salam agaye aalami duzde majlesda dagilsan amma manim nazarima takca vageei kandid sanidin va sansan yashaa
ارسال کننده ali, در تاریخ 10 آبان 1387 ساعت 14:28
*آقاي اعلمي اي كاش نام اين فرد را كامل درجمي كرديد.
اعلمی: هدف از درج چنین نوشته هائی مطلقا رسوا کردن افراد نیست.
*با سلام مطلب شما راخواندم
اشتباه بزرگ تاریخی که مردم ایران کردند این بودکه تصور کردیم هر کس لباس روحانیت ( آخوندی ) داشت با بقیه ما انسانها متفاوت هست .
اگر از روز اول روحانیت را هم مانند دیگر انسانها ( خودمان ) دیده بودیم که مثل بقیه ما غرایز دارند و قدرت طلب هم می توانند باشند آنوقت نه کار ما به تبعید در خارج رسیده بود و نه هزاران نفر در زندانها کشته شده بودند و نه روحانیت به چنین بی اعتباری در بین مردم ایران ( در کل ) رسیده بود .
اعتباری که در زمان شاه داشتند با شرایط فعلی که طبقه ممتاز جامعه شده است و بر همه اموال و انفاس مردم ایران چه مسلمان و چه غیر مسلمان نظارت دارند .
د رهر حال گفتن این داستانها اگر برای آگاهی رسانی باشد و نظر طرف مقابل هم پرسیده شود حتی اگر پاسخ ندهد ، قابل تقدیرهست والا آنرا در خط حذف رقبا ( حتی اگر مطلب هم صحیح باشد ) می دانم
در کانادا مطالب زیادی در موردسو استفاده جنسی کشیشان درهمین سالهای جاری در مطبو عات بوده است بنابر این روحانیت مسلمان هم نمی تواند ا زاین داستانها و سو استفاده از اعتماد دیگران مستثنی باشد .
روزنامه نگار -تورنتو
اعلمی: سلام
هدف من هم از نشر چنین خاطراتی این است که مردم گرفتار چنین توهمات و اشتباهاتی نشوند تا حداقل اعتبار آندسته از علما و روحانیونی که کم هم نیستند و لباس روحانیت برازنده تن آنهاست و در گفتار و عمل و پندار خود می توانند جزءالگوهای اجتماعی واقع شوند ،محفوظ و مصون بماند و در واقع هر شخصی اعم از معمّم و مکلّا نه بخاطر لباس و موقعیت و مقامی که داراست بلکه به اعتبار منش و شخصیت ذاتی خود از شان و منزلت اجتماعی لازم برخوردار شود.در این صورت دین و ایمان مردم نیز مستقل از اشخاص از هرگونه اتهام و گزندی مصون باقی خواهد ماند و دیگر کسی به خود اجازه نخواهد داد تا عملکرد اشخاص را به حساب دین منظور نماید.قهرا هرکس در کسوت روحانیت قرار می گیرد به اعتبار "حسنات الابرار ،سیئات المقربین" مسئولیت او در مقایسه با دیگران دو چندان می شود.
ارسال کننده سعید سلطا نپور, در تاریخ 06 آبان 1387 ساعت 01:36
*با سلام،
آقای اعلمی، خانه از پای بست ویران است، خواجه در بند نقش ایوان است! استاد ارجمند، ما یک مشکل بنیادین داریم و آن دخالت دین در حکومت است. اول از هر چیز نظرتان را در این باره باید روشن کنید، بقیه موارد همه فرعند. صد البته مصلحت حکم میکند که نظر ندهید وگرنه همان را چماق کرده و علیه شما استفاده خواهند کرد، اما احیانا بوده اند علمای دینی روشن بینی که به حکومت دینی (ولایت فقیه) در زمان غیبت معصوم اصلا اعتقاد نداشته اند.
ارسال کننده رضا, در تاریخ 04 آبان 1387 ساعت 14:36
*راستی اگه صلاحیت شما رو تائید میکردن این حرفها رو میزدین !
مدیر سایت: اگر از این حرف ها نمی زدند صلاحیتشان تائید می شد!
ارسال کننده رضا, در تاریخ 03 آبان 1387 ساعت 20:55
*سلام
تازه با وبلاگ شما اشنا شدم
هنوز از ماجرای کردان بغض در گلو داشتیم که حالا حاجی گلستنای هم اضافه شد تا کی میخوان با ایمانمردمم به اسم اسلام بازی کنن چه جوری میخوان جواب بدن همه چیز مردم رو گرفتن ازشون ایمان، اعتقاد ،باور،.....اینها ماجراهای کوچیکی نیست ماجرای کردان میتونه یه نسلو داقون کنه
ایران زندگی نمیکنم ولی اگر کاندید شوید حتما به شما رایی میدمزنده باشید ایران به شما احتیاج داره
اعلمی:مریم خانم سلام! در هر جای دنیا که باشید برای شما شادی و سلامتی و سربلندی آرزو می کنم و امیدوارم که عاقبت بخیر شوید.ضمنا پیشنهاد می کنم که اسلام را با افراد نسنجید ، بلکه اعمال و رفتار انسان ها را با اسلام بسنجید در این صورت در کنار آدم های بد با آدم های بسیار خوبی هم آشنا خواهید شد که چه بسا گمنام مانده اند. از طرفی سعی کنید که همیشه به آدم های خوب فکر کنید که حوشبختانه در جامعه ما کم نیستند.در پناه حق.
ارسال کننده maryam, در تاریخ 03 آبان 1387 ساعت 16:34
zende bashid pas hanuz ye adam tu nezame jomhuri eslami peida mishe khodaro shokr
ارسال کننده sayna, در تاریخ 03 آبان 1387 ساعت 16:21
*با سلام
من با تعداد كمي از نماينده هاي مجلس و حكومتي ها، تا كنون حال كرده ام(سوء تفاهم پيش نيادا) كه اولي آن جناب آقاي خاتمي بخاطر صداقت و منش خاص ايشان مي باشد و اگر دومي آن شما نباشيد در ليست 5 نفره اينجانب قرار داريد و آن هم به خاطر همين جسارت و رك گويي شما بوده است و واقعاً اگر از رد صلاحيت كسي در انتخابات مجلس ناراحت شده باشم آن شما شخص شما بوديد. اميد وارم هميشه همينگونه با صلابت و استوار از مواضع حقه خود دفاع كنيد و موفق باشيد. اين كشور به چون شمايي نياز دارد. باتشكر
اعلمی:سلام ،باز جای شکرش باقی است با وجود اینکه اهل حال هستید اما در پرانتز ایجاد شده ،مخاطب را از سوء تفاهم در آورده اید!همینکه در لیست پنج نفره شما هستم از لطفتان سپاسگزارم. سالم باشید
ارسال کننده فرشاد, در تاریخ 12 مهر 1387 ساعت 11:01
*اقای اعلمی دستتان درد نکند شما اولین شخصی هستید که اینگونه ... را به نقد می کشید من از صمیم قلب شما را دوست دارم! ...این مملکت همه دم از جهاد و شهادت و ازادی قدس می زنند!ولی (بعضی) از انها حتی نمی دانند مساحت فلسطین چقدر است!چند نفر یهودی دارد! اصلا نمی دانند بین حماس و فتح چند وقت پیش چه گذشت! نمی دانند که فلسطینیان همدیگر را از بالای ساختمان ها به پایین پرتاب می کردند! این حرفها در ظاهر ربطی به موضوع بحث ندارد!ولی نشان از بی اطلاعی ... از موضوعات مطرح شده توسط خودشان است!...
اقای اعلمی من از شما در خواستی دارم
تا زمانی که ایران با تکیه به افراد Tاز انها قهرمان بسازد یکی را به نام عدالت خواهی یا اصلاح طلبی یا ... و... مملکت راه به جایی نخواهد برد
ایران یک راه بیشتر ندارد و ان اینکه از بالا تا پایین همه مردم با هم دموکراسی را اجرا کنند و در حقیقت دموکراسی را تمرین کنند!!!
در مدارس به جای ماجراهای ... به نام اسلام و به کام اعراب دموکراسی تدریس شود !
تحمل و صبر در برابر نقد و زندگی در کنار افراد با عقاید مختلف همراه با صلح و صفا اموزش داده شود!
تا این اتفاق نیفتد ایران همین شکلی خواهد ماند همیشه عده ایی یکدیگر را کافر و عده ایی خود را نماینده خدا می پندارند!!!
و با این توهمات خود را به حاشیه امن الهی!!! می برند و از نقد و جواب دادن به مردم بی نیاز می شوند!
با پوزش از نقطه چین شدن بخش هائی از یادداشتتان!
ارسال کننده فریبا, در تاریخ 09 مهر 1387 ساعت 02:03
*من ازمشتريان بقالي سركوچه شماهستم.چون واقعيت ها روبه نرخ روزميدهندوهيچ زحمتي هم نداره چون ازشماميترسند.........اقاي اعلمي دوستتون دارم ومبوسمتان .وتموم مطالبتان رو هر روز ميخونم.البته خواستم با مطب بالايي هم حرفم رو گفته باشم هم تبسمي رو لباتون كاشته باشم
اعلمی:متشکرم
ارسال کننده پورحسن, در تاریخ 16 شهريور 1387 ساعت 13:39
*با عرض سلام جناب آقای دکتر
به نظر بنده که ارادت کاملی نیز به شما دارم واگر روزی کاندیدای ریاست جمهوری شوید باتمام وجود تلاش در موفقیت شما خواهم کرد انتظار این است که مسائل اساسی واتفاقات روز کشور رابا توجه به تجاربی هم که دارید به صورت علمی تحلیل کنید چون امثال این خاطرات را همه اقشار از بازاری تادانش آموزان حتی بدتر ازاینها رامی دانند.به امید آن روزی که با تحلیل های علمی حوادث این کشوری که به دست ... و... ویران شده است درآبادی آن موفق شوید.
با سلام- با تشکر از جنابعالی ،دوست عزیز اگر با همین استدلال وبسایت اداره شود باید سایر بخش های آنرا حذف کنیم.در حالیکه می دانید یک وبسایت مخاطبین مختلف با گروههای سنی و مطلوبیت های متفاوت دارد و لازم است که از تنوع لازم هم برخوردار شود مضافا براینکه هدف از نگارش این خاطرات تنها خاطره نویسی محض نیست بلکه انتقال پیام هائی است که در درون مستتر است و هر خواننده به فراخور درک خود می تواند از آن استفاده کند. از طرفی کاربران نیز همزمان با روحیات و رفتارهای گذشته و حال نویسنده مطالب ،کم و بیش آشنا می شوند ،وانگهی اگر دقت کره باشید در ذیل هریک از نوشته ها یادداشت های متفاوتی هم ارائه می شود که می تواند باب میل و ذائقه دوستانی مانند شما باشد که خاطرات برای آنها جذابیتی ندارد.با این وصف چشم اما اگر اجازه بدهید آسیاب به نوبت!
ارسال کننده معلم, در تاریخ 14 شهريور 1387 ساعت 01:50
*اقاي اعلمي مثل اينكه شما از مردم تبريز دل خوشي نداريد كه مي گوييد باز جاي شكرش باقي هست كه شما يكي از صد نطق مرا شنيده ايد اقاي اعلمي شايد شما ندانيد ولي خدا مي داند كه ما از شما چه قدر حمايت كرديم ما به صورت علني اگر از شما طرفداري مي كرديم الان باز بايد در گوشه زندان به سر مي برديم ايا شما به آزار و اذيت دادن ما از سوي بعضي ها راضي هستيد لازم به ذكر است كه من تمام نطق هاي شما را از راديو دنبال مي كردم.
ارسال کننده بابك, در تاریخ 09 شهريور 1387 ساعت 17:41
*با درود بر شما و تمامی مبارزان راه آزادی و سربلندی مهین در درازای تاریخ پرفراز و نشیب این خاک پرگهر
جناب اعلمی این نخستین بار است که افتخار گفتگو با شما نصیبم می شود. اگرچه در پاره ای موارد با نظرات شما موافق نیستم اما همواره به پایمردی تان آفرین گفته و آن را ستوده ام.به شما خسته نباشید می گویم و از اینکه در سرزمینی با چنین مردمان زندگی می کنم به خود می بالم.ایران همواره وامدار دلاوری نوادگان بابک خواهد ماند.پیروز باشید خداوند یارتان باد.
اعلمی با سلام و تشکر از شما- خوشحال خواهم شد اگر از وجه اختلاف دیدگاه های شما با نظراتم با خبر شوم.
ارسال کننده تیرداد, در تاریخ 06 شهريور 1387 ساعت 17:15
*سلام. اقای اعلمی شما هم با ما هم عقیده هستین که انتخابات ازاد وجود نداره. از همین حالا تلوزیون تبلیغات گسترده شروع کرده. رهبر در سخنرانی خود میگوید دولت باید به گونه ای کار کند که انگار 5 سال دیگر میخواهد خدمت کند. اقای اعلمی این یعنی چی. یعنی هر کس به غیر از احمدی نژاد کاندید بشود با ابروی خود بازی میکند. به نظر من شماها باید در سنگرهای دیگه مبارزه کنید. اقای اعلمی ما در اتتخابات اینده چی کار کنیم. من که این دوره رای ندادم. اگه کاندید مورد علاقه ام نباشه این بار هم رای نمیدم.قربانتان
مدیر سایت:لطفا پاسخ خود را در بخش زندگی نامه زیر نوشته "بجای بیوگرافی:خلاصه ای از فراز و فرود های زندگی من" بخوانید
ارسال کننده alireza, در تاریخ 05 شهريور 1387 ساعت 12:21
*آقاي اعلمي درود بر شما
نطق هاي شما در مجلس ششم و مجلس هفتم هيچوقت از يادها پاك نخواهد شد،من جمله نطق هاي شما در خرداد85 در مجلس كه توام با شعر شهريار شد و همه را به وجد آورديد؛اما واقعيت اين است كه شما و نطقهايتان را در جا خفه مي كردند وبايكوت خبري شديدي بر دادخواهي هايتان حاكم بود.
يادم ميآيد كه زماني كه نطق شما را در زمان سهميه بندي بنزين به منظور انتقاد از وضع موجود،كاهش قدرت خريد مردم و افت وضع معيشتي در جامعه را در راديو گوش ميدادم،حداد عادل بلافاصله پس از نطق شما(در حالي كه هنوز سخنانتان اتمام نيافته بود!) با صداي بلند!گفتند: خوب!فردا وفات حضرت زينب(س) مي باشد و....!
همين!
سربلند وپيروز باشيد هر جا كه هستيداعلمی: از لطف شما متشکرم. موفق باشید.
*جناب آقای اعلمی با سلام ودرود
با توجه به اینکه اینجانب از طریق برخی آشنایان مطالبی در مورد زمان فرماندار بودنتان در گرمی و پارس آباد شنیده ام خواهشمندم اگر امکان داشته باشد خاطره مربوط به زمان فرمانداری شما در این منطقه را هم در سایت منعکس نمائید تا مردم بدانند که چه بر سر این کشور در ایام گذشته آمده است.
اعلمی: آقای شعله سلام- انشاء الله
ارسال کننده شعله, در تاریخ 04 شهريور 1387 ساعت 03:56
*سلام اقای اعلمی من گفتم اکثر سیاستمداران نه اینکه تما مشان.اقای اعلمی به نظر من خوش بینی که اکثر سیاستمدارانو پاکو سالم ببینیم.اقای اعلمی ضمنا شما در انتخابات شرکت می کنید؟ما که از شما حمایت میکنیم.ضمنا به نظر شما کدام طیف سیاسی با در نظر نگرفتن تقلبها در انتخابات برنده واقعی خواهد بود؟ ما میدانیم انتخابات ازاد با رفتن خاتمی دیگه وجود نداره. قربانتان
اعلمی: نمی دانم منظورتان از انتخابات آزاد دوران خاتمی چیست؟ در انتخابات مجلس هفتم مگر افراد شایسته را کم رد صلاحیت کردند ؟ در انتخابات ریاست جمهوری نهم مگر کم تخلف و تقلب صورت گرفت؟در انتخابات مجلس هفتم در آذربایجان و حوزه انتخابیه تبریز مگر کم تخلف و تقلب کردند؟ مگر در همان انتخابات دستگاه های اجرائی کم تخلف و جانبدارانه عمل کردند؟
بنابرین ریشه ها و مشکلات انتخابات آزاد در جای دیگر است و تا زمانی که این مشکلات ریشه ای و بنیادی مرتفع نگردیده است ،انتخابات آزاد را فقط در رویاهای خود می توانید مجسّم کنید!پاسخ بقیه سوالات را به فرصت دیگری موکول می کنم
ارسال کننده alireza, در تاریخ 03 شهريور 1387 ساعت 11:43
SALAM,
bebkhashid ke PEnglih minevisam, chon gharar nist ino accept konin , va man be sakhti mitoonam ba keyboard e farsi type konam, be in soorat minevisam.
besyar sepasgozaram ke javab e soal e bande ro dadid , az in ke vaghte geranbahaatoon o in hame be man ekhtesas dadin , man o sharmande kardid. baaz ham manoon,
Doost daretan
Hamed
ارسال کننده حامد, در تاریخ 03 شهريور 1387 ساعت 09:39
*جناب آقاي اعلمي درود برشما
با تارنماي شما تازه آشنا شدم و بسيار خوشحال شدم كه زبان اصلاح طلبي هيگاه خاموشي بردار نيست كاش يه مقدار باقي سياستمدارا از پشت ميز و ميتينگ چند نفره بيان پايين و يه مقدار اينطوري فعاليت كنند بالاخره هميشه كه مجلس نميتونه صدا بخش كنه نگران فيلتر شدن نباشین اينروزا همه تو ايران همراه مودم يه فيلتر شكن دارن.
ارسال کننده ايران, در تاریخ 03 شهريور 1387 ساعت 02:15
من شما را وقتی که شعر شهریار را با صدای مردانه و طنین اندازتان در مجلس خواندید بعنوان یک آذربایجانی وارث اخلاق ستارخان و فرزند حقپرست این ملت بخاطر سپردم. از این میترسم که شما را به خاطر تبریز دوستی و آذربایجان دوستی تان اذیت کنند. تانری سیزه یار اولسون
اعلمی:از لطف شما هم سپاسگزارم . باز جای شکرش باقی است که شما حداقل یکی از صدها نطق و مذاکرات مرا شنیده اید و بخاطر دارید.
ارسال کننده گونتای گنجآلپ, در تاریخ 03 شهريور 1387 ساعت 00:02
)جناب دکتر اعلمی با سلام و عرض ارادت. خواهشمند هستم بخش مهم خاطراتتان که مربوط به جلوگیری و مانع شدن برخی مقامات و به اصطلاح نمایندگان مجلس از مطرح و تصویب شدن اصل 15 (که همانا حق تحصیل به زبان مادری است) را پوشش دهید. بسیار بجا خواهد بود که فعالین حرکت ملی و مردم آذربایجان که سالهاست در این راه مقدس و بحق تلاش میکنند، دستهای ... و پنهانی را که مانع و سد درخواست های قانونی مردم آزربایجان هستند بشناسند.اعلمی: سلام بر شما- آسیاب به نوبت
ارسال کننده مهدی, در تاریخ 02 شهريور 1387 ساعت 23:55
*با سلام خدمت اقاي اعلمي
به راستي چنين افرادي اينك در جامعه ما مديريت مي كنند كه وضع مملكت ما شده اين ؟! واقعا بايد افسوس خورد افراد واقعا معتقد و انقلابي كه حاضر شدن جان و مالشان را در اختيار انقلاب قرار دهند امروزه به عنوان دست نشانده هاي امريكا و اسرائيل خوانده مي شوند و افرادي نيز اين حاج اقا صاحب قدرت و عزت شده اند ؟
به راستي اگر جنين افرادي نبودند آيا معضلي به نام تعاوني اعتبار راهيان ... بوجود مي آمد (حتمادر جريان اين تعاوني قرار داريد؟)
اعلمی: فرد مزبور در حال حاضر هیچگونه مسئولیتی ندارد .از طرفی چون در جریان تعاونی مذکور نیستم نقطه چین شد،اگر توضیح دهید ممنون خواهم شد.
ارسال کننده موسوي, در تاریخ 02 شهريور 1387 ساعت 18:19
*با سلام چند تا سوال داشتم که همیشه در ذهنم بوده و اون اینکه : این 'نظام' چی هست که همه می گن با اصل نظام موافقیم؟ آیا نظامی در ایران وجود داره؟ وقتی همه نمایندگان نظرشون تحت تاثیر نظر رهبر هست ، پس رای اعتماد مجلس به چه معنایی هست؟ به نظرم رای اعتماد رهبری کافی خواهد بود.
اعلمی: حامد جان سلام-
نظام مورد نظر ،ناظر به سیستم حکومتی موعودی است که مختصات آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تبیین شده است.
به موجب اصل یک قانون اساسی مذکور ،حكومت ايران جمهوري اسلامي است، یعنی قالب و ساختار این نظام مبتنی بر جمهوریت است و روابط و مناسبات درون این حکومت با مردم ،مردم با مردم و مردم با حکومت هم بر اساس تلفیقی از مظاهر جمهوریت به شرح مذکور در قانون اساسی و باید ها و نبایدهای صریح دین اسلام تنظیم شده است.
طبق اصل دوم همین قانون جمهور اسلامي، نظامي است بر پايه ايمان به پنج اصل دینی توحید ،نبوت ،معاد ،عدل و امامت و كرامت و ارزش والاي انسان و آزادي توام با مسئوليت او در برابر خدا.
به این اعتبار از آنجا که پنج اصل نخست از امور اعتقادی است و مقدّم بر تاسیس و تشکیل نظام کنونی است، می توان گفت که تاکید و ترویج این همه برای ظهور و بروز و تقویت و تحکیم کرامت و ارزش والای انسانی و آزادی توام با مسئولیت او در برابر خالق خود(دقت بفرمائید در برابر خدا و نه مدعیان خدائی در روی زمین!) و فعلیت بخشیدن به جانشینی بالقوه خدا در روی زمین می باشد. بنابراین نظام موعود ،نظامی است که خروجی آن انسان محقق ،آزاد ،مختار و دارای کرامت و ارزش والای انسانی و متصف به صفات خالق خود باشد ،نه انسان نمای متحجر ،ضعیف ،زبون ،مرعوب ،ریاکار ،متملق ،جاهل و مقلّد! از اینرو میزان آزادی و ارزش و کرامت انسانی هر یک از شهروندان در این کشور ،مهمترین معیار و سنگ محک برای ارزیابی میزان انطباق نظام موجود با نظام موعود و مورد نظر قانون اساسی است. قهرا چنین انسانی در محیطی پرورش خواهد یافت که روابط و مناسبات درون نظام ،همچنانکه قسمت اخیر اصل دوم تاکید کرده است مبتنی بر اجتهاد مستمر ، استفاده از علوم و فنون و تجارب پيشرفته بشري و تلاش در پيشبرد آنها، نفي هر گونه ستمگري و ستم كشي و سلطه گري و سلطه پذيري، قسط و عدل و استقلال سياسي و اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي و همبستگي ملي باشد. براین اساس چنانکه اصول 6 ، 9 و 56 قانون اساسی تاکید می کنند علاوه بر آنچه بیان شد ،مهمترین ویژگی نظام موعود این است که در این نظام ؛
1-یک فصل از قانون اساسی مرکب از دهها اصل ،ناظر به آزادی ها و حقوق سیاسی ،اجتماعی و شهروندی است و حتی علیرغم نواقص و انتقاداتی که متوجه قانون اساسی است با اجرای کامل آنها مطلوبیت نهائی و رضایتمندی نسبی مردم تامین خواهد شد.
2-امور كشور بايد به اتكا آرا عمومي اداره شود، از راه انتخابات
3- آزادي و استقلال و وحدت و تماميت اراضي كشور از يكديگر تفكيك ناپذيرند و حفظ آنها وظيفه دولت و آحاد ملت است. هيچ فرد يا گروه يا مقامي حق ندارد به نام استفاده از آزادي، به استقلال سياسي، فرهنگي، اقتصادي، نظامي و تماميت ارضي ايران كمترين خدشه اي وارد كند و هيچ مقامي حق ندارد به نام حفظ استقلال و تماميت ارضي كشور آزاديهاي مشروع را، هر چند با وضع قوانين و مقررات، سلب كند.
4-انسان بر سرنوشت اجتماعي خويش حاكم است و هيچكس نمي تواند اين حق الهي را از انسان سلب كرده و يا در خدمت منافع فرد يا گروهي خاص قرار دهد.
قواي حاكم در نظام جمهور اسلامي ايران نیز عبارتند از: قوه مقننه، قوه مجريه و قوه قضاييه که وزن و ارزش هر یک از این سه قوه نیز در گرو میزان همسوئی این قوا با معیارهائی است که در بالا به آن اشاره شد.
قضاوت در مورد اینکه آیا چنین نظامی در ایران وجود دارد یا خیر ،با شما و از طریق ارزیابی آثار ناشی از سیاست های رایج و میزان انطباق آن با نظام موعود است.
*با سلام خدمت هم وطن گرامی جناب علمی جناب علمی نظرتان را در باره ... و اینکه اقای خمینی با بستن ... روزنامه ها و اینکه اگر 35 ملیون نفر بگو یند بله من می گویم نه چیست؟ 2- شما اسلامی را که بر اساس فلسفه ارسطو توجیح گر قدرت شده قبول دارید یا اسلامی را که بر اساس روش شناخت بر پایه توحید که از متن قران گرفته شده و بر اساس ان اسلام تنها مکتبی ست که به استقلال و ازادی تا بی نهایت اعتقاد داردنه بر پای ثنویت دو محوری که لیبرالسم مدعی ان است؟ با تشکر در رابطه با سوال اول اگر مشکلی هست می توانید خلاصه سوال را مطرح کنید و جواب دهید
اعلمی: آقا محسن سلام-
1-برای داوری صحیح و علمی در مورد هر پدیده ،فتوا ،نظر و عملکردی باید به دو عنصر زمان و مکان و شرایط حاکم بر ایندو هم توجه شود. نظری که در شرایط انقلاب ،جنگ و آشوب در مورد یک پدیده بیان می شود ، قهرا به زمان و مکانی که انقلاب به نظام و نظام به یک نظام مستقر تبدیل شده است ، قابل تعمیم نیست. به همین سبب آیت الله خمینی بعدها و بارها نظرات نقیض و کاملا متفاوت با جمله ای که شما نقل کرده اید را عنوان کرده اند.
2-در یک نظام مستقر و نهادینه شده که دارای قانون اساسی است و تنظیم و تبیین روابط متقابل حکومت و مردم و مردم با مردم و باید ها و نباید ها و قلمرو آزادی ها به قانون (با تاکیدی که در اصل نهم شده) محول می شود. سه اصل 6 ،9 و 56 این قانون بهترین محک برای داوری در مورد جمله مذکور است.
3-بنده اساسا معرفتی را که توجیه گر قدرت باشد ،بیگانه با اسلام راستین می دانم و معتقدم که نسبت دادن چنین فلسفه ای به اسلام ظلم به آن است و اساسا اندیشه ای که توجیه گر قدرت باشد شرک است نه اسلام.
در اسلامی که ما می شناسیم و به آن باور داریم مرز آزادی و اختیار بشر تا آنجاست که حتی وقتی از سوی خداوند از نزدیک شدن به میوه ممنوعه نهی می شود ،امکان و اختیار سرپیچی از این فرمان را هم می یابد و البته بدون آنکه از بودن و هستی محروم شود با صفت "خلیفه اللهی" تنها محکوم به هبوط بر روی زمین می شود! و با وجود اینکه هزاران رسول و نبی مامور نشان دادن راه رشد و تعالی و خدائی شدن به او می شوند ،به موازات بشارت و نذیر اعلام می نمایند که؛ "لا اکراه فی الدین" ، "انّا هدیناه السبیل ،اما شاکرا و اما کفورا" و ...لذا همچنانکه شما هم اشاره کرده اید ،کاشف ،معرّف و مفسّر اسلام راستین ،قران ،عقل و سنّت است.
ارسال کننده محسن, در تاریخ 02 شهريور 1387 ساعت 15:25
*سلام آقاي اعلمي خسته نباشيد
خاطرات مشابه خاطره شما بسيار شنيده ايم اما من يك سوال اساسي دارم آيا اين امكان سوء استفاده از دين و مذهب عيب بزرگي بر اسلام نيست؟ اينكه اسلام بهترين ابزار براي بدترين افراد شده است آيا اين عيبي بر دين نيست؟ خيلي وقتها بخودم مي گم خوب دين ما بسيار تحريف شده است اما از خودم مي پرسم 52 كشور مسلمان در جهان دارد هيچ يك از آنها كسي ادعا نمي كند به اندازه حتي بعضي كشورهاي غير مسلمان، خوب (از هر نظر) هستند. مشكل از كجاست؟ چرا يك مورد نسبتا موفق از اجراي اسلام در هيچ يك از كشورهاي مسلمان سراغ ندارم؟ (لطفا نظر تحليلي خودتان را بگوييد- كلي و زياد خلاصه نباشد - بسيار متشكرم)
اعلمی: اسلان عزیز سلام-
1-هرگونه سوء استفاده از دین و مذهب از گناهان کبیره محسوب و عیب بزرگی برای سوء استفاده کنندگان از آن است و ارتباطی به مذهب ندارد. همچنانکه از انرژی هسته ای می توان برای حیات آرامش ،آسایش و ارتقاء دانش و سطح زندگی بشریت استفاده کرد ،می توان برای ساخت بمب اتم و سلب حیات و آرامش و آسایش بشریت هم مورد استفاده قرار داد. همچنین دارو وسیله ای برای درمان است اما در صورت استفاده غلط از آن می تواند بلای جان هم شود. آیا می توان گفت که مقتضای انرژی هسته ای و دارو ،استفاده بد از آن است!؟
در قوانین ما برای برخورد با اشرار و مزاحمین نوامیس مردم ،قانونی وجود دارد که این اواخر از آن برای سرکوب مطبوعات استفاده می شود ،آیا اشکال در قانون است یا مجریان آن؟ تصور می کنم که پاسخ کاملا روشن است.
2- مشکل اساسی از ماست که اولا ،با کنار گذاشتن عقل و اندیشه می خواهیم تنها با توسل به اوامر و نواهی شرعی و بدون اینکه آنها را با مقتضیات روز تطبیق دهیم ،بر همه مشکلات دنیا فائق آئیم. ثانیا ،برای به قدرت رسیدن به استفاده ابزاری از دین روی می آوریم!
3-در کشورهای غیر مسلمان مورد اشاره شما اگر از دید ما دارای قوانین بد هم باشند اما همین قوانین ،خوب اجرا می شود و همه در برابر آن یکسانند و هیچکس از پاسخگوئی در برابر قانون در امان نیست بنابراین در این قبیل جوامع قدرت مطلقه غیر پاسخگو هم موضوعیت ندارد و هیچ عمل خطائی از دید مردم پنهان نمی ماند و همه در برابر مردم مسئولند و با احراز خطا از سوی هرکس که باشد با او برخورد قانونی صورت می گیرد. مهمتر از همه در این جوامع انسان ها عزیز و محترم هستند و کسی مجاز به دخالت در حریم خصوصی افراد نیست. وانگهی در چنین جوامعی فعالیت احزاب و مطبوعات آزاد است و یکی از دلایل موفقیت آنها رقابت آزاد میان احزاب برای رسیدن به قدرت و نیز آزادی مطبوعات و سایر نهاد های مدنی برای نظارت بر عملکرد صاحبان قدرت است ...
ارسال کننده اسلان, در تاریخ 02 شهريور 1387 ساعت 14:59
*من دقیقا شما رو نمی شناسم ولی اسمتونو یه چند باری از اینور اونور شنیدم..میشه خودتونو برای بنده بی سواد معرفی کنید؟
اعلمی:اختیار دارید! گمان می کنم که نوشته های همین وب سایت کم و بیش معرف افکار مالک آن باشد!
ارسال کننده مهدی, در تاریخ 02 شهريور 1387 ساعت 14:58
سلام
از « درس كوچكي به او دادم» خيلي شادمان شديم. خدا كمي از اين بزن بهادري و نوازشگري شما را به باقي اصلاحطلبان ِ بي بخار عطا نمايد :)
اعلمی: دوست عزیز سلام
1- اگر دقت کرده باشید این خاطره مربوط به 35 سال قبل است.
2- گرچه شما از واکنش من در برابر فحاشی یک فرد صاحب قدرت و مسلح با عنوان بزن بهادری یاد کرده اید ، اما شخصا نام آنرا زیر بار زور و ظلم نرفتن که از مقتضیات شرایط زمانی و مکانی خاص و برهه ای از نوجوانی ام بوده است، می گذارم.
*با سلام آقای اعلمی خودت را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده کن خدا بزرگ است .منهم به شما کمک خواهم کرد.دانشگاه علامه
اعلمی: سلام- در اینکه خدا بزرگ است شکی نیست ، اما بعضی از آدم ها خیلی کوچک هستند!! بهر روی از لطفت سپاسگزارم
ارسال کننده محمود, در تاریخ 02 شهريور 1387 ساعت 14:26
*جناب آقاي اعلمي !
با سلام
با شناختي كه از شما داشته و دارم فقط ميتوانم از رد صلاحيت شما در انتخابات براي نظام و كشور اظهار تاسف كنم .
نميدانم مسئولين امر خوابند يا خود را با خواب زده اند چرا كه وجود نماينده صادق و سالم در مجلس اگر چه براي مقامات فاسد كشور خوب نيست ولي براي مردم ،كشور و آينده نظام خوب است .
خدا يار و ياور شما باشد در همه جا و در هر حال .
نه اهل تملق گويي هستم و نه تعارف و فقط نظرم را صادقانه عرض كردم . شكيب
اعلمی:جناب شکیب با سلام! از لطف شما نسبت به خود سپاسگزارم
ارسال کننده شكيب, در تاریخ 02 شهريور 1387 ساعت 13:06
با سلام و آرزوی سلامتی
می توان تمامی نوشتار شما را در بیت مشهور و شاید کلیشه ای حافظ خلاصه کرد:
(بعضی از)واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند
چون به خلوت می روند 'آن کار دیگر' می کنند...
اعلمی:از آنجا که اطلاق بیت مذکور نادرست و ظلم در حق جمع کثیری از اهل محراب و منبر درست کردار و پاک اندیشه است ،با اجازه شما عبارت (بعضی از) را به ابتدای یادداشت شما اضافه کردم
agaye alami bebakhshin ke mozahem shodam.agaye alami ma midanim aksare kasani ke lebase siyasat be tan kardeand adamhaye khoobi nistand. pas be nazare man dige loozomi nadare ke ingadr efshagari konim . bayad charei andishid. bayad lebase... be tan konim. mardomo ma ungadr ham nadan nistan. agaye alami man az shoma khehesh mikonam be `jaye inke efshagarane amal konid begin ke ma chi kar konim. ma hame midanim ke shoma vagean adame dust dashtani va pako salemi hastin. vali ma niyaz darim ke moshkelato hal konim. ta giyamat ham az kesafat kari haye ... harf bezanid inha dorost nemishan. agaye alami ma azadi mikhahim . va in azadi da gerove rahbariye azadmardani mesle shoma va .... ast
اعلمی:dیک-آقای علیرضا!اگر از این پس یادداشت های خود را با حروف انگلیسی ننویسید ممنون خواهد شد ،زیرا هم ممکن است که برخی کاربران در خواندن آن دچار مشکل شوند و هم ما را در پاسخ دادن با مشکل مواجه می سازد.
دو-اینکه مدعی شده اید اکثر کسانی که لباس سیاست به تن کرده اند آدم های خوبی نیستند! قضاوت ناصحیح و در حکم افتراست و تکرار همان اندیشه نادرستی است که می گوید همه فافد صلاحیت هستند مگر آنکه خلافش ثابت شود!در حالیکه ما معتقدیم مادامیکه خلاف افراد ثابت نشده اصل بر برائت اوست.
2-هدف من افشاگری نیست، در غیر اینصورت نام و نشانی کامل فرد را هم بیان می کردم. قصدم از ذکر این خاطره انتقال دو پیام است؛
اول:"ای بسا ابلیس آدم رو که هست...پس به هر دستی نباید داد دست". یعنی چه بسا کسانی در دستگاه های مختلف نفوذ کرده اند که خود واجد صلاحیت لازم نیستند و چه بسا برای تثبیت و ماندگار شدن در قدرت حتی ناگزیر به خودشیرینی و طرد و حذف نیروهای مردمی شوند. در این صورت تصمیم گیران اصلی کشور با میدان دادن به چنین نیروهائی خواسته یا نا خواسته "بر سر شاخ بن می برند"!
دوم:ممکن است که برخی "واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند، چون به خلوت می روند، آن کار دیگر می کنند"!
سه-خداوند سرنوشت هر قومی را بدست همان قوم سپرده است.
ارسال کننده alireza, در تاریخ 02 شهريور 1387 ساعت 12:43
salam.agaye alami dige be nazarate man pasokh nemidahid. az man delkhor hasin?man ke az daste shoma narahat nistam. chon ungadr zarfiyat daram ke kasi behem eibhamo bege va man narahat nasham. vali mesle inke shoma az dastam narahat hastin. man mazerat mikham .
gorbanet
اعلمی:علیرضا جان سلام. چه دلیلی داره که از دست شما گل پسر ناراحت شوم. اما حق بدهید که امکان پاسخ دادن به همه نظرات کاربران عزیز میسّر نیست. ضمنا اگر از این پس یادداشت های خود را با حروف انگلیسی ننویسید ممنون خواهد شد ،زیرا هم ممکن است که برخی کاربران در خواندن آن دچار مشکل شوند و هم ما را در پاسخ دادن با مشکل مواجه می سازد.
ارسال کننده allireza, در تاریخ 02 شهريور 1387 ساعت 12:34
*با سلام جناب آقای اعلمی از جریان آقای پیرموذن چه خبر آیا ایشان به ایران بازگشته است؟
اعلمی:متاسفانه خبری از ایشان ندارم و گمان می کنم که همچنان در آمریکاست و هنوز به ایران بازنگشته است.
*آقای اعلمی به نظر من شما و شجاع پوریان مردان بزرگی هستید که دنبال منافع نبودید امثال شما خیلی نادر است من برای شما احترام زیادی قائلم
اعلمی:از لطف شما سپاسگزارم
ارسال کننده رضا, در تاریخ 02 شهريور 1387 ساعت 10:29
*به نام خدا
آقای دکتر اعلمی سلام
برای اولین بار سوال مفصلی از محضرتان دارم:
با توجه به این که بحث انتخابات آینده دیگر به صورت جدی آغاز شده است می خواستم از شما بپرسم در شرایط فعلی کشور که امکان حضور واجدین شرایط واقعی را نا ممکن می سازد از میان گزینه های مطرح مانند ناطق نور، خاتمی، ولایتی، عارف، کروبی، نجفی و... چه کسی می تواند مثبتترین تاثیر را در اوضاع کشور باقی گذارد؟
در ضمن می خواهم تقاضا کنم هر از چندگاه از نکات مثبت این مملکت هم بنویسید به خدا خیلی زجراور است که دیده های هر روزمان را دوباره به شکل نوشته مرور کنیم
علی یارتان
اعلمی:پاسخ سوال اول: با توجه به شرایط حاکم ، عملکرد ، وابستگی ها و تعلق خاطر و سوابق و خصایص افراد یاد شده به عقیده من هیچیک نمی توانند تاثیر مثبتی بر اوضاع کشور داشته باشند و کماکان انتخاب ها محدود به انتخاب میان بد و بدتر خواهد شد.
پاسخ سوال دوم: چندین شبکه سراسری و استانی رادیو و تلویزیون ، تریبون های نماز جمعه ، مجلس و روزنامه های دولتی و...به ذکر نکات مثبت مملکت اشتغال دارند. بنابراین اجازه بدهید تا چند وبلاگ هم نقاط ضعف را برای مخاطبین محدود خود بیان کنند تا خوشی زیادی زیر دل مردم نزند و شاید گوش شنوائی هم با شنیدن و توجه کردن به نوشته های منتقدین به رفع نواقص بپردازد.
علی نگهدارتان
ارسال کننده مهدی ج, در تاریخ 02 شهريور 1387 ساعت 00:27
*ماشاءالله
اعلمی:
بوترابی عزیز! مثل همیشه قلّ و دلّ
*به ياد دارم در دوران آموزشي خدمت سربازي يكي از مدرسان عقيدتي داشت علل پيشرفت كشورها را بيان مي كرد:' 1-مذهب،پيامبران،امامان2-جانشين آنها ولي فقيه (...!!!)3 -مردم 4-نوخبگان' در ادامه گفت:' در كشورما 2 مورد اول مشكلي ندارند و مشكل مردم و نخبگان ما هستند كه اين 2 عامل مانع پيشرف ما هستند' يكي از دوستان گفت: دين ما كامل ترين دين است پيامبر و ائمه هم معصوم هستند و خطا ندارند و مشكل آنها نيستند، در مورد مردم و نخبگان جامعه هم مثال واضح آن ايرانيان مهاجري است كه به هر كشوري فراي ايران رفته اند نام آفرين،زبانزد و ممتاز اقتصادي و علمي شده اند، مورد دوم هم قضاوت با خودتان است.پس چرا ما بمانند ديگر كشورها پيشرفت نمي كنيم!!!!!!؟
ارسال کننده علي منصوري, در تاریخ 02 شهريور 1387 ساعت 00:07
*آقای اعلمی آیا توجه کردین که با این همه حوزه علمیه که شعباتش از دانشگاه آزاد هم زیادتره چه کار خواهند کرد سرنوشت این همه جوان و نوجوانی که از راهنمایی و دبیرستان بیرون آورده و وارد حوزه میکنند و در تمام طول تحصیل هم در اختناق شدید قرار میدهند چه خواهد شد آیا جزء این نخواهد بود که یک جمعیت بزرگ طلبه جوان که نان شبشان توی دست حضراتی مثل مجتهد شبستری ... الله علیه خواهد بود ودر اصل فرمانبردار آنها و آن روحانیتی که میبایست طرف مردم را باید بگیرد طرف حکومت و منتسبانش را خواهد گرفت و یک بیراهه ای که سابقه اش در طول تاریخ روحانیت شیعه اتفاق نیافتاده اتفاق خواهد افتاد این جریان به کجا میرود مصداقش همان مطلبی که از سخنرانی خودتان در جلفا نوشته بودین در مورد آن روحانی که به شما توصیه کرده بود با پرداخت وجهی تبلیغ دیگر روحانی ها علیه خودتان را کم کنید چون که اونها ... مخالفان شما هستن آقای اعلمی بنده و امثال بنده در مورد تحلیلهای شرایط پیرامون خود تجربه و اطلاعاتی نداریم از جناب عالی در این باب تحلیلی انتظار داریم با تشکر رضائییان
ارسال کننده اکبر رضائییان, در تاریخ 01 شهريور 1387 ساعت 23:58
*خودمانیم ولی اگر این قصه ها حقیقت داشته باشند،کاش هیچ وقت سنگسار و شلاق و آفتابه به گردن! از قوانین این کشور برداشته نشود!
این حاج آقا+سردار ...+س...خ...+س... م...+ع... ک...+...!مد...
[bozdelaneh.blogfa.com]
*بنظرم بیشتر از این آبروی خودت را نبری بهتره ! مردم تو را بعنوان یک نماینده فعال و خوشنام می شناسند...
اعلمی:عجب!!!
ارسال کننده doost, در تاریخ 01 شهريور 1387 ساعت 22:53
با سلام خدمت فرزند راستین آذربایجان وایران عزیز
جناب آقای دکتر از این خاطره جالب شما متشکرم و واقعاًلذت بردم ولی باید اینرا هم عنوان میکردید که امثال این افراد روحانی وغیر روحانی در مملکت عزیزمان چه بسیارند که بدون دادن ذره ای هزینه در راه انقلاب واسلام وبا ظاهرسازی وریا امروزه بر مسند قدرت تکیه کرده و چه خیانتهائی که به مردم وکشور که انجام نمیدهند؟ امثال ایشان از بد روزگار (البته از خوش روزگار برای ایشان )آنچنان کارهای خلاف و گندکاری ببار آورده و سوار بر خر مرادخویش میتازند و کسی را یارای مقابله با ایشان نیست ولی باید بدانند که چه بسیاری از اینگونه افراد در این دنیای دو روزه آمده وبار سفر را بسته اند. به امید روزی که مردم با غیرتی که امروزه کمرنگ شده نسل این گ.نه افراد را از روی زمین بنند. بسیار
ارسال کننده جعفری, در تاریخ 01 شهريور 1387 ساعت 22:42
*یعنی همچین آدمایی هم هستن؟؟! :)
اعلمی:بودند و هستند اما امیدوارم که در آینده نباشند!
*جناب آقاي اعلمي اگر دين نداريد حداقل آزاده باشيد.
اعلمی: انشاء الله هر دو را داریم و خوبش را هم داریم و اگر خدا قبول کند مواضع بنده هم ناشی از تلفیق ایندوست . چنانچه این دو را نداشتم یقین بدانید که من نیز به صف دین به دنیا فروشان می پیوستم.
ارسال کننده محمد, در تاریخ 01 شهريور 1387 ساعت 22:17
*آقای اکبر اعلمی
من نمی خواهم بگویم مطالب شما دروغ است شما را هم فرد خوبی میدانم اما یک سوال جدی دارم.
شما که این مسائل را میدانستید چرا زمالی این مطالب را میگوئید که دیگر از ایران رفته اید ! چرا تا وقتی نماینده مجلس بودید این مطالب را نگفتید ؟ می بینید شما هم برای حفظ پست و منصبتان مماشات کردید و در همه مصائب این حکومت شریک هستید.
والسلام.یک جانباز
اعلمی: 1- وب سایت بنده چند ماهی است که راه اندازی شده است و حتما شما انتظار نداشتید که در پشت تریبون مجلس به گفتن خاطرات خود بپردازم!
2- چه کسی گفته که من از ایران رفته ام!؟ با اجازه شما همچنان قرص و محکم در کشورم حضور دارم.شما چرا سریعا تحت تاثیر شایعات دروغین قرار می گیرید؟
ارسال کننده mansoor, در تاریخ 01 شهريور 1387 ساعت 21:31
*سلام آقای اعلمی
این یادداشت شما جالب بود ولی از شما انتظار نوشته های سطح بالاتری را داریم. از این خاطرات که همه ما هم داریم و دردی از جامعه دوا نمی کند.
بنظر من نوشته های تحلیلی شما در جامعه اثر گذارتر می باشد.
آرزوی موفقیت شما را دارم.
رضا-کبک -کانادا
اعلمی:آقا رضای عزیز!سلام- وبسایت حقیر مخاطبینی با سلیقه های متفاوت دارد وانگهی این وبسایت بخشی هم بنام خاطرات دارد و لازم است که همه بخش ها تکمیل شوند. خاطراتی هم در این وبسایت منتشر می شود که بطور مستقیم و یا غیر مستقیم حامل پیام خاصی به مخاطبین باشد. گمان می کنم که شما نیز با تنوع مطالب در یک سایت مخالف نباشید. بهرروی از توصیه و توجهتان سپاسگزارم.
ارسال کننده رضا, در تاریخ 01 شهريور 1387 ساعت 20:14
*آره هر کس یه دو تا از پست های شما را بخونه خیلی راحت میتونه بفهمه که خیلی خشنید .
مدیر سایت: با این IP تا کنون و بارها بنام یک شخص مذکر و با اسامی ...پیام می گذاشتید و ظاهرا تغییر ...داده اید. به هر تقدیر نامش را خشن یا لطیف و یا هر عنوان دیگری بگذارید ، اعلمی از آن دسته آدم های تو سری خور و درمانده نیست که هر کس برسد بتواند توی سرش بزند.حالا اگر شما خوشحال می شوید می توانید او را خشن معرفی کنید!
ارسال کننده مریم, در تاریخ 01 شهريور 1387 ساعت 19:08
1 صفحه 1 از 1 ( 46 یادداشت )
من فقط مسئول پاسخهای خودم هستم، مسئولیت سایر نوشتهها بر عهده نویسندگان آنهاست و درج آنها به معنی تائید نظرات آنها نیست.