server monitoring
 
لطفا استادیوم یکصد هزار نفری را برای این منظور در نظر بگیرید! چاپ
۱۵ شهريور ۱۳۸۷

آقای جنتی! اگر توبه شما ، توبه نصوح است؛

     لطفا استادیوم یکصد هزار نفری را برای این منظور در نظر بگیرید! 


  یا ایّها الّذین آمنوا توبوا الى اللّه توبة نصوحاً عسى ربّکم أن یکفّر عنکم سیّئاتکم                

 
قران و سنّت ،پاکسازى دل، دوستی با خدا و جبران گناهان پیشین و تبدیل آن به حسنات را از آثار و نتایج توبه برشمرده است .با توجه به همین آثار و پیامدهای توبه است که حضرت امیر مى‏فرماید:" درباره مرگ، پیوسته هوشیار و محتاط باش تا مبادا تو را در حالى دریابد که در دام گناه گرفتاری و با خویشتن از توبه مى‏گویى اما مرگ میان تو و توبه فاصله انداخته است. در این صورت یقین بدان که خود را به هلاکت و سقوط خواهی سپرد"

در اصطلاح ،توبه به مفهوم رجوع و ناظر به ندامت و پشیمانى از عمل ناپسند و توام با عزم جدّی بر عدم بازگشت به سوى آن و در صدد جبران کارى برآمدن است. در واقع توبه به معناى عذر خواهی و ترک گناه به زیباترین و شیواترین روش و وسیله ای برای نجات محسوب می شود. به بیان دیگر کسی که استغفار می کند به منزله این است که به زشتی عمل ناپسند خود واقف گشته و در پیشگاه خداوند با خود عهد می کند که از این پس مرتکب آن رفتار نشود.

با این وصف گاهی عواملی نظیر ؛تسویف (امروز و فردا کردن) ، غفلت از مرگ ،استدراج و غرور و برداشت ناصحیح از رحمت و رحمانیّت خدا موجب نهراسیدن از عذاب و جلوگیری از انجام توبه می شود. از اینرو فراهم شدن شرایط برای غلبه بر عوامل مذکور و معطوف شدن میل و اراده واقعی به استغفار و طلب مغفرت و در همین راستا حلالیت خواستن از دیگران ،خود نعمت بزرگی است که نصیب هرکس نمی شود ،اما سخنان دیروز آیت الله جنتی در نماز جمعه و حلالیت‌طلبیدن او از كسانی كه حق‌ اشان ضایع شده است حاکی از این است که در ایام ماه مبارک رمضان این نعمت و فرصت گرانبها برای دبیر شورای نگهبان فراهم شده تا وی به توصیه حضرت علی عمل کرده و  برای اصلاح خود به محاسبه نفس خویش مبادرت و از عیب‏هاى خود آگاه و با پی بردن به گناهانش به توبه و استغفار متوسل و لاجرم در صدد جبران آن برآمده و مالا به حلالیت طلبیدن از کسانی روی آورد که پیش از این حتی از پی بردن به دلیل تضییع شدن حقوق خود نیز محروم بوده اند ،تا آنجا که در جمع نمازگزاران جمعه می گوید: "اگر كساني از طرف من حقشان ضايع شده ؛اول مراجعه كنند، اگر بتوانم حقشان را به آنها باز مي‌گردانم، اگر نه حلالم كنند و بعد هم همه همديگر را حلال كنيم. اين‌ها مقدمات شب قدر است تا فرصت باقيست بايد مقدمه‌چيني كرد... بايد حداكثر بهره‌برداري را از فرصت به دست‌آمده انجام دهيم، يك سكته و يك تصادف ممكن است به يكباره زندگي افراد را در هم بپچيد، آن وقت فرصت وصيت هم نداريم؛ پس خودمان به وصيت خودمان عمل كنيم"

پیش از هرچیز نخست آرزو می کنم که خداوند این توفیق را نصیب ما هم بگرداند تا قبل از رسیدن به سن 83 سالگی به توبه و حلالیت طلبی روی آوریم و بقول دبیر شورای نگهبان "اگر مي‌گوييم الهي العفو ،خداوند عفومان كند" و بدینوسیله در نزد خداوند، در زمره محبوب‏ترین ها و مصداق آیه اِنَّ اللهَ یُحِبُّ التَوَّابِین و مشمول آیه 222 سوره بقره و دعاى فرشتگان نسبت به توبه‏کنندگان شویم!

بهر روی این اظهارات خطیب نماز جمعه تهران و طلب حلالیّت وی از مخاطبینش از یکسو بیانگر این است که او پذیرفته است که حداقل بعضی از اقدامات و تصمیمات وی که ناظر به دیون و مطالبات مردم بوده ،بدلیل وارد ساختن ضرر مادی یا معنوی به صاحبان حق ،ضمان آور بوده و از همین رو حلالیت طلبیدن و جلب رضایت صاحب حق را نیز لازم دانسته است و از سوی دیگر می تواند در دل میلیون ها نفر از کسانی که بنحوی حقشان در اثر موضعگیری ها و رفتار و تصمیمات او ضایع گردیده است ،کور سوئی از نور امید را تابانیده و آنانرا متناسب با تابش نور همان کورسو به آینده امیدوار سازد. مشروط بر اینکه دبیر شورای نگهبان در فرصت مناسب دیگر به پرسش های زیر نیز بروشنی پاسخ دهند:

1_آیا حلالیت طلبیدن دبیر شورای نگهبان از صاحبان حق به مفهوم پذیرفتن این واقعیت است که حق بعضی از افراد را ضایع کرده است؟ چنانچه پاسخ مثبت است ،آیا تضیع حقوق آنان  آگاهانه بوده ؟ اگر باز پاسخ مثبت است ،در اینصورت آیا چنین شخصیتی صلاحیت ادامه حضور در شورای نگهبان را داراست؟

 2_آیا طلب حلالیّت دبیر شورای نگهبان از صاحبان حق تنها به مفهوم پشیمانى نسبت به رفتار گذشته است و یا اینکه ناشی از توبه نصوح است و می توان اطمینان یافت که از این پس ضایع کردن حقوق دیگران تکرار نشده و عزم او بر ترک هرگونه حق کشی در آینده جزم شده است؟

3_اگر تضییع حقوق افراد نتیجه نوع بینش و معرفت دبیر شورای نگهبان و همفکرانش در این شورا باشد ،آیت الله جنتی چگونه می تواند جبران مافات کرده و حقوق آنان را بازگرداند؟ در این صورت اگر دبیر شورای نگهبان واقعا مصمّم به استیفاء حقوق افراد موصوف است ،آیا تنها راه بدست آوردن حلالیّت صاحبان حق و پیشگیری از تکرار حق کشی ها در گرو استعفای ایشان و همکاران همفکرش از سمت خود و واگذاری این مسئولیّت به کسانی نیست که نوع معرفت آنان نسبت به دین و قانون ،موجب زوال حقوق دیگران نمی شود؟

4_آیا موارد زیر نیز می تواند مشمول اشخاصی شود که دبیر شورای نگهبان از آنها حلالیّت خواسته است:

-محروم کردن مجلس ششم از حقوق مصرّح در قانون اساسی برای تصویب طرحها و لوایحی که هیچ تعارضی با شرع و قانون اساسی نداشته است.

-محروم کردن دولت هفتم و هشتم برای استفاده از حقوق مصرّح در قانون اساسی و تصویب لوایح دلخواه خود  که هیچ تعارضی با شرع و قانون اساسی نداشته است.

-سلیقه ای و بی دلیل محروم کردن مردم از حق انتخاب کردن نامزدهای دلخواهشان در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی

-بی دلیل محروم کردن طیف وسیعی از مردم از حق انتخاب شدن برای نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری

-برخوردهای دوگانه و تبعیض آمیز با دولت ها و مجالس مختلف در تریبون نمازجمعه و در برخورد با مصوبات آنان در شورای نگهبان ،بنفع دولت ها و مجالس سوگلی ،بنام دین و مصلحت.

-به ناحق متهم کردن طیف وسیعی از داوطلبان ریاست جمهوری ،خبرگان رهبری و نمایندگی مجلس به عدم اعتقاد و التزام به اسلام و عدم ابراز وفاداری به قانون اساسی و عدم صلاحیت

-محروم کردن مردم از حقوق و آزادی های مصرّح در قانون اساسی نظیر؛ حق استفاده از همه پرسی موضوع اصل 59 ؛ اداره امور کشور با اتکاء به آراء عمومی موضوع اصل ششم ؛ آزادی مردم برای اعمال حق حاکمیت در تعیین سرنوشت خود موضوع اصل 56 ؛حق استفاده از امتیازات ناشی از جرم سیاسی موضوع اصل 168 ؛حق استفاده از آزادی مطبوعات موضوع اصل 24 و ... ،از طریق تفسیر های مغایر با نص صریح قانون اساسی و ردّ مصوبات مجلس

5_آقای جنتی با ماده 62 مكرر قانون مجازات اسلامی که در تاريخ  27/2/1377به تصویب مجلس و در 6/3/1377 به تاييد شوراي نگهبان رسیده است کاملا آشناست . در این ماده آمده است:

-محكوميت قطعي كيفري در جرايم عمدي به شرح ذيل، محكوم عليه را از حقوق اجتماعی محروم مي‌نمايد و پس از انقضاء مدت‌تعيين شده و اجراي حكم رفع اثر مي‌گردد:

- محكومان به قطع عضو در جرايم مشمول حد، پنج سال پس از اجراي حكم.

- محكومان به شلاق در جرايم مشمول حد، يك سال پس از اجراي حكم.

- محكومان به حبس تعزيري بيش از سه سال، دو سال پس از اجراي حكم.

‌تبصره 1 - حقوق اجتماعی عبارتست از حقوقي كه قانونگذار براي اتباع كشور جمهوري اسلامي ايران و ساير افراد مقيم در قلمرو حاكميت آن منظور‌نموده و سلب آن بموجب قانون يا حكم دادگاه صالح مي‌باشد ازقبيل:

الف - حق انتخاب شدن در مجالس شوراي اسلامي و خبرگان و عضويت در شوراي نگهبان و انتخاب شدن به رياست جمهوري.

اکنون انتظار می رود که آقای جنتی به این سوال هم پاسخ دهند که آیا تضییع حقوق اجتماعی به شرح مذکور و محروم کردن هزاران نفر از اشخاصیکه با استفاده از این ماده قانونی می توانستند و می خواستند از حق انتخاب شدن برای نمایندگی مردم در مجلس و ریاست جمهوری بهره مند شوند نیز مصداق « وجوب ردّ المظالم اًّلى اهلها» و کسانی است که باید رضایت آنان را جلب کرد یا خیر؟

6_برخلاف جانبداری های آشکار آیت الله جنتی از دولت نهم و حتی مجالس هفتم و هشتم ،در گذشته برخی از روسای جمهور ،وزرا و نمایندگان قبلی در اثر شماتت و بدگوئی های ایشان در نماز جمعه ،از سوی هواداران وی  مورد اهانت واقع شده اند ،در حالیکه عملکرد آنان تفاوتی با عملکرد دولت و مجالس سوگلی و مورد نظر  ایشان نداشته است ،آیا این افراد نیز مخاطب آقای جنتی هستند یا خیر؟

7_آیا کسانی که حقشان در اثر ابطال ناروای صندوق های رای ضایع شده است هم جزء مخاطبین آقای جنتی هستند؟

8_آیا خانواده هائی که در اثر رد صلاحیت های غیر قانونی خویشاوندانشان نسبت به اسلام و انقلاب بدبین شده اند ،نیز مشمول مخاطبین آیت الله جنتی هستند و از آنها هم باید حلالیت طلبید؟

چنانچه پاسخ به سوال های فوق مثبت است و توبه آیت الله جنتّی نسبت به برخوردهای مذکور مصداق توبه نصوح است و ایشان مصمّم به مواجهه حضوری با اشخاص صاحب حق برای حلالیّت طلبیدن هستند ،در این صورت پیشنهاد می کنم که در چندین نوبت استادیوم یکصد هزار نفری را برای این منظور رزرو نمایند!

یادداشت

*آذربایجانین ان قهرماناوغلونا سلام

ارسال کننده ugd, در تاریخ 05 آبان 1387 ساعت 16:55

Genabe aghaye Alami
Dar Amrica ein matlabe shoma ra khondam. rahmat bar on shiri ke shoma khordid. Zemnan ta donya donyast mardom Jannati ra nakhohand bakhshid chon enghelabe emam va mardom ra monharef kard. bebinid badbakhtiye ma cheghadr ast ke hala mardom ma baraye nafas keshidan ham bayad beravand Dubei. Agar amsale Jannati ... nabodand ta hala Iran golestan shodeh bod va hameh dore ham dar panahe eslam zendegi mikardim. Pas javabe ma be halaliyat talabi eishan einsat :
Boro be ....

ارسال کننده Ali Asghar, در تاریخ 24 مهر 1387 ساعت 03:12

مامردم بهبهان ازجنتی وتمام دست اندرکارانی که اين ظلم عظيم رادرحق مان کردند واز نماينده ای چون دکترشجاعپوريان محروممان کردند نخواهيم گذشت

ارسال کننده جوادين, آدرس سایت اینجا در تاریخ 19 مهر 1387 ساعت 04:01

*گويند که عمردنبال مولا علی عليه افضل صلوه المصلين فرستاد وگفت مراحلال کن که حقت راغصب کردم . آن قرآن ناطق فرمودند : حق مسلمين راضايع کردی واينک بايست درحضور همين مسلمانان عذرخواهی کنی ! عمر بعد ازلحظاتی فکر کردن / سربه زير لحاف برد وگفت ؛ النار ولاالعار ؛ ـــ آتش رابرميگزينم ونه عار وننگ را

ارسال کننده بيا خاتمي, آدرس سایت اینجا در تاریخ 19 مهر 1387 ساعت 03:36

*آقای اعلمی ازحصرت محمد (ص)روایت است بدترین انسان در جهان که بدتر از او در جهان وجود ندارد کسانی هستند دین را روزی قرارداده اند. حالا انتظار زیادی از اینها نباید داشت باید تاریخ را از نو ساخت.

ارسال کننده رضی, در تاریخ 19 مهر 1387 ساعت 00:10

*جناب اعلمی با عرض سلام مجدد وسپاس از توجه جنابعالی
بسیار مایلم تا شفاف شدن موضوع برایم، گفتگو را ادامه دهم . ایکاش شما می فرمودید در کدام قسمت آنرا پیگیری نمایم زیرا در ابتدای نامه هم عرض کرده ام که هیچکدام از موضوعات صفحه نخست را متناسب با مطلب نیافتم و به ناچار آن را به قسمت بالا ارسال کردم با این وجود مشتاقم در هر صفحه ای که بفرمائید آنرا پی بگیرم.
اما در مورد پاسخ شما که فرمودید((با پیشنهاد شما موافق نیستم و دلایل آنرا هم بارها نوشته ام)) مایلم بار دیگر شما را به زحمت اندازم و دلایل آن را بخواهم! آیا مخالفت شما بخاطر آن است که تصور می کنید آقای خاتمی اینچنین نقشی را نمی پذیرد؟ یا بر این عقیده اید که اگر بپذیرد هم از پس آن برنمی آید؟ شرایط را برای این کار مناسب نمی دانید ؟ یا اصلا این اصلاح رابه صلاح نمی دانید؟جسارتا' حدسیات بالا را از این جهت نوشتم که طالب دریافت جوابی شفافم وبسیار سپاسگزار می شوم اگر جوابتان کلی نباشد!
اعلمی: آقا رضا عجله نکنید.در آینده در این خصوص بیشتر بحث خواهیم کرد.

ارسال کننده رضا, در تاریخ 16 مهر 1387 ساعت 23:16

*جناب اعلمی با عرض سلام
چند روز پیش مطلبی را-چون مستقل از مقالات شما بود- در قسمت تماس با ما،برای سایت شما ارسال کردم که نمی دانم رسیده یا نه و اصلا در کدام قسمت باید آن را پیگیری کنم(این را بعنوان گلایه ای از مهندسی سایتتان بپذیرید!)لذا مجددا آن را ارسال می کنم تا اگر صلاح دانستید در همین قسمت جواب آن را بگیرم با تشکر
با عرض سلام و ادب خدمت جناب اعلمی
بنده احترام خاصی برای شما قایلم زیرا از معدود نمایندگانی دردوره های اخیر هستید که حق نمایندگی را ادا کرده اید. نه در دوره ای بخاطر حب خاتمی مسامحه کردید و نه در دوره ای دیگر بخاطر حفظ مقام یا ترس از انتقام از بیان حق ابا کردید!
اما مطلبی که می خواهم بیان کنم درباره انتخابات آتی است!
در انتخابات هماره اصلی ترین مشکل عملکرد شورای نگهبان بوده و هست و می دانیم که این بخاطر عدم اعتقاد به اجرای قانون است و هزاران استدلال امثال شما در غیر قانونی بودن عملکرد ایشان تاثیری ندارد چرا که شخص خواب را می توان بیدار کرد، اما کسی که خود را به خواب زده را نه! جایگاهی هم برای شکایت بردن وجود ندارد.در مورد رهبری هم که مسئول مستقیم عملکرد شوراست می توان به همین گونه استدلال کرد- که شما در نطق آخر مجلستان به آن اشاره داشتید-.از مجلس خبرگان هم نمی توان انتظاری داشت که آنهم در دور رهبری، شورای نگهبان، مجلس خبرگان کاملا ناکارآمد گشته این استدلال را برای آن بیان کردم تا مشخص شود اشکال در قانون اساسی است که این حلقه بسته را ایجاد کرده است اما مشخص نکرده اگر این حلقه نخواهد به وظایف خود عمل کند کدام مکانیزم قانونی می تواند جلوی آنرا بگیرد؟ و جالب آنکه مکانیزم اصلاح قانون اساسی را هم در همین حلقه بسته قرار داده اند! در این شرایط مسالمت آمیزترین راه اصلاح قانون اساسی از طریق رفراندوم غیر مستقیم است، به این معنی که اصلاح طلبان برسر اصولی مشخص و اهدافی کاملا تعریف شده برای اصلاح قانون اساسی به توافق برسند و کاندیدایی واحد را به انتخابات وارد کنند. وی باید صریحا این مطالبه قانون اساسی را مطرح و رای به خود را با رای به درخواست اصلاح قانون اساسی گره بزند تا با پشتوانه مردمی رای خود بتواند رهبری را مجاب به اصلاح قانون اساسی کندو در شرایط فعلی تنها کسی که می تواند این وظیفه را به عهده بگیرد آقای خاتمی است به دلایل زیر:
1- آقای خاتمی تنها و شاید آخرین منتقد اصلاح طلبی است که نمی توانند وی را رد صلاحیت کنند.
2- ایشان پشتوانه میلیونی مردمی را دارد و اگر مطالبه ای داشته باشد مردم او را صادق دانسته و پشتیبانش هستند.
3- تعلق کامل ایشان به نظام به گونه ای ثابت شده که نمی توانند انگ خروج از نظام و ... را به وی بزنند.
جناب اعلمی! اصلاح طلبان اکنون در شرایطی قرار دارند که فقط یک نفر از آنها می تواند شانس خود را برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری امتحان کند- بدون آنکه اصول خود را زیر پا بگذارد- وفقط یک نفر است که با بیان این مطالبه بازهم رد صلاحیتش آنقدر هزینه بر است که می توان امیدی به رسیدن وی به روز انتخابات داشت!
اگر آقای خاتمی بپذیرد این نقش را به عهده بگیرد و اگر اصلاح طلبان اصولی ای چون شما در این راه پشتیبان وی باشند در صورتی که حتی رد صلاحیت شود ویا رای نیاورد( که این یکی بسیار بعید تر از قبلی است زیرا در صورت مطرح شدن این مطالبات اکثریت کسانی که دیگر امیدی به اصلاح نظام نداشتند و افراد تحریمی و ... دوباره به صحنه خواهند آمد)، پروژه اصلاحات وارد فاز عملی خود شده است و درصورت به نتیجه رسیدن آن ولو پس ازچندین سال، بزرگترین دستاورد برای نظام خواهد بود که توانسته از درون خود را اصلاح نماید.
جناب اعلمی!اگر با نگاه واقع نگرانه ای که دارید، شما نیز این اصلاح را مهمترین ضرورت نظام می دانید و در شرایط فعلی آقای خاتمی را تنها گزینه موجود برای تحقق آن، برشما و امثال شماست که آقای خاتمی را مجاب به پذیرش این نقش کنید.و من الله التوفیق.
اعلمی: آقا رضای عزیز! سلام
گمان می کنم که به بندهای الف و ب این یادداشت توجه نکرده اید. قرار مان این شد که در این صفحه از پرداختن به موضوعات غیر مرتبط خودداری کنیم. گرچه با پیشنهاد شما موافق نیستم و دلایل آنرا هم بارها نوشته ام با این وجود این یادداشت به احترام شما در همین صفحه منتشر شد اما اگر موافق به ادامه گفتگو در این زمینه باشید پیشنهاد می کنم که آنرا در یکی از یادداشت هائی که که متناسب با طرح این موضوع باشد پی بگیریم. موفق باشید.

ارسال کننده رضا, در تاریخ 15 مهر 1387 ساعت 00:11

salam agaye alami
علي(ع)مي فرمايد:ترك گناه آسانتر از توبه است.
(براي آقاي جنتي كه هميشه آسانترين راه را در مقابل واقعيت برميگزينند (فرار))

ارسال کننده vahid, در تاریخ 01 مهر 1387 ساعت 14:24

*سلام و خسته نباشيد
آقايون خيلي توبه كردن و توبه شكستن چون هر سال ماه رمضان اين كارشونه و اين كار هم سياه بازي بيش نيست.
تازه افراد ديگري هم كه به ايشان پست هاي ....... را داده اند بايد توبه كنند.حمايت كنندگان ......
در ضمن اعلمي عزيز من به عنوان يك معلم تبريزي از زحمات و حمايت هايتان در طول نمايندگي تان قدر داني مي كنم و مي دانم كه يكي از عوامل رد صلاحيت شما همين بود.اميدوارم هميشه سربلند باشي

ارسال کننده معلم بيدار, آدرس سایت اینجا در تاریخ 01 مهر 1387 ساعت 02:59

*با سلام
آقای دکتر به نظر من با دادن شماره حساب خانم کاظمی یک نوع گدایی الکترونیکی در سایت به راه انداخته اید آن هم در شهر بدون گدا

اعلمی:حق با شماست. فارغ از صخت و سقم ادعای مطرح شده مشخصات کاربر مذکور باید نقطه چین می شد که متاسفانه مورد غفلت مدیر سایت واقع شد.

ارسال کننده معلم, در تاریخ 28 شهريور 1387 ساعت 02:28

*سلام
نماز و روزتون مستجاب حق

مثل همیشه فوق العاده بود
اعلمی: متشکرم نماز و روزه شما هم مقبول درگاه خداوند باد

ارسال کننده امین آزاد, آدرس سایت اینجا در تاریخ 25 شهريور 1387 ساعت 17:36

**قابل توجه کاربران عزیز!

مدیر سایت:آقای اعلمی جدیدترین مهمان بخش رو در رو با خوانندگان نواندیش است.
وی که چندی پیش از سوی خوانندگان و کاربران سایت مذکور(در میان نزدیک به 5000 نفر شرکت کننده) با 63 درصد آراء شرکت کنندگان بعنوان نماینده ای با مطلوب ترین عملکرد در مجلس هفتم انتخاب شده بود ، دعوت نواندیش برای پاسخگویی به کاربران سایت را اجابت کرده است. کاربران محترم می توانند سوال های خود از آقای اکبر اعلمی را در آدرس http://noandish.com/rodarro.php?id=17271064 با عنوان 'اکبر اعلمی به سوال های کاربران نواندیش پاسخ می دهد' هم بیان بفرمایند

ارسال کننده مدیر سایت, در تاریخ 25 شهريور 1387 ساعت 11:11

*با عرض سلام خدمت آقاي اعلمي
مدتي است كه تنور انتخابات رياست جمهوري داغ شده است واز هرگوشه و كنار افراد مختلفي اظهار وجود وآمادگي ميكنند كه در جاي خود قابل تفكر وتامل است.
بديهي سياستهاي غلط وفرافكنانه دولت،در كنار برنامه هاي غير كارشناسانه آن فرصتي پديد آورده است تا مخالفان دولت احمدي نژاد به صف بندي مشتركي در قبال او رسيده وزمينه را براي حضور خود آماده سازند،ولي آنچه كه از انتخابات 3سال قبل به خاطر دارم شما در يكي از نطقها وسخنرانيهايتان فرموديد كه از اول انقلاب قدرت در دست حدود سيصد نفر از سردمداران قدرت در حال چرخش بوده وآنچه كه در اين ميان ناديده گرفته ميشود حقوق مسلم ملت در حق انتخاب صحيح است وحتي با توبه آقاي جنتي هم فكر نكنم اميدي به اصلاح امور انتخابات داشت و بسيار واضح است كه كانديداهاي سال بعد چه كساني خواهند بود !
از احمدي نژاد گرفته تا حدادعادل و كروبي ومحسن رضائي و خاتمي،همگي نامهاي آشنائي هستند كه تاكنون امتحان خود را به صراحت در برابر ملت پس داده اند،حال با اين وضعيت ودر شرايطي كه نامهاي مختلفي طرح شده است ، از شما خواهشمندم كه براي تنوير افكار عمومي وانتخاب صحيح مردم ،نگاهي به كانديداهاي مطرح داشته باشيد وبسيار مايلم كه اين بحث از همان جبهه به اصطلاح اصلاحات شروع شود.آنچه كه در دوران آقاي خاتمي بعنوان ضعفي مشهود،قابل درك بود،عدم تعريف صحيح از اصلاحات واصلاح طلبي بود وبر اين اساس افرادي معلوم الحال كه سابقه ديرينه آنها در هتك حريم حقوق ملت بارز بود،به يكباره اصلاح طلب شده ورهبري جنبش اصلاحات را عهده دار شدند.
يكي از شعار هاي اساسي اصلاح طلبان(ايران براي همه ايرانيان)،بود ولي آنچه كه از مجلس ششم وهفتم به ياد دارم ايراني كسي بود كه چشم بسته سياستهاي آنانرا ميپذيرفت وبله قربان گوي آنان بود،وگرنه افرادي چون شما كه بيش از همه آنان براي اصلاحات هزينه پرداخته بوديد،حذف ميشديد،همانطور كه الان بعد از فشارهاي كاربران،يكي از سايتهاي مدعي اصلاح طلبي بالاجبار به سايت شما لينك داد و وقتي در نظرسنجيهاي خودش،پي به جايگاه شما در بين مردم برد،بايكوت خبري شمارا همچون گذشته پي گرفت.به راستي علت اين اقدامات چيست؟آيا شما مداركي از اين افراد داريد كه حاضر به طرح نام شمانيستند؟ايناني كه هرروز با هزار ناز وعشوه وكرشمه از آمدن يا نيامدنشان سخن ميگويند،چه گلي بر سر اصلاحات زده اند كه اكنون دوباره سر وكله شان پيدا شده؟
اگر دولت فعلي كمي سياست به خرج ميداد و به جاي ميدان دادن به امثال مشائي والهام از نظرات كارشناسان خبره در امور مختلف استفاده ميكرد،آيا اين رويگرداني عمومي از دولت وي ،باز به همين منوال ادامه مي يافت؟
مگر آقاي كروبي كدامين اصلاحات راانجام داده كه ميخواهد آنرا پي بگيرد؟يا آقاي عارف در كدامين حوزه از اصلاحات قرار داشت كه اكنون اينگونه خودرا نماينده جبهه اصلاحات ميداند؟از كدام پتانسيل اصلاح گري استفاده شد؟مگر بيش از بيست ميليون راي ومجلسي چون مجلس ششم پشت سر آقاي خاتمي نبودكه اكنون وي برگشته وميگويد كه بنده مخلص آقاي نظري(فرمانده وقت نيروي انتظامي تهران در خمله به دانشجويان )هستم!
در نهايت به نظر اينجانب تا زمانيكه تعريف صحيحي از معيارهاي اصلاح طلبي واصلاح طلب با توجه به آموزه هاي ديني و ملي مان براي مردم تعريف وتبيين نشود،امثال معين و عبدا.. نوري و كارگزاراني ها اصلاح طلب شده ودر مقابل افراد دلسوزي چون اعلمي وسيد حسن خميني و پور نجاتي و... بايكوت خواهند شد.
لذا از شما خواهشمندم ضمن پاسخ به اين شبهات،معيارهاي اصولي اصلاح طلبي را برايمان توضيح دهيد تا چنانچه توبه آقاي جنتي به ثمر نشست وايشان افرادي به جز آن جمع 300 نفره را تائيد كردند،به تكليف خود آگاه باشيم.از طولاني شدن عرايضم پوزش ميطلبم.
والسلام عليكم ورحمت ا...

اعلمی : آقای مولازاده! در شرایط فعلی دامن زدن به این موضوع را شخصا به مصلحت نمی دانم. البته فدا کردن عدالت به پای مصلحت را هم روا نمی دانم و برای تنویر افکار عمومی به موقع گفتنی ها و ناگفته ها را با مخاطبینم در میان گذاشته ام و از این پس هم در میان خواهم گذاشت.اما شما مجازید که دیدگاه های انتقادی خود را در مورد هردو جریان سیاسی در این سایت منتشر نمائید و من از آن استقبال می کنم. ضمنا خوشبختانه آقایان سید حسن خمینی و پورنجاتی در بایکوت قرار ندارند و چنانچه مواضع خود را بیان کنند از پوشش خبری نسبتا بالائی برخوردار می شود.با تشکر

ارسال کننده مولازاده, در تاریخ 24 شهريور 1387 ساعت 00:13

*درود بر اعلمي شيرمرد آذربايجان وافتخار ايران و با تشكر از مطالب جذاب ومعنادار ارسالي از(دكتر سابق)،... را تقديم هوشنگ ... مينمايم،نوش جان وي و مجتهد شبستري

ارسال کننده حاج تقي, در تاریخ 23 شهريور 1387 ساعت 19:23

*اطلاعيه
پيش فروش قسطي با شرايط ويژه
يك حلب روغن نباتي 5 كيلوئي محصول كارخانه (( عدالت )) با شرايط ويژه و اقساط بلند مدت براي كاركنان دولت ، با ضامن معتبر،در راستاي طرح تعديل اقتصادي براي كسانيكه ازعمل جراحي اقتصادي رئيس جمهور سالم بيرون آمده اند،به فروش ميرسد.
متقاضيان با دردست داشتن مدارك لازم از جمله معرفي نامه كميته امداد ،شوراي محل ،اداره متبوع و...،تا پريروز به اينجانب مراجعه نمايند.

ارسال کننده دكتر سابق, در تاریخ 23 شهريور 1387 ساعت 19:14

*آقای اعلمی سلام عرض می کنم
احساس می کنم که پس از پایان دوره نمایندگی شما هر دو جریان قصد بایکوت شما را دارند و حتی سایت ها و روزنامه های چپ و اصلاح طلب هم بر خلاف زمانی که در مجلس بودید به هیچوجه اخبار و مطالب شما را منعکس نمی کنند. فکر می کنم که آنها هم از ناحیه شما احساس خطر می کنند و می ترسند با مطرح شدن شما منافع آنها هم به خطر می افتد. نظر شما چیست؟
اعلمی: پیش از این هم بارها عرض کرده ام ،مادامیکه در کشور احزاب به مفهوم واقعی شکل نگرفته اند کارخانه های شخصیت سازی آسان و بی دردسر فعالانه به تولید شخصیت های کاذب و باسمه ای می پردازند و بکمک پول و به روش های پوپولیستی برخی از اشخاص کلیشه ای و تکراری را بی آنکه هزینه ای پرداخته باشند و از صلاحیت لازم برخوردار باشند به خورد مردم می دهند و اساسا بگونه ای وانمود می شود که بدون حضور آنها امکان نجاتی نیست و ماه و خورشید از حرکت باز خواهد ایستاد! در این صورت وجود افراد مستقل که نه تنها به هیچوجه سرسپرده آنها نمی شوند بلکه سعی می کنند به مقابله با این شخصیت پردازی های کاذب و انحصاری و تمامت خواهانه بر خیزند، برای این جریانات یک خطر بالقوه و بالفعل محسوب می شوند و لذا مادامیکه بتوانند از نام او بنفع جریان خود استفاده می کنند و وقتی نتوانستند بهترین راه بایکوت کردن اوست. در آینده در مورد روش ها ،سیاست ها ،تاکتیک ها و روابط و مناسبات حاکم بر چنین اشخاص و جریاناتی بیشتر خواهم نوشت.امیدوارم شما هم در اطلاع رسانی و انتشار هر چه بیشتر مطالب این سایت و معرفی آن به دیگران همراهی ام نمائید. با تشکر

ارسال کننده سلیمان -د, در تاریخ 22 شهريور 1387 ساعت 14:17

*با سلام به همه دوستان تورو خدا کمکم کنید من یه داداش دارم می خواد ازدواج کنه اما هزینه ازدواجشو نداره اگه هر کس این پیام منو می خونه اگه به حرف من اعتماد داره مبلغ 2000 تومان به این حساب ( ... ) واریز کنه اما بدونین که من نمی تونم این مبلغو برگردونم . با تشکر
اعلمی:اگر آنچه نوشته اید مقرون به صحت باشد خود نیز اذعان می کنید که این روش نه مناسب است و نه پاسخگو ،لذا پیشنهاد می کنم که آدرس و مشخصات کامل خود را برایم ایمیل کنید و یا بصورت محرمانه در بخش نظرات بنویسید تا در حد وسع خود برای تامین خواسته شما پیگیری و اقدام نمایم.

ارسال کننده شیرین کاظمی, در تاریخ 22 شهريور 1387 ساعت 13:54

*با عرض سلام خدمت آقاي اعلمي
اينجانب به همراه خانواده و برخي ديگر از همكلاسيهاي دانشگاهي سعي ميكنيم كه در اكثر اوقات به سايت شما مراجعه كنيم واميدواريم كه رئيس جمهور با شرافت وقدرتمندي چون شما داشته باشيم و مايه افتخار ما هستيد .
مطالب شما جالب و قابل توجه است به خصوص در مورد توبه جنتي كه توبه اش فقط دست خداست...
يكي ديگر از مطالب جالب در سايت شما كه گويا اخيرا نوشته ميشود،به نام (دكتر سابق)است كه بسيار جالب وريزبينانه و با چاشني ويژه طنز نوشته شده است كه به عقيده اكثر دوستان نوشتن اينگونه مطالب جالب فقط از عهده خودتان برميايد.علت اينكه از نام مستعار استفاده ميكنيد چيست؟يا نويسنده آن كيست؟
مجددا از زحمات حضرتعالي كمال تشكر را دارم
خانم لیلا با سلام - مطالب مذکور با همین عنوان برایم ارسال می شود.در موقعش اگر نویسنده خود مایل بود نام واقعی اش را نیز اعلام خواهد کرد در غیر این صورت نقدا از شیرینی نوشته های ایشان استفاده خواهیم کرد.

ارسال کننده ليلا.ت, در تاریخ 22 شهريور 1387 ساعت 11:47

*با سلام و درود به محضر بزرگوارم جناب آقاي دكتر اعلمي
باعرض پوزش از شما بزرگوارم، به خدمت اقاي طوطي صفت عرض نمايم كه طبق اصل 23 تفتيش عقايد ممنوع است و هيچكس را نمي توان بصرف داشتن عقيده اي مورد تعرض و مواخذه قرار داد.

ارسال کننده MOSA, در تاریخ 22 شهريور 1387 ساعت 10:06

*سلام
در پاسخ به سؤال يكي از كاربران كه گفته بود اگر معاون آقاي خاتمي بحث دوستي با اسرائيل را مطرح ميكرد چه ميشد،مسابقه اي را طرح كردم كه خواهشمندم در سايتتان قرار دهيد تا تمامي كاربران محترم در آن شركت واز جوايز ارزنده آن برخوردار گردند!!جوايز ارزشمند اين دوره عبارت است از :
- بليط سفر به تل آويو وديدار با ((مردم))خوب و غير دولتي اسرائيل،به حساب سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ،همراه با دو نوبت كيك و سانديس در روز يا پفك نمكي و تي تاپ با مارك (( اسفنديار))!
- ديدار از سرزمينهاي اشغالي(ببخشيد منظورم سرزمين مردم اسرائيل است نه دولت آن!)وآشنائي با روشهاي جديد قصابي و آدمكشي به روش مردم نازنازي اسرائيل !!
خب ،حالا تصور كنيد كه زمان رياست جمهوري آقاي خاتمي است و يكي از معاونانش اين حرف را زده ،حدس بزنيد كداميك از اتفاقات زير ميفتاد:

1- جمعي از نيروهاي ((مردمي)) در اقدامي ((خودجوش))مقابل نهاد رياست جمهوري (( كفن )) پوشيده ودرخواست اعدام گوينده ،به همراه خانواده وي وتمام هيئت دولت و مرتبطين با دولت تا درجه بخشدار و دهدار وآبدارچي وزارت كشور را ميكردند.

2- دانشجويان ناخودآگاه براي همدردي با معترضين به پشت بام ميرفتند و بدون اينكه بدانند و سوء نيتي داشته باشند ، پايشان روي صابون رفته و با حركت محير العقول آفتاب،مهتاب وبالانس ،از بالا پائين ميفتادند!

3- فدراسيون ژيمناستيك از اين دانشجويان به خاطر به مسخره گرفتن حركتهاي ورزشي شكايت ميكرد ودادگاه نيز دانشجويان را به خاطر جريحه دار كردن احساسات دانشجويان به استناد قانون اقدامات تاميني و تربيتي ! زنداني ميكرد.

4- كميته انضباطي دانشگاه،اين دانشجويان را به خاطر استفاده نابجا از صابون و حيف وميل اموال عمومي ،توبيخ وتعليق ميكرد وبراي خوشگل شدن اسمشان جلوي آن يك (( ستاره )) گنده ميگذاشت ، تا ديگه كسي هوس سرسره بازي نكند.

5- بروز هرگونه حوادث غير مترقبه مثل زلزله و... حتي در جزاير ماداگاسكار به خشم الهي از اظهارات گوينده ربط داده ميشد(همانطور كه وقتي در تبريز زلزله شد،شيخ پشم الدين زمينخوار ،آنرا به نطق آقاي اعلمي نسبت داد )!

6- جمعي از (( مردم خودجوش ))دراعتراض به اين سخنان ، در كوچه وخيابان ،براي اينكه انزجار خودرا از مردم اسرائيل نشان دهند،با چوب وچماق به جان مردم كشورمان ميفتادند تا اسرائيليها حساب كار دستشان بيايد!

7- .... (توسط خودم بعلت بدآموزي سانسور شد)!!

آخرين مهلت ارسال پاسخها تا ديروز تمديد ميشود!!
مدیر سایت: با کمال میل و با تشکر از شما این مسابقه را منتشر کردیم و احتیاطا اعطای جوایز آن را هم به عهده خودتان واگذار می کنیم و تقاضا می کنیم که مهلت ارسال پاسخ ها را تا پریروز تمدید کنید!

ارسال کننده دكتر سابق, در تاریخ 21 شهريور 1387 ساعت 23:57

*الا...هایی چون هوشنگ الآن ایران زیبا را از افغانستان بدتر کرده اند

ارسال کننده معلم, در تاریخ 21 شهريور 1387 ساعت 23:42

*خدا یا اگر آزادی ، ارزانی ، عدالت ، احمدی نژاد را از ما دریغ بفرمایی تحمل میکنیم ولی آقایانی همچون هوشنگ خان رااز ما نگیر که که دیگر کسی نخواهد بود ما را از وجود عوامل سیا با خبر کند آن وقت است که در مملکتی که اشخاصی همچون مجتهد شبستری پروازی ، کردان حلال خور ، جنتی تواب و امثالهم زندگی میکنند چه تهمت هایی که به این عزیزان زده خواهد شد و بلایای آسمانی زلزله و خشکسالی دامن مردم را خواهد گرفت

ارسال کننده اکبر رضائییان (رضائی), در تاریخ 21 شهريور 1387 ساعت 23:25

*با عرض سلام خدمت حضرتعالي وبا آرزوي قبولي طاعات وعباداتتان
در پيام قبلي منظورم از مرگ بر آمريكا ،كنايه اي به سياستهاي دوگانه دولت در عرصه بين الملل بود كه چنان از هول حليم در ديگ افتاده اند كه جرثومه فسادي چون اسرائيل را هم دوست خود ميشمارندوهمانگونه كه عرض كردم تنها اقدام انقلابي رئيس جمهور عدالت مدارمان اين بود كه عامل اين سخنان را به جاي اينكه در سمت ((راست)) خود بنشاند ،در آخرين سفر خود در سمت ((چپ)) خود نشاند !! كه اين برخورد انقلابي ميتواند درس عبرتي براي همگان باشد!!
البته بنده در مورد اظهارات مشائي تحليل ديگري دارم كه قطعا نيازمند اظهار نظر شما در اين مورد ميباشد؛بنده معتقدم،به دنبال فشارهاي فزاينده بين المللي به كشورمان كه بيشتر ناشي از بحث هولوكاست وماجراجوئيهاي (( بيگلي بيگلي وار)) دولت بود،كشور در عرصه بين المللي در معرض چنان تهديدهاي فزاينده قرار گرفت كه تاكنون حتي در زمان دفاع مقدس نيز سابقه نداشته است.
در اين شرايط اسفناك جهاني ودر حالي كه در داخل نيز جو عمومي مناسبي از بعضي جهات حاكم نبود،لازم بود به نوعي با ارسال (( كد دوستي )) به عامل اصلي تهديد ، وي را براي مدتي سرگرم ساخت وبراي شكستن اين سد،تنها كسي كه ميتوانست مناسب باشد ،مشائي بود ،چون هم فاميل نزديك رئيس جمهور است وهميشه همراه ويار غار وي و هم تنها كسي است كه از تنها چيزي كه سردر نمي آورد ميراث فرهنگي و اين حرفاست !
لذا به نظرم مشائي با اطلاع از عواقب سخنانش ،خودرا فدا كرد كه اگر اين فداكاري با فرض خدمت به حفظ منافع و امنيت ملي باشد ، قابل تامل است.
هرچند سخنان بحث برانگيز وغير كارشناسي وي در آذربايجان غربي در خصوص قوميتها ، فرض پايبندي وي به منافع ملي را با چالش جدي مواجه ميسازدو اين دو موضوع قابل جمع با هم نميباشند.
به هر حال آنچه كه واضح است وخود مشائي هم تلويحا به آن اعتراف كرده است ، هماهنگي وي با رئيس جمهور در بيان اظهارات خود است وعدم برخورد احمدي نژاد با وي ،عليرغم اعتراضات گسترده مراجع و نمايندگان و... ،ميتواند مؤيد اين مطلب باشد .
فقط خواهشمندم به اين موضوع هم توجه كنيد كه اگر اين اتفاق در زمان آقاي خاتمي مي افتاد ،چه تبعاتي براي دولت به وجود ميامد وحكم تكفير ايشان صادر ميشد و چند دانشجو از پشت بام پرت ميشدند؟!

ارسال کننده مولازاده, در تاریخ 21 شهريور 1387 ساعت 23:14

*با عرض سلام وادب خدمت تمام خواننگان این یادداشت.
اینجانب هوشنگ از اهالی استان آذربایجان شرقی مطالبی را که تاکنون از یادداشتها و سخنرانیهای جناب آقای اعلمی دریافت کرده ام بشرح ذیل باستحضار میرسانم.
1. بدون شک آقای اعلمی عضو فعال سازمان سیا بوده و وظیفه تبلیغات فرهنگی جهت براندازی دولت هنگامی که جریانات سیاسی ایران با منافع امریکا همسو نباشد را برعهده دارد.
2. نماینده ای که قصد به مجلس کشاندن سالار شهیدان و کابینه ان بزرگوار را جهت توضیح پاره ای از مسایل که از نظر آقای اعلمی خلاف عدالت و قانون است رادارد دست وهابیون را از پشت بسته است چونکه 'ادامه جنگ و شهادت حضرت امام حسین و یارانش در روز عاشورا با توجه به وعده های صلحی که به ایشان شده بود' از نظر بعضی ها حماقت و لجبازی و خلاف عدالت بوده است.
3.اگرآقای اعلمی و همفکرانش هنوز در داخل دایره بودند از درج مطالب و سخنرانیهای خلاف دولت که در نهایت منجر به براندازی رژیم خواهد شد خودداری میکردند.
4. عزیزان من آگاه باشید همفکران آقای اعلمی ایران عزیزمان رابه کشوری همچون عراق وافغانستان تبدیل خواهند کرد.
مدیر سایت: درّافشانی هوشنگ خان!! در ذیل یادداشت "ربودن و ترور احمدی نژاد، داستان سرائی، یا واقعیت؟" ارسال شده بود که برای توجه بیشتر کاربران عمدا به این بخش منتقل شد و با وجود اینکه هیچگونه الزامی برای انتشار این یادداشت آلوده به تهمت و دروغ و بهتان ( احتمالا در هنگام روزه دار بودن نویسنده به نگارش در آمده است) نداریم و به توصیه قران در مواجهه با این دسته از فریب خوردگان تنها باید به "سلام گفتن" به آنها اکتفا نمائیم ،با این وصف به توصیه اعلمی اراجیف نویسنده به دلایل زیر منتشر شد:
1-برای تنوع و رفع خستگی کاربران عزیز طنزی هم چاشنی یادداشت های متین آنان شود و می تواند دستاویز خوبی هم برای دکتر سابق شود .
2-به نویسنده حقیراین تهمت نامه و تحریک کنندگان و فریب دهندگان این قبیل پادوهای قابل ترحم ،معنی آزادی بیان و تحمل عقاید مخالف تعلیم داده شود(گرچه آزادی بیان مورد نظر ما هیچگونه سنخیتی با آزادی ناسزا و تهمت ندارد)
3- کاربران محترم با سطح فکر برخی از حامیان دولت و نیز نمونه کوچکی از نشر اکاذیب و طرز فکر مخالفین و منتقدین مسلمان نمای اعلمی در دوران نمایندگی اش که نشخوار کننده و تکرار کننده اراجیف "فرعون کوچک و تحمیل شده به مردم آذربایجان" هستند(البته اگر نویسنده آذربایجانی باشد) بیشتر آشنا شوند و بدانند که اینگروه بنام دین چه آسان دین نداشته خود را به ثمن بخس در معرض فروش قرار می دهند.
4-ضمنا به "هوشنگ خان"!! نیز تفهیم شود که اگر تا کنون کشور عزیزمان ایران به عراق و افغانستان تبدیل نشده به برکت وجود وطنخواهانی مانند اعلمی و همفکرانش بوده است ،در غیر این صورت بدلیل طرز تفکر افراد حقیری مانند او و اربابانش و به تنگنا آمدن مردم چه بسا ایران پیش از عراق و افغانستان دچار چنین سرنوشتی می شد. ایشان نباید فراموش کند که عامل اصلی چنین وضعی در دو کشور یاد شده ،دیکتاتوری صدام و اسلام طالبانی بوده است!

ارسال کننده هوشنگ, در تاریخ 21 شهريور 1387 ساعت 19:33

*با سلام و احترام به محضر بزرگوارم جناب آقاى اعلمي
ابن عباس ميگويد ' خدمت امير الممومنين (ع) رسيدم در حالي كه مشغول وصله نمودن كفش خود بود، به من فرمود : (قيمت اين كفش چقدر است ؟ ) گفتم : بهائي ندارد .
فرمود : به خدا سوگند همين كفش بي ارزش برايم از حكومت بر شما محبوبتر است ، مگر اين كه با اين حكومت حقي را به پا دارم و يا باطلي را دفع نمايم )

ارسال کننده MOSA, در تاریخ 21 شهريور 1387 ساعت 16:33

*سلام آقای اعلمی
توی یکی از یادداشت هاتون به صورت تلویحی اشاره کرده بودید که مدرک دکترا ندارید باید خدمتتون عرض کنم به عقیده بنده اینکه آدم بتونه غده های چرکین یک مملکت رو باز و به این خوبی اونها رو تشریح کنه فقط کار یک دکتر ماهره حالا چه اون آدم مدرک دکترا داشته باشه چه نداشته باشه
در ضمن می خواستم ازتون خواهش کنم تا حدی که خودتون در جریان بعضی مطالب اوایل انقلاب هستید ما رو هم مطلع کنید چون ماجراهایی مثل ریاست جمهرری بنی صدر ونخست وزیری مهندس بازرگان هم به اندازه ی ماجرای آیت ا... منتظری مبهم هست
و اما یه سوال کوچولو فکر می کنید این حرفهای جنتی می تونه به این معنی باشه که این مملکت سال بعد روی انتخابات آزاد رو می بینه؟
در آخر هم می خوام ازتون به خاطر روحیه ی جدیدی که حداقل در من ایجاد کردید ازتون تشکر کنم فکر کنم اگه همه ی اونایی که مشتری این سایت شدن نوشته های شما رو درست بخونن و بفهمن باید منتظر ظهور اعلمی های زیادی تو این آب و خاک باشیم
دست علی یارتاناعلمی: سلام- اگر عمری باقی بود ،در حد توانم سعی خواهم کرد خواسته شما را تامین کنم.خدا مهندس بازرگان را قرین رحمت نماید که شخصیت پاک و صادق و دوراندیشی بود و اغلب پیش بینی هایش هم در مورد انقلاب به واقعیت پیوست. از اینکه باعث تجدید روحیه شما شدم خوشحالم. ضمنا آقای جنتی و امثال وی مامور اجرا هستند و بدون جلب رضایت آمران خود نیز کاری را انجام نمی دهند لذا مادامیکه برخی از اصول مربوط به حقوق مردم در قانون اساسی کشور همچنان مهجور است ،هرگز به انتخابات آزاد که شهروندان بتوانند از حق انتخاب کردن و انتخاب شدن بنحو مطلوب استفاده نمایند ،دل نبندید!

ارسال کننده مهدی ج, در تاریخ 21 شهريور 1387 ساعت 15:31

*با سلام خدمت آقای دکتر
بااجازه شما از مطلب شما در وبلاگ ویژه حلالیت طلبی آقای جنتی استفاده گردید

http://halaliat.persianblog.ir/

ارسال کننده حلالیت طلبی آقای جنتی, آدرس سایت اینجا در تاریخ 21 شهريور 1387 ساعت 14:53

*سلام جناب اعلمي
درود بر شما. بسيار منطقي و شفاف بود. بعد از صحبت راجع به خبرگزاري فارس بلافاصله اين يادداشت رو خوندم و بهره بردم. پيروز و تندرست باشيد/.

ارسال کننده محمد صادق زماني, آدرس سایت اینجا در تاریخ 21 شهريور 1387 ساعت 13:14

*منت و سپاس دانشگاه آزاد را،كه تركش موجب بي مدركي است و به كلاس اندرش مزيددر به دري ،
هر ترمي كه آغاز مي شود موجب پرداخت زر است و چون به پايان رسد مايه ضرر ،
پس در هر سالي دو ترم موجودو بر هر ترمي شهريه اي واجب
.
.
از جيب و جان كه بر آيد ...... كز عهده خرجش به در آيد
تقدیم به تمام دانشگاه آزادی ها!!

اعلمی:با تشکر از شما که با یادداشت های جالب و هنرمندانه خود باعث انبساط خاطر من وکاربران عزیز می شوید.

ارسال کننده دكتر سابق, در تاریخ 21 شهريور 1387 ساعت 02:14

*سلام خاطره آقای دکتر سابق واقعا باحال وهنرمندانه بود

ارسال کننده معلم, در تاریخ 21 شهريور 1387 ساعت 01:13

*برسرش‌ زد‌سيلی‌‌ و گفت‌ای مهين!
خُصيه‌مرد‌ِ‌نمازی‌باشد‌اين؟
نامه‌پرظلم‌وفسق‌وكفر‌وكين‌
لايقست‌‌انصاف‌ده‌اندريمين‌
گربپرسی‌گبر‌راكين‌آسمان‌
آفريده‌كيست‌وين‌خلق‌جهان‌
گويداو:‌كين‌آفريده‌آن‌خداست
كآفرينش‌ ‌برخدايی‌اش‌ گواست
كفروفسق‌واِستم‌ِ بسياراو
هست‌لايق‌باچنين‌اقراراو
هست‌لايق‌باچنين‌اقرارراست
آن‌فضيحتهاوآن‌كرداركاست
فعل‌او‌كرده‌دروغ‌آن‌قول را‌تاشد‌اولايق‌عذاب‌هول‌را
روزمحشر‌هرنهان‌پيداشود‌
هم‌زخود‌هرمجرمی‌رسوا‌شود
دست‌وپا‌بدهد‌‌گواهی‌بابيان‌
برفساد‌او‌‌به‌پيش‌ مستعان
ازمولاناجلال‌الدين‌محمد‌بلخی‌رومی‌(مولوی)مثنوی‌/دفترپنجم

ارسال کننده محمد شوری‌, آدرس سایت اینجا در تاریخ 20 شهريور 1387 ساعت 23:51

*جناب اعلمی با سلام و با تشکر از مطالب ارزنده شما
با توجه به حمایت صریح آیت اله خامنه ای از ممود احمدی نژاد به نظر شما:1- آیا ایشان برای دوره بعدی رئیس جمهور خواهد شد؟؟2-نقش آرای مردمی را در عدم انتخاب ایشان چقدر میدانید؟3-با توجه به شرایط کنونی که همه چیز برای انتخاب مجدد احمدی نژاد مهیا است آیا امکان ظهور یک الترناتیو مانند خاتمی که بتواند معادلات و محاسبات را با اتکا به آرای مردم به هم بریزد وجود دارد؟
اعلمی: سلام- پیش از این در قالب پاسخ به یادداشت کاربران عزیز به این پرسش پاسخ داده ام و انشاء در فرصت بعدی دوباره به آن خواهم پرداخت.

ارسال کننده اسرار ازل, آدرس سایت اینجا در تاریخ 20 شهريور 1387 ساعت 21:20

*با عرض سلام و ادب به شیرمرد و پیرو راستین رب النوع عدالت
برحسب شناخت و علاقه شخصی ، تمامی مطالب سایت را مطالعه می نمایم ولی تاکنون توفیق یادداشت را نداشته ام که عذرخواهی می کنم
اظهارات آقای جنتی جالب و خنده دار بود چرا که شخص تواب بصورت عملی ، سعی در جبران گذشته می نماید
هر دم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد
خطبه های ایشان خیلی وقت است تیتر مناسبی برای جراید نمی باشد پس لازم بود تا مجددا' مطرح شوند

اعلمی: با سلام اگر این یادداشت به آقای اشرفی دوست خوبم از اردبیل مربوط می شود ، فرصت را مغتنم شمرده و می گویم: حجکم مقبول و سعیکم مشکور.به نوعروس خوبت هم سلام برسان

ارسال کننده سعید اشرفی, در تاریخ 20 شهريور 1387 ساعت 15:33

*باعرض سلام و احترام،شعر زير از وبلاگ آفتاب مهتاب انتخاب شده است كه با عرض ادب به ساحت تمام معلمين شريف وگرانقدر ، به حضورتان ارسال ميگردد:
معلم چو آمد به ناگه کلاس
چوشهری فروخفته خاموش شد
سخن های ناگفته در مغزها
به لب نارسیده فراموش شد
معلم ز کار مداوم مدام
غضبناک و فرسوده و خسته بود
جوان بود و در عنفوان در شباب
جوانی از او رخت بر بسته بود
سکوت کلاس غم آلود را
صدای رسای معلم شکست
زجا احمدک جست و بند دلش
از این بی خبر بانگ ناگه گسست
'بیا احمدک درس دیروز را
بخوان تا بدانم که سعدی چه گفت'
ولی احمدک درس ناخوانده بود
به جز آنچه دیروز از وی شنفت
عرق چون شتابان سرشک ستم
خطوط خجالت به رویش نگاشت
لباس پر از وصله و ژنده اش
به روی تن لاغرش لرزه داشت
زبانش به لکنت بیفتاد و گفت
'بنی آدم اعضای یکدیگرند'
وجودش به یکباره فریاد کرد
'که در آفرینش ز یک گوهرند'
در اقلیم ما رنج بر مردمان
زبان و دلش گفت بی اختیار
'چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار'
'تو کز....، تو کز....' وای یادش نبود
جهان پیش چشمش سیه پوش شد
نگاهی ز سنگینی از روی شرم
به پایین بیفکند و خاموش شد
در اعماق مغزش به جز درد و رنج
نمی کرد پیدا کلامی دگر
در آن عمر کوتاه او خاطرش
نمی داد جز آن پیامی دگر
ز چشم معلم شراری جهید
نماینده آتش خشم او
درونش پر از نفرت و کینه گشت
غضب می درخشید در چشم او
'چرا احمد کودن بی شعور'
معلم بگفتا به لحنی گران
'نخواندی چنین درس آسان بگو
مگر چیست فرق تو با دیگران؟'
عرق از جبین احمدک پاک کرد
خدایا چه می گوید آموزگار
نمی داند آیا که در این دیار
بود فرق مابین دار و ندار؟
چه گوید؟ بگوید حقایق بلند؟
به شرحی که از چشم خود بیم داشت
بگوید که فرق است مابین او
و آنکس که بی حد زر و سیم داشت؟
به آهستگی احمد بی نوا
چنین زیر لب گفت با قلب چاک
'که آنان به دامان مادر خوشند
و من بی وجودش نهم سر به خاک
به آنها جز از روی مهر و خوشی
نگفته کسی تا کنون یک سخن
ندارند کاری به جز خورد و خواب
به مال پدر تکیه دارند و من
من از روی اجبار و از ترس مرگ
کشیدم از آن درس بگذشته دست
کنم با پدر پینه دوزی و کار
ببین دست پر پینه ام شاهد است'
سخن های او را معلم برید
هنوز او سخن های بسیار داشت
دلی از ستم کاری ظالمان
نژند و ستمدیده و زار داشت
معلم بکوبید پا بر زمین
و این پیک قلب پر از کینه است
'به من چه که مادر ز کف داده ای
به من چه که دستت پر از پینه است
رود یک نفر پیش ناظم که او
به همراه خود یک فلک آورد
نماید پر از پینه پاهای او
ز چوبی که بهر کتک آورد'
دل احمد آزرده و ریش گشت
چو او این سخن از معلم شنفت
ز چشمان او کورسویی جهید
به یاد آمدش شعر سعدی و گفت
'ببین یادم آمد، تحمل نمی
تأمل خدا را، تأمل دمی
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی'

ارسال کننده مولازاده, در تاریخ 20 شهريور 1387 ساعت 12:12

*جناب آقاي اعلمي
سلام عليكم
در عمل به فرمايش شما جهت استخاره،با اجازه تان به برگي از ديوان سعدي مراجعه كردم كه شيخ اجل به من گفت :
(( تو كز محنت ديگران بي غمي - نشايد كه نامت نهند آدمي ))!

ارسال کننده دكتر سابق, در تاریخ 20 شهريور 1387 ساعت 12:08

*با سلام
خواستم به اين وسيله از اقدام قاطع وانقلابي رئيس جمهور محترم در برخورد با رحيم مشائي تشكر كنم،چون همانگونه كه شاهد بوديد ،احمدي ن‍‍ژاد،تئوريسين بزرگ مخالفت با هولوكاست كه كشورمان هزينه زيادي براي نفي آن پرداخت ،در اقدامي متهورانه،در سفر به چين به جاي اينكه مشائي را در دست (( راست ))خود بنشاند،در سمت (( چپ )) خود قرار داد تا به اين وسيله انزجار خودرا از اظهارات مشائي اعلام كند.ما با ديدن چنين حركتهائي به خود ميباليم.
مرگ بر اسرائيل/مرگ بر آمريكا/مرگ بر تورم كمرشكن
مولازاده عزیز! هرگز با شعار "مرگ بر آمریکا" موافق نبوده ام و نیستم.امیدوارم شما هم تحت تاثیر این بازی های سیاسی قرار نگیرید و مخالت خود را با سیاست های یک کشور بصورت منطقی بیان کنید. در داخل کشور هم با سیاست های برخی از اشخاص مخالفیم ، آیا این مخالفت مجوز تکرار شعارهائی از این دست می شود و اساسا آیا اجازه داده می شود که با شعار مرگ بر ...مخالفت خود را ابراز نمائیم!

ارسال کننده مولازاده, در تاریخ 20 شهريور 1387 ساعت 12:01

*باعرض سلام خدمت آقاي اعلمي
برايم مشكلي فكري پيش آمده كه خواستم با شما مشورت كنم!حقيقت امر اين است كه دراداره متبوع خودم اگر مدرك دكترا ارائه دهم با افزايش حقوق وساير مزايا روبرو خواهم شد وچون مغزم كشش همين ديپلم ردي را هم به زور داشت،در فكر بودم كه چه كنم تا اينكه چند روز پيش بر سر در سوپر ماركت محلمان ديدم كه نوشته سوپر ماركت ((لندن))،با مديريت دكتراصغر،(اسي بقال سابق)،بهت زده از اين امر شگفت ،وقتي درخواست ارائه مدرك از وي كردم،با لحني تهدي آميز گفت:گويا تنت ميخاره!!بنده هم كه اعتقادي به درگيري ندارم ،گفتم بالاخره حتما اين مدرك رو داره كه تابلو به اين گندگي زده!البته يه مدركي هم بالا سرش بود كه مال دانشگاه آكسفورد ودر رشته تخصصي علوم وفنون كشك سابي بود!
از آنجا كه اين اصغر آقا آدم با حال وخيلي عادليه،ازش خواستم كه از اين مدرك يكي هم واسه من بياره.اولش كلي ناراحت شد كه من زحمت كشيدم ودود چراغ خوردم تا دكتر شدم واز اين صحبتا.ولي بالاخره راضيش كردم كه يه كاري كنه.
تا اينكه امروز گفت كه يه مدرك خيلي عالي وتوپ ،با عنوان دكتراي زبان وادبيات گينه بيسائو پيدا كرده حرف نداره،گويا قبلا زير دست يه خانم دكتري بوده كه فقط باهاش مطب ميرفته وميومده وتازه رنگش هم متاليكه!(ببخشيد امروز بنگاه اتومبيل هم رفته بودم قاطي شد)
به هر حال گفت كه فقط يه پايان نامه بنويسم تا سريع مدرك حاضر بشه،الان هم مشكلم اينه كه كدام يك از موضوعهاي زير رو انتخاب كنم واگر خوانندگان محترم منو ياري كنند قول ميدهم فردا كه كاره اي شدم(كه ميشم)،دست اونا رو هم بگيرم.حالا پايان نامه هاي پيشنهادي من اينه:
1- نقش تعليم وتربيت در مكيدن سماق
2- چگونه زولبيا باميه بپزيم؟
3- نقش استكبار جهاني در بي مزه شدن كشك بادمچان
4- ميرزا قاسمي ونقش آن در عرصه بين الملل
5- بررسي علل تلخي پسته سمنان در قطاب يزد!!
6- بررسي سويه هاي ويروس هرپس در جزاير ماداگاسكار وارتباط آن با ادبيات گينه بيسائو
7- بررسي علل افزايش شير در گاوهاي نژاد اسرائيلي (چون منظورمان جمعيت گاوي آنجاست،اشكالي نداردوما فقط با دولتش مشكل داريم،هرچند انها هم در اين جمعيت گاوي به همران جمعيت گوسفندي مردمانشان جاي دارند!!)
8- فوايد پشم گوسفند ونقش آن در توسعه اقتصادي
از اينكه متنم طولاني شد حلاليت ميطلبم!

اعلمی:سلام و با تشکر ،جالب بود و باعث انبساط خاطر شد. لطفا هرچند وقت یکبار یکی از این "خاطرات"! جالب خود را در همین جا منعکس کنید تا نمک نوشته هایم شود.ضمنا پیشنهاد می کنم که قبل از پذیرش این مسئولیت استخاره هم بفرمائید و بر سر ما منّت نهید!!

ارسال کننده دكتر سابق!, در تاریخ 20 شهريور 1387 ساعت 02:31

*سلام آقای دکتر
واقعا از این تحلیل شما حال کردم بسیار جذاب و شیرین بود. ولی بهتر بود به جای صدهزار نفری استادیوم شصت وپنج ملیون نفری به کار می بردید (حالا پنج ملیون هم مال خودشان)چون اگر مثلا در حق شما ظلم کرده در حق همه تبریزیها حتی همه ایرانیها ظلم کرده این ... چون بالاخره شما وکیل این همه آدم بودید .ارادتمند شما
اعلمی: سلام -اولا در حق من ظلم نکردند بلکه لطف کردند و بار مسئولیتی را از دوشم برداشتند که بجز خودم و خانواده ام کمتر کسی متوجه شد که در طول نمایندگی چه کشیدم! ثانیا چنین استادیومی وجود ندارد.

ارسال کننده معلم, در تاریخ 20 شهريور 1387 ساعت 00:51

*آقای اسدی نماینده فعلی مشگین شهر بنا به ادعاو تیتر های نشریات محلی ادعا میکرد جزئ اولین کسانی است که امضائ استیضاح علی احمدی را جمع کرده ولی نتیجه کار چیز دیگری شد آخر نفهمیدم منظور آقای اسدی از اون همه تیتر درشت البته هماهنگ شده چی بود البته مثل اینکه قدرت لابی وزراء احمدی نژاد از قدرت لابی صهیونیستهای سرمایه دار یهودی هم بیشتر ه و دعای خیر ... پشت پناه وزراء حلال خور هست

ارسال کننده اکبر رضائییان (رضائی), در تاریخ 19 شهريور 1387 ساعت 21:26

*سلام خوشحال شدم كه فرموديد دوست و دشمن خود شناخته ايد اساسا اين مشكل همه بزرگان ماست اميدوارم هرگز تمام نشويد درمورد جنتي مي گوييم به قول نلسون ماندلا مي بخشيم اما فراموش نمي كنيم

ارسال کننده احسان, در تاریخ 19 شهريور 1387 ساعت 14:18

*با سلام با توجه به انتخابات رياست جمهوري كه در پيش داريم. واخبار از الان به معرفي بعضي چهره ها ميپردازد. با توجه به اشاره صريح رهبر بر ...(حمایت از) رياست جمهوري احمدي نژاد , نظر جنابعالي در اين خصوص چيست. ايا كسي جرات حرف زدن روي حرف رهبر را هر چند در اين خصوص بايد بيطرف ...(باشند) ,را دارد,,,
اعلمی: طبق قانون اساسی ،حق انتخاب کردن از حقوق طبیعی و اجتماعی است و ابزاری آزاد برای اداره کشور و اعمال حق حاکمیت در سرنوشت خود می باشد.از طرفی با توجه به سوابق و عملکرد و روحیات و وابستگی های این افراد تکراری و کلیشه ای که مهره های ثابت یک کلکسیون چند ده نفره در سه دهه گذشته بوده و هستند ،مطمئن باشید که حتی در صورت پیروزی آنها هم،هیچ تحول و گشایش جدی در کشور رخ نخواهد داد و پس از به قدرت رسیدن آنها باز خواهیم گفت :"سال به سال دریغ از پارسال"!!. لذا باید شرایطی فراهم شود که مردم بتوانند از حق انتخاب شدن و انتخاب کردن آگاهانه و آزادانه استفاده کرده و بدینوسیله خود سرنوشت خویش را بدلخواه تعیین نمایند و لا غیر.

ارسال کننده بيداد امامي, در تاریخ 19 شهريور 1387 ساعت 13:54

*آقای اعلمی با سلام
شما دو دوره با قدرت علیخانی نماینده فعلی قزوین در مجلس همکار بوده اید ، آیا او را تائید می کنید؟آیا با شما همکاری می کرد؟ نظرتان در مورد او چیست؟
ممنون خواهم شد اگر به سوال من کامل پاسخ دهید.
اعلمی:آقای علیخانی یکی از معدود نمایندگان با معرفت و لوطی صفت مجلس بوده و هست و جزء کسانی است که به رفقای خود نارو نمی زند. در طول دو دوره هم قریب به اتفاق تذکرات و طرح هائی را که تهیه می کردم( بجز تذکرات و طرح هائی که باصطلاح بوی خط قرمز می داد) شجاعانه امضاء می کرد.

ارسال کننده مصطفی, در تاریخ 19 شهريور 1387 ساعت 12:42

*یک انسان اگه تاریخ را خونده باشه و کمی ... و نوعدوستی در وجودش باشه نمیتونه اینگونه منافع یک ملت را فناو فدای منافع خودش کنه.
گرچه این بخت تاریخی ما بود که جوونیمون توی این حکومت از بین بره و مسلما زمان همه چیز رو درست میکنه،ولی جناب اعلمی،وظیفه ماست که به زمان کمک
کنیم که سریعتر ... خودمون را نجات بدیم واینکار
با آگاه کردن مردم امکان پذیره،به نظر شما بهترین مسیر برای پیمودن این راه چیست؟...
'رفراندوم خوبه ولی برای فلسطین.'

اعلمی: من هنوز هم معتقدم که قانون اساسی موجود از ظرفیت های لازم برای انجام اصلاحات برخوردار است، مشروط بر اینکه مطابق با مشروح مذاکرات خبرگان تدوین قانون اساسی تفسیر و بدور از اعمال سلیقه های شخصی به اجراء درآید.اما همانطور که خود اشاره کرده اید پیش از هرچیز لازم است که سطح آگاهی مردم بالا رود و عملکرد مسئولان را با خاستگاه دین پیوند نزنند و یقین نمایند که بین رفتارهای نادرست آنها و دین هیچ نسبتی وجود ندارد و با انتقاد کردن از وضع موجود آخرت آنها به مخاطره نخواهد افتاد!!

ارسال کننده م.م, در تاریخ 19 شهريور 1387 ساعت 10:18

*آقای اعلمی عزیز
سلام
بعید می دانم که جنابعالی نامه پیوست موجود در آدرس زیر را که منتسب به برادر آقای (آیت الله)خمینی است ملاحظه نکرده باشید با این حال، بنده که هر موقع آن را می خوانم تازگی و حلاوت آن راکه متاسفانه با واقعیت توام شده است با تمام وجود حس می کنم.اطلاع از نظر شما در این مورد ولو کلی موجب امتنان خواهد بود.
اعلمی: سلام - تا این لحظه از صحت و سقم وجود چنین نامه ای هیچگونه اطلاعی ندارم.

ارسال کننده سعیده, در تاریخ 19 شهريور 1387 ساعت 00:06

*استیضاح علی احمدی از تماشایی ترین فیلمهای مجلس هشتم بود.استیضاحی که اصلا برگزار نشد و نمایندگان ملت!!(دولت) هنوز استیضاح برگزار نشده امضاهای خود را پس گرفتند و نشان دادند که در اصل آنها نمایندگان ملت نیستند بلکه نمایندگان دولتند!
ای کاش این نمایندگان حداقل برای حفظ ظاهر هم که شده جلسه استیضاح علی احمدی را بصورت فرمالیته برگزار می کردند و به او دوباره رای اعتماد می دادند.دیگر چگونه میتوان به این مجلس تکیه کرد مجلسی که دربست بله قربانگوی دولت باشد چگونه میخواهد منافع ملت را در نظر بگیرد!
بهتر است زین پس به این نمایندگان بگوییم نمایندگان دولت در مجلس شورای اسلامی٬
البته واضح است که بود و یا نبود علی احمدی هیچ تاثیری در وضعیت وزارت آموزش و پرورش ندارد و حقیقت ماجرا این است که معلمان و این وزارتخانه از سوی دولت به حال خود رها شده اند و مسلم است که فرهنگیان نباید هیچ امیدی به بهبود اوضاع خود در هیچ بعدی از سوی دولت داشته باشند

ارسال کننده اسرار ازل, آدرس سایت اینجا در تاریخ 18 شهريور 1387 ساعت 22:33

یعنی واقعا سخنان افراد در این سیستم نمایانگر اعتقادات قلبی آنهاست؟ وقتی خاتمی در دوران ریاست جمهوری از لزوم روسری بر سرکردن خانمها حرف میزد از خود میپرسیدم چطور کسی که دوران دانشجویی اش در غرب بوده میتوانند اینطور فکر کند که در جریان دست دادنش تو ایتالیا دریافتم که سخن او از روی اعتقادش نبود یا احمدی نژاد مسلمان و انقلابی که چپ و راست میره فرنگ و تو چشم نامحرمان ! زل میزنه و کمونیستها را در آغوش میگیره و تو مملکت آدم میفرسته تو خیابون که یه وقت دختر و پسری نا محرم با هم حرف نزنند. حالا هم آقای جنتی! فقط خدا به افکار و اعتقادات انسانها آگاهه ولی کسی که به توبه و حلالیت واقعا اعتقاد داره طرف ظلم نمیره. شما بهتر میدونید که رد صلاحیت کمترین ظلم ایشون به ملت ایران بوده. از شما میخوام نقدی بر این مطلب بنویسید و اگر موافقید حمایت و اگر نیستید بچه های تحکیم را راهنمایی کنید. ممنونم
http://www.roozonline.com/archives/2008/09/post_9058.php

ارسال کننده دانشجو, در تاریخ 18 شهريور 1387 ساعت 21:43

*از قدیم گفتن توبه...!!! کاش صدایم به صداش می رسید بلند دم گوشش بهش می گفتم: برو داداش بساطتو یه جا دیگه پهن کن حنات دیگه پیشه ما رنگ نداره. این آدم انشاء الله که ... را تمام و کمال نوش جان خواهند کرد. در این 30 سال، به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث و بانی این همه ... و دین گریزی تو این مملکت امثال آقای جنتی هستند.
اما یادشون نره وقتی خدا به...م فرصت میده فقط به خاطر اینه که بر بار گناهاش اضافه کنه. پس آقای جنتی بدو که از رفیقات عقب نیفتی صدای پای دوزخ میاد.

ارسال کننده حسین, در تاریخ 18 شهريور 1387 ساعت 21:28

*سلام آقای اعلمی: بسیاری ازاتفاقاتی که دراین سی سال افتاده خظ قرمز محسوب شده وتوضیح کافی دراین موارد داده نشده وچه بساصحبت کردن در این موضوعات باعث دردسر وگرفتاری نیزبشود.بنابراین چندمسئله رانام میبرم که از شما استادعزیز میخواهم هرکدام راکه صلاح میدانیددرباره اش توضیحاتی مرقوم فرمایید.1-چرادوماه مانده به فوت امام اقای منتظری عزل شد؟ایاباقظعی شدن نظرپزشکان معالج مبنی بر فوت قریب الوقوع امام.عده ایی به تکاپو نیافتادندکه باگرفتن نامه عزل اقای منتظری اینده سیاسی خودراتضمین کنند؟2-بعدازفوت امام درجلسه خبرگان واقعاچه گذشت؟3-ایا درست است که میگویند بعدازفوت امام درسپاه به بهانه هایی ازقبیل بازنشستگی وبازخریدی و...عده زیادی ازکادر ان کنارگذاشته شدند وکسانی رانگه داشتند که مدعی ذوب درولایت بودند4-چرا اظرافیان همیشگی امام بعدازفوتش به کلی ازحکومت کنارگذاشته شدند؟ تا انجایی که میدانم امام به جناح چپ علاقه بیشتری داشت اما این باعث نشدکه جناح دیگر رابایکوت کند درهمان زمان نیز درشورای نگهبان وبسیاری ازنهادها ومراکزحساس از نیروهای مقابل استفاده میشداما متاسفانه بعدازاو حتی تحمل یکنفرازیاران خمینی در هیچ جایی رانداشتند.اگرمیشود دراین مواردتوضیحاتی بدهید.اقای اعلمی :هزاران سئوال بی جواب وجودداردکه بد نیست درباره انها تا جایی که مظلع هستی ولظمه ایی به این سایت نزندومشکلی برایتان درست نکنند برای ما نسل سوخته جنگ وانقلاب بدهید.

اعلمی: یک-تصمیم آیت الله خمینی برای برکناری آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری از مدتها قبل مطرح بود لیکن چند ماه پیش از فوت ایشان عملی شد. برای پی بردن به دلایل واقعی آن پیشنهاد می کنم که خاطرات آیت الله منتظری را همراه با رنجنامه مرحوم سید احمد خمینی و نیز پاسخی که هواداران آیت الله منتظری به این کتاب داده اند ، مطالعه بفرمائید تا از آگاهی نسبی در مورد دلایل واقعی برکناری ایشان و جو حاکم بر آنروزها برخوردار شوید.
تا آنجا که من اطلاع دارم آیت الله خامنه ای تازمان برکناری آیت الله منتظری در سال 1367 ،از علاقمندان و مدافعان سرسخت آیت الله منتظری محسوب و با برکناری ایشان هم مخالف بودند.
از طرفی گرچه برکناری آیت الله منتظری بنفع جریان موسوم به راست شد لیکن برخی از نیروهای وابسته به جریان موسوم به چپ در برکناری ایشان کم و بیش سهم داشتند و یا از آن حمایت کردند که از این میان می توان از آقایان روحانی ،انصاری ،جمارانی ،کروبی و عبدالله نوری ،... و در راس آنها مرحوم سید احمد خمینی نام برد.
2- از جزئیات آن اطلاع چندانی ندارم ،زیرا جلسات این نهاد علنی نیست و مشروح مذاکرات آن در اختیار عموم قرار نمی گیرد.
3-به این سوال محسن رضائی باید پاسخ دهد زیرا در تاریخ مذکور بنده در وزارت کشور به کار اشتغال داشتم.
4-البته اطلاق ادعای شما صحیح نیست زیرا برخی از همین افراد پس از فوت آیت الله خمینی هم عهده دار مسئولیت های بالائی در کشور بوده اند اما در مجموع علت آن به اختلافات آنان با جریان موسوم به راست و آیت الله خامنه ای ،در زمان ریاست جمهوری اشان تا قبل از فوت رهبر انقلاب مربوط می شود.
5- ادعای شما را بطور مطلق قبول ندارم اما با این نظر شما در مورد نهادها و مراکز حساس مانند شورای نگهبان ،قوه قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت ،خبرگان رهبری و... ، موافقم

ارسال کننده heidar, در تاریخ 18 شهريور 1387 ساعت 20:21

سلام
*بهترین راه اگاهی دادنه، هنوز خیلی از مردم از روی جهل اعتقاد دارند به این ... مردم
*من نمی دونم این آقا که به جز تفکرات خودش هیچ طرز تفکری رو قبول نداره چرا طلب حلالیت کرده حتما این هم از اون مظلوم نمایی های ... حکومتی است.
*فکر نمی کنید به جای اعتراض به ...قرار بود اینطور باشه؟
جنتی با این کارنامه ی تاریک و سراسر تعصب و تحجر ... هر دوره ابقا می شود .یا لاریجانی که ... با کردان داشت رو می شد منصوب ... و ...اگر هم نمی دانست می شد که عوض بشن
اعلمی: با پوزش از اینکه یادداشت شما مانند جگر زلیخا شد!!

ارسال کننده فریاد, در تاریخ 18 شهريور 1387 ساعت 16:00

*آقای اعلمی خوب بود این سوال هم برسیده میشد که ؟
حق مردم مستضعف که در اثر سیاست های غلط و ... این آقایان تضییع و در حضیض فلاکت دست و با میزنند راچگونه محلول؟ میکنند؟؟

ارسال کننده ج, در تاریخ 18 شهريور 1387 ساعت 15:55

ba salam
enshaallah tobeye hame morede ghabole hagh bashad.
ammmmmmaaaa
tobe az samime ghalb va bedone tekrare eshtebahate gozashte ke ejhafi dar haghe khalgholllah nashavad enshaallah.
moayad bashid.

ارسال کننده farhad, در تاریخ 18 شهريور 1387 ساعت 15:37

*دکتر اعلمی سلام
گاهی من به عنوان یک آذربایجانی به حال خودمان تاسف می خورم که نتوانستیم پس از سال های طولانی که یک نماینده واقعی بدست آورده بودیم را نگه داریم و قدرشناس او باشیم، اما وقتی به یاد برخورد مردم کوفه با حضرت علی می افتم با خود می گویم وقتی با امام معصوم آنگونه برخورد می شود بدیهی است که با شیعه اوهم بدتر از آن شود.اما بدانید که هرگز شما را فراموش نخواهیم کرد و ما جوانان تا زمانی که رئیس جمهور این کشور نشوید از پا نخواهیم نشست. سالی هم از جنابعالی داشتم آیا شما در آموزش و پرورش تبریز برادر و یا برادر زاده دارید؟ زیرا ...فرزندان خود را برادر زاده های شما معرفی می کنند. سرزنده ب