server monitoring
 
ملزومات فساد ستيزي! چاپ
۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷

                            ملزومات فساد ستيزي! 
 


در طول مدتي كه دكتر احمدي نژاد بر كرسي رياست جمهوري تكيه زده، بارها و بحق به فساد موجود در كشور اشاره كرده است. اخيرا نيز در اجتماع مردم قم گفت:
"هنوز كسانی هستند كه دارای اطلاعات و امتيازات ويژه هستند و از طریق آن ثروت اندوزی می کنند.در حال حاضر دو شبكه موازی با هم ، هماهنگ با هم و هدايت شده از يك مركز، مسئول وارد كردن سيگار به داخل كشور ما هستند. یعنی همان كسانی كه سيگار وارد می‌كنند دو شبكه درست كرده اند. يک شبكه رسمی و یک شبکه غیر رسمی. كسي هست كه اگر من اشاره كنم شما او را می‌شناسيد." وي پيش از اين هم بارها از وجود شبکه ها و مافيا و نارسايي ها و تبعيض ها سخن گفته بود:  اواخر سال 85 هنگام تقديم لايحه بودجه به مجلس اظهار داشت كه ليست مفسدان اقتصادي در جيب کتش قرار دارد اما اصرار بعضي دوستان مانع از افشاي اسامي آنها مي شود!
سال گذشته هم در سفر استاني خود به ساوجبلاغ اعلام کرد:" ‏كسانی كه از بانك‌ها وام به مبالغ زیادی گرفته‌اند و آن را بازنگردانده‌اند 15 روز مهلت دارند كه با بانك‌ها تسویه ‏حساب كنند و اگر بعد از 15 روز گزارشی از این بانك‌ها در ارتباط با تسویه حساب این افراد به ما داده نشد، ‏اسامی كسانی را كه با پارتی‌بازی و قلدری وام‌های كلان گرفته‌اند و حقوق ملت را تصرف كرده‌اند، اعلام می ‏‏‌كنیم.من به عنوان نماینده‌ ملت این اقدام را انجام می دهم". اما هيچيك از اين تهديدات عملي نشد و هيچ مصداقي هم از سوي ايشان معرفي نگرديد!
اگر آنچه احمدي نژاد مي گويد مقرون به صحت باشد، حتي در حد شناخت مفسدان هم قابل تحسين است و بايد آنرا يك گام به پيش محسوب كرد، اما ماداميكه اين قبيل اظهارات در حد شعار، فرافكني، انحراف افكار عمومي از گراني ها و معضلات ناشي از سوء مديريت، مچگيري و ترساندن رقبا باقي مانده و دامنه فساد ستيزي ايشان از حريم جيبشان تجاوز نكرده است، اين جار و جنجال ها به كار معركه گيراني مي ماند كه...!
به هر روي از آنجا كه ناكامي در امر مبارزه با فساد با پيامدهائي مانند : گسترش نارضايتي هاي عمومي و كاهش اعتماد به حكومت و تقليل مشروعيت آن ، تضعيف ساختار اداري، كاهش بهره وري، كاهش احترام به قانون اساسي، از بين رفتن انگيزه هاي شرافتمندانه و افزايش هزينه هاي رندگي سالم،  از ميان رفتن شفافيت و حساب پس دهي و از دست دادن اعتبار جهاني همراه است، از اينرو  اهتمام به آن امري ضروري و اجتناب ناپذير مي باشد.قهرا مبارزه با فساد نيازمند تدارك پاره اي از مقدمات و ملزومات است و وجود عزم و اراده لازم در كليت نظام و حاكميت براي مبارزه با فساد و همچنين  شفاف سازي، اولين گام مبارزه با فساد به شمار مي آيد.لذا ماداميكه دكتر احمدي نژاد خود سوال مطرح شده بنده در مجلس، مبني بر اعلام مبنا و مجوز سیصد میلیارد تومان هزینه های بدون سند طی سالهای 82 و ‏‏83 در شهرداری تهران را بي پاسخ گذاشته و حوزه فعاليت اسكله هاي غير قانوني همچنان نامعلوم بوده  و به كسي اجازه نظارت بر عملكرد دست اندركاران آن داده نمي شود و يا در پرونده هائي نظير پرونده شهرام جزايري اسامي همه اشخاص حقيقي و حقوقي كه از او مبالغ هنگفتي دريافت كرده اند بدون تبعيض افشا نمي شود، دلايل اعمال تبعيض در دريافت ماليات از صاحبان مشاغل و اصناف بر خلاف وعده هاي رئيس جمهور همچنان مجهول باقي مي ماند،مافياهاي گوناگون اقتصادي از مصونيت هاي آهنين برخوردار مي شوند و يا ... ، خيلي نمي توان عزم و اراده كليت نظام را در انهدام شبكه هاي فساد و  رانت و امنيت سوداگري جدي گرفت و به آن دل بست.
به همين دليل سازمان شفافیت بين‌الملل كه «شاخص تشخیص فساد»
(CPI) را بر اساس معیارهای یکسان برای رده‌بندی کشورهای مختلف از نظر سلامت و فساد مالی و اداری در هر سال تدوین و منتشر مي كند، در گزارش سال 2007 خود، برای ایران شاخص عددی 131 و نمره 5/2 از 10 را محاسبه کرده است و اين در حالي است كه به موجب همين گزارش کشور دانمارک همراه با فنلاند و سنگاپور با شاخص عددی یک و بالاترين نمره از 10 يعني نمره 4/9 دارای کمترین میزان فساد بوده  است . شاخص فساد مالی و اداری برای کشورهای سوئیس 7، کانادا 9، بریتانیا 12، آلمان 16، ژاپن 17، فرانسه 19، ایالات متحده 20، چین 72 و هند 72  اعلام شده است. بموجب گزارش سال ۲۰۰۶ سازمان مذكور، جايگاه ايران در ميان ۱۶۳ کشوري كه مورد بررسی قرار گرفت، در رديف ۱۰۵ و در سال ۲۰۰۵ در ميان ۱۵۸ کشور در رديف ۸۸ قرار داشت كه اين امر نشان دهنده افزايش فساد در سه سال اخير است!
اين در حالي است كه همه اين كشورها از داشتن حوزه هاي علميه، وزارت ارشاد، سازمان تبليغات اسلامي، آمران به معروف و ناهيان از منكر دولتي ، صدها امام جمعه و جماعات كه حداقل بمدت سه دهه در تريبون هاي مختلف به ارشاد مردم پرداخته اند، بي بهره مي باشند.آنها از داشتن الگوها و قديساني نظير امام علي(ع) كه حتي به استفاده از شمع ناقابل بيت المال در مذاكره خصوصي طلحه و زبير با خود رضايت نمي دهد، محرومند.آنها با قران و نهج البلاغه بيگانه اند. مسئولان و نمايندگان هيچيك از اين كشورهاي اروپائي روزي 17 ركعت نماز بر پا نمي دارند و سالي 30 روز روزه نمي گيرند.با هاله نور و مقولاتي از اين دست سر و كار ندارند. به امام غايبي كه روزي ظهور خواهد كرد تا هرگونه ظلم و فسادي را از زمين بر چيند اعتقادي ندارند. هيچيك از كشورهائي كه اسامي آنها ذكر شد و داراي كمترين فساد مالي و اداري هستند، در ادارات ريز و درشت خود فيلترهاي مختلف گزينشي براي وزن كردن اعتقاد و التزام ساده ترين كارمندان خود به احكام اسلام داير نكرده اند، از داشتن شوراي نگهباني كه تطبيق دهنده مصوبات مجلس با موازين اسلام باشد، بي بهره اند و فاقد فيلتري هستند كه داوطلبان مجلس را پيش از ورود به خانه ملت از حيث اعتقاد و التزامشان به اسلام  بسنجد. اما در كشورهاي مزبور با وجود همه اين كاستي ها و محروميت ها، قوانين و مقررات براي همگان به صراحت مشخص و قابل دسترسي و آگاهي است. از مطبوعات آزاد و رسانه هاي كارآمد و منتقد برخوردارند، فعاليت احزاب در آنها آزاد است و بدليل پذيرش و توسعه فضاي نقد سازمانها و مديريت آنها در جامعه، سازمانهاي غيردولتي و تشكلهاي مردمي براي مبارزه با فساد و آشكارسازي كجروي ها به آساني به نقد قدرت مي پردازند. دسترسي به اطلاعات براي همگان به آساني ميسر و در نتيجه هر نوع پنهان كاري و عملكرد در سايه، ناممكن و دشوار است.
حال اگر بجاي جار و جنجال هاي بي اثر، و در كنار همه امتيازاتي كه ما داريم و ديگران فاقد آن هستند، به ويژگي ها و مناسبات فوق هم تن در دهيم، يقينا فساد ستيزي ما از در جا زدن در مرحله شعار خارج و به مرحله عمل خواهد پيوست و در اينصورت البته امثال دكتر احمدي نژ‍اد هم ناگزيرند كه بجاي فرافكني و دادن آدرس هاي غلط،  چاره اي براي تورم لجام گسيخته و گسترش فاصله طبقاتي بيانديشند و در صورت ناتواني از مردم عذر خواهي كرده و از قدرت كناره گيري نمايند!  
یادداشت

سلام - بدینوسیله خواستم ناراحتی خود وسایر همشهریان را از این همه اجهاف در حق شما اعلام بدارم . خدا با صابران است.ما ÷یروز خواهیم شد.ساغول یاشا....

ارسال کننده اریا گرگری, در تاریخ 22 ارديبهشت 1387 ساعت 00:25

سلام خسته نباشید.
من دانشجوی ترم آخر کام÷یوتر هستم احتیاج به مطالب آموزشی راجع به تمامی موضاعات icdl، برای ÷ایان نامم دارم. اگر کمک کنید س÷اسگذارم.

ارسال کننده nastaran, در تاریخ 19 ارديبهشت 1387 ساعت 19:25

عذر مرا بپذیرید با شخصیت های بزرگ و مردمی و حتی مورد احترام خود فقط به علت انتقاد اصلاح طلبانه چنان برخورد می کنند با شما که جز کارنامه درخشان در دیانت و سیاست و ایثار در راه اسلام عزیز و کشور سرافراز و ملت شریف نقطه مبهمی سراغ نداریم آنچنان مظلومیت روا می دارند و آنطور که خودتان گفته اید حتی خانواده شما در ناراحتی روانی شدید قرار گرفته اند و ...حال انصاف بدهید که همچو منی نباید بهانه بدست بعضی متعصبان داده و در اول زندگی نعمت حیات طیبه را قدر دانسته تا با برچسب ناچسب ضد دین مفسد زندگیم تباه نشود تا انشاالله توفیق خدمت و تلاش در جهت اصلاح انقلاب اسلامیمان که حاصل خون پاک چون شما فرزندان نیک دین و ملت است در موعد مناسب داشته باشم. می توانید راهنماییم کنید.

ارسال کننده ایران, در تاریخ 10 ارديبهشت 1387 ساعت 20:38

خواهش مجدد دارم در پیام مربوط به(...) اسم را به *ایران* تغییر دهید(یک مورد رو اصلاح کردید ولی یکی دیگه مونده)

ادمین:مگر چه نوشته اید که بقول خودتان حتی از یک توهم تو خالی اینچنین می هراسید؟!دوست عزیز قدری استوار باشید!با این وصف برای اطمینان خاطر شما قسمتی از نظری که داده بودید نقطه چین شد!

ارسال کننده ایران, در تاریخ 10 ارديبهشت 1387 ساعت 17:05

لطف کنید نام ... رابه ایران
تغیر دهید

ارسال کننده ایران, در تاریخ 10 ارديبهشت 1387 ساعت 09:55

با درود فراوان بر شما جناب اعلمی.

به نظر بنده بسیاری از اینهائی که میفرمائید کشورهای پیشرفته از داشتنشان محروم هستند عملا آفت مملکت ما هستند.
کشورهای اروپائی هم قبل از رنسانس چنین موهبتهایی
داشتندولی همه را کنار گذاشتند تا پیشرفت کنند.
و آزموده را آزمودن خطاست. مادامیکه دین به عنوان
یک عقیده شخصی باشد قابل احترام است ولی در جایگاه
قانونگذاری خیر. چرا که هیچکس نمیتواند خود را نماینده خدا دانسته و استنباط شخصی خود از دین را
به قانون تبدیل کند.
شما تصور کنید کشوری وجود داشته باشد با 10 مذهب رایج که تعداد پیروان انها برابر باشد،به نظر شما
چگون مذهب میتواند حاکم باشد و قانون وضع کند.
در اینجا مصلحت و علم واخلاقیات است که میتواند ایجاد قانون کند.
و این در حالیستکه که مطمئنا هر کسی دین خود را
بهتر میپندارد.(مثل ما شیعیان)
تاریخ نشان داده و خواهد داد که حکومت مذهب سرانجام ندارد و تمام مشکل مملکت ما هم همین است.

اعلمي:نظر جنابعالي را به پاسخي كه در همين صفحه به يادداشت اسير خاك داده شده جلب مي كنم.موفق باشيد

ارسال کننده م.م, در تاریخ 09 ارديبهشت 1387 ساعت 13:15

با سلام وتشکر از گذاشتن پیام مربوط به ... درخواست می کنم نام را به ایران تغیر دهید (به علت تهدید دوست بسیجی ام شوخی یا جدی نمی دانم)موفق باشید

ارسال کننده ایران, در تاریخ 09 ارديبهشت 1387 ساعت 08:56

با سلام خدمت آقاي اعلمي عزيز
احتمالا' سوالم ربطي به بحث شما نداشته باشد اما خوشحال خواهم شد كه با سعه صذر خود جوابم را بدهيد.
ميزان حقوقي كه نمايندگان دريافت مي كنند با احتساب اضافه كار و پاداش حق ماموريت و... چقدر مي باشد ؟ و نماينده ايي كه از مجلس خارج مي شود (ديگر نماينده مجلس نيست)با كدام رتبه اداري منقضي خدمت مي شود و با چه پايه حقوقي ؟
ممنون از جوابتان.

اعلمی:پیش از این در مصاحبه های مطبوعاتی پاسخ این سوال را داده ام حقوق نمایندگان بر اساس نظام هماهنگ پرداخت حقوق و مساوی با حقوق اعضای شورای نگهبان و وزراست.با این تفاوت که اضافه کاری ندارند.از پاداش هم خبری نیست .ایام رسیدگی به بودجه معمولا متناسب با روزهائی که بر صندلی های حود تکیه زده و مثلا سرگرم بودجه نویسی هستند، پانصد تا یک میلیون تومان بابت اضافه کاری می دهند. اگر مانند بعضی از دوستان دائم السفر ما به ماموریت خارج بروند بابت هر روز گشت و گذار در خارج 130 دلار (اگر اضافه نشده باشد)دریافت می کنند.بابت تلفن،دفتر،اجاره مسکن و بلیط هواپیماو ایاب و ذهاب هم در مجموع حدود 5/1 میلیون تومان. ضمنا تا دو نفر هم می توانند محافظ داشته باشند که برای انجام کارهای دفتری از آنها استفاده می شود.اگر نماینده ای از محافظین استفاده نکند می تواند حقوق یکنفر را (حدود 200 هزار تومان )دریافت نماید.پس از پایان دوره نمایندگی هم مانند سایر مقامات اگر در جائی مشغول بکار شود با گروه 19 محاسبه خواهد شد.اگر نماینده ای بخواهد به حرامخواری و رانتخواری روی آورده و از امتیازات آشکار و نهان استفاده کند در موهبت بیش از این به روی او باز است.در مصاحبه با ماهنامه رونا که در همین وب سایت منعکس شده به برخی از پشت پرده ها اشاره شده است. ضمنا بد نیست بدانید که حقوق و مزایای برخی از مقامات کشوری و حتی مدیران عامل شرکت ها بسیار بیشتر از این اعداد و ارقام است.در خاتمه تاكيد مي كنم كه بر خلاف شايعه مادام العمر بودن حقوق نمايندگي ،پس از پايان دوره نمايندگي حتي يك ريال هم به نمايندگان پيشين بابت نماينده بودنش پرداخت نمي شود و ارتباط نماينده با حقوق نمايندگي قطع مي شود.

ارسال کننده بنده خدا, در تاریخ 08 ارديبهشت 1387 ساعت 20:02

برادر محترم
از پاسخ به اظهاراتم در مورد مدیریت مهندس زنگنه و اتهام سوء مدیریت بنظر من بدور از انصاف به ایشان از جانب شما ممنونم .
نزدیک به چهل سال در کنار بخش صنعت این کشور حضور دارم میگویم کنار چون کارم فنی و کارشناسی است در تصمیم گیری و مدیریت اگر نفشی داشته ام گزارشی بوده است مکتوب آنهم پس از طی چندین مرحله در سلسله مراتب به دست آنها که شما میشناسید رسیده است . برای من ناظر بیرون از صحنه حاکمیت مدارک مستند ادعائی شما ناظر بر فساد دستگاه زیر نظر مهندس زنگنه همان قدر اعتبار دارد که اسناد همسوئی اکبر اعلمی با جهانخواران علی رقم آنکه این یکی به تائید بالاترین مرجع نظارتی هم رسیده . خودتان بهتر میدانید بغیر از صاحبان قدرت های فراقانونی به بقیه ملت ایران میتوان تهمت زد حتی در صحن مجلس و نگران پیگرد نبود . شما موظفید به نظارت برتمام دستگاههای اجرائی میبایست تا انتها پی گیری کرده با جزعیات در صحن علنی مجلس نتیجه را به اطلاع موکلین خود ( بموجب قانون تمامی مردم) میرساندید . این که شما بر ادعاهای اثبات نشده پای بفشارید حقانیتی را ثابت نمیکند . اینکه میگوئید ( با پول و دور زدن قانون ) باز هم بقول شما قانون دانان اتهام محکمه پسند نیست بدرد سخنرانیهای انتخاباتی میخورد . اگر علاقه مند باشید بر اساس واقعیت های موجود بشما ثابت میکنم که زنگنه در وزارت نیرو زیر بنائی ساخت که در تولید و توزیع برق مشکل بتوان کار غلطی کرد از مکان یابی اولیه گرفته تا نوع تکنولوژی و..و .. معجزه ای در کار نیست به تاسیس نهادهای فنی و مهندسی کمک کرد که ضرورتا کار باید از مجاری آنها بگذرد با تعدد آنها از انحصاری شدن هم تا حد ممکن جلوگیری کرد . کسانیکه در این عرصه ها از پیش از انقلاب بودند میفهمند که من چه میگویم کسانیکه گمان میبرند پول باشد همه چیز حل است را حواله میدهم به آینده بسیار نزدیک کارنامه دولتی که حساب ارزی اش سر ریز شده .
نفت مقوله دیگریست بلحاض گستردگی و تنوع کار و بقول شما مناسبات نادرست که من تاریخی را هم به آن اضافه میکنم . در این عرصه هم زنگنه راه درستی در پیش گرفت از زیر ساخت های فنی ومهندسی و اجرا آثارش را هم هرز گاهی در افتتاح طرحها میبینیم بدون حضور مجریان اصلی هشدار به توقف مابقی طرحهای نیمه کاره هم بعهده شما نمایندگان است که همان گونه که فساد آن موقع را با (پوست خود )احساس کردید اینبار سری به عسلویه بزنید نه با پوست که با چشم خود زیان این مدیریت را لمس کنید . امیدوارم همه ما در گفتارمان فقط به صدقش بیاندیشیم.


اعلمی: دوست عزیز! همچنانکه شما آزادانه نظر خود را در این وبسایت نوشتید و بی کم وکاست هم منعکس شد انشاءالله نشانه منصف بودن راقم این یادداشت است. شما نظر خود را می گوئید بدون اینکه از سوی من به عناوین خاصی متهم شوید،این حق را هم به بنده بدهید که پس از 8 سال نمایندگی مجلس و آشنائی با عملکرد و مناسبات موجود در دستگاه های مختلف و دسترسی به مدارک و اطلاعات لازم دیدگاه خود را بدون آنکه به بی انصافی متهم شوم بیان کنم.ضمنا بنده به کسی تهمتی نزدم که این چنین شماتت می کنید!اگر به مشروح مذاکرات مجلس مراجعه بفرمائید ملاحظه خواهید کرد که هرگاه وزیر اسبق نفت مورد سوال واقع می شد، سوالات مطروحه چنان مستند بودند که وزیر مذکور پاسخ قانع کننده ای برای آن نداشت. در این خصوص سخن فراوان است که پرداختن به آنرا به وقت مناسبی موکول می کنم.

ارسال کننده فرزین, در تاریخ 07 ارديبهشت 1387 ساعت 23:08

با عرض سلام و خسته نباشید
از خواندن این مقاله لذت بردم و جه خوب است که با احترام و صبر و شکیبایی پیش میروید اگر غیر از این بود بهانه به بدخواهانتان میدادید.
سخنی دارم با دوستانی که نظر داده بودند
1- دوستی ایراد گرفته بود که به فلان وزیر اشتباه برچسب زده اید . دوست عزیز نقد کردن و یا ایراد گرفتن به این معنی نیست که شخصی هیچ کاره مثبتی انجام نداده بله اشخاصی هم هستند که در کنار یکسری کارهای خوبشان غرض ورزی و ... هم انجام میدهند . اینکه فلان وزیر 10 تا کاره خوبی انجام داده نشانه همواره خوب بودن نیست . مثلی هست که میگوید ' فلانی پدر خوبی هست اما معلم خوبی نیست ' بسیاری از دولتمردان کشور ما شاید آدم های مومنی باشند اما مدیران نالایقی هستند .
2- دوست عزیزی گفتند که آقتی اعلمی را فقط مال خودتان ندانید . بله دوست عزیز عدالت خواهی و ظلم ستیزی را همه دوست دارند پس اصلا تعجب نمیکنم که همه مردم حق طلب ایشان ( آقای اعلمی ) را دوست داشته باشند و از او حمایت کنند .
آقای اعتمی شما را تحسین میکنم بخاطر شجاعتتان . هر وقت نام شما می آید یاد هد سخن از پیامبر می افتم که میفرمایند ' سخن حق را بگویید حتی اگر هلاک شوید '

ارسال کننده علی, در تاریخ 07 ارديبهشت 1387 ساعت 22:04

سلام بر عشق ، ایمان و صداقت
هفته ها است که از احضارتان به دادگاه تا نسبت شرک و فساد به شما موجب شد تا باز هم کلام استاد شفیعی کدکنی را با خود و به دور از گوش نامحرمان زمزمه کنم .
گه دهری و گه کافر و ملحد باشد ****گه دشمن خلق و فتنه پرور باشد.
باید بچشد عذاب تنهایی را **** مردی که ز عصر خود فراتر باشد .

ارسال کننده حمید, در تاریخ 07 ارديبهشت 1387 ساعت 12:27

سلام
واقعا وجود شما در مجلس یا هر نهاد دیگر به ضرر چه کسانی بود... تبریزی چه جوابی به خدا خواهد داد.در هر صورت از چون شما جز صبر و صلاح و سعی بیشتر انتظار نداریم

ارسال کننده داریوش شاکر, در تاریخ 07 ارديبهشت 1387 ساعت 10:48

برادر محترم فراموش نمیکنیم که در دولت قبل یکی از مدعیان وجود مافیای نفتی شما بودید نمیدانم متوجه شده اید که در مورد مهندس زنگنه بخطا رفته بودید انگشت شمارند در این نظام مدیرانی چون او مهم انستکه هزاران مهندس و کارشناسان آگاه میدانند که او پایه گذار صنعت مدرن برق ایران او بود زیر بنائی در طراحی و ساخت نیروگاه های برق نمونه چشم گیراش مپنا سپس در وزارت نفت در دکان دلال بازی نفت کالا و گاز کالا و دفاتر خارج از کشور خرید را عملا تخته کرد دهها شرکت بخش خصوصی طراحی و اجرارا وارد عرصه کار کرد که امروز در خارج از مرزهایمان بر اساس تجربیات بدست آمده در داخل که آن هم براساس همکاری با شرکت های معتبر خارجی بر مبنای سیاست های وزارت نفت بود مسلم بدانید نام زنکنه به نیکی خواهد ماند

اعلمی:هر ادعائی کرده ام مستند است و همچنان بر آن دعاوی خود ابرام و اصرار می ورزم و به آن یقین دارم، منتها مبارزه با مافیا کار دکتر احمدی نژاد و اطرافیانش نیست!در مورد زنگنه هم هر ادعائی کرده ام کاملا مستند بوده است. حیف و میل ها و سوء استفاده های کلان و مناسبات نادرست موجود در وزارت نفت و بعضی از شرکت های تابعه آنرا کاملا لمس کرده ام.از طرفی با دیگاه شما در مورد زنگنه موافق نیستم.ضرب المثلی عامیانه است که می گوید "پول بده رو سیبیل شاه نقاره بزن" مدیریت متکی به به ولخرجی و دور زدن قانون را به هیچوجه ملاک یک مدیریت عالمانه و مطلوب نمی دانم و البته این همه مانع از این نمی شود که جنبه های مثبت مدیریت زنگنه را هم نادیده بگیریم همچنانکه در کمیسیون انرژی ضمن نقد عملکردش به خودش و اعضای کمیسیون هم گفتم که در میان وزاری خاتمی از جهاتی یکی از قویترین مدیران او بوده است. با این وصف اگر بنده رئیس جمهور بودم هیچگاه از او بعنوان وزیر نفت استفاده نمی کردم و در صورت استفاده در سایر وزارتخانه ها حتما در چارچوب قانون مهارش می کردم و مانع از ارتباط او با بعضی از اشخاص حقیقی و حقوقی می شدم.

ارسال کننده فرزین, در تاریخ 07 ارديبهشت 1387 ساعت 03:14

سلام آقای اعلمی
ازبابت چاپ هرچند ناقص پیشنهادم در مورد حاج محمود احمدی نژاد ممنونم خواستم به بعضی از دوستان آذری با غیرت وایمانم از این طریق بگویم که آقای اعلمی متعلق به کل ایران است لطفا آنرا به نام خودتان نزنید من مدت کمی است که به واسطه یکی از دوستان خودتان که به تازگی همراه خانواده به اهواز آمده ونخواست که نامش را بگویم با افکار و نظریات آقای اعلمی آشنا شده وآدرس سایت را گرفتم
مردم خوزستان هم اعلمی را دوست دارند خودم چندین سال جبهه بوده ام واگر خدا قبول کند عزیزان زیادی از خانواده مان شهید شده اند ولی به جرات میگویم که حرفهای آقای اعلمی یاد ایثار و جبهه وجنگ را در وجودمان روشن کرد به قول ما عربها جناب آقای اعلمی ((انشاءالله تعالی فی امان الله))که البته از طریق این دوست عزیز ترکی هم یاد میگیرم تا دفعه بعد بهتر بگویم یاشاسیل آذربایجان ؟ودوکتور اعلمی

ارسال کننده کاوه, در تاریخ 07 ارديبهشت 1387 ساعت 02:55

با عرض سلام
به خدا بی ادب نیستم ولی خواستم بگم آقای اعلمی خیلی مردی به قول یه نفر ...داری اندازه کره زمین.وجدانا' ...این... وطن رو ... به خدا نوکرتم

ارسال کننده اوزون حسن, در تاریخ 07 ارديبهشت 1387 ساعت 02:38

اقای اعلمی لطف کنید وبگوید چگونه بنده میتوانستم قدرشناس زحمات شما باشم؟
انصاف صفت ونعمتی است که امیدوارم خداوند به همه ما عطا کند

آمین!

ارسال کننده دهبان, در تاریخ 07 ارديبهشت 1387 ساعت 01:15

جناب آقاي اعلمي
بدانيد كه دانسته يا ندانسته، عمدي ياسهوي خائن به نظام و انقلاب هستيد هر جند كه هواداراني هم داشته و گول ان را بخوريد.
اين دنيا محل گذر است و در آن دنيا بايد پاسخگو باشيد
خود دانيد

اعلمی:تا زمانیکه کنتور دین سنجی و خیانت سنجی و...بعضی از آقایان فعال است ، کنتور شما چرا فعال نباشد!؟ فقط ایکاش دلیل آنرا هم بیان می فرمودید تا شاید متنبه شویم!

ارسال کننده مهدي, در تاریخ 06 ارديبهشت 1387 ساعت 23:30

سلام اقای اعلمی

زاهدان کین جلوه در محراب و منبر میکنند
چون به خلوت میروند ان کار دیگر میکنند

میتونم نظر شما رو صریحا در مورد سیاست بدون دخالت دین بپرسم ؟ فکر نمیکنید مشکلات ما بیشتر به خاطر مذهب و دخالت احکام هزار و چهار صد سال پیش بر الان جامعه ماست؟وقتی دین از یک چیز کاملا شخصی تبدیل شد به ابزاری برای استبداد و استحمار هر چه بیشتر مردم و بیسوادی و جهل مردم از سوی دیگر مکمل این قضییه شد ایا جامعه تبدیل به چیزی نمیشه که الان هست؟ نمیگم فقط دلایل بدبختی ما مذهبه ولی عمده دلیل این وضعیت ایا تعبیر حداکثری از دین نیست؟واقعا دین افیون ملت ها نیست؟
یا باید بعضی ها به خیال واهی امدن منجی بمانند
و به قول کافکا مسیح زمانی خواهد امد که دیگر احتیاج به امدنش نیست !!
ممنون میشم از لطفتون نظرات خودتون رو اگر مقدور باشه بیان کنید .

اعلمی: و سلام بر شما
اول-اگر بقول شما "دین به ابزاری برای استبداد و استحمار هر چه بیشتر مردم و بیسوادی" تبدیل شود، یقین بدانید که چنین دینی، دین دلخواه من نیست و فراتر از آن اساسا چنین دینی فاقد صلاحیت و شایستگی لازم برای انیس و همدم شدن با سیاست است و اگر دین مفروض در قلمرو سیاست وارد شود طبعا سیاست را نیز به سان خود خواهد آراست.
دوم- زندگی خصوصی افراد اعم از دیندار و بی دین، کم و بیش مبتنی بر مجموعه ای از باید ها و نباید هاست و مبنای آن می تواند بر پایه مناسبات ناشی ازمقولاتی نظیر:دین،منطق،فلسفه،احساس،عشق،عاطفه،تجربه،اراده،عقل،قانون و یا توافق و قرار داد خاص استوار باشد.از آنجا که زندگی اجتماعی هم کم و بیش تابعی از قوانین زندگی شخصی است با این تفاوت که در مواردی ناگزیر شده ایم از مطلوبیت های فردی بکاهیم و یا حتی از آن صرفنظر کنیم تا منافع و مطلوبیت نهائی جامعه تامین و حداکثری شود،بنابراین منعی ندارد که همان مبانی زندگی فردی در صورت برخورداری از صلاحیت و استعداد لازم با در نظر گرفتن ملاحظات اشاره شده ،مبنای زندگی اجتماعی هم شود.
بهر روی تشکیل جامعه و بقاء آن مستلزم پذیرش و تن دادن به یک قانون و یا قرار داد اجتماعی است.مبنا و معیار این قانون و قرار داد اجتماعی هر چه باشد در مطلوبترین و ایده آل ترین وجه آن باید ناشی از اراده و حق حاکمیت بشر بر سرنوشت خود و تامین کننده رفاه و عدالت و امنیت باشد.از اینرو منافاتی ندارد که همان باید ها و نباید های زندگی شخصی که بر پایه مناسبات دینی استوار است این بار با توافق جمعی در قالب زندگی اجتماعی هم ظهور و بروز یابد. مهم این است که همان اکثریتی که حضور باید ها و نبایدهای دین در سیاست و حکومت را پذیرفته، حق کنار نهادن آن از سیاست را هم دارا باشد. به این اعتبار آمیخته شدن دین با سیاست را من حق مردم یک جامعه میدانم همانطور که استقلال ایندو از یکدیگر حق همان جامعه می باشد.
سوم- با این توصیف یک موقع ما دین را به عنوان مجموعه ای از باید ها و نبایدها مبنا و ملاک یک توافق جمعی و یا قرار داد اجتماعی اختیار می کنیم و از مسئولین و مجریان حکومتی هم انتظار داریم که بر اساس همین مناسبات دینی مورد پذیرش اکثریت عمل کنند و اگر انحرافی از آنان مشاهده شد،استیضاح و برکناری آنان از قدرت هم از حقوق ماست.در اینصورت استبداد الزاما نتیجه چنین حکومتی نیست. یک موقع هم عده ای به عنوان متولی رسمی دین به حکومت رسیده و معرفت و باورهای خود را یه عنوان خط کش دین بر جامعه تحمیل کرده و بنام دین اجازه استفاده از حق حاکمیت بشر بر سرنوشت خود را از او سلب می کنند،رویکرد و نتیجه حکومت چنین دینی همان است که شما به آن اشاره کردید.

ارسال کننده اسیر خاک, آدرس سایت اینجا در تاریخ 06 ارديبهشت 1387 ساعت 21:05

آقای اعلمی اجازه بدید خاطره ایی نقل کنم که شاید نشنیده ایید . ظریفی میگفت : چند سال قبل از انقلاب عده اییی از روحانیون در قم برای تبلیغ اسلام و تشیع با حضور چند تن از مراجع سمیناری تشکیل داده بودند تا دین و مذهب را در جهان بشناسانند . النهایه تصمیم میگیرند از هر ایرانی فقط یک تومان بگیرند تا با حدود سی ملیون تومان کاری انجام بدهند . یکی از طلاب آگاه از پشت جلسه بلند میشود و میگوید اگر اجازه بدهید من طرحی را ارایه دهم . قبول میکنند .
میگوید : نمیخواهد شما این کار را بکنید من 500 تومن بدم اطلاعات و 500 تومن کیهان بنویسیم که ما با اسلام و تشیع کاری نداریم همه میایند بطرف اسلام .
آقای اعلمی نمیخواهد افرادی مثل احمدینژاد کاری برای مردم انجام بدهند همینکه بروند کنار ، خدمت بزرگی برای مردم کرده اند .

ارسال کننده ....., در تاریخ 06 ارديبهشت 1387 ساعت 20:15

آقای دکتر اعلمی
در برخورد با مساله قومیتها دو دیدگاه وجود دارد، که يکی به کلی وجود چنين مساله ای را انکار می کند و پاک کردن صورت مساله را پيشنهاد می کند و ديگری به چيزی کمتر از پاره پاره شدن ایران راضی نمی شود، به نظر شما آیا دیدگاه میانه ای میتوان جست ؟ در صورت مثبت بودن جواب ،دیدگاه میانه بر چه اصولی میتواند استوار باشد؟

اعلمی:
گرچه این سوال ارتباطی با این یادداشت ندارد اما به احترام شما پاسختان را می دهم:
حضور و همزیستی بدون تبعیض اقوام مختلف در کنار هم بر پایه "تفاهم ، تکثر و آزادی"در سرزميني واحد،گزینه دلخواه بنده است .بر خلاف آنچه وانمود می شود تنوع زبان و فرهنگ در يك كشور مي‌تواند منشاء زايش و پیشرفت در عرصه‌هاي گوناگون سياسي، فرهنگي و اجتماعی باشد.در جهان معاصر،كشورهاي پيشرفته‌يي نظیر:بلژيك، سويس، سوئد،دانمارك و كانادا که اقوام گوناگوني را با زبان های مختلف در دل خود جاي داده‌اند، سال‌هاست كه با پشت سر نهادن برتري های قومي و نژادي به تجاربِ ارزشمندی نیز دست يافته‌اند. دراين كشورها که در آن به زبان‌هاي مختلف سخن گفته،و كتاب نوشته مي‌شود وحدت ملی و تمامیت ارضی هم به بهترین وجهی مورد احترام و پابرجاست.
برای آگاهی بیشتر بادیگاه من نسبت به این مقوله، به قسمتی از نطقی که در سوم خرداد ماه سال 85 در همین زمینه با عنوان "چه‌ كسي‌ مي‌خواهد من‌ و تو ما نشويم‌، خانه‌اش‌ ويران‌ باد"در مجلس ایراد شده است، اشاره می کنم:
"در اصل (19) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران آمده است: «مردم ايران از هر قوم و قبيله كه باشند از حقوق مساوي برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اينها سبب امتياز نخواهد بود».
اصل بيستم همين قانون مقرر مي‌دارد: «همه افراد ملت اعم از زن و مرد يكسان در حمايت قانون قرار دارند و از همه حقوق انساني، سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي با رعايت موازين اسلام برخوردارند».
اصل (15) قانون اساسي بيان مي‌دارد: «زبان و خط رسمي و مشترك مردم ايران فارسي است، ولي استفاده از زبانهاي محلي و قومي در مطبوعات و رسانه‌هاي گروهي و تدريس ادبيات آنها دركنار زبان فارسي آزاد است».
چنانچه سه اصل مذكور را دركنار هم قرار دهيم مي‌توان نتيجه گرفت كه ايران يك واحد سياسي ـ فرهنگي و سرزميني مشاعي است كه به همه ايرانيان و اقوام ساكن در آن تعلق دارد و هيچيك بر ديگري برتري ندارد. فارس، ترك، كرد، لر، عرب، بلوچ، بختياري، تركمن، قشقايي، شاهسون و ساير اقوام ايراني به‌رغم تفاوتهاي نسبتاً فاحش در زبان، گويش، آداب و سنن و مذهب و فرهنگ و هنر خود در طول سده‌هاي متمادي و داد و ستد و تعامل فرهنگي ژرفي كه ميان آنها صورت گرفته، اركان بهم پيوسته يك ملت را تشكيل داده و ضمن مشاركت در پيدايش و گسترش فرهنگ و تمدن ايراني با انسجام خود وحدت ملي را حفظ و تماميت ارضي را تضمين كرده‌اند.
بديهي است در چنين بافت جمعيتي متنوعي چنانچه الگوي مطلوبي جهت حفظ و ارتقاء همبستگي ملي استفاده نشود، دستيابي به وحدت و حفظ تماميت ارضي بسيار دشوار خواهد بود.
الگوي مذكور از يكسو بايد متضمن احترام به هويت قومي و ازسوي ديگر تقويت تعلقات ملي بصورت توأم و مبتني بر عمل بحق و تجليل از كرامت انساني باشد. به بيان ديگر نظر به اينكه هويت قومي و تعلقات ملي بعنوان دو مكمل، لازم و ملزوم يكديگر بوده و با تأثير و تأثر متقابل بر هم اجزاي تفكيك ناپذير ملت ايران را تشكيل مي‌دهد، از اينرو دوام و قوام و چسبندگي و پيوستگي «ملت» در گرو احترام توأم به شاخصه‌ها و مظاهر مؤثر در «هويت قومي» و «وابستگي‌هاي ملي» در ابعاد مختلف فرهنگ، زبان، هنر و مذهب است.
بنابراين هر يك از اقوام ايراني به موازات وابستگي و تعلقات ملي خود بايد احساس نمايند كه داراي يك هويت قومي مستقل و آزاد هستند و مي‌توانند مظاهر آن را نيز در همه شؤون زندگي خود ظهور و بروز و رشد دهند. درغير اينصورت چه بسا اقوام مختلف در فرصت مناسب به عمده كردن تعصبات و ويژگيهاي قومي خود روي آورده و بطور مطلق از تعلقات ملي خود دوري گزينند كه حاصلي جز ايجاد اختلال در همبستگي و آسيب جدي به وحدت سياسي بهمراه ندارد. چنانكه اشاره شد واضعان قانون اساسي با درنظر گرفتن اين واقعيت، مهمترين عامل شكوفايي تعلقات ملي و چسبندگي و وحدت و همبستگي ملي را در گرو رفع تبعيض و تحقق و رشد و بالندگي مظاهر و شاخصه‌هاي فرهنگي اقوام و توجه و احترام به حقوق و كرامت انساني هر يك از آنان بيان كرده و حتي در بند (6) اصل سوم قانون اساسي كرامت و ارزش والاي انساني و آزادي توأم با مسؤوليت او در برابر خدا را يكي از پايه‌هاي ايماني نظام جمهوري اسلامي عنوان مي‌كند و در بند «ج» همين اصل متذكر مي‌شود كه استقرار اين نظام بايد به تأمين و تحقق قسط و عدل و استقلال سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و بالاخره همبستگي ملي منتهي شود.
بر اين اساس چنانچه با رويكرد آسيب‌شناسانه به وقايع اخير توجه گردد، بايد پذيرفت كم‌توجهي به واقعيتي به نام هويت قومي و قرباني كردن مظاهر مؤثر در آن بپاي تعلقات ملي عامل و ريشه اصلي چنين واكنشها و انفجارهايي است كه در يك چشم بهم زدن جرقه‌اي را به حريقي بزرگ مبدل مي‌سازد.
پر واضح است، وقتي كه اقوام مختلف ازجمله قوم بزرگ ترك و آذربايجانيان غيور كه اكنون بخش اعظم و تفكيك‌ناپذير ملت ايران را تشكيل مي‌دهند چندين دهه بدلايل واهي نه‌تنها از امكان تظاهر كامل ويژگيها و مظاهر هويت قومي خود به شرحي كه در قانون اساسي بيان گرديده برخوردار نمي‌شوند، با ايجاد كوچكترين جرقه‌اي به حريقي مبدل و آتش عظيمي را بپا مي‌كنند، در اينصورت بايد كساني را مقصر دانست كه سالهاي سال بذر نفاق و آپارتايد و تبعيض را پاشيده‌اند و اكنون طوفان درو مي‌كنند!"
آدرس متن کامل و بدون سانسور :http://www.akbaralami.com/content/view/45/73/

ارسال کننده سعید.م, در تاریخ 06 ارديبهشت 1387 ساعت 14:36

استنباط من از مقاله شما این است که:
گر حکم شوند که مست گیرند در شهر هرآنکه هست گیرند
سران ما از چپ و راست چنان در فساد غرق هستند که نمیتوانند مچ همدیگر را وا کنند چون به قول معروف ....اکثرشان گهی است. و هرکس حقیقت را بگوید آشکار و مخفی از سوی هر دو طرف این جنگ زرگری مورد هجمه خواهد بود.

ارسال کننده عزیزاله حیدری, در تاریخ 06 ارديبهشت 1387 ساعت 13:35

با عرض سلام خدمت استاد بزرگوارم جناب آقای اعلمی
خیلی خوشحالم که بالاخره آدرس سایت شما را توسط یکی از دوستان سابق پیدا کردم و مدتی است خواننده ثابت سایتتان هستم
بنده از دانشجویان سابق دانشگاه آزاد تبریز هستم که زحمات طاقت فرسای شما را در مبارزه با فساد دانشگاه آزاد فراموش نخواهم کرد و اکنون در همدان مشغول فعالیت در بخش خصوصی هستم
خواستم از این طریق جویای احوال شریفتان شده وبه دوستانی که در مطلب قبلی اسمشان را دیدم (آقایان افسری/جعفری/ایلخانی و... ) سلام مخصوص برسانید ضمنا خواستم از یکی از دوستان آن زمان به نام مو... که مدتی هم همشهریمان بود یک گلایه عمیق داشته باشم چون وی که یک زمان میگفت(( اعلمی ناموس ماست ))الان چطور شده که هم در انتخابات ریاست جمهوری شما را تنها گذاشت وهم الان شنیده ام مسئولیت خوبی در وزارت کشور گرفته واتفاقا برای رسیدن به اینجا از نام شما سوء استفاده کرده کاش کمی انصاف داشتیم
راهتان همیشه پویا باد

اعلمی:ضمن آرزوی موفقیت برای شما، در مورد آقای آ-م کاملا اشتباه می کنید و ایشان با انصاف است و همچنان نسبت به بنده لطف داشته و دارند.ضمنااگر وی در وزارتکشور هم اشتغال داشته باشند که احتمالش کم است،یقین دارم که از نام بنده سوءاستفاده ای نکرده است، در غیر اینصورت سریعا عذر او را می خواستند.

ارسال کننده محمد علی حنیفی, در تاریخ 06 ارديبهشت 1387 ساعت 12:00

سلام آقای اعلمي.می خواستم بگم که از داشتن هموطنانی مانند شما به خودم می بالم .
در پناه صاحب لا إله إلا الله باشید .

ارسال کننده امیر, در تاریخ 06 ارديبهشت 1387 ساعت 09:51

یاشاسین آزربایجانین ایگید اوغلو

ارسال کننده علی, در تاریخ 06 ارديبهشت 1387 ساعت 09:09

سلام ودرود فراوان برنمايندة واقعي جناب آقاي
دكتر اعلمي
آقاي دكتر شما در دل تك تكِ اكثريتِ مطلقِ مردم ايران جاي داريد .طول عمرِ باسلامتِ شماآرزوي قلبي ماست .دستهايت را ميبوسيم .
عسگري از مازندران

ارسال کننده عسگري, آدرس سایت اینجا در تاریخ 06 ارديبهشت 1387 ساعت 08:51

سلام آقاي اعلمي عزيز .
واقعا'به عنوان يك ايراني و آذري كه در تهران زندگي ميكنم وتمامي مسائل سياسي روز را از رسانه هاي مجازي دنبال مكنم به جسارت و شهامت. هم رزمي چون شما افتخار ميكنم اميدوارم مردم ايران عزيز به آن حد بلوغ سياسي برسند تا فريب شعارهاي انقلابي همچون امسال آقاي احمدي نژاد را نخورند چون از انقلاب ما 30سال گذشته است ديگر زمان تحريك احساسات نيست بلكه زمان منطق وعقل گرايي است زمانيست كه بايد باتدبير روبه جلو اندشيد.
با تشكر. ميرزاخاني

اعلمی:در پاسخ به نظر یکی از کاربران مربوط به یادداشت "پوپولیسم و فرافکنی دو بال قدرت" مطلبی نوشتم که در اینجا نیز صدق می کند و آنرا تکرار می کنم: اصلاح و تغییر این وضعیت یعنی جایگزین شدن منطق به جای احساس و یا تعامل احساس و منطق با یکدیگر به فرهنگ سازی نیازمند است و این امر به عهده نخبگان جامعه و بیش از همه حاکمان است.حضرت امیر در نهج البلاغه اشاره زیبائی در این مورد دارند:"الناس بامرائهم اشبه من آبائهم"مردم به حاکمان و دولتمردان خود بیشتر از اجدادشان شباهت دارند!حضرت از تعبیر دیگری هم استفاده کرده اند:"الناس علی دین ملوکهم" مردم تابع منش و سلوک کسانی هستند که بر آنها حکومت می کنند.به این اعتبار مادامیکه اغلب رسانه ها بویژه صدا و سیما در انحصار دولت و حکومت قرار دارد و تعداد انگشت شماری از رسانه های غیر دولتی هم برای ادامه حیات و یا شریک شدن در قدرت ناگزیر به تائید و توجیه وضع موجود هستند و دریچه ای به روی وضع مطلوب نمی گشایند، تنها تریبون باقیمانده موثر، مجلس است که ویزای ورود به آنرا هم به کسانی می دهند که همسو با خودشان عقاید مانوس را تبلیغ نمایند! تداوم این وضعیت و تبدیل مجلس به عنوان خانه ملت به خانه دولت ناشی از تفکری است که سیاست را دردسر می داند ، گرچه این تفکر یک واقعیت است اما "ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم"خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر آنکه خود به این تغییر آن روی آورند.

ارسال کننده كاظم, در تاریخ 06 ارديبهشت 1387 ساعت 07:23

من به عنوان یک تبریزی به شما مینازم ای آبروی خطهءآذربایجان.همیشه در دل ما جای خواهید داشت.من نگران ارک سرفرازم که پس از شما آماج حملهءدشمنان خلق ما خواهد بود.دلتان را میبوسم و به نام اعلمی افتخار میکنم

ارسال کننده مرتضی, در تاریخ 05 ارديبهشت 1387 ساعت 23:30

با عرض سلام خدمت جناب اقاي اعلمي بزرك مرد خطه هميشه قهرمان اذربايجان . شما هميشه دلسوز ما بوديد از زحمات شما نهايت تشكر را مي كنم. از جناب عالي سوالي دارم و ان اين هست كه ايا شما قصد فعاليتي در خصوص ملت تبريز داريد . متشكرم

اعلمی:اگر کاری از دستم بر آید نه تنها برای مردم تبریز بلکه برای سایر هموطنانم هم دریغ نخواهم کرد.

ارسال کننده بابك, در تاریخ 05 ارديبهشت 1387 ساعت 22:00

با سلام و احترام
در بخشی از صحبتهایتان اشاره به برخی مقدسات شیعه و اعمال مذهبی نمودید. در این رابطه عرضی دارم که امیدوارم نقض غرض صورت نگیرد.
امروزه که اعمال نابخردانه و ناشایست جمعی از مسئولان امر که مدام دم از خدا، قرآن، پیامبر (ص)، علی (ع) و اسلام می‌زنند در چشم جمع کثیری از مردم و خصوصا جوانان کم مطالعه و بی اطلاع به چشم همین اسلام و همین انسان‌های والا نوشته می‌شود و متاسفانه برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترتی بر این آتش دامنه می‌زنند و مسئولان را نماد دین خدا معرفی می‌کنند تا پایه‌های اسلام را سست کنند، جمع بستن این مسئولان با خدا و پیامبر و ولی‌اش حتی در مقام کنایه و استهزا به مصلحت نمی‌باشد.
در پایان از خدواند منان برای تمام خادمان واقعی‌اش آرزوی توفیق و برای جوانان و مردم کشورمان آروزی توفیق در درک معارف دینی دارم.

ارسال کننده مهدی, در تاریخ 05 ارديبهشت 1387 ساعت 20:44

با عرض سلام خدمت شما يكي از طرفداران شما هستم و درخواستي كه داشتم ربطي به يادداشت نداره ولي در شهر(گرمي) شما طرفداران زيادي داريد و همه ميخواهند نطق ها و سخنراني هاي شما را از سي دي ببينند و بدانند كه ما نيز در بين قوم ترك كساني داريم كه حافظ ارزش هاي ماست و با ايمان وچون نطق هاي شما و مجلس سياسي است سي دي موجود نمي باشد و من از طرف چهار نفر ريش سفيد اين يادداشت را مي نويسم و درخواست دارم لطفا از مهمترين و بهترين نطق هايتان براي ما ارسال كنيد و هزينه اش مهم نيست ادرس ما:اردبيل_شهرستان گرمي_...

اعلمی:بعد از ارتقاء کیفیت وب سایت ممکن است قسمت هایی از نطق ها و مذاکرات مجلس را بصورت صوتی و تصویری در آن قرار دهم.اگر عملی نشد لطفا دوباره تماس بگیرید تا اقدام لازم به عمل آید.

ارسال کننده حسين, در تاریخ 05 ارديبهشت 1387 ساعت 20:30

باز هم سلام،سلام بر غیور مرد تنهای! آذربایجان
آقای اعلمی،جسارتا 2،3 تا سوال شخصی:
1-آیا قصد دارید در انتخابات آتی ریاست جمهوری کاندیدا شوید؟2-اگر قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را ندارید،آیا در دوره بعدی انتخابات مجلس حاضر خواهید بود؟یا قید نمایندگی را زده اید؟!
3-آیا در زمان رد صلاحیت شما از مردم انتظار داشتید که از حقوق شما دفاع کنند؟(با وجود اینکه بعد از یکی از بازیهای تراکتور سازی جرقه هایی زده شده بود!)
4-من و دوستداران شما(اکثریت ترک زبانان وحتی فارس زبانان!)دوست دارند اعلمی همیشه در صحنه باشد!چه تصمیمی برای فعالیت خودتان دارید؟آیا از طریق همین وب سایتتان حرفهایتان را خواهید زد؟
ممنون،ببخشید که سوالها زیاد شد
azerbaycan milleti her zaman ve her halda sizi unutmayacak ve sizin kimi mard ogullara fexr edecek,saygilarimla,yashasin Dr.Alami

اعلمی:پاسخ سوال های 1 و 2 منفی است و همین دو دوره نمایندگی هم برای هفت پشتم کافیست!
پاسخ سوال سوم:چیزی را از دست ندادم و از هیچکس هم هیچ انتظاری نداشته و ندارم و اگر در طول دوران نمایندگی خدمتی کرده باشم انشاءالله مورد رضایت خداوند واقع شود.البته قدرشناسی صفت و نعمتی است که امیدوارم خداوند به همه ما عطا نماید.
پاسخ سوال چهارم:تا خدا چه خواهد.فقط امیدوارم فرصتی هم پیدا کنم تا جبران گذشته را نموده و به خانواده ام هم گوش چشمی داشته باشم!

ارسال کننده محسن, در تاریخ 05 ارديبهشت 1387 ساعت 19:09

با سلام خدمت دکتر اعلمی و بینندگان محترم این وئبسایت. بنده در نوبت خودم فعالیت های جناب اعلمی را قدر میدانم. مطمئنا مردم آزربایجان و تاریخ با به خاطر سپردن نام شما به نیکی جواب زحماتتان را خواهد داد.
آقای اعلمی اخیرا در یکی از روزنامه های محلی شایعه ای مبنی بر زنگ زدن آقایان کروبی و قالیباف به شما و پیشنهاد وزیر کشور شدن شما در صورت موفقیت آنها در انتخابات آتی ریاست جمهوری خواندم. لطفا در این مورد توضیحات لازم را بفرمائید.

اعلمی:پیش از این در پاسخ به یکی از کاربران هم نوشتم که صدر تا ذیل این خبر کذب محض است و با وجود اطمینان از حسن نیت دست اندرکاران نشریه مذکور، درج چنین شایعه ای را آنهم بدون اینکه با خودم در مورد صحت و سقم آن مشورت شود به مصلحت نمی دانم.مضافا بر این در صورت صحت خبر نیز چنین پیشنهاداتی به هیچوجه اعتبار و امتیازی برای اینجانب محسوب نمی شود.

ارسال کننده مهدی, در تاریخ 05 ارديبهشت 1387 ساعت 17:26

درود بر شرف شما اعلمی عزیز ! اگر زبانتان را به مصلحت می چرخاندید ، به همه چیز می رسیدید و این همه اذیت نمی شدید . ولی شرفت را نفروختی . تاریخ از شما به عنوان مدرسی دیگر یاد خواهد گرد !

ارسال کننده گفتار, در تاریخ 05 ارديبهشت 1387 ساعت 16:51

Agayeh HOSYEN
man Nazaraate shoma ra khandam, vali yek soaali az shoma daram.Shoma ke dar payaane Ezharatetun minevisis 'be omide bargaraariyeh Nezaami Eslaami'.Magar shoma nemibinid ke Mardom Hukumati Sekulaar mikhahand, ayaa hanuz mote-vajeh nashodid ke Diin yek Masaleyeh shakhsi ast beyne Ensaan va Khodaye Uo? Pas anvagt taklife digar Adyaan dar Iran che mishavad? (Labod zire Nezaarate Hukumate Eslamiye morede nazare shoma? ta key in Dore baatel? Anche Nejaat dahandeyeh yek Jamehe ast, Aghl va Kheradi ast ke Khoda be Ensaan dadeh! Magar nashenideh-id ke gofteand
MA BARAAYE VASL KARDAN AMADIM
NEY BARAAYE FASL KARDAN AMADIM
Donyaa darad be tarafe yeki shodan miravad, va shoma arezuuye hukumate Eslaam baraye Iran mikonid
Aya aghar az Madar va Pedari ghere Mosalman budid baz ham hamin tarze Fekr ra dashtid
Saay konid ke ba Jahaan biniye bozorgtari be Donyaa bengharid.
Piruz va Sarboland bashid.
[b][/b]

ارسال کننده Babak Dust, در تاریخ 05 ارديبهشت 1387 ساعت 16:50

با سلام ميخواستم بگم كه وقتي حكومتي بعضي مسائل را دستاويز قرار مي دهد و فيلترهاي مختلف سليقه اي براي محروم كردن افراد از حقوق اجتماعي خودوضع مي كند و قائم به فرد است نمي شود توقع فساد را نداشت؟ شما وقتي در كشورهاي پيشرفته نگاه مي كنيد مي بينيد كه فرصت ها تقريبا بطور يكسان براي تمامي افراد اعمال مي شود و فرزند فان كسك بودن كمك چنداني به شما نمي كند؟
يك ريشه عمده فساد در بي عدالتي است.به گفته امام صادق:عدل به معني قرار گرفتن هر چيز سرجاي خود است. در اين كشور چه چيز و قدرتي سر جاي خود است؟
بعضي از آقايان خيال مي كنند كه عدالت فقط يك بعد اقتصادي دارد(و چون در راس تصميم گيرندگان افرادي قرار گرفته اند كه سرجاي خود نيستند هميشه در آنهم شكست خورده ايم) و ديگر جنبه هاي عدالت وجود ندارد در صورتيكه در كلام امام صادق عدالت منفك نشده است زيرا راس امور مد نظر بوده است.
همين بي عدالتي ها و فيلترهاست كه باعث مي شود بهترين جوانان ما عزم به ترك وطن كنند زيرا اقايان مثلا بجاي توجه به ريشه به ريش توجه دارند!!!!!!!!!!ويااگر يكي از اين جوانان در راس قرار گيرد جا براي آنها تنگ مي شود و خودبخود متوجه ضعف واضح خود مي شوند وآن موقع بايد بروند.

ارسال کننده علي منصوري, در تاریخ 05 ارديبهشت 1387 ساعت 15:47

با درورد بر دکتر اعلمی
با اجازه جنابعالی میخواستم این سخنان حق و ظاهرا تلخ را با ذکر منبع آن استفاده کنم.
ضمنا آیا شما با دکتر محمد علی مددی ارتباط دارید؟و آیاایشان را تایید میکنید؟
یاشاسین آذربایجانین دیلاور اوغول لاری

اعلمي:استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع مجاز است و ضمنا فرد ياد شده را نمي شناسم.

ارسال کننده میللتچی, در تاریخ 05 ارديبهشت 1387 ساعت 14:13

ضمن تشکر از جنابعالی به خاطر دادن آگاهی های لازم به مخاطبانتان ، تاسف میخورم از اینکه چرا نمایندگان ن...لایق مجلس هفتم ( منهای شما و برخی اصلاح طلبان ) طرح کاملا منطقی و به موقع شما در مورد سوال از رئیس جمهور را عملی نکردند . فکرشو بکنید اگه این طرح در زمان مورد نظر شما عملی میشد و مجلس رای به عدم کفایت رئیس جمهور میداد الان چقدر از ضررهای پیش آمده به کشور و مردم جلوگیری شده بود . واقعا حیف !!!! خواهشمندم در مورد رازهای پشت پرده عدم موفقیت این طرح بیشتر توضیح دهید.
زنده باد اعلمـــــــــــــــــــی
دوستدار همیشگی شما - سینا از تهران

اعلمي:پيش از اين در مصاحبه با برخي از رسانه ها به قسمتي از پشت پرده ها اشاره كردم و ممكن است در يادداشت هاي بعدي توضيحات بيشتري ارائه دهم.

ارسال کننده سینا, در تاریخ 05 ارديبهشت 1387 ساعت 13:40

با غرض سلام و خسته نباشید خدمت نماینده واقعی مردم ایران.
آقای اعلمی شما بهتر از مردم عادی می دانید که این آقایان دلشان به حال هیچ کدام از مردم این جامعه(فرقی بین محروم و غیر محروم نیست)نمی سوزد و در خوشبینانه ترین حالت می توان فرض کرد که سر خود را مثل کبک زیر برف کرده و هدفی به نام ساختن جهان را بهانه کارهایشان قرار داده اند و با وجود داشتن نیت خیر متاسفانه به علت عدم شناخت از دین مبین اسلام و عدم علم کافی کشور را روز به روز به سویی می برند که همین امروز شاید دوباره ساختنش احتیاج به 50 سال کار بی وقفه و خالصانه داشته باشد، و در بدترین بدبینانه ترین حالت افرادی هستند که این دنیای فانی را برای جمع آوری مال و املاک برای خود و اطرافیانشان قرار داده اند و اسیر شکوه و جلوه قدرت گشته اند فارغ از این که روزی باید پاسخگوی این جنایات(به نظر من وقتی زن بی سرپرسی برای تهیه نان شب بچه هاش مجبور به هر کاری بشود چیزی کمتر از جنایت نیست چرا که این زن اول باید خود را در خود بکشد تا به چنین کاری دست بزند و در جامعه به ظاهر اسلامی ما متاسفانه این موارد کم نیست) باشند.(امیدوارم که این حالت بدبینانه در مورد این بندگان خدا صادق نباشد).
به هر حال خداوند در قرآن تکلیف را بر ما تمام کرده اند و جای هیچ عذری باقی نیست،-سرنوشت هیچ قومی را خداوند عوض نمیکند مگر خود این قوم اراده کند-
مشکل بزرگ مردم ایران که از دیرباز بدان مبتلایمان کرده اند عدم مطالعه است،باید قبول کرد حرفهای عوامفریبانه در جوامعی که سطح علمی عموم کم باشد همواره خریدار خواهد داشت و مردم بیش از 2 قدمی خود را نخواهند دید و امثال آقای دکتر! احمدی نژاد برای سالیان سال در مملکتی که پر از ثروت های خدادادی است سلط... خواهند کرد.(بله سلط...چرا که حکومت کنونی ایران با حکومت ... هیچ فرقی ندارد و به نام قرآن سلط... می کنند).
باید به ... ولی هوشمندانه و اول کار، آگاه کردن مردم است که از هر طریقی باید بدان دست زد و مردم را تشویق به مطالعه کرد. تا مردم به حقوق خود آگاه نشوند در به همین پاشنه و بدتر خواهد چرخید.
به امید برقراری نظامی واقعاً اسلامی و انسانی و در یک کلام قرآنی در ایران عزیزمان.

ارسال کننده حسین, در تاریخ 05 ارديبهشت 1387 ساعت 13:17

 1 
صفحه 1 از 1 ( 38 یادداشت )
من فقط مسئول پاسخ‌های خودم هستم، مسئولیت سایر نوشته‌ها بر عهده نویسندگان آنهاست و درج آنها به معنی تائید نظرات آنها نیست.

ارسال یادداشت: ملزومات فساد ستيزي!...

یادداشت خود را در زیر بنویسید:

(اجباری)

(اختیاری)

پست الکترونیک شما فقط توسط مدیر قابل مشاهده است و سایر کاربران قادر به دیدن آن نیستند.

(اختیاری)




<قبل   بعد>

اسلاید تصاویر


اسلاید تصاویر