منوی اصلی
صفحه اصلی
وب نوشت ها
كارنامه مجلس
مواضع و دیدگاه ها
زندگي نامه
نامه هاي ويژه
خاطرات
مسئوليت ها
گالری تصاویر
جستجوی پیشرفته
تماس با من
خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید






 
جمعه
مرداد
1387
04
 
خروجی سایت

server monitoring
xml
آمدن یا نیامدن لاریجانی بزرگترین دلمشغولی اصلاح طلبان وطنی! چاپ
۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۷

آمدن یا نیامدن لاریجانی بزرگترین دلمشغولی اصلاح طلبان وطنی!

       

 پیش از این بارها در قالب نطق و مصاحبه و سخنرانی های خود گفته ام مادامیکه شاخص های اصلاح طلبی، سنگ محک شناسائی اصلاح طلبان و وجه تمایز آنها با سایر جریانات سیاسی و خودی های تصمیم گیران اصلی حاکمیت تعریف و تبیین نشده است، حتی در صورت جلب نظر افکار عمومی به خود هم، برای مدت طولانی نمی توان آنرا حفظ کرد و همان اتفاقی خواهد افتاد که پس از پیروزی های چشمگیر طیف موسوم به اصلاح طلبان در دوم خرداد سال 1376 رخ داد، یعنی به همان راحتی که قدرت را در اختیار گرفته بودند ، به همان راحتی نیز از چنگشان خارج شد!

واقعیت این است که جریان موسوم به اصلاح طلبی مانند جریان اصولگرائی فاقد هرگونه ایده و برنامه و استراتژی است و به همین دلیل نیز ایده خود را اغلب از طرف مقابل می گیرد. بنابراین مادامیکه اشخاص موسوم به اصلاح طلب خود هم نمی دانند که در پی دست یافتن به چه چیزی هستند و یا سیاست های راهبردی آنان چیست، روند به همین منوال ادامه خواهد یافت.

 به همین سبب ملاحظه می شود که کف و سقف خواسته های اصلاح طلبان را همیشه رقیب تعیین می کند و لاجرم دامنه انتخاب حداقلی و حداکثری آنها را هم از خوب و خوبتر، به انتخاب میان بد و بدتر تنزل می دهد. به عبارت دیگر اصلاح طلبان بر خلاف اقثضائات تابلو و عنوانی که برای خود اختیار کرده اند، بجای آنکه با یک استراتژی مشخص اهتمام خود را صرف تغییر وضع موجود جهت دستیابی به وضع مطلوب کنند، تسلیم وضع موجود و واقعیت هائی می شوند که اندیشه اصلاح طلبانه تغییر آنرا ایجاب می کند. از همین روست که مقولات وپدیده هائی مانند آمدن و یا نیامدن لاریجانی به میهمانی حداد عادل و اینکه آیا ریاست مجلس سهم حداد عادل خواهد شد و یا لاریجانی، بزرگترین دغدغه و دلمشغولی اصلاح طلبان وطنی می شود، بنحوی که تیتر اول روزنامه های انگشت شماری که خود را مدعی و پرچمدار اصلاحات تلقی می کنند، به جای پوشش دادن اخبار مهم و متناسب با خاستگاه اصلاحات، به این قبیل خبرها اختصاص پیدا می کند و این در حالی است که پیش از این علی لاریجانی بخاطر تهیه و پخش برنامه هائی نظیر:"کارناوال عاشورا" ،"هويت"، "برلين" و" چراغ" و زادگاه غیر ایرانی اش همواره مورد شماتت و انتقاد اصلاح طلبان بود! براستی چه فرقی می کند که حداد عادل رئیس مجلس باشد و یا لاریجانی؟

ساده لوحی است که اگر گمان نمائیم قدرتی که تحمل وجود چند نماینده واقعی مردم در خانه ملت را ندارد، اجازه دهد تا با جابجائی یک فرد روند جاری در مجلس بر خلاف اراده قاهر تغییر نماید؟

در واقع همان عواملی که با حمایت های بیدریغ خود باعث رشد سریع امثال لاریجانی، احمدی نژاد، حداد عادل و... می شود همان هم آنها را به رعایت خط قرمز ها و اجرای سیاست هائی وادار و پایبند می سازد که اصلاح طلبان نمی توانند به نتایج آن و ایجاد تغییرات دلخواه خود و اکثریت مردم ایران، دلخوش نمایند.

به بیان دیگر این قبیل افراد که با میل و چراغ سبز تصمیم گیران اصلی به قدرت می رسند، اساسا مجاز و قادر به در نوردیدن خط قرمزهائی که در جای دیگر تعریف می شود نیستند. کم و کیف یک دوره وزارت لاریجانی در ارشاد و ده سال مدیریت او در صدا و سیما ، چهار سال ریاست حداد عادل در مجلس، سه سال ریاست جمهوری احمدی نژاد و...دلیل قاطعی بر درستی این ادعا است.

از اینرو کسانی که برای آمدن لاریجانی و امثال او فرش قرمز پهن می کنند نباید فراموش کنند که  حداد عادل،قالیباف،لاریجانی، احمدی نژاد و ... به رغم همه صفات و امتیازات خوبی که دارند،همه تخم مرغ های یک سبد هستند و با به قدرت رسیدن هر یک از آنان شاهد تغییر خوشایند و مطبوعی نخواهیم بود، زیرا سیاست ها در جائی دیگری تعریف می شود و آنها باید مجریان سیاست های ابلاغ شده باشند، درغیر اینصورت هرگز امکان صعود به چنین جایگاهی را نخواهند یافت، همچنانکه خیل افراد بسیار توانمند تر از این اشخاص از رسیدن به موقعیت های مشابه محروم شده و می شوند.

 

 

یادداشت

با سلام
چرا افرادی چون شما عبدی و اصلاح طلبان دارای اندیشه تیوریک و در عین حال ازاده وفارغ از تملق و وابستگیهای مشخص که برخی یدک می کشند یک حزب یا جریان مستقل ایجاد نمی کنید؟

ظاهرا حزب مشارکت تصمیمی به تعیین تکلیف خود وخروج از سردرگمی یا دوگانگی ندارد.
اصلا شما در مورد شرایط کنونی مشارکت چه می اندیشید؟

ارسال کننده علی, در تاریخ 18 خرداد 1387 ساعت 08:14

جناب اعلمی سلام
شما 8سال در حساس ترین نهاد و کمیسیون مجلس حضور داشتید و به طبع ذوق نوشتن و مطالعه زیاد و در اختیار داشتن مدارک مستند فراوان طبقه بندی شده مسلما بهتر میدانید در کدام خبرگزاری ها و وبلاگ ها اخبار به شکل صحیح تر اعلام می گردد. اگر تمایل داشتید تعدادی از این سایتهارا بعنوان یکی از امکانات سایت فعال کنید و یا حداقل بصورت شخصی راهنماییم کنید.
از پاسخ و دقت در پاسخ به نوشته قبلی ام بینهایت سپاسگزارم.
درج راهنمایی در وبلاگ من مایه سپاس و امتنان است.

اعلمی:هیچیک از خبر گزاری های موجود در ایران رسانه مستقلی نیست.یا دولتی هستند و یا اینکه یکی از منابع قدرت اسپانسر آنها هستند و کم و بیش در راستای تامین اسپانسر های خود اخبار را پوشش می دهند.خبر گزاری ایسنا در سال های اول تاسیسش تا حدود زیادی خلاء رسانه ها را پر کرده و مستقل عمل می نمود اما بتدریج و خصوصا پس از رفتن فاتح اولین مدیر عامل آن، استقلال نسبی سال های اخیر را هم از دست داد و تا حدودی آلت دست احزاب و جناح هائی شد که مهره های خود را در این رسانه گمارده بودند.در یکی دو سال اخیر کاملا دولتی شده است اما باز در مقایسه با ایرنا، مهر و فارس نسبتا مستقل تر عمل می کند.خبرگزاری ایلنا هم در سال های آخر پیش از توقیفش تا حدود زیادی کار رسانه ای به مفهوم واقعی می کرد و در مقایسه با ایسنا و ایرنا مستقل تر و جسورتر بود که امیدوارم پس از رفع توقیف به سیاق سال های آخر راهش راادامه دهد.خبرگزاری مهر هم که ظاهرا زیر نظر سازمان تبلیغات است اما بنظر می رسد که شهردار تهران اسپانسر این خبرگزاری و تا حدود زیادی ارگانش(روزنامه تهران امروز)و همچنین ایران نیوز می باشد. فارس هم تحت حمایت سپاه قرار دارد.اگر "انتخاب" فعالیت های کمی و کیفی خود را ارتقاء و توسعه دهد، استعداد لازم را برای پر کردن بخشی از خلاء موجود در عرصه رسانه ها داراست.

ارسال کننده رضا, آدرس سایت اینجا در تاریخ 10 خرداد 1387 ساعت 05:11

جناب دکتر اعلمی:
زمزمه های رد صلاحیت شما برای ورود به مجلس هشتم را که شنیدم بینهایت آزرده شدم چرا که قریب هشت سال بود با ندای شما بعنوان فریاد اکثریت خاموش ملت خو گرفته بودم. بسیار فریادها شنیده بودم که با طمع ورزی و خیال خام انجام شده بود و بالطبع ادامه نداشت و در ادامه با رانت های قدرت همنوا شده بود، ولی غریو اعلمی نه بوی سازش داشت و نه کوتاه آمدن از آرمانهای بلند ملت!
وبلاگ نویس شدن شما روزنه امیدی شد که آن ندای حق طلبانه برای همیشه خاموش نشود و بارقه امید زنده بماند. صبر و حوصله جنابعالی در بررسی تک تک نظرات خوانندگان و پاسخ به تمامی آنها در حوصله هیچ شخصیتی غیر شما نبوده و نیست و این مرا مصمم تر کرده تا از شما طلب نظر کنم.
به آفت اصلاحات اشاره داشتید که برنامه و استراتژی خاصی ندارند؛ از کجا شروع کنم:
... را شیخ اصلاحات می نامیدند و من هم میخواستم چنین کنم ؛ ولی گفته هایی در باب ایشان و کسوت ریاست ... میشود که انسان ... می آید او را اصلاح طلب بنامد و یا فعالیت های اخیر ایشان بیشتر جنبه تخریب دوست و تقویت رقیب را داشته و...
... اصلاح طلبانی بودند که به دامن کسانی گریختند که رویکردی جز تخریب ندارند. پرونده ... و ... پر از اشکال است. ع... و ک ...ها نشان داده اند چندان پایبند فریادهایشان نیستند. فساد مالی و اخلاقی در برخی لیدرهای سیاسی بیداد میکند.
چند سالی با تحکیم وحدت همکاری داشتم و در جریان کوی دانشگاه تهران(تیر78) یکی از شورای متحصنین بودم ولی به جز اندک نفراتی دلسوز کسی رانیافتم که به آرمانهای دانشجویی متعهد باشد. اخبار دانشجویان از هزارویک کانال به اطلاعات منتقل میشد و این وهم برمن وارد شد که تمام فعالین دانشگاهها رابطین وزارت اطلاعات هستند. فریاد بلند ت... و س...و ش... و ا... و د... و ف... و ... پس از رسیدن به قدرت خاموش شد و بهتر بگویم همنوا با قدرت شد.
آیت الله منتظری، صانعی، موسوی اردبیلی، از تکیه گاههای اصلاحات بشمار میروند ولی من نمیتوانم قبول کنم که م... هیچ قصور نکرده و دلیل خود را خاطرات خود ایشان و ... میدانم. بسیاری از تذکرات ایت الله خمینی به شورای نگهبان در زمانی اتفاق افتاده که جناب ص... در مسند قدرت بودند. بسیاری از آفات قضا به دوره مدیریت جناب م... برمیگردد و ...
اینها گوشه ای از آفات اصلاحات بود که نظاره گر آن بوده ام ، اعتمادم به افرادی چون ت...؛ خ...، س...؛ م...؛ م... بعنوان لیدر اصلاحات نسبی است.
درسوال از وزیران دولت تنها اعلمی امید من بود که بسادگی کوتاه نمی آید و قانع نمی شود. زیر ذره بین بودن حرکات و گفتارهای اعلمی و رصد لحظه به لحظه او از جانب رقیبان و انحصارطلبان در قدرت دلیل دیگری بر این اعتقاد من به اعلمی است. سخنان اعلمی در زنجان که یکی از بزرگترین دستاویزهای انحصارطلبان برای ردصلاحیتش قرار گرفت دلیل بود که اعلمی برای استیضاح و دفاع از حقوق ملت کوتاه نخواهد آمد. اشاره ... در کرمان به سخنان شما در باب امام حسین نیز نشان از حساسیت هسته قدرت به سخنان و تفکرات اعلمی داشت. گرچه پخش شتابزده این سخنان از جانب دوستان اصلاح طلب و تحریف آن توسط رقیبان هر دو به یک اندازه در تحریک کج فهمان علیه اعلمی موثر بود. جناب اعلمی نگاهی به لینک های سایت امروز و نواندیش بیاندازید و مثل من دقیقه ای بیاندیشید که چرا عنوان سایت شما در کنار دوستان قرار نگرفته. شاید در اعتقاد من که حتی دوستان اصلاح طلب شما را به مسلخ شورای نگهبان هدایت کردند هم عقیده شویم.
الغرض منظور از این روده درازی ها عرض ارادت به ساحت ندای حق اکثریت خاموش ملت 'اعلمی عزیز' بود. در ذهنم نقش جاودانه خواهید داشت و در سیاست و دفاع از حقوق ملت یگانه. رقیبی نداشته و نخواهید داشت. و شما را بعنوان نماینده ملت میدانستم نه مردم تبریز!!
از نظرات جامع خویش در این آشوب پرخطر بی نصیبم نسازید.

اعلمی:یقین دارم که شما نیز درج اسامی اشخاص را اخلاقا جایز نمی دانستید و حذف آنها را موجه تلقی می کنید. نام کسانی را به عنوان لیدر یاد کرده اید که با توجه به افتضاح اخلاقی که به بار آوردچه بسا لیاقت یدک کشیدن عنوان سربازی اصلاحات را هم ندارد و از این بابت که شما نیز تحت تاثیر القائات صاحبان انحصاری رسانه ها و تریبون هائی قرار گرفته اید که یک شبه لیدر سازی و شخصیت سازی می کنند در حالیکه هیچگون پشتوانه فکری و عملی در کارنامه خود ندارند ، تججب کردم! امیدوارم که از نظرات ارزشمند شما همچنان برخوردار شوم.در پایان از ابراز لطف شما به خود تشکر می کنم و امیدوارم که عملکرد حقیر مورد رضایت خداوند واقع شود.ضمنا وبلاگ ارزشمند و زیبائی دارید و آرزو می کنم که روز به روز بر محتوای آن افزوده شود.

ارسال کننده رضا, آدرس سایت اینجا در تاریخ 09 خرداد 1387 ساعت 00:51

با سلام به حضور آقای اعلمی'
این که بین آقایان لاریجانی و حداد تفاوتی وجود ندارد موضوعی است که به گمان من اکثر اصلاح طلبان به آن اذعان دارند و اساسا شما نباید تیتر روزنامه ها را در این مسئله دخیل نمایید چرا که نشریات فراخور رسالت خبری خود و همچنین برای عقب تماندن از قافله اخبار روز اقدام به انعکاس موضوعات ای چنینی می کنند.البته همه این موارد که دغدغه شما و تمام اصلاح طلبان و میهن پرستان می باشد ناشی از عدم نهاد سازی در این کشور می باشد.
به امید سرافرازی ایران...

ارسال کننده فرنیان, آدرس سایت اینجا در تاریخ 05 خرداد 1387 ساعت 06:17

آقای اعلمی از زحماتی که درطی این دو دوره برای مردم آذربایجان کشیدید تقدیر وتشکر می کنم من از یکی ازحوزه های انتخابیه شمابرایتان پیام می فرستم ودرعوض تشکری که از شما دارم پیامی هم برای یکی از نمایندگان خودفروش آذربایجان به نام ... داشتم که درطی...سال نمایندگی فقط وفقط به جیب خود اندوخت واندوخت خدا داد ما از این ظالمان که حتی حق فرزندان شیر خواره ما رااز ما گرفتند ودرعوض برای خود کاخ و بیمارستان خصوصی و برای افراد فامیل
خود شغل و مدیریت فراهم کردند خدالعنتشان کند.خدالعنتشان کند تاروزقیامت خدا برآباواجدادکسانی که به خون شهیدان ،راه امام خمینی ونگاه مادران چشم انتظار شهیدان خیانت می کنند تاابدالدهر لعنت کند وفرزندانی چون اعلمی را نگه دارد تا به این مردم خدمت کنند ولله بسیاری از کسانی که خود رااصولگرامی دانند فقط و فقط برای جیب خود که پر از پول باشد اصولگرا هستند یک نفر سال 80تعریف می کرد که بیست وچند سال است که درصف اول نماز جمعه تبریز هستم اما یک بارهم وضو نگرفته ام یاکسی که رای خودرا به بیست هزار تومان (دوره هشتم)فروخته بود و می گفت از نماینده ای که از او پول گرفتم پرسیدم آیا واقعا قصد خدمت داری گفته بود که بعداز انتخابم حتی برادرم را نیز نخواهم شناخت اینها می خواهند دراین کشور برما وکالت کنند چنین نمایندگانی فقط و فقط به جیب های پراز پول خود می اندیشند تا آنرا پر پول تر سازند و واقعا از این که درایران زندگی می کنم شرم می کنم ای کاش روزی برسد که یک نفر پیدا شود وعدالت را بتواند دراین کشور پیاده کند ولی افسوس که .........

ارسال کننده ایمان, در تاریخ 03 خرداد 1387 ساعت 00:57

با سلام
در پاسخ آن دوست محترمی که از سخنان آقای اعلمی در قبل از انتخابات گلایه کرده وآنرا عامل حذفشان دانسته بودند باید گفت که تمام این داستان سرائیها وذکر مصیبت گوئیها به دنبال سخنان آقای اعلمی تماما نقشه وسناریوئی از پیش تعیین شده بود که حتی اگر ایشان سخنرانی هم نمیکرد لازم بود تا بالاخره یک بهانه ای پیدا شود
مصداق این سخنرانی همان مثال معروف پیراهن عثمان است که خیلیها آنرا علم کردند
حذف ایشان را در این سخنرانی رسا وپرمحتوا که اتفاقا دوست ودشمن بر منطقی و زیبا بودن آن تاکید دارند نبینید،بهتر است برای درک موضوع نگاهی به سوابق نظارتی وسخنرانی های آقای اعلمی داشته باشید

ارسال کننده مولازاده, در تاریخ 01 خرداد 1387 ساعت 06:03

چناب‌‌آقای‌اعلمی‌!
حالاكه‌دوره‌نمايندگی‌شماروبه‌اتمام‌هست وموقعيت‌ومحبوبيت خاصی‌هم‌پيداشده واقبال‌روبه‌شماآورده‌ پيشنهام‌اين‌است‌كه‌يك‌روزنامه‌بازكنيدونگذاريدشمارا بازنشسته‌سياسی‌كنند.
وبنده‌نيز ازبند«پ»‌استفاده‌كنم‌وبشوم‌دبيرسرويس‌‌گزارش!
فكرمی‌ كنم‌بعدازاين‌سالهاعُرضه‌اش‌راداشته‌باشم!؟

ارسال کننده محمد شوری‌, آدرس سایت اینجا در تاریخ 31 ارديبهشت 1387 ساعت 15:35

با سلام
اینجانب درسال 1364 درحالی که نوجوانی بیش نبودم
در عملیات بدر شیمیایی شدم ولی چون تعداد رزمندگان شیمیایی زیادبود وحال ایجانب هم بد
نبود ودر آنزمان
وحال وهوای جبهه کسی دنبال پرونده سازی وسلامتی
خود نبود که من هم جزء کوچکی ازاین جامعه آرمانی
بودم وحالا که بعد از گذشت سالیانی چند وافت جسمانی
وپیری زودرس هر روز حالم بدتر شده واز ناحیه ریه واعصاب
رنج میبرم بطوریکه خانوادم هم ازدستم عاصی شده اند
وبارها بعلت برخوردی که با همسر وفرزندانم داشته ام
از خدا طلب مرک کرده ام واین وضعیت من ادامه دارد
و کمیسیون بدوی هم زیر بار شیمیایی بودن اینجانب
نمیرود در صورتیکه همین پزشکان کمسیون نسخه های
ضدشیمیایی بالای صد هزار تومانی مینویسند
و جایی را سراغ ندارم که به دادم برسد
لذا از حضور جنابعالی استدعا دارم راهنمایی های لازم را
بنمایید . با تشکر علی اصغر قربانی

اعلمی: دوره نمایندگی من روز یکشنبه به پایان می رسد لذا پیشنهاد می کنم که مراتب را از طریق اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم پیگیری نمائید.

ارسال کننده ع-ا-قربانی, در تاریخ 31 ارديبهشت 1387 ساعت 13:13

با سلام
بنده محمد عباسی بازرس شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی جلفا هستم تعاونی ما در سال 75
تاسیس گردید و 170 نفر عضو دارد درسال 77 مبلغ یازده میلیون تومان از بانک کشاورزی
هادیشهر و مبلغ چهارده میلیون تومان از بانک ملت شعبه جلفا وام گرفتیم و آن را بصورت
مواد اولیه بین اعضا توزیع نمودیم متاسفانه بعلت محرومیت منطقه اعضا تعاونی بدهیهای خود
را نپرداختند و همین طور تعاونی هم نتوانست وامها وبدهیهایش را بپردازدو دچار رکود شدید
گردید و بانک ملت وام را باجرا گذاشت درسال 85 بنا به بند ز تبصره 19 قانون بودجه 85
دیرکرد وسود و جرایم وامهای قالیبافان بخشوده شد و بانک کشاورزی اصل وام را تا 10 سال
آینده تقسیط نمود ولی بانک ملت جلفا ودر راس آن بانک ملت مرکز تبریز زیر بار مصوبه
مجلس نمی رود و بخشش سود و جرایم و دیرکرد وام را منوط به باز پرداخت یکجای اصل مبلغ
وام نموده که در بخشنامه آمده که پس از بخشودگی جرایم مبلغ وام تا 10 سال آینده تقسیط
گردد متاسفانه توانایی پرداخت یکجای آن را نداریم ولی تا بحال 2 قسط بانک کشاورزی را
پرداخت نموده ایم از شما خواهشمندیم نسبت به این اقدام بانک ملت جلفا و مرکز تبریز
رسیدگی فرمایید خداوند شما را در پناه خود ایمن نگهدارد. زنده باشید

اعلمی: دوره نمایندگی من روز یکشنبه به پایان می رسد لذا پیشنهاد می کنم که مراتب را از طریق اعضای کمیسیون های اقتصادی،کشاورزی و اجتماعی مجلس هشتم و نماینده منطقه خود پیگیری نمائید.

ارسال کننده محمد عباسی, در تاریخ 31 ارديبهشت 1387 ساعت 13:10

سلام اقای اعلمی من یک دانشجو مهندسی برق هستم شخصیت سیاسی شما برای من همیشه الگو بوده
اما نمیدونم شما چرا قبل انتخابات آن حرفها زدید که موجب حذف شما از صحنه سیاست بشی؟
از این بابت از شما خیلی ناراحت شدم نه به خاطره حرفهای که زدیدبلکه بخاطر اینکه شما
افتخار آذربایجان بودید نباید کاری میکردید باعث حذف خودتون بشود . ما همیشه حامی شما
هستیم

ارسال کننده بهنام, در تاریخ 31 ارديبهشت 1387 ساعت 13:07

اقاي اعلمي نميدانم اين مطلب به دست شخص خودتان ميرسد يا نه ؟
اول از تمام وجود شما را ستايش ميكنم.
چند مطلب(غيرسياسي شخصي )در موردي بود ميخواستم محرمانه بگويم وبرسانم ،تلفني هم نميتوانم.
به اقاي ... (مسوول دفترتان)گفتم ،گفت بده من هر هفته تهران ايشان را مجلس ميبينم، ميدم، گفتم محرمانه است اگه امكان داره از سايت ميفرستم گفت، مسئله نداره، مجوز سايت رو هم من از امريكا وكانادا گرفتم وپسوردش را هم دارم
شب بفرستيد ميبينم حتما ميدم دكتر.
واقعيتادرسته ايشان محرم اسرار شماست ولي من به ايشان هم نميتوانم اعتماد بكنم كاملا شخصيه.من به چه طريقي با شما صحبت كنم؟
(آقاي ... از شما معذزت ميخوام اگه ممكنه همين مطلب را امانتاً به اقاي دكتر برسانيد)

ادمین:آقای اعلمی مسئول دفتر ندارند و بعضی از افراد مانند فردی که نام برده اید از دوستان هستند.چنانچه موضوع محرمانه ای دارید با تلفن همراه ایشان تماس بگیرید و یا حداکثر ظرف 3 روز آینده به آدرس زیر: ارسال کنید.

ارسال کننده سميه, در تاریخ 31 ارديبهشت 1387 ساعت 07:12

جانب آقای اعلمی
با سلام لطفاًتحصیلات و سوابق کاری خود را به طور کامل بیان نمائبد.
با تشکر

ادمین:همراه با ارتقاء کیفی سایت پاسخ سوالتان را هم دریافت خواهید کرد.

ارسال کننده حسام, در تاریخ 31 ارديبهشت 1387 ساعت 02:32

باسلام مجدد خدمت جنابعالی من یادم رفت در پیام قبلی نقطه ای را عنوان کنم وآن مسئله این بود که بنده به عنوان یک شهروند تبریزی یادم نمی آید که در شبکه استانی فرصتی به شما داده شود که با مردم ارتباط داشته باشید. جناب آقای اعلمی درست است که شما و هر نماینده ای متعلق به تمام مردم کشوری است که در پارلمان آن کشور حضور دارید ودارند اما من فکرمی کنم افرادی مثل جنابعالی که درد آذربایجان وآذربایجانی رالمس کرده اید بیشتر بایدبااقشارمختلف آذربایجان ارتباط داشته باشید. آیا می توانید حزبی قانونی را درآذربایجان بنیانگذاری نمایید و حق و حقوق ملت را به این شیوه پیگیری نمایید و شاید این منشاء خیری برای همه مردم ایران باشد. یاشاسین اعلمی بی یاشاسین آذربایجان

ارسال کننده آراز, در تاریخ 31 ارديبهشت 1387 ساعت 01:58

آقای اعلمی موارد این سایت را تا چه حد معتبر می دانید ؟ (سایت آقای شهبازی)
http://shahbazi.org/blog/Archive/8702.htm#??_???????_????!_
با توجه به موارد اتهامی به نظر شما نمایندگان مجلس هفتم اعتبار نامه وی را تایید خواهند کرد ؟ واقعا هم به نظر آدم خطرناکی میاد ... شاید اگه آدم هایی مثل اون ن... شند این مملکت کمی از این جو امنیتی و اطلعاتی خارج بشه و ما هم نفس راحتی بکشیم ...

ارسال کننده م, در تاریخ 30 ارديبهشت 1387 ساعت 13:00

باسلام خدمت جناب آقای اعلمی من یک جوان تبریزی هستم. از اینکه نگذاشتند به مجلس هشتم راه پیدا کنید قلبا ناراحتم به همین خاطر و یک سری دلایل دیگردرانتخابات شرکت نکردم.شما را در یک کلام انسانی شریف و شجاع می شناسم . البته من چند نطق شما راموفق شدم بشنوم که سال 85 ودردفاع ازحقوق فرهنگی و ... ملت آذربایجان بود و خیلی خوشحال شدم. و انواع و اقسام سوالهای اکثرا' بی جواب شما از وزیران.چند سوال داستم و می خواستم در صورت امکان جواب جنابعالی راداشته باشم:

1.آیانماینده یک شهر درطرحههای عمرانی و اقتصادی شهری که ازآن نماینده شده نقشی دارد و اگربله مواردی که در دوران نمایندگی جنابعالی در تبریز انجام گرفته چه چیزهایی بودند
2.فکر می کنید اصل 15 قانون اساسی آیا در ایران روزی اجرا خواهد شد ؟ چرا دولت جمهوری اسلامی ایران از اعطای حق تدریس زبان مادری به ترکها و ... خودداری می کند؟ آیا این امر واقعا استقلال کشور را به خطر می اندازد یا این که مردم به زور واز راههایی که مبارزه خوانده می شود باید این حقوق اولیه خود را بدست آورند؟

اعلمی:1-اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی جزء وظایف قوه مجریه است و وظیفه مجلس و نمایندگان قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین و عملکرد مسئولان اجرائی است.بنابراین نمایندگان از طریق اعمال نظارت مطلوب می توانند در توزیع عادلانه امکانات و همچنین جلوگیری از تبعیض در اجرای طرح ها ایفای نقش نمایند.از این حیث در طول دو دوره اقدامات موثری توسط اینجانب صورت گرفته است که حتی ذکر فهرست آن نیز در این مجال نمی گنجد، بعنوان نمونه می توان به پیگیری های موثر و منتج به نتیجه اینجانب در اجرای آزاد راه تبریز زنجان(در جهت تسریع و تکمیل آن)، سد شهید مدنی(در جهت تسریع و تکمیل آن)، متروی تبریز(با پیشنهاد اینجانب و دونفر دیگر از نمایندگان)، انتقال شعبه ای از ایران خودرو به تبریز(پیشنهاد و پیگیری در مجلس ششم بصورت انفرادی و پیگیری آن در مجلس هفتم با همکاری جمعی از نمایندگان آذربایجان)،منطقه آزاد تجاری(با پیشنهاد و پیگیری اینجانب و حداقل 8 تن از نمایندگان آذربایجان در مجلس ششم)، اجرای طرح عظیم آبیاری دشت گلفرج و...از طریق پمپاژ آب رودخانه ارس بارزش بیش از 10000 میلیارد ریال در آذربایجانشرقی(منحصرا با پیشنهاد و پیگیری اینجانب و تصویب این پروژه در کمیسیون تلفیق در مجلس ششم و استمرار پیگیری ها در مجلس هفتم)، پیگیری مستمر تاسیس لامپ تصویری در آذربایجان بکمک نماینده اسبق مرند(در حال تحقق بود که بدلیل عدم همکاری نماینده مرند در مجلس هفتم و کارشکنی یکی از نمایندگان تبریز و چند تن از نمایندگان دیگر آذربایجانشرقی در کمیسیون صنایع بدلیل عدم تهیه گزارش اینجانب از وزیر صنایع پس از شروع طرح عقیم ماند ) و دهها طرح و پروژه دیگر که انشاء الله اگر فرصتی دست داد بطور مشروح و مستند در بخش کارنامه مجلس به آن اشاره خواهد شد.
2-اصل 15 یکی از اصول 177 گانه قانون اساسی است و اجرای آن جزء وظایف رئیس جمهور و نمایندگان مجلس است و اجرای آن به هیچوجه تعارضی با استقلال کشور ندارد.

ارسال کننده آراز, در تاریخ 30 ارديبهشت 1387 ساعت 09:50

به راستی چه توفیری دارد که حداد باشد یا لاریجانی
وقتی چیزی برای مردم مهم است که در حال و احوالاتشان فرق به وجود اید .مردم در انتخابات بدون هیچ شناختی وفقط برای اینکه نه گفته باشند به آقای خاتمی رای دادند . چه اتفاقی افتاد ؟ بله درست است که کمی اعتلار در خارح پیدا کردیم ولی ایا این تمام خواسته مردم بود ؟ یعنی ما هیچ مشکلی در داخل نداشتیم ؟ حتی زمان آقای خاتمی نیز تمام فشارها بر مردم بود . مگر نبود ؟ مگر فشار بر دانشجویان و اصناف و مردم نبود در حالیکه خاتمی را انتخاب کرده بودند ؟ مگر جز لبخند چیزی نصیبشان شد
مگر نه اینکه وزرای اصلاحات نیز از کتک خوردن در امان نبودند ؟ چه فرقی کرد ؟ حتی بین احمدی نژاد و رفسنجانی و کروبی مگر می شد تفاوتی قائل شد ؟ می دانید استدلال مردمی که به احمدی نژاد رای دادند چه بود ؟ من پرسیدم . گفتند : بس است بس است بسکه اینها ... به این یکی رای می دهیم شاید این کمتر از اون ... باشد ! ! !
ببینید حال و احوال مردم را در این زمانه !
حال برای مردم چه فرقی دارد که حداد باشه یا لاریجانی ! وقتی که کار از ریشه خراب است ! جناب اعلمی ریشه را باید ... این ریشه به جای بودن در خاک در آب مانده و ... شده است .

ارسال کننده یوزباشی, آدرس سایت اینجا در تاریخ 30 ارديبهشت 1387 ساعت 01:54

دکتر شریعتی در جائی نوشته است:
'باید شماره رای ها به شماره راس ها برسد و در آنجا همه مردم حق رای و تشخیص رهبری سیاسی و اجتماعی خودشان را داشته باشند. نباید سرنوشت جامعه را به حکومت دموکراسی راس ها سپرد'.
وقتی همه چیز در یک نظارت استصوابی خلاصه می شود، مجلس برآمده از این نظارت چه خاصیتی دارد که شاه رئیس باشد یا شاه قلی. ضمن آنکه همه چیز مردم یعنی مصلحت مردم و نظام و مملکت در اختیار این 53 نفر عضو مجمع تشخیص مصلحت است. 53 نفری که در همه این سالها یا وزیر بوده اند یا وکیل یا رئیس.و هرچه که اکنون است دست پخت آنان است.
حالا دعوای ملانقطی برای اینکه کی رئیس مجلس باشد جز یک سرگرمی سیاسی و در کنارش برخی اظهار فضل کردن! اینکار چسبیدن به معلول است یعنی سالهاست که با چسبیدن به معلول ها و گفتن ان قلت از طرف های مختلف مردم را سرمردم گرم شده و جهان بین المللی را هم مشغول!
محمد شوری/نویسنده و روزنامه گار

ارسال کننده محمد شوری, در تاریخ 29 ارديبهشت 1387 ساعت 15:50

سرانجام ايران كه ويران شود كنام پلنگان و شيران شود

سلام
من قصد توهين به شخصيتي را ندارم فقط ميخوام مطلبم تو سايت گذاشته بشه از اول شروع ميكنم
1-espenser junsun اقتصاد دان مطرح جهان توان طرح اينچنين پلن اقنصادي افتضاهي را ندارد.
2-هيچ ذهنيتي توانايي به وجود آوردن اين نا اميدي در بين جوانان را ندارد.
3-هيچ سازنده مواد مخدري توانايي معتاد و سيگاري كردن ...ميليون جوان ايراني را ندارد.
4-هيچ كشوري از اول تاريخ تا كنون نتوانسته ...ميليون از 54ميليون جوان را دركشور دچار بيماري افسردگي كند
5-هيچ قومي نتوانست (اعراب / مغول /ناپلئون و...)نتوانستند به ناموس اين مردم نگاه چپ كنند. ولي ما توانستيم آنها را ...
6-و در آخر هيچ غارت گري نتوانست تاريخ فرهنگ اصالت ناموس پرستي و...ايرانيان را نابود كند ولي ما ...
اينها از بركات انقلاب است
يا علي

ارسال کننده ستار, در تاریخ 29 ارديبهشت 1387 ساعت 14:58

سلام،بالاخره باید یه جوری سر مردم گرم باشه. ولی متاسفانه حافظه عمومی جامعه ضعیف شده و یا شاید هم حساسیت خودشو از دست داده.ملتی که یک بار یازده سال پیش فکر کرد که میشه خودش باشه ولی اینطوری سر خورده شد، بهش فهماندند که خواب دیدی خیره! همین میشه که الان هست .

ارسال کننده علی, آدرس سایت اینجا در تاریخ 29 ارديبهشت 1387 ساعت 14:39

بايد خدمت بعضي از دوستان عرض كنم كساني كه براي خودشان گروهايي درست كرده اند ، حالا ممكن است برش يكي از ديگري بيشتر باشه براي افراد خودي و غير خودي فاكتور هايي دارند كه با اين فاكتورها درون جريان قرار ميگيرند همانطوري كه برادران اصلاح طلب آقاي اعلمي را هم زياد خودي نمي دانستند كه اگر ميدانستند ايشون لياقت خيلي از مسئوليتهاي كشوري را داشتند ولي چون آقاي اعلمي و امثال ايشان اگر به اين مسئوليتها ميرسيدند برايشان فرق نميكرد آقا اصلاح طلبه يا اصول گرا اگر خلاف قانون عمل ميكرد گوششو مي پيچونه براي همين هم برادران خوش سخن اصلاح طلب فقط از اعتبار آقاي اعلمي استفاده ميكردند البته ايشون در خيلي از جريانات كه خواست عده اي از آقايان بود وارد نشدند والبته برادران متدين و پيرو خط امام و رهبري !!!! كلا ايشونو خارج از دين و نظام ميدانند بنابراين به نظر بنده داخل يا خارج بودن فرد در گروه يا حزبي ملاك بر سلامت فرد نمي تواند باشد هم چنان كه اعتبار اعلمي به عمل و نظرات پخته و اصولي و عليوار ايشان ميباشد گر چه جريان اصلاح طلبي جريان مفيد تري براي حاكميت قانون و مردم بر سرنوشت خويش هست والا بعضي از اصلاح طلبان اينقدر روشن فكر شده اند كه عرضه هيچ كاري رو ندارن ولي ادعا شون ميشه كه حاضرند خدا رو هم منكر شوند رضائيان مشگين شهر

ارسال کننده اكبر رضائيان, در تاریخ 29 ارديبهشت 1387 ساعت 11:27

سلام
اين كشور بر اساس يك ... انقلاب كرد و بر اساس همان... اداره شد - بر اساس ... جنگيد و بر همان اساس سالها تحريم را بر اين ملت تحميل كرد- اين كشور فاقد بينش ريشه دار سياسي است - توهم در سطح مديران ارشد كاملا مشهود است - اين كشور ؤ كشوري است كودتا زده و در حال بلعيدن پيشنه و عالمان خود است - اين كشور كشوري است قحطي زده و در آن وباي سياسي به وفور مشهود است- اين كشور كشوري است بي دين چرا كه رو... آن در حال عياشي و چپاول اموال مردمند و مردمان آن در حال خروج از دين .
جناب اعلمي بزرگترين خا... اين كشور شما و تمام روحانيوني هستيد كه با رفتن به زير چتر اسلام جوانان اين كشور را دين ستيز كرديد- زماني پناهگاه مردم مسجد و روحانيت بود اكنون چشمان خود را باز كنيد كه پناه اين مردم به چيست - شما دير زبان به اعتراض گشوديد - فقر و فساد تمام اركان اين نظام را فرا گرفته است - قتل و تجاوز بيداد مي كند و حاكمان در حال حفظ غرور سياسي خود هستند - جام زهر را بايد يكبار ديگر تمام شما ها از خاتمي تا ... بنوشيد چرا كه باعث تمام اين مصيبتها شماييد -
كروه جنوبي روزي مي خواست همانند ما باشد امروز ما خواهان همانند او شدن هستيم. براستي جز خيانت و سبك مغزي در اين دوره چيز ديگري ديده ايد- شما اعتراض مي كنيد به چه چيزي ؟ به چه كسي ؟ شما التزام به ولايت فقيه داريد - مگر غير اين است ؟ همين التزام شما عامل فساد است - من در اين جا براي كشور خود متاسفم كه با يك انقلاب ساختگي مردي همچون شاه را از اين كشور خارج كرد و سبك مغزاني كه بعد از 30 سال به آنجا كه شاه بود اعتقاد پيدا كرده اند رسيده اند - من بعنوان نسل سوخته هرگز عاملين اين انقلاب را نخواهم بخشيد- ش... گاه ها پر رونق است - زندانها مبلو از تحصيل كرده ها - ف... خانه ها سرشار از جوانان زير 30 سال - گوشه خيابانها پر معتادان كم سن و سال - جيب حاكمان مملو از پر - همسايگانمان سر مست از باج و .....
ديگر نمي گويم - به خدا پناه مي برم از شر شيطان - از شر ابليس و از شر شما حاكمان مطيع اب... و لشكر ش....

اعلمی:از اینکه بنده را هم مسئول نابسامانی های کنونی معرفی کرده اید متشکرم!.اگر هشت سال مواضع اینجانب را در مجلس و نه سال پیش از آن مقالات و نوشته هایم را در روزنامه ها مطالعه کنید قطعا پی خواهید برد برخلاف آنچه ادعا کرده اید بنده دیر زبان به اعتراض نگشوده ام و البته بر خلاف شما اعتراض من هم نه به خاستگاه انقلاب که به فاصله گرفتن از آرمان های شریف انقلاب بوده است و یقین دارم که اگر آنچه در آستانه انقلاب به مردم وعده داده شد عملی می شد و گرفتار انحصار طلبی و تمامت خواهی های رایج نمی شدیم و آزادی هائی که قانون اساسی برای شهروندان ایرانی در نظر گرفته است مراعات می شد و مردم آزادانه از حق انتخاب کردن و انتخاب شدن برخوردار می شدند و شایستگان در نهادهائی چون مجلس حضور پیدا می کردند و دین دستاویزی برای حذف منتقدین نمی شد و ...امروز شما هم بجای اینکه به زمین و زمان فحش بدهید با من هم عقیده می شدید که اهداف انقلاب شریف بوده است اما میان واقعیت ها و اهداف انقلاب فاصله بسیار می باشد!

ارسال کننده محمد رضا, در تاریخ 29 ارديبهشت 1387 ساعت 10:57

جناب آقای اعلمی ، سلام
بنده یک اصلاح طلبی هستم که با هیچ یک از اعضای موسوم به ائتلاف اصلاح طلبان ارتباطی ندارم و از آنها هیچ خواسته ایی نداشته ام و نخواهم داشت . منطق شما را قبول دارم که اصلاح طلبان آنگونه که گفتید هستند اما آیا همواره باید بخاطر این موضوعات موضع اصلی را از یاد برد؟ آیا فعلا که کشور در چنگ غیر عقلا جان میدهد عقلایی است که همه را بایک چوب بزنیم ؟
شما منطقی درست دارید قبول ،ولی آیا امکان دارد برای رسیدن به آرمانهایی که در سر دارید که قطعا اصلاحات واقعی است همه را تیر باران کرد؟
من باصطلاح اصلاحطلبانی را میشناسم فله ایی و بدون محاکمه آدم کشته . ( سید...)
من کسانی را ازین طیف میشناسم که بهیچ چیزی ایمان ندارد.
اما امروز روز درو کردن آنها نیست
استراتژی شما که هم در زمان خاتمی و هم در این زمان منتقد بودید بهترین نظام فکری است که دارید و تبریک میگویم .نمیگویم با کسانی تعامل کنید که توان حرکت بسوی دموکراسی واقعی را ندارند ولی انتظار دارم بعنوان کسی که شمارا از کاشانی و مدرس بالاتر مینگرد در این موقعیت که چرخ اصلح طلبی پنچر شده است در تکه تکه کردن آن سهیم نباشید بگذارید در زمانش با آنها برخورد شود . بقول خزعلی احمدینژاد را خدا آورد . و واقعا اینطور است چون خیلیها حساب دستشون آمد.

ارسال کننده محمد رضا, در تاریخ 29 ارديبهشت 1387 ساعت 10:55

مشکل به اصطلاح اصلاح طلبان مثل خانم خانه داری است که از شوهرش به شدت می ترسد و جرات حتی اعتراض هم ندارد. از این رو مرتب گیر می دهد به بچه ها.
با درود به شما و همه کسانی که تسلیم قدرت های فردسالار و مقدس ماب نمی شوند.

ارسال کننده بنیامین, در تاریخ 29 ارديبهشت 1387 ساعت 10:00

اقای اعلمی این اصلاح طلبان را میبینید به هر وزیری که احمدی نژاد معرفی میکنه کلی بد و بیراه میگن ولی وقتی برکنار میکنه اون ادم میشه وزیر خوب و باسواد و دلسوز.خوب ادم چطور می تونه به حرفهاشون اعتماد کنه که دنبال منافع شخصی نیستند. من فکر میکنم اگر احمدی نژاد از اقای میردامادی دعوت به پست وزارت کنه قبول خواهد کرد

ارسال کننده fatemeh, در تاریخ 29 ارديبهشت 1387 ساعت 01:56

سلام جناب اعلمی
با کمال تاسف باید عرض کنم که حق با شماست. متاسفانه اصلاح طلبان چنان در دام محافظه کاری در غلطیده اند که امروز افرادی مانند قالیباف، لاریجانی و... را که اصلاً کارنامه ... و ... ندارند، فقط به دلیل دو صحبت انتقاد آمیز بر چشم خویش می نهند! از تشکیل ستاد ضد اصلاحات توسط لاریجانی در صدا و سیما که بگذریم، گویی فراموش کرده ایم که تا همین پارسال جناب لاریجانی معتقد بود که در زمان اصلاحات در زمینه هسته ای 'در غلطان' دادیم و 'آبنبات' گرفتیم. در یادداشت من که روز پنجشنبه گذشته با عنوان 'اصلاح طلبان در کوچه بن بست' در کارگزاران چاپ شد _ البته با کمی تا قسمتی تلخیص!_ به همین نکته که در یادداشت تان ذکر کرده اید، اشاره داشتم که متاسفانه اصلاح طلبان به یک واکنشگر منفعل صرف که دیگران برایشان محدوده بازی شان را معین می کنند، بدل گشته اند.

ارسال کننده مصطفی رسته مقدم, آدرس سایت اینجا در تاریخ 28 ارديبهشت 1387 ساعت 14:07

سلام
ارزش سايت شما را وقتي ميفهميم كه به سايت! نمايندگان ديگر مي رويم. از شما متشكريم.
آقاي اعلمي شما منتقد كننده و ديده بان خوبي هستيد. اما باور كنيد همين حرفهاي شما را يك نانوا و راننده تاكسي هم مي گويد. انتظار از مردي مثل شما اينست كه راه حل هم بگويد. چه كنيم؟

ارسال کننده اسلان, در تاریخ 28 ارديبهشت 1387 ساعت 11:53

در ذیل یادداشت های قبل شما با مزخرفات فردی بنام رضا حسینی مواجه شدم.این قبیل افراد به تریبون های وسیعی که اربابانشان در اختیار دارند هم اکتفا نمی کنند و در وبلاگ دیگران هم با طرح اراجیفی که لایق خود آنهاست روی اعصاب کاربران راه می روند از اینرو دلیلی ندارد که شما در سایت خود لاتائلات این قبیل افراد را منتشر کنید.

ارسال کننده سينا, در تاریخ 28 ارديبهشت 1387 ساعت 09:25

با سلام،تا زمانیکه که امثال آقای کروبی خود را جزو بدنه اصلی اصلاحات میداند و اقای خاتمی حرفهای خود را با کلمه البته تمام میکند روند اصلاحات بدتر از دیروز خواهد شد. آقایان تحت هر شرایطی سکوت میکنند تا مبادا در انتخاباتها رد صلاحیت نشوند.رسانه اقای لاریجانی رفتن کلاغ در پره هواپیما را بر توقف قانون مطبوعات به دستور ... در تلویزیون ترجیح داد.دلیل دیگر توقف اصلاحات دوری اصلاح طلبان حکومتی از دانشجویان است. انها انقدر مغرور شده بودند که حاضر نشدند در انتخابات ریاست جمهوری نهم از دفتر تحکیم خواهش کنند که از آقای معین حمایت کنند یا حداقل انتخابات را تحریم نکنند و این آقایان مانند احمدی نژاد دچار توهم پیروزی بودند.هنوز اقای میردامادی که حس و توهم دبیر کلی دارد دانشجویان را نفی و دولت احمدی نزاد را دولت مردمی میداند.تنها راه برگشت اصلاحات و زنده شدن ان در بین مردم عذر خواهی جبهه مشارکت و احزاب دیگر اصلاح طلب از دانشجویان و بیعت با آنان میباشد و گرنه تنور انتخابات تا ابد سرد و رد صلاحیتها تا ابد ادامه دارد.

ارسال کننده پیام, در تاریخ 28 ارديبهشت 1387 ساعت 09:18

اقای اعلمی صد رحمت به شیر پاکی که خورده ای. روح ستارخان را شاد کردی. تا حالا فکر نمی کردم بعد از خاتمی دیگه ... حسابی توی این ح... باشه.

ارسال کننده mahin, در تاریخ 28 ارديبهشت 1387 ساعت 05:47

اختیار تنها در کنار مسئولیت و پاسخگویی معنا پیدا میکند در کشور ما حدود اختیارات رهبری چقدر است؟ میزان مسئولیت و پاسخگویی ایشان چه اندازه است؟ آیا تاکنون رهبر به اندازه اختیاراتشان پاسخگو بوده اند؟ جواب این سئوال را مطمئن هستم که دقیق و کامل در ذهن دارید . جواب این سئوال جواب مصائب مردم ایران است . اگر امکان دارد جواب کامل را مرقوم فرمایید وگرنه جواب ناقص و در لفافه فایده ای ندارد. البته معذوریت های شما را درک میکنم .

ارسال کننده یاشار, در تاریخ 28 ارديبهشت 1387 ساعت 04:00

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه.عنوان مطلب زیر عبارت است از-تبدیل فضای جامعه به فضای پلیسی:چند وقت پیش یک شب به همراه چند تن از فامیل به بیمارستان فارابی مشهد رفته بودیم.در ورودی داخل بیمارستان در سالن یک مامور درجه دار پلیس نشسته بود.ما در سالن نشسته بودیم و در انتظار معالجه مریض خود بودیم که ناگهان پلیس مذکور با صدای بلند و لحن زننده ای به دختر خانم جوانی پرخاش می کرد درصورتی که حجاب او به نظر من اصلا مشکلی نداشت فقط کمی روسری او شل بود و کمی گردن او دیده می شد و تنها مچ پای او دیده می شد.پلیس مذکور به دختر گفت که حق ورود به بیمارستان را ندارد ولی دختر که ظاهرا همراه مریض بود می خواست داخل شود پلیس با لحن بی ادبانه گفت که در صورت عدم ترک بیمارستان با پلیس 110 تماس می گیرد که با مقاومت دختر مواجه شد و بالاخره با پلیس تماس گرفت و البته دخترخانم بیمارستان را ترک کرد و مامور به دنبال او رفت. به نظر دختر خانم بیمارستان را ترک گفت و خلاصه مساله فیصله پیدا کرد.اما چند نکته قابل بررسی است 1- وقتی فردی به عنوان همراه مریض در ساعت 11 شب به اورژانس بیمارستان مراجعه می کند تبعا نگران مریض خود است و حال اگر کمی روسری او عقب است نباید با او پرخاشگرانه و توهین امیز سخن گفت 2-ازماموری که در بیمارستان قرار دارد انتظار می رود با ماموری که در چاله میدان کار می کند فرق کند و تحمل بیشتری داشته باشد 3-من پس از این ماجرا به یاد مقاله ای از صادق زیبا کلام در مورد کوی دانشگاه افتادم که گفته بود 'سوال مهم این نیست که چه کسی دستور حمله در کوی را صادر کرد بلکه سوال مهم اینست که به مامورین درون کوی اعم از انتظامی و لباس شخصی چگونه تعلیم داده بودند که ان گونه خشن وغیر انسانی رفتار کردند؟(نقل به مضمون)' 4-همچنین به یاد سخن اقای خامنه ای افتادم که دنیا را به سلطه گر و سلطه پذیر و برخی که زیر بار سلطه نمی روند یعنی نه سلطه گر نه سلطه پذیر(یعنی جمهوری اسلامی)تقسیم کردند. به نظر می رسد برخی در حال سلطه گری بر مردم ایران هستند مثل پلیس مذکور که رفتار او در ایرانی بودن و مسلمان بودن او تردید ایجاد می کند ایا امثال این پلیس ایرانی و مسلمانند یا از سرزمین دیگری امده اند؟ ایا در نظر پلیسهای نوعی همانند این پلیس ایران یک پادگان بزرگ نیست؟ من به عنوان یک شهروند رفتار عاقلانه تری را از پلیس انتظار دارم.

ارسال کننده شهروند امروز, در تاریخ 27 ارديبهشت 1387 ساعت 17:26

سلام
با شما کاملا موافقم.ضمنا میخواستم بدانم چرا تازگی در مجلس از شما چیزی نمیشنوم.آیا حضور دارید؟
این ... لیاقت چنین نماینده ای را ندارد

اعلمی:با تشکر از شما و سایر کاربرانی که بنحوی ابراز لطف و محبت می کنند جهت اطلاع شما عمر نمایندگی بنده ششم خرداد به پایان می رسد.ضمنا بنده از تمام فرصت های نطق پیش از دستور و حتی بیشتر از آن استفاده کرده ام و قانونا فرصت دیگری ندارم.برای طرح ها و لوایح کلیشه ای و روزمره هم اساسا انگیزه ای برای موافقت و یا مخالفت ندارم.

ارسال کننده هاله, در تاریخ 27 ارديبهشت 1387 ساعت 16:47

جناب اعلمي: صداقت و شجاعت شما ستايش برانگيز است. جاي شگفتي است كه فراموش كرده‌باشيم كه اين آقاي لاريجاني بود كه رسانه به اصطلاح ملي را در دوره خاتمي به پايگاهي براي ... پراكني تبديل كرده بود و شخصيت دوم واقعي مملكت او بود. او در حبس و دربند كردن كساني جون گنجي و اشكوري نقش مستقيم داشت و بايد فردا در پيشگاه عدل الهي پاسخگوي رفتار خود باشد. اما نكته مهمتري كه به آن اشاره فرموده ايد آن اراده قاهر است كه سد راه هر گونه اصلاح در پيكر اين مملكت است. ... ما همه مي‌دانيم كه درد كجاست ولي دريغ كه شرمنده از اظهار نظريم. حتي در صورتي كه اصلاح طلبان تمامي كرسيهاي پارلمان را از آن خود كنند باز هم با وجود اراده قاهره ره به جايي نخواهند برد

ارسال کننده رضا, در تاریخ 27 ارديبهشت 1387 ساعت 01:42

آقاي اعلمي خيلي ها با حرف شما موافقند.وقتي كه طبق گفته آقاي علوي تبار بيش از 70 درصد قدرت در دست رهبري است و نهاد هاي وابسته به رهبري يكه تازي مي كنند،و به هيچ عنوان پاسخگو نيستند و عملكرد آنها قابل رسيدگي نيست، راه حل چيست؟آيا بنظر شما ديگر بار قدرت به افراد روشن فكر و مستقل يا اصلاح طلب مي رسد؟ مردم مطمئن باشند كه كشورمان دوباره دور باطل تند روي ها را شروع كرده است....وقتي ر... مي گويد من اگه هر موقع صلاح بدانم با آمريكا رابطه برقرار مي كنيم.فكر ميكنيد نتيجه اين جمله و جمله هاي كليشه اي مشابه چيست؟ آيا به اين فكر كرده ايد كه اگر آقايان با آمريكا رابطه برقرار كنند تو نماز جمعشون بايد بر عليه كي شعار بدهند و يا عليه كي راهپيمايي كنند؟ اين آمريكا را لولو كرده اند كه اين مردم ساده را مثل كودك از آن بترسانند.امام خميني در يك نطقي پس از كشتار حاجيان در مكه در دهه 60 گفت ' اگر ما با آمريكا هم رابطه برقرار كنيم با دولت آل سعود رابطه برقرار نخواهيم كرد' وقتي امام فوت كرد و عرصه براي آقايان باز شد كاري كردند كه عكس اين بود. برادر آقاي لاريجاني كه در وزارت امور خارجه بوده است سالها است تئوري ام القرا کشورهاي اسلامي براي ايران را مطرح كرده است. همين تئوري دارد كمر ملت ايران را مي شكند و عملا همين تئوري باعث تنش هاي بسياري در روابط خارجي شده است و از وقتي برادر ايشان و نيز ساير همفكرانشان قدرت را با حمايت كامل ر... بدست گرفته اند اوضاع روز به روز وخيم تر شده است. اميدوارم اين مطلب نمايش داه شود.

ارسال کننده علي منصوري, در تاریخ 27 ارديبهشت 1387 ساعت 00:24

با عرض سلام
این مطالب درد مشترک ملت وآقای اعلمی است.چه اصلاح طلب وچه اصولگرا همگی در تعیین مصداقهای اصولگرائی یا اصلاح طلبی دچار اشکال وایراد اساسی اند،یعنی به قول آقای اعلمی این افراد هستند که سنگ محک جریاناتند نه عقاید آنان.
از همین روست وقتی آقای مثلا (زید)در جایگاهی قرار میگیرد ، آن جایگاه به واسطه حضور وی اصلاح طلب یا اصولگرا میشود و اینجا افکار وعقاید محلی از اعراب ندارند.
زمانی مخالفت با آقای هاشمی را در حد کفر وخروج از دین میدانستند(مخالف هاشمی ، مخالف رهبری است ، مخالف رهبری دشمن پیغمبری است !)اما بسیاری از آنان اکنون متاسفانه بیشترین حملات را به ایشان دارند
به نظرم تا زمانیکه مصداقهای اصلاح طلبی و اصولگرائی تعیین وتبیین نشده ومردم دنباله رو اشخاص باشند تا افکار ، این مشکل باقی است
اقای اعلمی در یکی از سخنرانی هایشان به زیبائی این مساله را واکاوی وتفسیر نموده بودند واز ایشان خواهشمندم در صورت امکان بخشی از آن سخنرانی را جهت استفاده عموم در سایت قرار دهند

ارسال کننده مولازاده, در تاریخ 26 ارديبهشت 1387 ساعت 15:29

آقای اعلمی این سخن معروف را حتما شنیده اید :
اگر می خواهید بر دنیا حکومت کنید عرب را سیر و عجم (فارس) را گرسنه نگه دارید ۰۰۰!!!
به نظر شما احمدی نژاد و تفکری که وی نماینده اجرایی آن است واقعا به خدمت کردن به اقتصاد کشور اعتقاد دارند؟! وقتی اگر نگوییم همه حد اقل اکثریت اقتصاد دانان کشور از روند اشتباه اقتصادی کشور صحبت می کنند اما رئیس جمهور بر سیاست های خود اقتصادی تورم زای خود پافشاری میکند و در مقابل این اتهامات شعار های ریز و درشت سوار می کند و حتی حاضر است اعتقادات مردم را به بازی بگیرد در حالی که تمام ارگان های نظارتی اطلاعاتی و امنیتی از وی حمایت کرده و هر صدای مخالفی خفه می شود چه کسی به جز مردم ایران در این میان ضرر می کند ؟
شاید گرسنه بودن ملت ایران به سود عده ای باشد چه کسی آگاه است ؟
در بعد سیاست خارجی هم که آبرویی برای این ملت 70 میلیونی با پشتوانه غنی فرهنگی ): باقی نمانده است ... در کنار همه اینها اگر جنگی هم اتفاق بیفتد این ملت گرسنه تر خواهد شد ولی در مقابل شاید عده ای بتوانند راحت تر حکومت کنند.

ارسال کننده مریم, در تاریخ 26 ارديبهشت 1387 ساعت 15:11

با سلام
واقعیت دل مردم را گفتید همه اینها چه اصلاح طلب چه اصولگرا دستشون تو کاسه ... هست. چون اینها رو آن به بار آورده موقعیت مردمی هم ندارن و هر موقع هم بخواد می تونن از دور خارج کنند. به جای مجلس و نمایندگان ملت یک نفر از بیرون سیاست گذاری های کشور را کرده و به آنها دیکته می کنه که چه کاری بکنند به چه کسی رای بدهند چه کسی بایداستیضاح بشود یا چه طرحی باید تصویب و یا رد شود و در آخر مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم فقط جنبه تشریفاتی دارد و نمایش است بس. همانند لیست جبهه متحد اصولگرا در تهران که این بار باعث شد اختلافات و عمیقی بین اصولگرایان ایجاد شود.البته این افراد با چراغ سبز ... در لیست به عنوان گماشته قرار گرفته اند و بودند و به قدرت رسیده اند دور بعد ممکن است همین افراد را حذف و کلا از سیاست حذف کنند یا در صورت... بودن دوباره وارد میدان شوند. از یک طرف هم مملکت شده فامیلی...

ارسال کننده امیر امکانی, در تاریخ 26 ارديبهشت 1387 ساعت 12:47

جناب آقای اعلمی امروز واژگون شدن یک تریلی حامل مواد سوختی در اداره برق مرند دوباره مردم مرند را سوگوار کرد.

اعلمی: شنیدن این خبر باعث تاسف و تاثر گردید. بر اساس اخباری که بدستم رسیده است پیش از ظهر امروز، يک دستگاه تانکر حامل سوخت در اثر خالي کردن ترمز و خارج شدن کنترل وسيله نقليه از دست راننده آن، با چند دستگاه ميني بوس و خودرو شخصی برخورد کرده و ضمن تخريب ديوار اداره برق اين شهرستان وارد اين اداره شده و پس از مدتی آتش گرفته و منفجر می شود که متاسفانه
مأموران امدادي به دليل کمبود تجهيزات، پس از گذشت حدود دو ساعت موفق به مهار آتش می شوند.
گزارش های رسیده حاکی است که در اين حادثه حداقل دو نفر کشته و بیش از 20 نفر هم مجروح شده اند.
تا آنجا که بنده اطلاع دارم براي چندمين بار است که چنين حادثه اي در شهرستان مرند رخ مي دهد و سبب کشته و زخمي شدن شهروندان اين شهرستان مي شود.در پایان از خداوند برای مجروحان این حادثه سلامتی و شفای عاجل و برای کشته شدگان مغفرت و برای بازماندگان آنها صبر جزیل مسئلت می نمایم.

ارسال کننده احمد, در تاریخ 26 ارديبهشت 1387 ساعت 10:28

 1 
صفحه 1 از 1 ( 38 یادداشت )
من فقط مسئول پاسخ‌های خودم هستم، مسئولیت سایر نوشته‌ها بر عهده نویسندگان آنهاست و گذاشتن آنها به معنی تائید نظرات آنها نیست.

ارسال یادداشت: آمدن یا نیامدن لاری...

یادداشت خود را در زیر بنویسید:

(اجباری)

(اجباری)

پست الکترونیک شما فقط توسط مدیر قابل مشاهده است و سایر کاربران قادر به دیدن آن نیستند.

(اختیاری)




<قبل   بعد>
مواضع و نطق های مهم ایراد شده

نهمین نطق پیش از دستور در مجلس ششم، در نقد وضع موجود: 

مي‌خور كه‌ شيخ‌ و حافظ‌ و مفتي‌ و محتسب، 

چون‌ نيك‌ بنگري‌ همه‌ تزوير مي‌كنند

 



آخرین یاداشت ها
محبوب ترین ها