server monitoring
 
نظارت استصوابی، مجلس و مبارزه با فساد! چاپ
۱۱ خرداد ۱۳۸۷
       نظارت استصوابی، مجلس و مبارزه با فساد!

با توجه به اینکه میزان موفقیت هر نظام سیاسی در مبارزه با فساد، مهمترین شاخص و مبنای حقانیت و مشروعیت عملکرد مسئولان و قوای حاکم است، لاجرم انتظار می رود که مهمترین دغدغه متولیان اصلی هر نظام سیاسی نیز معطوف به مبارزه با فساد فراگیر و حفظ سلامت مالی، اخلاقی و سیاسی دست اندر کاران مختلف آن نطام شود. به همین سبب در ارديبهشت سال 1379، بالاترین مقام کشور به منظور اصلاح و سالم سازی نظام اداري و مبارزه با فساد مالي مقامات دولتي و توسعه عدالت اجتماعي، بيانيه‌اي هشت ماده‌اي صادر کرد و متعاقب آن ستاد مبارزه با فساد اقتصادي مرکب از سران سه قوه با همه امکاناتی که در اختیار دارند، تشکیل شد. دولت نهم هم با شعار مبارزه با مفاسد بر سر کار آمد. با این وصف هم اکنون اگر میزان فساد نسبت به گذشته افزایش نیافته باشد بدون تردید با کاهش نیز همراه نبوده است؛

سازمان شفافیت بین‌الملل که بر اساس شاخص های علمی ، دامنه و گستردگی فساد مالی و اداری کشورهای مختلف جهان را اندازه گیری و منتشر می کند، در گزارش سال 2007 خود از میان 180 کشور، برای ایران شاخص عددی 131 و نمره 5/2 از 10 را محاسبه کرده است. مفهوم ارقام مذکور این است که ایران در امر مبارزه با فساد چنان ناکام بوده است که با وجود گذشت 30 سال از انقلاب 57 ، هنوز از این حیث در میان 180 کشور جهان، 131رتبه از کشورهای ریز و درشت دیگر، عقب مانده و میان عملکرد آن و  بالاترین نمره فساد ستیزی یعنی عدد 10، شکاف عمیقی وجود دارد.

بر این اساس اولین سوالی که مطرح می شود این است که چرا سیاست های ما در امر مبارزه با فساد با شکست مواجه شده است؟

صرفنظر از نارسائی های مربوط به مناسبات موجود در سیستم سیاسی حاکم، مهمترین علل ناکامی تدابیر و سیاست های اتخاذ شده در برخورد با فساد را می توان در موارد زیر جستجو کرد :

-خلاء قانونی

-فقدان یا کمبود نهادها و ابزار های نظارتی لازم

-فقدان یا کمبود مجریان مناسب و یا ضعف عملکرد آنها

-ناکارآمدی و نا مناسب بودن سیاست ها و تدابیر اتخاذ شده

با کمی دقت می توان پی برد که هر چهار مورد فوق ارتباط تنگاتنگ با نهادی دارد که حداقل طی سال های اخیر کاملا در حاشیه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها قرار گرفته و در اثر اعمال نظارت استصوابی به یکی از بی خاصیت ترین نهادهای جمهوری اسلامی مبدل شده است، در حالیکه به تعبیر بنیانگذار انقلاب این نهاد باید محل اجتماع عصاره فضائل ملت بوده و در راس امور واقع شود.

به بیان دیگر، اگر مبارزه با فساد در گرو تصویب قوانین موثر و یا تاسیس و تقویت سازمان و موسسات نظارتی لازم است و یا اگر ناکامی های موجود ناشی از خوب عمل نکردن دستگاه های نظارتی به وظایف قانونی خود می باشد و همچنین اگر مجریان مناسبی برای امر مبارزه با مفاسد وجود ندارد و سیاست ها و تدابیر بکار رفته نیز نا کارآمد بوده است، همه و همه  متوجه ضعیف و ناسالم بودن مجلسی است که با وجود حضور تعداد نه چندان زیاد نمایندگان اصلح در آن،بخش قابل توجهی از نمایندگانش مرعوب، کم اطلاع و بی تجربه هستند و احیانا با صرف دهها و صدها میلیون تومان و خرید و فروش آراء و چه بسا تقلب و یا صرفا بدلیل تعلقات ویژه جناحی، به آن راه یافته اند و بعضا نیز چنانکه اشاره خواهد شد خود حکم دستمال چرکینی را دارند که بجای پاک کردن آلودگی ها بر دامنه آن می افزایند.

اگر مجلس کشوری مانند ایران که با فقر نهادهای مدنی فعال مواجه است، از عناصر آگاه ، متعهد، جسور و سالم تشکیل می شد، قهرا خروجی آن نیز کابینه و نهادهای توانمند و متعهد، قوانین مفید و موثر و نظارت عالمانه، مستمر و بدون اغماض و نیز تدابیر اندیشمندانه و کارآمد بود. لذا پر واضح است که نجات کشور در گرو تشکیل مجلس مقتدری است که افاضل و اکابر کشور را که با  هرگونه تملق و مداهنه گوئی بیگانه هستند، در خود جای دهد، در حالیکه حتی با اغماض نیز نمی توان مدعی شد که نمایندگان مجلس برایند نسبی اراده و فضائل ملت ایران است.در زیر اجمالا به چند نمونه از نارسائی ها و ناهنجاری های موجود در نهاد موسوم به خانه ملت اشاره می شود تا بخشی از علل ناکارآمدی خروجی های مجلس و ناتوانی آن در تحقق چهار عامل فوق مشخص شود ؛

الف-در مجلس هفتم که حتی ادعا شده بود اعتبار نامه نمایندگانش به تائید امام زمان رسیده است، با وجود افشاگری هائی که اوائل تشکیل مجلس درمورد سوء استفاده های مالی دو تن از نمایندگان موسوم به اصولگرا در صحن علنی صورت گرفت و حتی یک مورد آن به تفصیل و با آب و تاب بسیار در روزنامه حکومتی کیهان هم انعکاس یافت ،همگان در انتظار بر خورد قانونی با ایندو نماینده بودند، اما نه تنها اتفاق خاصی نیفتاد بلکه ایندو به ریاست دو کمیسیون بسیار حساس مجلس نیز انتخاب شدند که این امر حاکی از ناکارآمدی نظام نظارتی و روابط و مناسبات غلط و پیچیده حاکم بر مجلس و ترکیب نمایندگان آن است ! در اثر وجود همین ناکارآمدی سیستم نظارتی است که فردی در کمتر از یکماه موفق به اخذ مدرک کارشناسی از کشور آذربایجان می شود و برای استفاده از تسامح های مسئولانه به روش های مختلف ارتباط تنگاتنگی با عضو مهم و موثر شورای نگهبان برقرار می کند، بنحویکه با قرق منطقه ای واقع در حوزه انتخابیه اش در دو نوبت به میزبانی شاهانه از این عضو شورای نگهبان می پردازد! جالب اینجاست که همین فرد در مجلس هفتم مرجعی برای چانه زنی و لابیگری برای تائید صلاحیت دیگران شده بود!

ب-در ابتدای تشکیل مجلس هشتم رسانه های عمومی در سطح گسترده ای از بازداشت نماینده ای به اتهام فساد اخلاقی خبر دادند و سخنگوی قوه قضائیه هم صحت این خبر و اتهام فرد را تائید کرد و بعد شنیده شد که نماینده مذکور با سپردن وثیقه در مجلس حضور یافته و مراسم تحلیف را هم بجا آورده است.

ج-نمونه دیگر فردی است که پیش از این به اتهام سوء استفاده های مالی از سمت فرمانداری عزل می شود اما بدلیل برقراری روابط خاص با برخی از شخصیت های موسوم به اصولگرا نسبت به پرونده وی اغماض می شود و به مجلس هم راه می یابد، اساسا زندگی این فرد و میزان دارائی های وی معرف عملکرد اوست، اما همین فرد دوباره براحتی به مجلس راه می یابد و شنیده شده که به عنوان یکی از فعالان اصولگرائی به عضویت هیات رئیسه مجلس هشتم هم انتخاب شده است!

د-در مجلس ششم نماینده ای از طیف موسوم به اصولگرا متهم به برقراری روابط غیر اخلاقی و نامشروع با مراجعین خود شده بود و یکی از رانندگان مجلس هم به اتهام اینکه به عنوان واسطه وی عمل می کرده است از مجلس اخراج شد، با این وصف این نماینده در دوره های هفتم و هشتم واجد صلاحیت تلقی و بر صف اصولگرایان مجلس هشتم افزدوه شده است!

اکنون دو سوال مطرح می شود:

1-اگر اتهامات مورد اشاره صحت ندارد، چرا با آبروی افراد اینچنین بازی شده است، و اگر این اتهامات مقرون به صحت می باشد، چرا و چگونه این افراد به مجلس راه می یابند و اساسا چرا در مجلس اصولگرا اعتبار نامه آنان به تصویب می رسد!؟

2-نظر به اینکه بموجب اصل 67 قانون اساسی ، نمایندگان در بدو تشکیل مجلس در برابر قرآن‏ مجيد، متنی را قرائت و امضاء می کنند که در آن آمده است:"به‏ خداي‏ قادر متعال‏ سوگند ياد مي‏ كنم و با تكيه‏ بر شرف‏ انساني‏ خويش‏ تعهد مي‏ نمايم كه‏ پاسدار حريم‏ اسلام‏ و نگاهبان‏ دستاوردهاي‏ انقلاب‏ اسلامي‏ ملت‏ ايران‏ و مباني‏ جمهوري‏ اسلامي‏ باشم، وديعه‏ اي‏ را كه‏ ملت‏ به‏ ما سپرده‏ به‏ عنوا ن‏ اميني‏ عادل‏ پاسداري‏ كنم‏ و در انجام‏ وظايف‏ وكالت‏، امانت‏ و تقوي‏ را رعايت‏ نمايم‏ و همواره‏ به‏ استقلال‏ و اعتلاي‏ كشور و حفظ حقوق‏ ملت‏ و خدمت‏ به‏ مردم‏ پايبند باشم‏، از قانون‏ اساسي‏ دفاع‏ كنم و در گفته‏ ها و نوشته‏ ها و اظهارنظرها، استقلال‏ كشور و آزادي‏ مردم‏ و تامين‏ مصالح‏ آنها را مد نظر داشته‏ باشم"، در صورت صحت اتهامات فوق آیا چنین نمایندگانی قادر هستند که به مفاد سوگند نامه مذکور عمل کرده و به آن پایبند هم باشند!؟ و اساسا پیامد حضور چنین نمایندگانی در بدنه حاکمیت چیست؟

البته پاسخ به این سوال را حضرت امیر(ع) بروشنی بیان کرده اند:

"يستدلّ على ادبار الدول باربع تضييع الاصول، والتمسك بالغرور، تقديم الاراذل و تأخير الافاضل"  دولت‏ها و جوامع زمانی سقوط خواهند کرد که كه در آن اصول  از میان رفته  و نيرنگ و ریا به عنوان اصل ارزشى مورد قبول قرار گيرد و افراد فاضل جای خود را به فرومايه‌گان دهند.

قهرا با وجود مجلسی مرکب از نمایندگانی از این دست، نمی توان به مبارزه با مفاسد دل بست و این پدیده نامبارک را بیش از هر عامل دیگر باید محصول قانون انتخابات و نظارت استصوابی شورای نگهبان دانست.(در آینده به سایر نارسائی های موجود در روابط و مناسبات مجلس اشاره خواهم کرد)



یادداشت


*مردم را روشن کنید تا فسق و فساد همچون ارواح خبیثه رخت بربندد.
تشکر از جناب اعلمی .

ارسال کننده jahan, در تاریخ 07 مرداد 1387 ساعت 02:43

تمام مطالب و اخبار شما در ياغيش

ارسال کننده هدايت, آدرس سایت اینجا در تاریخ 26 خرداد 1387 ساعت 00:03

*سلام
سوال من این است که چرا اخیراً فعالیت خود را در سایت کم کرده اید. مثلا من انتظار داشتم یادداشت های مفصلی درمورد آقای پالیزدار، سخنانش، هدفش و حامیان و مخالفانش و همچنین مصاحبه دکتر ابراهیم یزدی با خبرگزاری روز (roozonline) در مورد بازگرداندن قانون اساسی اول و مسائلی از این دست در سایت خود ارائه نمایید.

ارسال کننده فرزین, در تاریخ 25 خرداد 1387 ساعت 15:45

با عرض سلام
به قول آن دوست محترم که گفته اند باید برای هدف جنگید وخسته نشد ،موافقم ولی باید تدبیری برای بی مهری های رایج از جمله ردصلاحیت دوستداران ملت و نظام اندیشیده شود.
صرف تذکر بدون اراده حاکم در برخورد باآن جری ساختن بیشتر متخلف است.
با اینحال سایتی روشنگر چون سایت جناب آقای اعلمی که بی طرفانه به نقد موضوع با قلمی شیوا میپردازد،در آگاهی بخشی به نسل جوان وسایر اقشار جامعه میتواند بسیار مثمر ثمر باشد.
آیا راهی برای تقویت این سایت وجود دارد؟

ارسال کننده مولازاده, در تاریخ 23 خرداد 1387 ساعت 12:37

تشکیل مجلس هشتم بدون حضور دکتر اعلمی را خدمت تمام غیرتمندان ،علاقمندان وطن،انفلابیون واقعی،مخالفین حاکمیت زر زور و تزویر ومبارزین علیه فقر و فساد وتبعیض تسلیت عرض مینمائیم .

دوستداران دکتر اکبر اعلمی از اردبیل

ارسال کننده آذر اردبیل, در تاریخ 23 خرداد 1387 ساعت 12:06

با عرض سلام وخسته نباشید خدمت جناب آقای دکتر اعلمی.
آقای اعلمی من هر روز به سایت شما می آیم تا از آخرین مقاله ها و پاسخ های شما به کاربرانتان استفاده کنم امیدورام که فاصله بین مطالبتان طولانی مثل چند وقت اخیر طولانی نشود.
فکر می کنم اگر بررسی شود این سایت از نظر مفید و اخلاقی بودن اولین سایت کشور باشد. و به لطف خداوند و عنایت شما این روند هر روز بهتر نیز خواهد شد.
آقای اعلمی ما جوان ها به کسی مثل شما که در مسیر حق و اسلام روشنگری می فرمایید نیاز داریم و انشاءالله دین خود را نسبت به شما ادا خواهیم کرد.

ارسال کننده آیدا تورک, در تاریخ 22 خرداد 1387 ساعت 09:34

با تحسین نوشته های محکم و با دلیل و منطقتان موضوعی رامیخواستم با جناب عالی مطرح کنم آقای اعلمی جنابعالی با نکته سنجی و تیز بینی خاصی که دارید مسائل و مشکلات و قانون شکنی ها راتحلیل و ضرر و زیان آن را نسبت به جامعه و مردم بیان میکنید واین توانایی موهبتی است که از طرف خدا به شما ارزانی شده و شما با کمال اختیار آن را در اختیار دفاع از حق و حقیقت به کار گرفته اید هر چند که میتوانستید در جاهای دیگر از ان سوئ استفاده کنید بنابراین برای ادامه و تکمیل فعالیت های شما و برای اینکه افشاگری های شما مجهور نماند باید فکری اندیشید بنظر بنده چون که هر کس نسبت به شرایط خود در جامعه میتواند در سرنوشت جامعه و کشورش نقش داشته باشد هر چند اندک و بسیاری از مراجعان به سایتتان و کسانی که با شما آشنایی نسبی دارند که اکثرا هم تحصیلکرده هستند آنچنان شناختی نسبت به فعالیتهای سیاسی و غیره را ندارند برای مثال خوده بنده اندک اطلاعاتی در مورد جریانات سیاسی کشور دارم گه هرچند بسیار نا کافیست ولی چگونه شروع کردن و ادامه فعالیت از این قبیل رانمیدانم البته منظور من فعالیت در چارچوب قانون اساسی و اسلام اصیل است بنابراین اگر راهنمایی های لازم از طرف جناب عالی و همفکران شما صورت گیرد مطمئنا در هر شهرستانی میتوان شروع به آگاهی بخشی و بیداری عامه مردم نمود البته ممکن است که عده ای بگویند با این حرکات نمیشود به نتیجه رسید ولی به نظر بنده هدف ادای وظیفه است در محضر خداوند نسبت به دین و وطن و این گونه فعالیت هاست که حرکت عظیم توده مردم را به وجود میآورد امیدوارم مطالبی در همین مورد برای راهنمایی ما در سایتتان درج بفرماییید با تشکر رضائییان مشگین شهر

ادمین: بزودی مصاحبه ها و مواضع گذشته اعلمی که در بردارنده خواسته شما نیز هست در وب سایت قرار می گیرد.

ارسال کننده اکبر رضائییان, در تاریخ 21 خرداد 1387 ساعت 16:37

آذربایجان سر ایران است و به قول مقام معظم رهبری ، بزرگان زیادی در «آذربایجانی که سر ایران است رشد و پرورش یافته اند.» بزرگانی همچون ابن سینا در علوم مختلف فلسفی ، پزشکی و نجوم ، اصلاح طلبان ، پیشروان و مجاهدان بزرگی همچون قائم مقام فراهانی ، امیر کبیر ، ستار خان و باقر خان و علما و عرفای بزرگی چون آیات عظام حجت کوه کمری ، سید علی قاضی ، ملکی تبریزی ، مرعشی نجفی ، سید محمد حسین طباطبائی ، علامه امینی ، علامه جعفری ، مقام معظم رهبری و چهارصد دانشمند بزرگ دیگر که نام آنها در کتاب مفاخر آذربایجان به ثبت رسیده.
زمانی که محمود احمدی نژاد پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری از وجود مدیران پروازی در دولت انتقاد کرد و از حذف این نوع مدیریت در دولت جدید خبر داد و در یکی از سخنرانیها در سفر به‌ شهرستان‌ بم‌ و در جمع‌ مردم‌ معترض‌ به‌ مدیران‌ پروازی‌ این‌ شهر گفت:« مسوولان‌ گوش‌ بدهند، ما در شهرستان‌ کسی‌ را که‌ در اینجا مسوول‌ باشد اما محل‌ زندگی‌اش‌ در جای‌ دیگر باشد، نمی‌خواهیم‌. مسوولان‌ باید بدانند مردم‌ چه‌ رنجی‌ می‌برند تا تلاش‌ کنند این‌ رنج‌ برطرف‌ شود.» امیدوار شدیم که منبعد مدیر پروازی نخواهیم داشت اما نه تنها امام جمعه شهر تبریز سالهاست که پروازی بوده و تنها صرف خواندن نماز جمعه آنهم سه هفته در میان با ماشین پروازی از تهران به تبریز سفر می کند هم اکنون معمارزاده استاندار آذربایجان شرقی نیز پروازی بوده و تاکنون وی ، خانواده و فرزندانش حاضر نشده اند در تبریز ساکن شوند و لذا پر اهمیت ترین شهر و نقطه کشور بدون سردار مانده و بصورت صوری بوسیله مدیران پروازی از تهران اداره می گردد.
متاسفانه در سالهای اخیر پس از هجرت آیت الله مسلم ملکوتی از تبریز به قم و آمدن امام جمعه جدید به این شهر ، حوزه های علمیه استان و شهر تبریز که روزگاری یکی از فعالترین ، غنی ترین و پر بارترین حوزه های علمیه کشور و بلکه جهان اسلام به شمار می رفت به دلیل اقامت خانواده امام جمعه در تهران و عدم حضور فعال وی در این شهر از اعتبار و اهمیت سابقشان کاسته شده و هم اینک در سرگردانی زایدالوصفی اداره می گردند ، جامعه روحانیت مبارز و ائمه جمعه استان به دلیل اعمال نظر ، از استقلال فکری و محوریت و تمرکز لازم برخوردار نبوده و به دلیل حرکت ها و دیدگاه های سیاسی و گاه نگاه جناحی وی ، مدیران لایق پراکنده و فرماندهان دوران دفاع مقدس با خوردن انواع برچسب های دور از شأن از اطراف ائمه جمعه رانده شده اند .

ای کاش دفتر امور ائمه جمعه کشور ، هر سال گزارشی از نحوه عملکرد امامان جمعه تهیه و در شهر های مختلف ، میزان محبوبیت مردمی ائمه جمعه را می سنجید و مکتوب به دفتر مقام معظم رهبری ارائه می کرد. متاسفانه برخی از ائمه جمعه به جای اینکه مدافع شأن و جایگاه ولایت باشند با اقدامات نامعقول خویش اسباب تنزیل جایگاه رهبری را در اذهان مردم فراهم می سازند و به جای تاسی از شیوه عملکرد و نوع نگاه پدرانه ای که مقام معظم رهبری در برخورد با مسائل مختلف نظام اسلامی دارد با تنگ تر ساختن دایره خودی بر مخالفین خویش افزوده اند.
انتظار می ‌رود استاندار منصوب در استان آذربایجان شرقی فردی مطلع، توانمند، مدیر، مدبر، مجرب، سیاستمدار و آشنا به اوضاع و احوال و مناسبات و ویژگی ‌های خاص آذربایجان و مشخصا غیر پروازی باشد و همچون معمارزاده استاندار کنونی ، استان آذربایجان شرقی را از دفتر استانداری در تهران هدایت ننماید.
وحید کاظم زاده قاضی جهانی

اولا، همينكه امام جمعه فعلي تبريز تنها دو سه روز از ايام هفته را در تبريز به سر مي برد ، خود نعمت بزرگي است كه نصيب مردم تبريز شده است و بايد شكرش را بجا آورد!
ثانيا-براي بررسي ميزان نفرت و يا محبوبيت امام جمعه تبريز در ميان مردم نيازي به نظرسنجي دفتر امور ائمه جمعه نيست.آنچه عيان است چه حاجت به بيان است.براي بررسي جايگاه اين امام جمعه كافيست كه وي بدون خدم و حشم و محافظ يكروز در كوچه و بازار به پياده روي روي آورد تا از موقعيت خود در نظر مردم با خبر شود، البته اگر جرئت حضور بدون محافظ را داشته باشد.

ارسال کننده آذر اردبیل, در تاریخ 19 خرداد 1387 ساعت 01:28

با سلام و عرض تسلیت به مناسبت شهادت اسوة پاکدامنی . جناب آقای اعلمی چندی پیش مطلبی در یکی از سایتهامشاهده کردم مبنی بر اینکه دو خانواده به دلیل نبود سرپناه مجبور هستند در کنار خیابان و زیر چادر زندگی کنند .آقای اعلمی میدانید که برخی از گروه ها دیده می شود که برای القای یک سری شرایط دست به این کارها و کارهای مشابه می زنند و عده ای نیز واقعاً نیازمند هستند . حال با توجه به اینکه عده ای از دوستان در پی رفع مشکل این عزیزان هستند ، با مراجعه به کدام مرجع قانونی و سازمانی میتوانند در مورد درستی ادعای این افراد اطلاعاتی کسب کنند ؟ لطفاً راهنمایی کنید . با تشکر .

ارسال کننده مهم نیست, در تاریخ 18 خرداد 1387 ساعت 10:35

با سلامی دوباره
من درمورد این مطلب قبلاً نظر داده ام ولی در اینجا می هواهم سوالی که چند وقت است ذهنم را درگیر کرده است اطلاعات لازم را بگیرم.
آقای دکتر چند وقت پیش سخن از افتتاح خط مونتاژ کارخانه بنز در تبریز بود ولی متأسفانه این امر که سود زیادی را هم عاید منطقه و هم کشور می کرد، بوقوع نپیوست! همچنین تقریباً از منابع معتبر خبردار شدم که یک شرکت آلمانی قصذ احداث شهر بازی مدرن در شهر تبریز داشت که ظاهراً با مخالفت مسئولین مواجه گشته است. می خواهم بپرسم اولاً این شمیده ها در چه حد درست هستند؟ همچنین اگر درست باشند من نمی توانم علت مخالفت مسئولین را با این دو پروژه مهم و بزرگ درک کنم. آیا شما در زمان نمایندگی در مجالس ششم و هفتم به این موارد برخورد کردید؟ اگر لطف کرده و کمی درباره این موضوعات مرا راهنمایی کنید ممنون خواهم شد.
(موضوع از این جهت برایم اهمیت پیدا کرده که می شنوم مخصوصاً با این طرح ها مخالفت شده و اصولاً در تبریز و شهرهای دیگر آذربایجان برای احداث کارخانه های بزرگ سنگ اندازی های زیادی می شود و این مخالف قانون اساسی کشور که خواهان توسعه عادلانه تمام مناطق کشور است)

اعلمي: در مورد احداث فاز دوم شهر بازي (باغلار باغي)توسط بخش خصوصي، صحبت هائي مطرح شده بود.مونتاژ بنز هم توسط بخش خصوصي تبريز مطرح شد اما نتيجه اي نداد.

ارسال کننده حسین, آدرس سایت اینجا در تاریخ 17 خرداد 1387 ساعت 20:19

باسلام
ضمن عرض خسته نباشید
جناب آقای اعلمی مردم تبریز به خاطرشان خواهد ماند که چگونه نماینده ی شجاع و کاری و دلیرشان را ناجوان مردانه از صحنه خارج کردند تا به اهداف پلید خود در تشکیل مجلسی خدمتگذار دولت ونه ملت برسند.
امروز نه فقط مردم تبریز بلکه ملت ایران از شما متشکر است که در مجلس هفتم صدای مظلومان را به گوش های بی خردان رساندین
در پیان موفقیت و سلامت شما را از خداوند یکتا خواستارم
با تشکر

ارسال کننده misagh akhtar, آدرس سایت اینجا در تاریخ 17 خرداد 1387 ساعت 01:25

Dear Mr. Aalami
I am writing you from The USA. First of all, please put Farsi font option for this part (as Mr. Abtahi did on his blog) so we can type in Farsi
Secondly you have to ask Mr. Jannati if he is OK with a parlemnet member who is an adultere(zena-kar)
May be he is and then we have to remember that his excellency is the one to decide who should go to parlement and who shouldn't, not you and I

Best of luck

انشاءالله بعد از ارتقاء كيفي وب اميدواريم كه خواسته اول شما هم محقق شود.

ارسال کننده Reza, در تاریخ 17 خرداد 1387 ساعت 00:55

با سلام. اخیرا شایعاتی مبنی بر برنامه ریزی دکتر اعلمی جهت شرکت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و همچنین بنا به ادعای یکی از روزنامه های محلی درخواست آقایان کروبی و قالیباف از دکتر اعلمی جهت حمایت وی از آنها در انتخابات آتی ریاست جمهوری و حضور ایشان به عنوان وزیر کشور در کابینه احتمالی درصورت موفقیت آنها مطرح شده است.
در مورد شایعه اولی باید گفت که این ادعا بسیار خنده آور است، چراکه در حاکمیتی که اعلمی را به عنوان نماینده مجلس نتوانستند تحمل کنند و زمین و زمان دست در دست هم دادند تا او را از مقامی که به خوبی از دستش بر می آمد به پایین بکشند و همچنین با در نظر گرفتن محبوبیت وی در چهار گوشه ایران، بخصوص در میان مناطق ترک نشین (که از نظر نفوس در جایگاه اولی قرار دارند) و همچنین موضع ایشان در مورد قانون اساسی، حقوق ملتها و... این موضوع کاملا بعید به نظر میرسد.
در مورد شایعه دومی هم به نظر اینجانب با توجه به کارنامه ای که آقای اعلمی از دو دوره نمایندگی در دست دارند بعید به نظر می آید اعلمی ای که در دوران اوج قدرت اصلاح طلبان نیز هرگز به ماستمالی، شیرین کاری و... آنها نپرداخت حال دست به چنین کاری بزنند. (در این مورد میتوانیم به نطق های ایشان علیه آقای خاتمی و اصلاح طلبان اشاره کنیم).
اما از دیگر طرف، این شایعات خالی از حقیقت نیز نمیتواند باشد به قول خودمان: ( اوت اولمایان یئردن توستو چیخماز). زیرا در عالم سیاست خواندن میان سطور مهم است نه خود سطور. همچنین در برخی موارد از جمله مواردی از این قبیل واقعیت ها پشت سر شایعه ها به وقوع میپیوندند. زمانی که مصاحبه او با سایت خبری نو اندیش و تصمیم گیریش به سفر به امریکا جهت ادامه تحصیل را خواندم برخی سوالات در ذهنم نقش بستند.
واقعا چه میشود؟ چه خبر است؟
جمهوری اسلامی ایران که خاطره خوشی از فرار سیاسیون به خارج از کشور ندارد آیا با دادن وعده هایی از قبیل (که در بالا ذکر شد) میخواهد از فرار اعلمی جلوگیری کند؟ آیا اعلمی با این تصمیم خود (سفر به آمریکا خصوصن در این وضع بحرانی و یا بنا به تعبیری در آخرین ...) میخواهد پیامی به افرادی برساند (پس از رد صلاحیت او از طرف شورای نگهبان)؟
والله اعلم

ادمين: پيش از اين هم نوشتيم كه شايعه وزير كشور فلان شخص شدن كذب محض است و احتمالا از سوي هواداران اشخاص ياد شده منتشر شده است و براي اعلمي اين قبيل مسئوليت ها امتيازي تلقي نمي شود.

ارسال کننده مهدی, در تاریخ 15 خرداد 1387 ساعت 23:28

سلام ... این درسته که امام جمعه و استاندار تبریز پروازی هستند ؟ در اینجا دیدم
http://www.entekhabnews.blogsky.com/?PostID=238

درسته!

ارسال کننده م, در تاریخ 15 خرداد 1387 ساعت 20:32

با عرض سلام خدمت جناب آقای اعلمی
همانگونه که حضرتعالی در تمام نوشته ها ونطقهایتان اشاره میفرمائید،قانون اساسی کشورمان با تمام اصول آن متضمن آزادی وآزادگی برای انسان ، در پرتو احکام نورانی اسلام هستند.
اما آنچه که امروزه مشاهده میشود ، بی توجهی به اصول این قانون ونقض مکرر آن از سوی افراد مختلف است . به نظر شما راهی برای برون رفت از این مشکل وبازگشت به قانون اساسی((جمهوری اسلامی ایران))،وجود دارد یا نه؟وراهکارهای مجازات اینگونه افراد که متاسفانه در مراکز حساس نظام نیز رخنه کرده اند،چیست؟
آیا به نظر شما این افراد ظاهرالصلاح ومثلا پایبند به انقلاب ،خواسته یا ناخواسته سر در آخور بیگانگان ندارند؟آن بیست میلیون دلار آمریکا برای نابودی نظام ،به دست اینها نرسیده است؟
با تشکر

ارسال کننده مولازاده, در تاریخ 15 خرداد 1387 ساعت 17:44

با عرض سلام
انتخاب برحق وبه جای 3نماینده شجاع،اصولگرا،ضد فساد و... باز مجلس به نامهای ع...،ش... و س... را تبریک میگوئیم.مملکت مشتری اینهاست نه ادم راستگو و درستی مثل دکتر اعلمی
دوستداران دکتر اعلمی از اردبیل

ارسال کننده آذر, در تاریخ 15 خرداد 1387 ساعت 01:53

سلام
من هم با نظر آقا یا خانم هیوا موافقم
... مملکتی که توش اعلمی رد صلاحیت بشه،ولی ... مثل س... و یا ش... تائید بشن.
هرچی ... نثار ... ج...
ببخشید دوباره بد حرف زدم ولی این القاب لایق همون ... هاست

ادمين:آقاي اوزون حسن ضمن تشكر از حسن نيت شما،لطفا از نوشتن هرگونه عباراتي كه با شخصيت جنابعالي و اين وب سايت تناسبي ندارد، خودداري فرمائيد.با تشكر

ارسال کننده اوزون حسن, در تاریخ 15 خرداد 1387 ساعت 01:44

با سلام
آقای دکتر همانند اغلب نوشته هایتان به مواردی اشاره کردید که پایه ای هستند و در نظر نگرفتن همین موارد به ظاهر جزئی و در باطن ویرانگر کشور را به این سمت سوق داده است. واقعاً برای من قابل درک نیست که مسئولینی که وظایف خطیری به عهده دارند در قبال مسئولیتشان چگونه جوابگو خواهند بود، مگر محکمه عدل الهی این بهانه های واهی دنیوی را برخواهد تافت؟!
باید بگویم صادقانه معتقدم که ضربه ای را که اینان با نام اسلام به اسلام زندند تا سالیات ستا گریبان همه ملت های مسلمان را خواهد گرفت. خدا رحمت کند امام خمینی را که تا زنده بود چنین نان به نرخ روز خورهایی جرأت فکرهای پلید را هم نداشتند.به هر حال این آقایان مطمئن باشند که علاوه بر جزائی که به خاطر اعمالشان در قبامت خواهند دید(البته اگر اعتقادی حتی به وجود خود خدا داشته باشند)، گناه بی اعتبار کردن دین مبین اسلام نه تنها در میان غیرمسلمانان بلکه در بین خود مسلمانان، نیز کریبانشان را خواهد گرفت.
همچون نوشته های قبل خود در اینجا نیز سخن حضرت علی را یادآوری می کنم:
حکومت با کفر پابرجا می ماند ولی با ظلم هرگز!
و خاطرمان باشد که خداوند سرنوشت هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مادامی که خود آن قوم اراده کند.
به امید ظخور مولایمان آقا امام زمان

ارسال کننده حسین, آدرس سایت اینجا در تاریخ 14 خرداد 1387 ساعت 13:21

با سلام
آقای دکتر همانند اغلب نوشته هایتان به مواردی اشاره کردید که پایه ای هستند و در نظر نگرفتن همین موارد به ظاهر جزئی و در باطن ویرانگر کشور را به این سمت سوق داده است. واقعاً برای من قابل درک نیست که مسئولینی که وظایف خطیری به عهده دارند در قبال مسئولیتشان چگونه جوابگو خواهند بود، مگر محکمه عدل الهی این بهانه های واهی دنیوی را برخواهد تافت؟!
باید بگویم صادقانه معتقدم که ضربه ای را که اینان با نام اسلام به اسلام زندند تا سالیات ستا گریبان همه ملت های مسلمان را خواهد گرفت. خدا رحمت کند امام خمینی را که تا زنده بود چنین نان به نرخ روز خورهایی جرأت فکرهای پلید را هم نداشتند.به هر حال این آقایان مطمئن باشند که علاوه بر جزائی که به خاطر اعمالشان در قبامت خواهند دید(البته اگر اعتقادی حتی به وجود خود خدا داشته باشند)، گناه بی اعتبار کردن دین مبین اسلام نه تنها در میان غیرمسلمانان بلکه در بین خود مسلمانان، نیز کریبانشان را خواهد گرفت.
همچون نوشته های
به امید ظخور مولایمان آقا امام زمان

ارسال کننده حسین, آدرس سایت اینجا در تاریخ 14 خرداد 1387 ساعت 13:18

شرايط سخت است سخت تر هم ميشود. حفظ انديشه و خلوص و نيرو براي آينده حق مسلم ماست

ارسال کننده مهدي بوترابي, آدرس سایت اینجا در تاریخ 14 خرداد 1387 ساعت 11:11

سلام
جناب آقایان ... که هرروز به این سایت می آیید،دقت کنید:
من قبلا یک آدم انقلابی ومعتقد به ارزشهای نظام بودم ولی از وقتی امثال آقای اعلمی رد شدند و امثال ع... و خ... و ش... شدند نماینده،گفتم که باید فاتحه این نظام را خواند .حالا شما هی زور بزنید که کجاست این ضد انقلاب؟!...!شماها اعلمی راستگوی وطندوست نمیخواهید،واسه شما ش... دزد به درد میخوره

ارسال کننده هیوا, در تاریخ 14 خرداد 1387 ساعت 02:22

با عرض سلام وخسته نباشید
ضمن عرض تسلیت ایام درگذشت امام راحل(ره)،بی مناسبت نیست فرمایش آن بزرگوار در خصوص انتخابات مجلس را که فرموده بودند ((میزان،رای ملت است))ونیز از مجلس به عصاره فضائل ملت نام برده بودند مدنظر داشته باشیم واز خدا بخواهیم که شورای نگهبان هم عامل به این فرمایشات باشد.
همانگونه که آقای دکتر اعلمی اشاره بسیار مناسبی داشته اند میتوان چنین گفت که تا مجلس خود مصلح نباشد،توان اصلاح جامعه را نخواهد داشت ونمونه هائی که اشاره شد(از قبیل فساد مالی واخلاقی برخی حاضرین)نه تنها توان نظارتی مجلس را خواهد گرفت بلکه آنرا در ورطه معاملاتی خطرناک از جنس (( حق سکوت)) ، خواهد برد وبه این خاطر است که تلاش نماینده ای... برای اعتراض به اعتبارنامه این شخص که سوابقی چون شهرام جزایری دارد،بی اعتبار میگردد.
از طرفی با اعطای امتیاز غیر قانونی وخلاف قانون اساسی نظارت استصوابی توسط مجلس پنجم در اواخر عمر خود ( 7/9/1378 )،در ماده 3قانون انتخابات مجلس،به شورای نگهبان،عملاراه نظارت سلیقه ای بر کاندیداها باز شده وخلاف اصل 99 قانون اساسی در خصوص نظارت بالاصاله آن شورا عمل گردیده و آزادی ملت در حق انتخاب شدن وانتخاب کردن تحدید گردید.
هر چند این نظارت در برخی قوانین میتواند با اعمال صحیح،راه نفوذ عناصر نامطلوب به خانه ملت را بگیرد(همانگونه که در مجلس ششم،فردی که به خاطر شرب خمر دستگیر شده بود ، رد صلاحیت گردید)ولی تیغ تیز این شمشیر به جای اینکه گردن آن ... نالایق را که پرونده اش در دیوان محاسبات همان مجلس در جریان بوده را بزند بر سر شخصیتی چون دکتر اعلمی که سلامت مالی و اخلاقی اش ورد زبان تمام جریانات چپ و راست است فرود میایدواین برخورد جز دلسردی برای دوستداران نظام و ملت ، نتیجه ای نخواهد داشت .

ارسال کننده مولازاده, در تاریخ 14 خرداد 1387 ساعت 01:58

با سلام،

مطمئنا صلاحیت نمایندگان با صلاحیت تایید کنندگان ارتباط تنگاتنگ دارد و ... ،پس در سلسله
علل ،مجلس معلول است نه علت.
وبه عبارتی: خانه از پای بست ویران است و ظاهرا مجلس هم در حکم نقش ایوان است!

ارسال کننده م.م, در تاریخ 13 خرداد 1387 ساعت 13:29

با سلام و احترام
ابتدا از زحمات و آگاهی بخشی شما کمال تشکر را دارم. بحث مفاسد اقتصادی را مطرح کردید. یک مسئله تاکنون برای بنده روشن نبوده این است که ردیف بودجه برخی از نهادهای کشور مانند نهاد رهبری (که منظور بنده هم از طرح این سوال مخصوصا همین مورد است) یا برخی مراسماتی بسیار پرهزینه (مانند همین مراسم 14 و 15 خرداد) در کجا تعریف و از کدام محل تامین اعتبار می شوند. آیا مجلس در این موارد نیز می تواند نقش نظارتی داشته باشد؟
پیشاپیش از پاسخ شما سپاسگزاری می کنم. با آروزی موفقیت و سربلندی برای شما.

طبق قانون اساسي مجلس در همه امور مي تواند نظارت داشته باشد.بسياري از نهاد ها از جمله نهاد رهبري در قانون بودجه رديف داشتند.ظاهرا بخشي از هزينه مراسم فوق از محل برخي از رديف ها تامين مي شود و گفته مي شود بخش ديگري از اعتبار مورد نياز از محل كمك هاي مردمي است.

ارسال کننده مهدی, در تاریخ 13 خرداد 1387 ساعت 07:15

چه کسی میتونه شک داشته باشه که شورای نگهبان فقط در حد یک توزیع کننده رانت سیاسی نیست ؟؟؟.... زمانی یکی از دوستام میگفت من که مطمئنم تو این مملکت هیچ کدوم از این مسولین محترم نمیخواند که چیزی درست بشه . البته اگه مسولین این باشند باید هم از این مساله مطمئن بود . من نمی دونم اشخاصی مثل آقای جنتی و سایرین اون دنیا چطور میخوان جواب خدا را بدن با این گندی که زدن به آرمان های انقلابی یک ملت !!! ولی من بیشتر از همه این نماینده هایی که گفتین فساد اخلاقی و اقتصادی و غیره دارن با این ح... مشکل دارم با اون قتل های زنجیره ایش ...

ارسال کننده مریم, در تاریخ 12 خرداد 1387 ساعت 22:12

پیروز و موفق باشین

ارسال کننده امین آزاد, آدرس سایت اینجا در تاریخ 12 خرداد 1387 ساعت 20:00

سلام آقای علمی چند خط هم بهتر بود در مورد مفنگی ها مجلس و معتادین آن می نوشتید مثل ... یا چند نفر از نمایندگان محترم مفنگی می باشند

ارسال کننده سعید, در تاریخ 12 خرداد 1387 ساعت 18:55

سلام
آقای اعلمی چشم سردار رادان یا تارزان خودمان ،این نماینده دور دیده خوب اینها که می گن طرح امنیت اجتماعی در شرکت های خصوصی و... هم انجام بگیره بهتر نیست این طرح تو مجلس هم انجام بگیره

ارسال کننده ممی, در تاریخ 12 خرداد 1387 ساعت 17:43

 1 
صفحه 1 از 1 ( 28 یادداشت )
من فقط مسئول پاسخ‌های خودم هستم، مسئولیت سایر نوشته‌ها بر عهده نویسندگان آنهاست و درج آنها به معنی تائید نظرات آنها نیست.

ارسال یادداشت: نظارت استصوابی، مج...

یادداشت خود را در زیر بنویسید:

(اجباری)

(اختیاری)

پست الکترونیک شما فقط توسط مدیر قابل مشاهده است و سایر کاربران قادر به دیدن آن نیستند.

(اختیاری)




<قبل   بعد>

اسلاید تصاویر


اسلاید تصاویر