانی ضامن این مملکت هست . بنابراین تصور نکنید که با چند عریانی طلب بشه همچین مملکتی رو به آشوب و ناامنی کشوند . ما فقط میگیم از عالم سیاستش که ما رو نصیبی نیست . لااقل بگذارید این امنیت نصفه و نیمه باقی بمونه . اگه شما نمیخواید که ما نمیتونیم اجبارتون کنیم . ولی حق بدین که خودمون لااقل به فکر امنیتمون باشیم . در ضمن شما که اکثریتین چرا تا حالا نتونستین ... بکنین و فقط سطل آشغال های تهرون رو به آتیش کشیدین ؟ ماشالاه همتون هم که شهادت طلبین پس چرا از مواجهه با مردم انقلابی و اراذل ( به گفته شما ) فرار میکنید و در راه رسیدن به هدف عالی به درجه رفیع شهادت نائل نمیشین ؟ در ضمن اون ماشین هم باز میگیم که شخصی بوده و نه نظامی ( ماشین ضاربین اون مرحوم ) . در ضمن شما رو به خدای احد و واحد قسمتون میدیم ، با توجه به اینکه به لطف دوستان لس آنجلسی شماها از مکان های توزیع ساندویچ و ساندیس به طور کامل آگاهی پیدا میکنید قبلش به ما هم بگین تا لااقل در بین فریادهامون گلویی تازه کنیم .
فرستنده : رضا تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • سه شنبه 8 دی ماه سال 1388 آب را گل نکنید، کسی در شهر تبریز کشته نشده است روز عاشورا همزمان با وقوع حوادث در شهر تهران و در برخورد نیروهای انتظامی و مردم که به کشته شدن چندین تن انجامیده است برخی از رسانه های وابسته به جنبش سبز مدعی اعتراضات در شهر تبریز و کشته شدن چهار نفر شده اند. بر اساس گزارشات رسیده در روز عاشورا در شهر تبریز اعتراضات گسترده ای صورت نگرفته و کسی نیز کشته نشده است. جنبش اعتراضی ایران موسوم به جنبش سبز که از آغازین روزهایش خواهان پیوستن آذربایجان به این اعتراضات می باشد با تحریف اخبار سعی در رسیدن به مقاصد خود می باشد. اما آذربایجان بنا به دلایلی از پیوستن به این جنبش خودداری کرده است.
فرستنده : تشکل آرمان دانشجو تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • مدیریت محترم سایت ممنون از پاسختون ما هم همین رو میگیم ماهم تجربه تلخ براد کشی رو گذروندیم من جوون 20-30 ساله نیستم من هم شنیدم و احدودی دیدم که چشد بعد اون تجربه تلخ و اگر دل همه ما از خشونتهای عاشورا خون است بخاطر این نیست که به مردم حمله شد چرا که اون امر تکراری و طبیعی بود تن من وقتی لرزید که خشونت و تنفر در مرد دیده شد و تکرار گذشته یادمون اومد ولی ظاهرا افتخار است در این کشور برادر و هم میهن کشی در کوچه و پس کوچه ها
فرستنده : حامد تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • در ضمن حرف های ... هم برای اونها که انقلاب کردند و اونها که خاطرات پدرانشون رو مرور میکنند کاملا آشناست و تکراری ای چند جمله "دولت با هرج و مرج و آشوب مبارزه میکن" "جوانان را باید از توطئه ها و دسیسه ها آگاه کرد" " آیا مفهمو آزادی آنست که معدودی بخواهند با اعمال شرورانه آزادی اکثریت رو سلب کنند"و .... چقدر این جملات آشناست آری این جملات رو ... شما در دوره های مختلف زیاد تکرار میکنند این چندتا رو از روزنامه اطلاعات 21 فروردی 57 براتون نقل کردم میبینید که ... در اون زمان هم همینطور حرف میزدند و نتیجه حرفهاشون چه شد؟اونها تانک و هلیکوپتر جنگی هم تو میدون آوردند؟ زیر همین حرفها هم عکسی از تجمعی مشایه تجمعتان در 4شنبه چاپ شده!!! وقتی شماها قوه ادراک و تفکرتون را ... چگونه بفهمانم به امثالهم که چرا سوال پرسید که واسه چی یک تصویر هوایی نشون ندادند تا ماهم این 18 مایل را ببینیم؟منظور اون شبکه هم از 18 مایل احتمالا از مبدا اتوبوسها بوده برادر!!! شما در دنیای خویش خوش باش هرچند میدانیم که نیستید و شبها کمتر کسی از ... هستند که خوب بخوابند شما که جای خود دارید
فرستنده : حامد تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • تصاویری از عاشورای خونین 88 ----- http://dolat.wordpress.com
فرستنده : منوچهر تاریخ ارسال : 1388/10/11
       • و اما بحث توهین به معمار کبیر انقلاب همه محکوم کردیم و امیدوارم روزی پردهها بیفتد و روسیاه هو بشود و شرط میبندم که دوستان عافیت طلبی که الان سینه چاک و لباس ... بر تن دارند آن روز در جلو صف سنگ خواهند زد چرا که تا دیروز هم در صف کسان دیگه بودند اما سوال من اینه حمله به خانه و جماران اون بزرگوار و شکستن شیشه هاش توهین بزرگتریه یا پاره کردن عکس (البته اگر اراذل حمله کننده دزدی نباشند؟) توهین به خانواده ایشان توهین بزرگتری نیست؟ پس چرا کفن نمیپوشید برا این توهین ها؟ در باره سابقه انتظامی هم گفتم وقتی شما بچه بودید و اربابانتون عکس میانداختن ما سینه سپر کرده بودیم بگذریم مشکل شماها چیست مگر اکثریت قاطع نیستید؟ قبول حق با شماست پس لز چه میترسید؟در واقع از چی میترسند چون که شما نوچه ای بیش نیستید؟اجازه بدهند همین 200 نفر آزادانه و بدون حضور اراذل و اوباش تجمع کنند مثل 25 خرداد یا امثال اون؟ متاسفم که براساس یک تئوری ساده و بی مبنی که حتما از شزیعتمداری نشات گرفته فکر میکنید اگر به سمت خشونت تمام عیار بروند بخاطر در دست داشتن اهرمهای نظامی و انتظامی پیروزی با اونهاست ولی هیچگاه ننشستند و ببینند مگر شاه هم همین ها رو نداشت؟متاسفم که به کشتن مردم افتخار میکنید؟متاسفم که در جامعه ای هستیم که به مراجع اون حمله میکنند و دشنام میدهند و نوچه های اونها قرآن رو تفسیر میکنند برای ما!!! حداقل قرآن بخونید شنیده ها حاکی از اینست که همه اونها که چهارشنبه بودند دارند ... سخنرانتون هم که میل تهران کردند ظاهرا به اسلام برگردید
فرستنده : حامد تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • من بر اساس چیزی که ياد گرفتم با ... بحث نمیکنم و میگذارم در دنياي ... خويش خوشبخت زندگي کند اما چند نکته لازم است که حتما گفته بشه 1-ما که همیشه 200 نفر بیشتر نیستیم پس چرا چنین تجمع عظیمی!!! رو در جواب ما انجام دادند در جواب استکبار و اسرائیل مثل همیشه در میدان آزادی راه می انداختن بهتر بود تاثیرش هم بیشتر بود البته خب ساندیس های بیشتری هم نیاز بود ولی چه عیبی داره نفت که بالای 70 دلاره فلوس موجود!!! 2- کسی از این طرف ادعای حق بودن نداره و ادعای اینکه مخالفت باهاش مخالفت با خداست و معصوم است و از این حرفا 3- یاد عاشورا زنده نگه داشتن شعار آن بزرگواره که میفرمودند هیهات من الذله حال اگر شعار شما مخالف این است خود دانی 4- اما اینکه گفته شده بترسید از خشم مردم والا که من هم همین رو میگم که بترسی از خشم مردم که باز هم حتی به قیمت عفب افتادگی 100ساله خشم خودشون رو نشون خواهند داد نمیدونم چند سالته ولی وقتی شما و امسال شما و بزرگترهاتون میومدن تو جبهه و عکس مینداختند و الان نونش رو میخورن (خودم ادعایی ندارم ) همین مردم جلوی توپ و تانک عراق ایستادند و همونها الان در فقر مطلق هستند تا حالا خرمشهر رفتید؟تاحالا آبادان ایلام حمیدیه ... رفتید اصلا میدونید اینها که گفتم کجا هستند؟ شماها ندید اما ماها دیدیم هنوز در 5 کیلومتری شهر اهواز مردمش برای اجاقشون از فضله گاو استفاد میکنم(با عرض معذرت) آیا تا حالا بوشهر رفتید که ببیند اطراف عسلویه و میدانهای گازی اون فقر بیداد میکنه این مردمی که مارو ازش میترسونید کیا هستند مارا ز سر بریده میترسانی؟ گر ماز سر بریده میترسیدیم در وادی عاشقان نمیرقصیدیم
فرستنده : حامد تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما : لطفا در مواجهه با یکدیگر از مرز نزاکت خارج نشوید. ضمنا اصرار هریک از طرفین برای بی اعتبار جلوه دادن طرف مقابل از جمله مزدور و مرتد و ...دانستن معترضین و منتقدین به رفتار و عملکرد کارگزاران حکومت و یا ساده اندیشانه ساندیس و ساندویج را علت و انگیزه حضور مردمی دانستن که به جانبداری از حکومت در راهپیمائی اخیر شرکت بودند، مشکل گشای معضلات جامعه ما نخواهد بود. باید پذیرفت که هم هواداران حکومت قابل توجه است و هم مخالفین و معترضین حاکمیت و قهرا ادامه این روند و تداوم خصومت ها به روش خشونت آمیز یعنی جنگ داخلی و برادر کشی!
       • با سلام چقدر جالب به گفته فرمانده سپاه امنیت کشور ما در از خیلی از کشورهای اروپایی بیشتر است اما: 2تا ماشین پلیس همین مملکت با امنیت کامل رو تو روز روشن میدزدند و در یک حکومت پلیسی تمام عیار تو روز روشن و با خیال راحت میان و مردم همون مملکت رو زیر میکنند و بعد هم متواری میشوند عین آب خوردن!!! یک ماشی با سرنشینان مسلح میان میزنند به یک شهروند دیگه بعد پیاده میشوند و بهش شلیک میکنند و سوار میشوند و بعد هم متواری میشن اونم تو روز روشن!!! حالا سوال من از آدمهای عاقل که هنوز مغزشون رو به چندتا ساندیس مواجبی ماهانه نفروختند چندتا سوال ساده دارم:1-اگر ماشین پلیس رو تو روز روشن میدزدند اونم نه یکی که دوتا حال این پلیس چطوری میخواد امنیت مردم رو تامین کنه (منظورم از مردم برادران لبلس شخصی و اوباشها نیست ها)؟2- حال که ماشینهاشون رو دزدین چرا وتی تو روز روشن از اونها استفاده کزردن این خودروها رو متوقف نکردن؟و مهمتر از همه از کجا فهمیدن این دو ماشین همون ماشینهای دزدیده شده است؟؟؟؟3- اگر نیروی انتظامی در صحنه شهادت آقای حبیبی موسوی حضور داشت چرا از این کار جلوگیری نکردند و چرا گذاشتند فرار کنند؟اگه نبودند از کجا میدونشتند کدوم ماشینه که دزدی باشه یا نه که همون شب این رو اعلا م کردند؟اگر دزدی بود چرا وقتی تو روز روشن از این ماشین استفاده شد متوقف نکردند این ماشین رو؟البته حتما واسه همه اینها توضیحی دارند برادران نمیدونم چرا وقتی به کسی میگی برادر ناراحت میشه این روزها؟؟!!!ما همه برادر دینی هستیم حالا چرا به خودشون میگیرن نمیدونم؟
فرستنده : حامد تاریخ ارسال : 1388/10/11
       • حکومت شاه هم تظاهرات خودجوش مردمی علیه اغتشاشگران برگزار کرده بود!(روزنامه اطلاعات/21 فروردین1357)http://passionofanna.wordpress.com
فرستنده : منوچهر تاریخ ارسال : 1388/10/11
       • 30 سال پس از انقلاب 57 ما با پشتیبانی نیروهای نظامی ، اطلاعاتی ، امنیتی تودهنی می خوریم .
فرستنده : جاوید تاریخ ارسال : 1388/10/11
       • اسامی 12 تن ازفرزندان آذربایجان که دیروز در تبریز بازداشت شدند اسامی 12 تن از فرزندان آذربایجان که دیروز پس از شرکت در مراسم ترحیم ...چنگیز بختاور در قبرستان بقائیه مارالان و پس از ادای فاتحه بر سر مزار ...غلامرضا امانی مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته و بازداشت شده اند به قرار ذیل است: 1- نصیب جواپور(دانشجو) 2- مجید جوادپور(دانشجو) 3- مهدی جوادپور 4- ابراهیم آسمانی 5- علی تهمتن 6- رضا عبدی 7- علیرضا یوسفی 8- ابراهیم فرج زاده 9- فرزین اصغری 10- علی ایمانی 11- نوید... 12- هویت نامعلوم براساس اخبار رسیده، سه برادر خانواده جوادپور دیشب ساعت 2 بامداد آزاد اما مجددا ساعت 7 صبح برای بازجوئی فراخوانده شده اند. همچنین گفته می شود که ابراهیم فرج زاده و علی تهمتن هدف ضرب و شتم شدید قرار گرفته
فرستنده : تشکل آرمان دانشجو تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما : مدیرسایت:از صحت و سقم این خبر بی اطلاعیم
       • برگزاری مراسم تشییع جنازه مرحوم چنگیز بخت آور و دستگیری بعضی از فعالین مدنی آذربایجان بنا به اخبار رسیده سه شنبه ۸ دی ۱۳۸۸ قبرستان مارالان شهر تبریز شاهد یکی از مراسم تشییع جنازه پر شکوه بود. جنازه فعال سرشناس ملی آذربایجانی مرحوم چنگیز بخت آور با شرکت هزاران نفر از فعالین ملی آذربایجانی از تمام آذربایجان برگزار شد. در این تشییع جنازه فعالین مدنی شناخته شده آذربایجانی هم شرکت کرده بودند. بنا به گفته شاهدین عینی هنگام خروجیه از مراسم تشییع جنازه تعدادی از فعالین مدنی شرکت کننده در این مراسم... سوار یک مینی بوس گردیده و به جای نامعلومی برده شده اند. هنوز هویت اشخاص دستگیر شده اطلاعی در دست نیست.
فرستنده : آرمان دانشجو تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • ضمن تسلیت ایام عاشورا و طلب آمرزش روح کشته شدگن اخیر، میلاد حضرت مسیح و حلول سال جدید میلادی و میلاد حضرت زرتشت را به عموم ایرانیان و جناب استاد اعلمی تبریک میگویم.
فرستنده : Ali Az Italy تاریخ ارسال : 1388/10/11
       • شعر اعتراض نكردم از( برتولت برشت) اول به سراغ یهودی‌ها رفتند من یهودی نبودم، اعتراضی نکردم . پس از آن به لهستانی‌ها حمله بردند من لهستانی نبودم و اعتراضی نکردم . آن‌گاه به لیبرال‌ها فشار آوردند من لیبرال نبودم، اعتراض نکردم سپس نوبت به کمونیست‌ها رسید کمونیست نبودم، بنابراین اعتراضی نکردم . سرانجام به سراغ من آمدند هر چه فریاد زدم کسی نمانده بود که اعتراضی کند
فرستنده : بی نام تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • 11-چه دلیلی دارد که یک فقیه حکومت داری کند آیا فقه حکومت داریست یا حکومت داری فقه . اساسن در فقه چه چیزیست که برخی افراد را مستعد حکومت داری می کند تا بعدا بوسیله دیگران کشف گردد؟ آیا آموزش اداره جمهوری را داده؟ آیا آموزش اقتصاد نوین جهانی را داده؟آیا اسانسن حوزه ی نفوذ احکام فرعی با اداره حکومت هم خوان است؟ 12-آیا در کره ارض کشور هایی به اسم آمریکا و یا انگلیس و یا فلسطین وجود دارند؟آیا بهشت و جهنمی در کار است؟اگر به بهشت رفتیم بعد ازآن چه کنیم؟ اگر هزار ملیارد سال لذت بردیم بعد از آن چه کنیم؟ آیا می توانیم ...شویم؟آیا اساسن بعد از حذف صفات و حالات منفی درکی از انسان بودن و حالات انسانی خود داریم؟آیا ... است؟ آیا پدران و مادران ما و ...خواران حکومت فعلی باید برا ما تعیین تکلیف کنند؟ ای کاش رئیس هرم بهارستان همچون آنروزی که تقاضای اشد مجازات را برای مردم ایران میداد در جهت حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور هم صریح عمل میکرد اینگونه شتاب می کرد.
فرستنده : سمراد تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • 6-تفاوت یا حسینی هستی یا یزدی با جمله بوش که این همه انعکاس داده شد که گفته با ما باشید در غیر اینصورت بر مائید چیست؟ 7-چرا برای اینکه شمار مخالفان خود را بدانند روزی را تعطیل و بدان اختصاص نمی دهند؟ 8-با اینکه می گفتند برخی سران حکومت پشت سر مخالفان اند چه شد چرا اکنون آقای هاشمی درسایتش بصورت روشن راهش رو از مخالفان جداکرده؟ 9-ما اگر نه .... نه مسعود رجبی نه آمریکا و نه انگلیس را بخواهیم باید چه کنیم؟چرا همیشه در صورت طرد این یکی با آن هستیم و در صورت طرد آن یکی حتمن باید با این باشیم؟ 10-چرا حکومت باید اسلامی باشد و اساسن چرا معنای جمهوری تکمیل کننده حکومت نیست آیا از این روست که جمهوری ناقص است و اسلام مکمل آن پس در این صورت چرا در تاریخ اسلام اثری از جمهوری اسلامی نمی بینیم آیا غیر اسلام یودن بد بودن است؟آیا پسوند اسلامی چیزی جز تائید حاکمیت فقیه نیست؟آیا اساسن از لحاظ تاریخی اسلام توانسته زمینه ایجاد حکومتی حداقل عادل را فراهم کند اگر هست برای چه کسی و یا چه کسانی ؟
فرستنده : سمراد تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • سوالاتی داشتم؟ 1-چرا ضد انقلاب بودن بد است و اینکه علت ضد انقلاب شدن چیست؟ آیا ضد انقلاب معنای ضد مردم بودن هم می دهد؟ 2-آیا کسانی که رک و صریح در خیابان ضد ... می گویند منافقند - اساسن منافق کیست؟ 3- دستاورد انقلاب اسلامی در طول 30 سال چه بوده که ما باید اونو قبول کنیم؟ 4-تفاوت آنها که بعد ازانتخابات سر سپرده آمریکا بودند با معترضان امروزی چیست که آنوقت هم علی رغم شعار ضد حکومتی اغتشاشگر خوانده می شدند ولی در حال حاضر منافق و محارب نامیده می شوند؟ 5-تفاوت حکومت نظامی با حضور هزاران نیروی مسلح در میان مردم چیست؟
فرستنده : سمراد تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • سلام. حق با شماست آقای اعلمی / الله مع الصابرین / اندکی صبر سحر نزدیک است. و سحر را با هم دیگر خواهیم ساخت...
فرستنده : فریاد عدالت تاریخ ارسال : 1388/10/11
       • بعد از قیام 29 بهمن 56 در تبریز در 21 فروردین 57 تظاهرات مردم تبریزدر حمایت از شاه انجام شد.اما سرانجام...
فرستنده : گمنام تاریخ ارسال : 1388/10/11
       • اینها از حیله های تاریخ خوب به نفع خودشان استفاده می کنند. امثال آقای شبس... قران بر سر نیزه می زنند.
فرستنده : علمداری تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • و اما مطلب آخر دوست عزیز در قرآن کریم خداوند حسین و کائنات فرموده است که : عده ای به جایی می رسند که مدعی می شوند به حق رسیده اند و در این بین خود را قانع کرده اند و گوش به حرف کسی فرا نمی دهند و برای قبولاندن حرف خود به دیگران به هر کاری دست میزنن . امروز آیا شما در این مورد شک دارید ؟ اگه آره که باید بپرسم دوست عزیز فقط این سؤال رو پاسخ بدید که اعتراض به فلان قضیه چه ربطی به آتش زدن بانک و مغازه مردم داره ؟ یا همون سطل آشغال ؟ شما و دوستانتون به چه حقی آنچه را که متعلق به همه هست و اون رو بیت المال مینامن آتیش میزنید . آیا یقین دارید که اونها از حقشون میگزرن . به چه حقی اونچه رو که متعلق به همه هست رو آتیش میزنید و تخریب میکنید ؟ حتی اگه یک نفر هم باشه که از این کار شما ناراضی باشه شما در این صورت مدیون هستید عرزیزم . اما اگه از این به بعد خواستید باز از این کارا بکنید پیشنهاد میکنم منزل خودتون رو تخریب بکنید و آتیش بزنید که لااقل رضایت صاحب اون رو یقین داشته باشین . اما مطلب اصلی این هست . سوزومه درست گولاخ ور ( به قول استاد شهریار ) امروز یک تنفر شدیدی نسبت به این جنبش کزایی پیش اومده . یک اتحاد بزرگی هم در مقابل اون از طرف مردم حزب الهی وجود داره . با مقایسه تصاویر روزهای اول اعتراضتون و تصاویر چند روز پیش به ریزشی که بینتون هست نگاهی بکنین و به این فکر کنین که : : خیلی غم انگیز خواهد بود که با تکرار اشتباهات گذشته و علی رغم اهمال مسئولین در کوچه پس کوچه ها و توسط خود مردم مادرانتون به عزاتون بشینن . این مردم فقط یه امنیت کزایی داشتن . حالا که اون هم سلب شده . یقین بدونید که با مسببینش برخورد سنگینی میکنن . حال خود دانید . به قول آقای اعلمی گذشته برای تجربه هست . به همون گذشته رجوع کنید و ببینید که حزب الله با کسی شوخی نداره . ... اتمام حجت . حالا شما هر حرفی میخواهید و هر توجیهی دارید ، خود دانید .
فرستنده : رضا تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • و باز سلامی دوباره . اما در مورد قرآن آتش زدن . برادر عزیز کمی هم از شیوخ آن طرفی مطلع شوید و در مورد همه چیز تفکر نمایید . کما اینکه عرض کردم همچون قضیه ی عکس آقای خمینی باز میگفتید نشان دادنش کاری بود زشت تر و چنین و چنان . کما اینکه اگر عکس آتش زدن قرآن هم نشان داده می شد . دیروز میدانید در میدان انقلاب به جای عکس ها جسم های بیشماری آتش میگرفت ؟ در مورد ارباب ، خوب در شرایطی که ارباب میر حسینی برای عده ای هست لابد تصور میکنند دیگران هم اربابی دارند و در خم ابروی او گرفتار . در مورد نیروی انتظامی . بنده آرزوی شخصیم این است که دوستان حتی اگر شده به اندازه یک روز سابقه انتظامی و یا امنیتی در کارنامه خود تجربه کنند . تظاهرات سال 42 و در امتداد اون برای زنده نگه داشتن راه حسین بود که اون زمان شاه و نوچه هاش در صدد مقابله با اون بودن و امروز هم که به نام عزاداری اومدن و خیمه حسین رو آتیش زدن . اما با توجه به اونی که عرض کردم آرزوی تجربه یک روز ضد شورش بودن برای حضرات رو دارم ( با توجه به خاطرات یکی از دوستان از دوران سربازی ) باید عرض کنم که در ایران و کشوری که نام حسین و عشق حسین یعنی همه چیز کسانی که به معرضه با یاد عاشورا میپردازن محارب بوده و همون بهتر که به درک واصل بشن . و در مورد ماشین نیروی انتظامی هم باید عرض کنم ماشینی که خواهرزاده آقای موسوی توسط سرنشینان اون کشته شدن مسروقه اعلام شده . به هنگام گوش کردن اخبار ، کمی آرامش داشته باشید . و اما اصل مطلب . در ادامه
فرستنده : رضا تاریخ ارسال : 1388/10/11
       • با سلامی دوباره و اما در مورد برگزار نشدن تو میدون آزادی ، باید متذکر بشم که عزیزان اغتشاشگر همیشه میدون انقلاب ، کارگر ، و ولیعصر رو برای عرض اندام انتخاب میکنن . این درواقع نشون دادن تفاوت جمعیتی بود برادرزاده . ( البته به احتمال قوی ) در مورد سخنران باید عرض شود لابد خواستن نشون بدن که علمای سایر شهرها هم با اونها هستن . نمیدونم شاید . اما در این بین حضرتعالی به حرف ها و شعارهای مردم هم توجهی داشتین یا در خم کوچه مهمان مشهدی بودین ؟ در مورد طول جمعیت باید عرض کنم ظاهراً شما به اندازه CNN هم صداقت ندارید . الحمدلله ماهواره هاتون براه و فرامین میرسه . کمی هم وقت کردین به خبر CNN و عبارت 18 مایل دقت بفرمایین و مؤکداً به عبارتی که میگه در یک مسیر منتهی به محل تظاهرات . ( برای تبدیل مایل به کیلومتر هم پیشنهاد میکنم با آقای کروبی ملاقاتی داشته باشین و از علم بی مانند حضرتشان بهره مند بشید ) در مورد کیلومتر و متر کردن هم ، از اونجایی که حضراتی چون شما تو تشییع جناره مرحوم آیت الله منتظری فرصتی یافته بودن و متر میکردن و ظاهراً خیلی زبده هم هستن ، این کار رو به خودتون میسپارم . البته دقت بفرمایید که اینجا مقیاس کیلومتر هست و نه متر . در مورد نظر هم فکر کنم چیزی غیر از اونی باشه که دیگرون تو دهن آدم میزارن و یقیناً حرفی هست که برآمده از تفکر و تجربه و دیده های خود شخص هست . لااقل عقلا اینطور میگن .
فرستنده : رضا تاریخ ارسال : 1388/10/11
       • با سلام خدمت آقای اعلمی و مدیریت سایت و دوستان در اینکه حکومت اغراق میکند شکی نیست حتی بیشتر از اون اما واقعا چیزایی که من تو کامنت قبلیم گفتم چقدرش اغراق بود اگه منظورتون اون 15 کیلومتر بود که به اذعان خیلی از خود طرفداران حکومت 2میلیون نفر بودند اون روز اصلا شما بگید 200هزار نفر حال تصور کنید بگیر ببند و بکش بکش در کار نباشه لازم هم نیست اتوبوس بفرستن از این ور اونور و یا غذا و ساندیس بدن به نظرتون چقدر جمعیت علیه اینها جمع میشه؟برادر من درست است که همه ما نظر خاص خودمون رو داریم اما ایا ما در شرایط برابر هستیم و اغراق میکنیم؟اصلا مردم امکانات ودستگاههای اغراق کردن رو در اختیار دارند؟این ترسی که در دلشان افتاده هم اغراقه؟ صحبتها و چنگ و دندان کشیدنها هم اغراقه؟ تا دیروز خس و خاشاک بودیم الان هم که شدیم گوساله و بزغاله؟آیا واقعا ما در یک کشور اسلامی زندگی میکنیم؟ اصلا ماها اغراق میکنیم قبول انتظار اجازه تجمع هم نداریم دیروز 1فراخوان عمومی بود که دیدیم با هزار جور مکر چقدر اومده بودند؟چه نتیجه ای باید بگیریم؟ آیا 50% جمعیتی که نیومدند بیرون رو باید مخالف دانست(در بدترین حالت)؟
فرستنده : حامد تاریخ ارسال : 1388/10/11
       • سلام آقای اعلمی چرا خون عزیزان تهرانی از خون همشهریانتان رنگینتر شده است؟ بنده از علاقه مندان شما هستم و این مطلب منتی هم بر گردن کسی نمینهد اما این رفتارهای شما را با چه منطقی توجیه کنم؟ شما بفرمایید!!! اسامی 12 تن ازفرزندان آذربایجان که دیروز در تبریز بازداشت شدند اسامی 12 تن از فرزندان آذربایجان که دیروز پس از شرکت در مراسم ترحیم ...چنگیز بختاور در قبرستان بقائیه مارالان و پس از ادای فاتحه بر سر مزار... غلامرضا امانی مورد حمله ... قرار گرفته و بازداشت شده اند به قرار ذیل است: 1- نصیب جواپور(دانشجو) 2- مجید جوادپور(دانشجو) 3- مهدی جوادپور 4- ابراهیم آسمانی 5- علی تهمتن 6- رضا عبدی 7- علیرضا یوسفی 8- ابراهیم فرج زاده 9- فرزین اصغری 10- علی ایمانی 11- نوید... 12- هویت نامعلوم براساس اخبار رسیده، سه برادر خانواده جوادپور دیشب ساعت 2 بامداد آزاد اما مجددا ساعت 7 صبح برای بازجوئی فراخوانده شده اند. همچنین گفته می شود که ابراهیم فرج زاده و علی تهمتن هدف ضرب و شتم شدید قرار گرفته
فرستنده : سید طه تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما : مدیرسایت:سلام، طه عزیز! نمی شه پیامتان را بدید و به کسی تهمت نزنید؟ خون چه کسی برای ما رنگینتر شده است و چرا؟کدام تبعیض را ما قائل شده ایم؟
       • با سلام در جواب دوستمان حامد خان عزیز . اول: نه عزیز دلم بنده ساکن همین مملکت وامونده با مردم دهن بین و ساده ای هستم که بعضی از اونها هم هر از گاهی مدعی میشن به مکشوفاتی نائل شدن که دیگران از درک اونها عاجزند و به همون دلیل مملکت رو به روزی همچون امروز مبتلا میکنن . شک دارید ؟ از همین آقای اعلمی بپرسید تا تأیید کنن . در مورد برخی امتیازها و قضایای مطرح بنده هم به برخی از اونها اشراف دارم و قبول اما نه در حدی که شما اشاره فرمودین . در مورد خواهر محترمه هم باید عرض شود که به جز بنده سایر اولاد پدرم ( 4 نفر ) معلم یا مدیر هستن . با مقایسه اونها باید عرض کنم ظاهراً ...شما در سربازگیری برای حکومت توانایی بالایی دارن که به سراغشون رفتن . در مورد تصویر هوایی اگه منظورتون با هلی کوپتر و ایناست باید بگم ظاهراً شما مشکل بینایی دارین و یا نه اگر مشکلتون تصویری هست که با ماهواره و تلسکوپ گرفته بشه ، نمیدونم . اما احتمالاً باز ملاحظه شما رو کردن . آخه از نزدیک قادر به تشخیص نیستین . چه رسد به اون مسافت .
فرستنده : رضا تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • سلام آقای اعلمی، می خواستم نظرتان را در مورد جدایی دین از سیاست بیان کنید،آیا این موضوع مخالفتی با اسلام دارد یا نه؟ مزایا و خطرهای این نوع از نظام سیاسی چیست؟ در ضمن لطفا نظرتان نسبت به کتابها و اندیشه های دکتر شریعتی را بیان نمایید . در راه آگاه سازی مردم موفق و پیروز باشید.
فرستنده : شاهرخ تاریخ ارسال : 1388/10/11
       • بله حق با شماست من دو سال از زمان عقب هستم - والبته دور از دنیای سیاست -ولی خوب قرار هم نیست که من تمام نمایندگان کشور و تاریخ زندگیشان را بشناسم - من چند بار به این وب سایت سرزده ام و با توجه به شکل و شمایل سایت و مطالب گذرایی که مربوط به حوادث روزی های اخیر خوانده بودم فکر می کردم ایشان اکنون هم نماینده هستند و برای ریاست جموری تایید صلاحیت نشده اند - باز هم معذرت می خواهم - دلی پر داشتم و وب سایت شخص شجاعی را دیده بودم - غرض خالی کردن عقده های پر شده از زمانه بود که حاصل شد- باز هم اگر نسبت به شخصیت ایشان بی احترامی کردم عذر می خواهم
فرستنده : بهروز تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما : موفق باشید
       • با عرض سلام. آقا اعلمي بنظر شما دليل عدم حمايت اذربايجان از جنبش سبز چيست؟
فرستنده : تورك تاریخ ارسال : 1388/10/11
       • با سلام... وبلاگي درجهت بررسي مسائل شهر مراغه ايجاد شده در صورت امكان نظر خودتان را درمورد وبلاگ ما بگوييد.. با تشكر ازشما. www.fosilmaraghe.blogfa.com
فرستنده : بير مراغالي تاریخ ارسال : 1388/10/11
       • سلام آقاي اعلمي از تحليلهاي شما و نظراتتان متشكرم به نظر بنده اين جمله ي مهندس بازرگان را اكنون نيز بايد به سران نظام گفت. مي خواستم بخشي از نظراتم را در سايت شما بگويم،اميدوارم آنها را منعكس كنيد: 1-كساني كه اكنون دم از اصلاح طلبي ميزنند كساني هستند كه در سالهاي اول انقلاب در ايجاد خفقان شركت داشتند.آنها جلوي انتخابات آزاد مردم را گرفتند و رييس جمهور منتخب آنان را (صرف نظر از خوب يا بد بودن آن) بر كناركردند. آيا اكنون اينچنين تغييرات وسيعي در ديدگاه آنها ايجاد شده و به فكر حق آزادي مردم افتاده ان يا اينكه مي خواهند مردم را سپر بلا كنند؟ 2-خيلي از جوانان ما خواستار بازگشت به خط امام هستند و مدام از روزگار امام سخن مي گوين ،حال آنكه به نطر من نمي دانند در زمان آقاي خميني چه شرايطي وجود داشت. آنها طوري صحبت مي كنند انگار كه زمان ... ايران بهشت بوده ولي نمي دانند در آنزمان چه ... به مردم شد،چه خفقاني (به بهانه ي اينكه كشور در حال جنگ است)بر كشور حاكم بود.
فرستنده : شاهرخ تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما :
       • با سلا به همه دوستان جواب این آقای رضا دوست عزیز ظاهرا شما در جایی دیگر غیر از ایران زندگی میکنید!!!! میشه بپرسم این اکثریتی که ازش دم میزنید کجا هستند؟چطور میتونید اینقدر راحت مردم را هم مثل خودتون فرض کنید؟میتونم بپرسم این اکثریتی که ازش دم میزنید با وجود امنیت کامل و حتی گذاشتن امتیازات و اجباراتی که همه از اون خبر داریم دیروز کجای تهران و بقیه شهرستانها بود؟من خواهرم مدیر یک دبیرستان و از اونها خواسته شده بود حداقل 50 نفر را به راهپیمایی ببرند؟ توی یک شهرستان نه تهران در تهران هم که همه میدونیم چه خبره چرا صدا و سیمای حکومت برخلاف همیشه حتی 1دونه تصویر هوایی نشون نداد؟ چرا مثل همیشه این تجمع توی میدون آزادی برگزار نشد که جاتون بشه برادر؟چرا سخنران این تجمع خودجوش رو از مشهد آوردن؟پس این 63% کجا هستند چطور با وجود یقیین معترضان به سرکوب و کشته شدن و دستگیری و بدون اتوبوس و مردم خود تهران بدون اینکه اداره ای تعطیل بشه یا امتحانی لغو بشه طول جمعیت توی تهران 15 کیلومتر شد؟میتونید حساب کنید چقدر جمعیت توی تهران دیروز جمع کردند حداکثر؟ به نظرت (البته اگه بدونی نظر چیه) چن کیلومتر بود اصلا به کیلومتر رسید؟میشه جواب بدید چطور تظاهرات در سال 42 افتخار و زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) بود اما سال 88 بی حرمتی به عاشورا؟میشه بگید چرا هنوز رسانه های شما حتی یک عکس یا فیلم از آتش زدن قرآن نشون ندادند؟آیا شما نظاره کرده اید که ماشین نیروی انتظامی چطور بر روی بدن فرزندان این کشور جولان میدادند؟ندید چون چشمتان به دهن اربابانتان است و تفکر هم که... چطور میشه اول میگن اگه فیلم از این جریان دارید پخش کنید بعد که پخش میشه اول میگن که خودرو پلیس رو دزدیند(...سر پلیسی که ماشینش رو میدزدند) و حالا هم که میگن فیلم ساختگیه!!!! یاد حرف ملعونان ؤزیم شاه افتادم که صدای مردم رو میگفتند نواره؟هیچ اطلاع دارید 8ماه مونده به انقلاب تجمع 500هزار نفری در حمایت شاه انجام دادند؟تجمع 100 نفری در ورزشگاه آزادی انجام میدادند؟شما که همون 100هزار نفر رو هم نتونستید جمع کنید
فرستنده : حامد تاریخ ارسال : 1388/10/11
پاسخ به شما : در هر دو طرف اغراق و مبالغه می شود.
       • فکر نمی کنید یه نوع دیگر هم می توان تاریخ رو خاند؟ مقایسه دو رویداد تاریخی برای درک شرایط اجتماعی، سیاسی حاکم بر زمان رخداد دو رویداد؟
فرستنده : علی تاریخ ارسال : 1388/10/10
       • با سلام خدمت مدیریت سایت و کاربران محترم . بله کامنتهای مذکور هم مال بنده و در امتداد گفته های قبلیم بود . اما با توجه به عجله ای که داشتم و سرم شلوغ بود یادم رفت اسم رو بنویسم . از این بابت عذرخواهی میکنم . ولی کامنت ها متعلق به بنده بودن .
فرستنده : رضا تاریخ ارسال : 1388/10/10
       • كساني كه اعلمي را متهم به سكوت ميكنند بدانند كه او تنها سياستمدار ايرانست كه دفاع از حق را بر مصلحت روز ارجح مي داند و در برابر بزرگترين بتهاي زمان خم نمي شود حتي اگر به قيمت از دست دادن مقام و موقعيت او باشد. زماني كه فرزندان غيور آزربايجان در 1 خرداد 85 زير باتوم هاي نظاميان به خاطر دفاع از هويت و زبانشان جان خود را از دست مي دادند و گردن كلفتان حكومت آنها را ارازل اوباش مي ناميدند تنها اعلمي بود كه در مجلس در مقابل آن بي خدايان و در مقابل كساني كه صندلي مجلس را از خدا عزيزتر مي دانند ايستاد و از خون جوانان آزربايجان دفاع كرد و تهمت زنندگان را افرادي غافل پنداشت. اعلمي اي معلم عدالت و شيعه ي بتمام معناي علي تا آخرين نفس حامي تو خواهم بود.
فرستنده : عليرضا تاریخ ارسال : 1388/10/10
       • از همون روز اول هم گفتیم قبول که 13 میلیون کم نیست ، اما اکثریت نیست . اکثریت رو باید تابع بود . اما عده ای به همراه این سید ضیاء ها و آن معمم بی سواد اصرار داشتن که خیر . بعد از 4 سال حالا نوبت ما هست . اکثریت حالا هر چی میخواد بگه بگه . میگفتن نه اکثریت ما هستیم . خوب با توجه به استقبال هایی که از اعتراض های اونها در سایر نقاط کشور و مرکز در ایام ماصی اتفاق افتاد و اعراض های سراسری کشور ، امیدواریم بار دیگه اکثریت رو به چشم ببینن . و اما به یقین دیروز فریادهای سهمگین ملت باعث آزار یه عده ای خود رأی و لجوج بوده و شاید دست هاشون رو رو گوش هاشون فشار میدادن تا صدای سهمگین ملت رو نشنون . اما بهتر هست به جای این کارها احترام به هموطن و فریادهای اونها رو در اولویت قرار بدن . و از امروز به بعد به آغوش ملت برگردن . ضمناً این یک اتمام حجت بود . از این به بعد با ملت طرف خواهند بود . اگر میخواهید بدونین ملت چه میکنن از آقای اعلمی و تجربیات ایشون بپرسین .
فرستنده : بی نام تاریخ ارسال : 1388/10/10
پاسخ به شما : مدیرسایت:این سه یادداشت متوالی متعلق به یکنفر است. لطفا با یک نام پیام ها را ارسال کنید(رضا یا بی نام!؟)
       • بنابراین بهتر بود لااقل کمی به این قضیه توجه میشد . میگن اگه مدرک دارید صدا و سیما نشون بده . تو قضیه ی عکس آقای خمینی گفتن چرا نشون دادین ؟ نشون دادنش کار بدتری بود . به هر حال شما کدوم وری هستین ؟ این همه تناقض چیه ؟ و اما مطلب بعدی . اکثریت مردم ایران چه در دوران تبلیغات و چه روزهای رأی گیری و چه بعد از اون با نجابت و آرامش اومدن و رأیشون رو دادن و رفتن پی زندگیشون . اما بعد از اون یه عده ای به جای قبول کردن رأی مردم و یا بهتر هست بگیم اکثریت ، اومدن برای گردن کلفتی و در این بین از نجابت و سکوت ملت سوء استفاده می کردن و می گفتن میخوان 63 درصد رو ببینن . و در این بین از هیچ آسیبی به اموال عمومی دریغ نداشتن . کما اینکه خودشون هم میدیدن که صرفاً منحصر به مرکز هست و جاهای دیگه همراهی ندارن . هر کاری کردن و بعد گفتن ما نبودیم . خودشون بودن . به هر حال فریادهای بیش از 63 درصد دیروز رو به منزله ی جواب اون ادعاشون تلقی بکنن .
فرستنده : بی نام تاریخ ارسال : 1388/10/10
       • به نام خدا و با سلام بالاخره بعد از 7 ماه سکوت ، مردم نجیب ایران با فریادهایی سهمگین و مشت هایی گره کرده به میدون اومدن . اما در این بین حرف و حدیث های بسیاری گفته میشه . که این کار نبوده . اگه بوده کار ما نبوده ، چنین و چنان . اما باید به دو مطلب توجه کرد . اولا مردمی که اومده بودن همه میدونن که کار کار منافقین هست و بس . در ضمن اینکه بگیم همچین قضیه ای اصلاً وجود نداشته و .... کاملاً اشتباه است . چرا که در شرایطی که مراجع هم با عباراتی چون : خبر موثق دریافت کرده ایم نشون دادن که این قضیه اتفاق افتاده ، مردم کل حرفشون این بود که آقایان لااقل اعلام برائت کنن . همین . بگن ما از اینا نیستیم و اونا از ما نیستن . این قضیه ی کی بود کی بود من نبودم چیه راه انداختن ؟
فرستنده : رضا تاریخ ارسال : 1388/10/10
       • عده ای از عافیت طلب های دیروزی که خود سهم بسزائی در اوضاع امروزی دارند، امروز بخاطر قدرت بجان هم افتاده اند اما مزدورانشان با رسانه هائی فراوانی که در اختیار دارند و البته بی بی سی و ...هم بکمک آنها آمده است از آنها قهرمان می سازند. عده ای در خارج از کشور نشسته اند و پس از بازگشت از لاس وگاس بیانیه داده و جوانان این کشور را بازی می دهند، اینها هم قهرمان شده اند. فردی مانند اعلمی که سالها با استبداد مبارزه کرده و بخاطر حقگوئی ها و دفاعش از مردم از قدرت خلع ید شده و لیکن باز فریادش بلند است امروز متهم به سکوت می شود!! دوستان بخدا تفاوتی میان دیکتاتورهای سبز و دیکتاتورهای سیاه نیست. آنها عمدا بیانیه ها و نوشته های اعلمی را در رسانه های خود منتشر نمی کنند تا به بعضی از تازه به دوران رسیده ها تلقین کنند که اعلمی ساکت است، اما ....که سال ها نقاشی می کشیده و یا ...که خود یکی از عوامل اصلی همه سرکوب ها بوده و مسئولیت هائی مانند ...را برعهده داشته و بازوی چپ ....آقای...و ...بوده است امروز بخاطر اینکه به هر دلیلی به قدرت نرسیده اند ، اینها قهرمانند!! بیچاره ملتی که قهرمان هایش اینها هستند! و بیچاره ما که خیلی زود همه چیز را فراموش می کنیم!چرا نطق ها و سخنرانی های اعلمی که حتی از شنیدن آن هم امثال من بوحشت می افتادیم به این زودی فراموش شد!؟ بدانید که اگر قدر قهرمانان اصلی خود را ندانیم بزودی همهچیز را از دست خواهیم داد. لطفا با سخنان سخیف خود باعث آزردگی خاطر و بی تفاوت شدن قهرمانان جسوری مانند اعلمی نشوید. باز تاکید می کنم فراموش نکنید که اعلمی ها و منتظری ها در قدرت بودند که بخاطر دفاع از حقوق مردم از قدرت برکنار شدند اما امثال ...و ...و ...بخاطر اینکه به قدرت نرسیدند به مخالفت محتاطانه با قدرت روی آورده اند!
فرستنده : پدرام تاریخ ارسال : 1388/10/10
پاسخ به شما :
       • با سلام خدمت آقای اعلمی یک پسشی دارم آیا شما منابعی می توانید در اختیار بنده بگذارید از این جهت که در سال 76 میزان رای شهرستانها( به تفیک) به آقای خاتمی چقدر بوده است و بیشترین رای مربوط به کدام شهرستان می باشد؟. با سپاس
فرستنده : محمد گل تاریخ ارسال : 1388/10/10
پاسخ به شما : سلام، متاسفانه خیر
       • محاصره و سرکوب دو دختر بی پناه توسط 11 نیروی ... در روز عاشورا! (http://jomhoriyat.wordpress.com) مهناز از خوابگاه دانشجوئی
فرستنده : مهناز از خوابگاه دانشجوئی تاریخ ارسال : 1388/10/10
پاسخ به شما :
       • اولا:از کامنت دوستمان وحید متشکرم و خوشحالم که در یوتیوپ نیست " http://www.dailymotion.com/video/xboom4_crazy-mullah_fun " ثانیا آقای شبستری این حنا دیگر رنگ ندارد/ یک بار با این حیله و با تمام امکانات رژیم ... سعی در مخدوش کردن چهره بزرگ مرد ایران و آذربایجان را در پیش ملت داشتی که موفق نشدید دست حسین بخورد به سر هر موجود ریاکاری
فرستنده : علمداری تاریخ ارسال : 1388/10/10
پاسخ به شما :
       • اقای اعلمی , آیا وقت آن نرسیده که شما هم قدمی‌ بردارید، تا کی‌ می‌خواهید سکوت کنید، الان نیازمند یاری سبز شما هستیم، شاید فردا خیلی‌ خیلی‌ دیر باشد، آقای اعلمی عزیز جنبش سبز به افراد لایق و شجاعی مثل شما نیاز مبرم دارد، من شما را خوب میشناسم شما میتوانید واقعا تاثیر بزرگی‌ داشته باشید در پیروزی مردم علیه ...، لطفا بیایید.
فرستنده : بابک خرمی تاریخ ارسال : 1388/10/10
پاسخ به شما : مدیرسایت:سکوت!!!؟؟؟ اعلمی و سکوت!؟ مثل اینکه تبلیغات بعضی از پادوهای تنگ نظران انحصارطلب و دیکتاتور مسلک موسوم به سبز روی شما هم اثر گذاشته است! اگر این تریبون تنها هم در اختیار آقای اعلمی نبود شاید این تبلیغات اثر می گذاشت!
       • http://www.4shared.com/get/184077264/9970d8ad/zirkardan_mardom_tavasot_mamor.html;jsessionid=17CDDF63CA3680EF11D85DD43DB9D00A.dc115 ozr mikham age karam eshtebahe
فرستنده : jonah تاریخ ارسال : 1388/10/10
       • با سلام در جواب اون آقایی که از کلمه اوباش گری استفاده کردن باید عرض کنم که دقیقا حق با شماست اما اونها بازیچه خارج نشینان بی درد نیستند اونها عوامل و مزدوران قدرت نشینان و قصرنشینان ایرانند همه هم میشناسیم اونهارو البته بیشتر به اسم لبلس شخصی معروفند تا اوباش. من نمیفهمم چطور انسان میتونه ویروسهایی مثل فلج اطفال رو ریشه کن کنه اما سالهاست ما اسم لباس شخصیها (اراذل و اوباش) رو میشنویم و برخوردی نمیبینیم؟ من درک نمیکنم اسپری فلفل دونه ای 40 هزارتومن چطور عین ریگ در دست این آقاین اوباش موجود میباشد؟چطور باتمو های الکتریکی دارند وقتی که نیروی انتظامی ما هم از اوها در این سطح ندارند؟این امنیت خاطر رو از کجا میارند؟ حرمت عاشورا را چه کسانی شکستند؟اونها که به روی مردم باتوم زدند و به گلوله بستند یا مردم؟همیشه این جهل بوده که ریشه مردم را سوزانده یادمان باشد که این علم کردن پیراهن عثمان بود که باعث شد مسلمانان صدر اسلام به روی علی (ع) شمشیر بکشند این جهل بود که شمشیر بر فرق علی زد نه ابن ملجم این جهل بود که در روز عاشورا سر از تن نوه رسول خدا جدا کرد این جهل بود والا نه یزید نه هیچکس نمیتوانست این قدرت را داشته باشد!یادمان باشد که بیشتر مردم وقتی شنیدند که علی (ع) در محراب ضربت خورد از دیگران میپرسیدند مگر علی نماز میخواند، یادمان باشد وقتی در کوفه و شام به امام سجاد سنگ میزدند میگفتند بزنید این دشمن رسول و دین خدارا!! اینان نیز مانند شما در جهل مطلق بودند و به آنها گفته شده بود که اینان به دین خدا توهین کرده اند اینان دشمن خدا هستند به علی تهمت زده بودند که حرمت رسول خدا و صحابه اورا نگه نداشته اند... حتی اعراب جاهلی هم از ریختن خون دشمنانشون در مههای حرام خودداری میکردند سوال این است دشمن خدا و پیغمبر خدا و امام حسین جز کسانی هستند که خون انسانهای مخلوق خدارا که همگی غیر مسلح هم بودند رو در روز عاشورا در ماه حرام ریختند؟حتی جنگ هم قانون دارد و به روی کسی که اسلحه ندارد گلوله نمیزنند بنده هم مخالف خشونت هستم و معتقدم که برادران نیروی انتظامی هم از ما هستند فقط مامورند و باید با اونها مدارا کنیم اما آقای حسن دفاع از جان در دین اسلامی که ازش دم میزنید واجب است
فرستنده : حامد تاریخ ارسال : 1388/10/10
       • در جواب مدیر محترم سایت که از همین الان خود را به کوچه علی چپ زده اند!!! من در انتهای کامنت قبلی جمله ای هم نوشته بودم و اظهار امید واری کرده بودم که در آن روز دوستان خود را به کوچه علی چپ نزنند (منظور، سوال کدام تحلیل؟) ، که متاسفانه از همین الان خودشان را به کوچه علی چپ زدند!!! در ضمن جمله ی حذف شده بی احترامی و توهینی نبود! اما کدام تحلیل: تحلیلی که منجر شده آقای اعلمی به مطالعه ی فرازهای کوتاهی از تاریخ و به قصد عبرت گرفتن از آنها، بپردازند، (خوب چرا این مقاطع تاریخ)یعنی شرایط کنونی کشور را با فرازهایی از تاریخ که ذکر کردند شبیه دونستند. تحلیل و برداشتشون نادرست هست.
فرستنده : مهدی فرجی تاریخ ارسال : 1388/10/10
       • فغان که سرگذشت ما سرود بي اعتقاد سربازان تو بود که از فتح قلعه روسپيان باز مي آمدند باش تا نفرين دوزخ از تو چه سازد، که مادران سياهپوش ـداغ داران زيبا ترين فرزندان آفتاب و باد ـ هنوز از سجاده ها سر بر نگرفته اند "مرحوم شاملو"
فرستنده : فرید م تاریخ ارسال : 1388/10/10
       • سلام من امروز با دیدن نظاهرات مردم برای دفع فتنه! به یقین رسیدم که دین ابزاری شده است برای بازی دادن عوام. من در ایران زندگی نمی کنم اما وقتی تکه هایی از مطالب پخش شده در صدا و سیما رو دیدم که به مردم القا می شد حرمت شکنی شده حالم داشت به هم می خورد ز این همه تزویر از این همه نان به نرخ روز خوردن اینها پله پله دارن از ارزشها مایه می گذارند وقتی فهمیدن که دیگر سوزاندن عکس اقای خمینی فایده مورد انتظار رو نداشت الان دارن به سمت پله های بعدی یعنی امام حسین و احتمال قریب به یقین سوزاندن قران پیش می روند. تقریبا مشابه همان قضیه استیضاح کابینه امام حسین که برای شما پیش اوردند. موفق باشید رضا-کبک-کانادا
فرستنده : رضا تاریخ ارسال : 1388/10/10
       • سلام وتجدید ارادت بدون شرح http://www.dailymotion.com/video/xboom4_crazy-mullah_fun
فرستنده : حمید تاریخ ارسال : 1388/10/10
       • سلام شما که میگید این ... یه بنده خداست .پس این لاریجانی چرا میگه ... مانند خدا جزو مقدسات؟
فرستنده : هادی تاریخ ارسال : 1388/10/10
پاسخ به شما :
       • نظر من : دوست عزیزمان " زرتشت " اشاره کردند که فقط انقلاب مهم نیست .مهم بعد از انقلاب است . دقیقا مثل سال 57 که در نهایت همه آن زحمات به باد رفت - هر چند تجربه خوبی از نظام استبداد ...را کسب کردیم و این نوع از استبداد که به قولی بدترین شکل استبداد است را به چشم دیدیم .... ایران سرزمین ملتهای مختلف است و آزادی و دموکراسی فقط و فقط زمانی محقق میشود که ... ساکن آن در همه ابعاد اقتصادی ، فرهنگی و زبانی ، اجتماعی ... به آزادی برسند . ... طبیعتا نباید هیچ دین و مذهبی رسمیت داشته باشد و حکومت نسبت به آن بایستی کاملا بیطرف بوده و نبایستی هیچ بودجه ای از طرف دولت ( و نه گروههای مردمی و خودجوش ) به آن اختصاص یابد . در اینجا دیگر اکثریت معنی ندارد. شیعه بودن یا سنی بودن و یا هر مذهب و آیینی داشتن کاملا شخصی و محرمانه باید باشد. درباره زبان هم به دلیل گوناگونی زبانهای کشور حداقل دو زبان فارسی و ترکی به دلیل گستردگی و پراکندگی متکلمین انها بایستی به صورت سراسری رسمی شود. و بودجه کاملا عادلانه تقسیم شود.و نیز زبانهای دیگر در منطقه مربوطه رسمی باشد. ( عده ای کم خرد میگویند در آن صورت وحدت ( !) از بین میرود و یا کسی زبان همدیگر را نمی فهمند. و یا کشور تجزیه میشود (!) که این ادعاها بسیار مبتذل است ) . آزادی قلم بدون هیچ قید و بندی و رفع سانسور برقرارشود. و کشور به صورت فدرالی همانند ایالات متحده آمریکا و بسیاری از کشوری دیگر اداره شود. دوستان من به نظر من تنها راه رسدن به آزادی و دمکراسی و استقلال حقیقی همین است. در ضمن به شدت بایستی از داشتن رهبر یگانه پرهیز شود . یعنی به نظر من بایستی هر ایالت ایران رهبری جداگانه داشته باشد . آخر مگرد میشود بگوییم میر حسین رهبر جنبش آزادی خواهی است . این آقا تازه شش ماه است که از پرده غیب برون افتاده است ...
فرستنده : جواد تاریخ ارسال : 1388/10/10
پاسخ به شما :
       • بد سرشتان ...هم گمان برده اند مردم, آنها را قبول دارند, ...
فرستنده : سمراد تاریخ ارسال : 1388/10/10
پاسخ به شما : مدیرسایت:دوست عزیز ما در داخل کشور زندگی می کنیم، پس بگونه ای بنویسید که قابل انتشار باشد!
       • با سلام وای بر ما که ابتدا خس و خاشاک فرض شدیم و حال گوساله و بزغاله آقای اعلمی از همه ناامیدیم لطفا شما فریادی بر آورید مگر ندید که مردم در آرامش در حال راهپیمایی بودند و پلیس به آنها حمله کرد و مردم را به دفاع از خود ، ارمانها و نوامیسشان واداشت - پس چرا بانگی برنمی آورید و از آقایان علت تحریک جمعیت را نمی پرسید این فیلم را ببینید http://www.mediafire.com/?0n0zjy2njkw صحيفه امام ج‏4 291 تشبث شاه به«كولى» هاو چماق به دستها. ..... ص : 290 اينها زير سايه چماق كولى‏ها مى‏خواهند زندگى كنند! اين ننگ است براى ما كه يك همچو كسى به ما حكومت كند. يك همچو كسى به ما براى ما وزارت كند، وكالت كند. زير سايه چماق كولى الآن ادامه حيات دارد ايشان مى‏دهد! اين هم فايده ندارد. وقتى بنا شد چماق باشد، مردم هم چماق دارند! مردم هم مقابلش چماق دست گرفتند و بيرونشان كردند اينها را. البته آن چماق به دستها در پناه نظامى بودند، چنانچه در مدرسه فيضيه و قم كه ريختند در خرداد- قبل از 15 خرداد- ريختند در مدرسه و آن خرابكاريها را كردند، يك دسته‏اى را آوردند از خودشان در پناه پاسبانها و در پناه لشكريها، ريختند توى مدرسه، آن كار را كردند؛ حالا هم دارند اين كار را مى‏كنند كه در پناه قواى انتظامى، قوه انتظامى، در پناه قواى انتظامى به خرابكارى مشغولند. «قواى انتظامى»! اين از همان لغتهاست كه عرض كردم محتوا را از دست داده و همين صورتى است قواى انتظامى است ديگر! الآن قواى «انتظامى» ما قواى «مخرب» شده است. در سايه آن چماق به دستها مى‏ريزند به شهرستانها. چند شهرستان تا حالا همين طور ريختند و خرابكارى كردند. اين تشبث هم فايده ندارد، اينها فايده ندارد .. ---------------------------------------------------------------------------------------- می گویند اتومبیل که مردم را زیر گرفته دزدی بوده - اخر اگر یک اتومبیل تنها بود باور می کردیم ولی می بینیم که دو اتومبیل پلیس بدنبال هم در حال رفتن هستند هردو دزدیده شده اند ؟ ببینید http://www.mediafire.com/?z4mc2mwywem چرا ساکت بر صندلی مدرس تکیه زده اید و
فرستنده : بهروز تاریخ ارسال : 1388/10/10
پاسخ به شما : مدیرسایت:سلام، مطلب را کوتاهتر بنویسید تا کامل بدستمان برسد. آقای بهروز مشکل شما این است که دو سال از زمان عقب هستید و هنوز خبر ندارید که آقای اعلمی بدلیل رد صلاحیت شدن از ورود به مجلس بازماندند و لیکن برخلاف خاموشان دیروزی و مدعیان امروزی، هرگز سکوت نکرده اند و این سایت سند این ادعاست!
       • سلام، ما از شما انتظار حمایت بیشتری داریم، لطفا نظرتون رو در مورد این جنبش مردمی ایران بطور واضح بفرمایید.
فرستنده : بابک خرمی تاریخ ارسال : 1388/10/10
       • در ادامه ي نظر قبليم، آقاي حسن در همين حين كه داشتم نظر قبلي رو مينوشتم يكي ديگر از آقايان معترضين به دولت رو گوساله و بزغاله خواند. اين هم به ليست اضافه كنيد. منتظر مدرك اهانت معترضين به مراسم عزاداري در روز عاشورا هستم.
فرستنده : مهدي كريمي تاریخ ارسال : 1388/10/10
       • با سلام تحلیل نادرست آقای اعلمی از شرایط کنونی را تاریخ مشخص خواهد کرد. منتظر کامنتم برای آن روز بمانید!!!
فرستنده : مهدی فرجی تاریخ ارسال : 1388/10/10
پاسخ به شما : مدیرسایت:سلام، کدام تحلیل!؟
       • با عرض پوزش از آقاي اعلمي، خطاب به آقاي حسن: دوست عزيز شما يا تو اين مملكت زندگي نمي كنيد، يا در اين مملكت زندگي مي كنيد و از هيچ جا خبر نداريد. من هم با اعمال خشونت آميز مخالفم. واقعا فكر ميكنيد مردم به اين سيستم و رسيدگي آن به درخواستهاي مردم اعتقادي دارند؟؟ شما ببينيد معترضين از روز بعد از انتخابات (و حتي بعضي ها قبل از انتخابات)منافق و آشوبگر و خس و خاشاك خطاب ميشوند. تمام راهپيمايي هايشان از همان روز با سركوب و كشتار همراه بوده است. باز هم انتظار داريد عده اي با ديدن پرپر خون ريخته شده ي دوستان و عزيزانشان خشمگين نشوند. در ضمن شما اگر يك عكس يا فيلم از اهانت مردم معترض به ارزشهاي ديني در روز يكشنبه ي گذشته پيدا كرديد به ما هم خبر دهيد. حتي خود صدا سيما هم فقط اظهار نطرهاي مردم رو پخش كرد و حتي يك تصوير از پرچم و خيمه ي امام حسين كه به آن بي حرمتي شده باشد  نشان نداد. شما كلاه خودتون رو قاضي كنيد. يا حق
فرستنده : مهدي كريمي تاریخ ارسال : 1388/10/10
       • در بلوار مرزداران ...شمعهاي مردم رو كه براي عزاداري بود با لگد خاموش كردن. چقدر ...؟ چقدر كينه؟ چقدر ...؟ ادامه ... به چه قيمتي؟ از استبداد متنفرم.
فرستنده : ايراني تاریخ ارسال : 1388/10/10
پاسخ به شما :
       • بسمه تعالی «انّا لله و انّا الیه الراجعون» شنیده شد که آقای سیدعلی موسوی خامنه خواهرزاده جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و چند نفر دیگر در درگیریهای ماه حرام و روز عاشورا به شهادت رسیده است. اینجانب اوّلاً: این مصیبت وارده را به آقای مهندس میرحسین موسوی مرد مؤمن به خدا و رسول و ائمه اطهار(علیهم السلام) و دلسوز به انقلاب و مظلوم و خانواده های وابسته تسلیت می گویم. ثانیاً: شناسایی قاتلین و محاکمه آنها را از مسئولین امر خواستارم. ثالثاً: برای چندمین بار توصیه می کنم که به خواسته های مشروع و منطقی ملت مسلمان و دوستدار اهل بیت(علیهم السلام) توجّه کنند؛ قرآن و سنّت و قانون اساسی را حکم قرار دهند؛ زندانیان را آزاد کنند؛ و از این همه خلاف شرع و خلاف قانون به بهانه حفظ نظام دست بردارند. رابعاً: از علماء راستین و فقهاء عدول در تمام شهرها می خواهم که قفل سکوت را بشکنند و امر به معروف و نهی از منکر کنند؛ و از حاکمیّت بخواهند که به قانون اساسی عمل نمایند، تا شاید این انقلاب که ثمره خون هزاران شهید و ایثار هزاران جانباز است از دست متحجّران آزاد گردد. سیدعلی محمد دستغیب 7 / 10 / 88
فرستنده : بيانيه دفتر آيت الله دستغيب تاریخ ارسال : 1388/10/10
پاسخ به شما :
       • بنام خدا- سلام آقاي اعلمي / آنقدر ناراحتم كه نمي دانم از كجا بگويم. وضع كنوني واقعا قابل تحمل نيست. اصلا قابل تحمل نيست. فتنه هر روز شعله ور تر مي شود و سركوب مردم بيشتر. اصلا واقعا خيلي خفقان مطلق است هر حرفي كه مي زنند فوري مي گويند: " اوغول! كهريزك گوي لون ايسته يير؟! " واقعا از وضع بوجود آمده عمق جانم مي سوزد. خدايا! "اللهم عجل لوليك الفرج" . لعنت خدا بر كسي كه به اسم اسلام و با لباس پيامبر بر اسلام و امتش خيانت مي كند. نفرين بر او... / اصلا آقاي اعلمي اگر امام حسين عليه السلام در شرايط كنوني بود چه مي كرد؟ و ما چكار كنيم؟
فرستنده : فرياد عدالت تاریخ ارسال : 1388/10/09
پاسخ به شما : سلام، صبور باشید و آرامش خود را حفظ کنید!
       • با سلام اوباش‌گري عده‌اي از افراد مشكوك و معلوم الحال در روز عاشورا که باعث آزردگی خاطر مردم مسلمان و عزادار گردید را محکوم و نسبت به همه اقدامات غیراخلاقی اعلام انزجار می نمائیم. من متاسفم که عده ای از جوانان ما تحت تاثیر یک مشت عافیت خواه خارج نشین که در بعضی از شبکه های تلویزیونی خارج لانه کرده و مردم را به ایجاد آشوب تحریک می کنند، به خیابان ها آمده و بجای طرح مسالمت آمیز خواسته هایشان به وحشیگری و اهانت به شعائی مذهبی روی می آورند!
فرستنده : حسن تاریخ ارسال : 1388/10/09
       • با سلامی‌ دوباره خدمت جناب اعلمی و دوستان، راستی‌ این حقیقت دارد که در روز عاشورا شهر تبریز... داشت؟
فرستنده : سعید رفیع بیگلی تاریخ ارسال : 1388/10/09
پاسخ به شما : مدیرسایت: سلام، چون در مورد صحت این شایعه دلیلی در دست نیست، با پوزش نقطه چین شد.
       • با سلام وعرض ارادت ، آقاي اعلمي حالم خوب نيست ، اين قضيه ديگه جمع شدني نيست ، متاسفم از مردم ساده دلي كه هنوز ميشه به بهانه توهين به امام حسين آوردشون تو خيابون ، فيلمها و تصاوير بسيار آزاردهنده هست و برخلاف ميليم ، كينه عميقي رو تو دلم ايجاد كرده كه نميتونم ناديده بگيرمش ، دولتي ها كوتاه نميان و از اين طرف هم ما ديگه كوتاه نميايم ، نميدونم آخرش چي ميشه
فرستنده : مصدق تاریخ ارسال : 1388/10/09
       • درود بر شما آقای اعلمی ، از همان ابتدای نمایندگی شما در مجلس ششم همیشه پیگیر نطق ها ، اعلامیه های و نظرات شما بودم ، توانایی ، جسارت ، صراحت ، اصلاح طلبی ضمن داشتن استقلال رای شما همیشه مورد تحسین بوده است . اما کو گوش شنوا
فرستنده : یوسف علیخانی تاریخ ارسال : 1388/10/09
       • کاش آقایان به ظاهر سیاستمدار و صاحب قدرت فعلی به جای اینکه تاریخ رو به صورت اول بخونن به دومین حالت میخوندن و یه کمی هم اگر فرصت داشتند فکر میکردند که چه اتفاقاتی در طول این مدت افتاده و ممکنه بعدش چی بشه؟
فرستنده : فاطمه تاریخ ارسال : 1388/10/09
       • آقاي اعلمي، بعد از ديدن نمايش امروز مثلا نمايندگان مجلس ياد شما افتادم كه چند سال پيش به حق تشخيص داديد كه اينها وكيل الدوله هايي بيش نيستند.
فرستنده : مهدي كريمي تاریخ ارسال : 1388/10/09
       • درود بر حافظه تاریخی شما
فرستنده : سید رضا موسوی تاریخ ارسال : 1388/10/09
       • ال گوجی/سل گوجی
فرستنده : علمداری تاریخ ارسال : 1388/10/09
       • سلام همیشگی به خدمت جناب اعلمی مرکز نشین. با این اوصاف و پند گرفتن از تاریخ، دوباره شاهد ... دیگر خواهیم بود. و دوباره 100 سال عقب خواهیم افتاد. امیدوارم آذربایجان فریب نخورد. اگر ظلمی باشد. ظلم پایدار نیست. اراده پروردگار این است. فقط خواسته من و شما نیست. ولی باز می گویم شاهد تمام ظلم هایی هستیم که در حق آذربایجان می شود. با کشت و کشتار هم نمیتوان بر اراده پروردگار فائق شد. حال من عرض کردم، تاریخ همه چیز را بازگو خواهد کرد. در ضمن جناب اعلمی از شما انتقادی دارم که امیدوارم پذیرا باشید: اول اینکه کمتر و یا اصلا ندیده ام دوستانی که به زبان ترکی از شما سوالی کرده باشند و شما پاسخ فرموده باشید. دوم اینکه نحوه پاسخ به کامنت ها بفرمایید. چون پاسخ به آن ها گلچین شده است. بعضا مشاهده می شود که دوستی کامنتی کاملا منطقی گذاشته و سوالی مطرح نموده ولی با اینکه کامنت او منتشر می شود اما بی پاسخ می ماند. البته منطقی بودن در نظر من است. چرا که افکار متفاوت است.
فرستنده : اکبر تاریخ ارسال : 1388/10/09
پاسخ به شما : مدیرسایت:سلام، اگر کمی بیشتر دقت می کردید عجولانه داوری نمی کردید! ضمنا آقای اعلمی فرصت پاسخگوئی به همه کامنت ها را ندارند و هرجا که مصلحت بدانند در اوقات فراغت خود(معمولا بعد از ظهرها)پاسخ بعضی از کامنت ها را می دهند. شما کدامیک از شخصیت های سیاسی را دیده اید که در وبلاگ شخصی خود این همه پاسخ داده باشند. از دوستان انتظار داریم که با ما کمی هم مدارا نمایند.
       • دوستان این لینک رو send to all کنید
فرستنده : علمداری تاریخ ارسال : 1388/10/09
       • با سلام این جمله که تاریخ تکرار میشه برای کشور هایی مثل کشور ما درسته .چون مردم ما بر اساس شور و نه بر اساس شعور انقلاب می کنن. یه سوال من از کسانی که قصد از بین بردن نظام و حاکمیت رو دارن اینه که فکری برای حکومت بعدی کردن؟یا مثل انقلاب قبلی می گن شاه بره هر کس که بیاد از شاه بهتره؟!!! در هر صورت در کشور ما که روشنفکر ها کمترین تاثیر رو در مردم و جامعه دارند هر چند وقت شوری به وجود می آد و می خواد شرایط بد جامعه رو از بین ببره و به آزادی برسه به نظر من این آزادی با صد تا انقلاب دیگه هم به دست نمی آد مگر زمانی که سطح آگاهی مردم به جایی برسه که بدون انقلاب و خون ریزی و براساس قانون تغییر مورد نظرشون رو به وجود بیارن.آزادی و دموکراسی چیزی نیست که یه شبه تو جامعه ای به وجود بیاد یا کشور با حمله به کشور دیگه آزادی رو به اون کشور ببره. به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم.
فرستنده : زرتشت تاریخ ارسال : 1388/10/09
پاسخ به شما : توصیه ما هم پیگیری مطالبات بروش مسالمت آمیز و با اجتناب از هرگونه خشونت گرائی است. توسل به هرگونه روش خشونت آمیز بزیان مردم تمام خواهد شد و این همان چیزی است که مخالفان آزادی و دشمنان ملت و کشور ایران می خواهند!
       • فکر کنم 13 ابان برای شنیدن صدای انقلاب اشتباه باشه. ... منظورتونه!!
فرستنده : arshia تاریخ ارسال : 1388/10/09
پاسخ به شما :
       • با عرض سلام و ارادت خدمت جناب اعلمی و دوستان. به نکته ی بسیار جالبی‌ انگشت نهادید. به خاطر دارید که آیت الله خمینی در سخنرانی بهشت زهرا برای چندمین بار این مطلب را تکرار کردند که (مضمون صحبت‌های ایشان) " نیاکان ما گیرم شاه را به حق سر کار آوردند، چندین دهه از آن دوره میگذرد، حال دیگر مردم وی را نمیخواهند. یعنی‌ الان ما باید تاوان آن دوره را باید بدهیم؟؟ ... مردم الان به محمد رضا میگویند ما تو را نمیخواهیم و جمهوری میخواهیم... واقعا که تاریخ همیشه تکرار میشود، و ما هنوز هم که هنوز هست از اشتباهات گذشته پند نمیگیریم...
فرستنده : سعید رفیع بیگلی تاریخ ارسال : 1388/10/09
پاسخ به شما :
       • مختصر، مفيد، گويا و پرمعني خيلي ممنون يا حق
فرستنده : مهدي كريمي تاریخ ارسال : 1388/10/09
       • ادرس بلاگ فراموشم شد . ایمیلم که دو هفته ای هست به لطف برادران از دسترس خارج است http://rezaraeisei.mihanblog.com/
فرستنده : رضا رئیسی تاریخ ارسال : 1388/10/09
       • سلام. احسنت به روشن بینی و دقت نظر شما . کاش چشم بینائی بود یا باشد.دستی به قلم داریم و طنز می نویسیم ولی چند روزی است که پستها طعم دیگری دارد اقای اعلمی تشریف بیاورید و پست امروز را بخوانید . نظر شما چیست؟ یا حق
فرستنده : رضا رئیسی تاریخ ارسال : 1388/10/09
پاسخ به شما : آقا رضا سلام؛ در پی دعوت جنابعالی برای بازدید از وبلاگ قشنگتون، در اولین فرصت میهمان شما شدم و بصورت گذرا بعضی از نوشته هایتان را هم مطالعه کردم. با توجه به عدم آگاهی از سن و سال و سوابق و تجربیات کاری شما، به راحتی نمی توانم در مورد نوشته هایتان داوری منصفانه داشته باشم، زیرا از هرکس باید متناسب با سن و سال و رشته تحصیلی و تجارب کاری اش انتظار داشت. در مجموع بنظر می رسد که رویکرد شما معطوف به مسائل سیاسی است و به این منظور بیشتر مایلید که بزبان طنز و با لحنی متفاوت مسائل و پدیده های سیاسی را مورد نقد و ارزیابی قرار دهید. با توجه باینکه استفاده از این زبان برای بیان موضوعاتی که در جامعه سنتی ما حکم خط قرمز را پیدا کرده است، ابزار مناسبی است، انتخاب شما را مناسب می دانم اما توصیه من به شما این است که میان طنز و هجو تفاوت قائل باشید و مراقبت نمائید تا قلمتان به هجو(دشنام دادن) و لودگی آلوده نشود. ضمنا توصیه می کنم که مطالب طنز نویسان شهیری چون کیومرث صابری(گل آقا) را بیشتر مطالعه نمائید.موفق باشید.
       • درود من بر شما ديكتاتورها و مستبدان هيچگاه از تاريخ درس عبرت نمي گيرند چون اصولا يا تاريخ نمي خوانند و يا تاريخ نمي دانند.
فرستنده : مهدي رفعتي تاریخ ارسال : 1388/10/09
       • بسیار جالب و به موقع بود. اما از سایت آغای(لطفا به قاف تغییر ندهید، بنده در آلمان ادبیات فارسی تدریس میکنم) اعلمی انتظار میرود که دست کم به خانواده های کشته شدگان روز عاشورا تسلیت بگوید. لعلی از کان مروت بر نیامد، سالهاست...
فرستنده : یک ایرانی از آلمان تاریخ ارسال : 1388/10/09
پاسخ به شما : یادداشت ستون چپ را ملاحظه نمائید.(روز نوشت)
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :  
متن نظر :