server monitoring
 
نقد و بررسی لایحه مجازات اسلامی(1) چاپ
۲۳ مهر ۱۳۸۷

تنها ماده قانونی مربوط به تعقیب و مجازات ناقضان قانون

اساسی در آستانه حذف!



قانون اساسی هر کشوری مهمترین منشور و سندی است که ضمن تعیین قواعد و مقررات مربوط به قدرت ،توزیع قدرت و شیوه انتقال آن ،مسئولیت تبیین حوزه حقوق و آزادی های فرد و شیوه واکنش شهروندان در برابر رفتار قدرت را نیز بر عهده دارد.

نظر باینکه منابع و ابزار های عمده قدرت و خصوصا قدرت کیفر دهنده غالبا در اختیار حکومت و صاحب منصبان است ،از اینرو چنانچه شهروندان از ضمانت های اجرائی لازم برای وادار کردن صاحبان قدرت به تمکین از قانون و یا تعقیب ناقضان قانون اساسی و یا تحدید و تضییع کنندگان حقوق شهروندی به شرح مندرج در این قانون برخوردار نباشند ،استقرار استبداد مطلق و بسط و گسترش ظلم و بیداد در جامعه امری محتوم خواهد بود. قهرا چنانکه قدرت های بلامنازع و بدون رقیب که همواره به فربه شدن هرچه بیشتر خود مشتاقند _مهار نشوند و همه راه های کنترل آنان مسدود گردد چه بسا به ببر هولناکی مبدّل شوند که جز توسل به تهاجم ،خشونت و دریدن ،راه و روش دیگری را برای حفظ و بقاء خود نمی شناسد.

با توجه به جایگاه و عملکرد نهادهای انتصابی در ایران که اغلب خود را در برابر مردم پاسخگو نمی دانند و بویژه با عنایت به اینکه قدرت دین نیز در ید حکومت واقع شده است، این موضوع از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار می باشد.

در بسیاری از جوامع برای پاسداری از قانون اساسی و به تبع آن صیانت از حقوق اساسی و شهروندی سازوکارهای مناسبی را منظور می کنند تا در صورت تهدید و تحدید حقوق مذکور توسط صاحبان قدرت ،امکان تعقیب ناقضان قانون اساسی و سلب کنندگان آزادی و حقوق شهروندی ،از سوی محروم شدگان از حقوق و آزادی های مصرّح در قانون اساسی مهیّا شود.

گرچه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ،رئیس جمهور به موجب اصول 113 و 121 این قانون پاسدار و مجری قانون اساسی است و طبق اصل 156 همین قانون ،قوه‏ قضاييه به عنوان پشتيبان‏ حقوق‏ فردي‏ و اجتماعي‏ ،عهده‏ دار احياي‏ حقوق‏ عامه‏ و گسترش‏ عدل‏ و آزاديهاي‏ مشروع و نظارت‏ بر حسن‏ اجراي‏ قوانين است ،مع الوصف ضمانت اجرائی لازم برای برخورد با ناقضان قانون و حقوق موصوف در این قانون پیش بینی نشده است.

با این وجود ماده 570 قانون مجازات اسلامی مصوّب 2/3/75 مقرر می داشت:"هر يك از مقامات و مأمورين دولتي كه بر خلاف قانون آزادي شخصي افراد ملت را سلب كند يا آنان را از حقوق مقرر در قانون اساسي‌محروم نمايد علاوه بر انفصال از خدمت و محروميت سه تا پنج سال از مشاغل دولتي به حبس از شش ماه تا سه سال محكوم خواهد شد."

اما از آنجا که ماده مذکور صرفا ناظر به " مقامات و مامورین دولتی" بود و از اطلاق و شمول لازم برای تعقیب بسیاری از مقامات موثر در نهادهای انتصابی از جمله اعضای شورای نگهبان برخوردار نبود ،از اینرو این قبیل اشخاص به مصداق "لا یسئل عما یفعل" هرکار کنند کس نخواهد خواستن از آنان حساب ،همواره از مصونیت آهنین برخوردار و غیر قابل تعقیب بودند.

لذا برای جبران این خلاء و نقیصه ، در سال 1381 در مجلس ششم طرحی دو فوریتی را برای اصلاح ماده یاد شده ارائه دادم تا به موجب آن کلیه مقامات و مأمورين وابسته به نهادها و دستگاههاي حكومتي‌ كه برخلاف قانون، آزادي شخصي افراد ملت را سلب كرده و يا آنان را از حقوق مقرر در قانون‌اساسي جمهوري اسلامي ايران محروم می کنند قابل تعقیب و متحمل مجازات سنگین تری باشند. خوشبختانه در 11/10/81 ماده واحده مذکور بطور کم سابقه ای با بالاترین رای به تصویب مجلس رسید و هم اکنون ذیل ماده 570 جزئی از قانون مجازات اسلامی است. متن این ماده به شرح زیر است:

" هر يك از مقامات و مأمورين وابسته به نهادها و دستگاههاي حكومتي‌كه برخلاف قانون، آزادي شخصي افراد ملت را سلب كند يا آنان را از حقوق مقرر در قانون‌اساسي جمهوري اسلامي ايران محروم نمايد علاوه بر انفصال از خدمت و محروميت يك‌تا پنج سال از مشاغل حكومتي به حبس از دو ماه تا سه سال محكوم خواهد شد."

با وجود چنین ظرفیتی در قانون و برغم اینکه بارها از شخاص و احزاب موسوم به اصلاح طلب برای استفاده مطلوب از آن و تشکیل نهادی جهت استیفاء حقوق شهروندی و تعقیب مقاماتی که بر خلاف قانون اساسی ،حقوق و آزادی های افراد ملت را سلب کرده اند ،دعوت بعمل آورده ام (اینجا) لیکن آنان ارزش این ماده قانونی را نادیده انگاشته و به پیشنهاد ارائه شده توجهی نکرده اند. اما با کمال تاسف بنظر می رسد که تدوین کنندگان لایحه جدید مجازات اسلامی برخلاف سران جریانات سیاسی به اهمیت و جایگاه ماده مزبور و امکان دستاویز قرار دادن این ظرفیت قانونی برای تعقیب اشخاص سالب آزادی و حقوق مذکور در قانون اساسی پی برده و لذا بدون سر و صدا در مقام حذف آن برآمده اند و جالب اینجاست که تاکنون حتی یکنفر از حقوقدانان و سیاستمداران نیز کوچکترین اشاره ای به این نکته نکرده است!

با توجه به ضرورت حفظ ماده مذکور در قانون مجازات امیدوارم که اهل قلم و ارباب جرائد و رسانه های مختلف از کنار این موضوع بی تفاوت عبور نکنند و اجازه ندهند که تنها مستمسک قانونی تعقیب ناقضان قانون اساسی نیز از قانون مجازات اسلامی حذف شود.


 


یادداشت

*جناب اعلمي من ملتفت اصل بحثتان نشدم از كجا به اين نتيجه بعيد عقلي رسيده ايد كه ماده570 حذف شده و چيزي هم جايگزين ان نشده در حاليكه خود بهتر ميدانيد ماده مذكور از انجا كه به تصويب مجلس وقت رسيده حكم قانون دارد و مانند حدود و ديات قانون ازمايشي نبوده است
اعلمی: نظر باینکه عنوان لایحه مذکور "لایحه مجازات اسلامی است" ،ماده مزبور در این لایحه محذوف است ،در حالیکه در قانون فعلی مجازات اسلامی ،این ماده موجود است.اگر لایحه مورد اشاره جایگزین قانون مجازات اسلامی(حدود و دیات و تعزیرات)شود در این صورت ماده مذکور خود بخود حذف خواهد شد زیرا در لایحه جدید اشاره ای به آن نشده است ،اما اگر لایحه موصوف فقط مربوط به حدود و دیات بوده و قانون تعزیرات بقوت خود باقی باشد ،در این صورت ماده قانونی فوق الاشاره هم بقوت خود باقی خواهد ماند

ارسال کننده روزنامه نويس, در تاریخ 24 آذر 1387 ساعت 13:15

*بسمه تعالی
جناب اعلمی با عرض سلام مجدد
خبر احتمال کاندیداتوری جناب عالی در انتخابات ریاست جمهوری را خواندم و حسرت خوردم که دیدن ردای ریاست جمهوری بر قامت شما بسیار دور از دسترس است! وایکاش این تصمیم را سه سال قبل می گرفتید که امری محتمل تر بود .
سلامت، تجربه وقاطعیت شما شروط لازمی است که باید رئیس جمهور آینده دارا باشد و از این بابت شما جزو معدود افرادی هستید که بالفعل صلاحیت ریاست جمهوری را دارند. حتی به نظر حقیردر بعد قاطعیت ،شما از آقای خاتمی ارجحیت دارید!
اما در این میان چند نکته تامل برانگیز است:
1-اینکه انسان نباید از ترس مرگ خودکشی کند ، درست، اما با توجه به اینکه احتمال رد صلاحیت شما بسیار زیاد است ، برای مقابله با آن و بعد آن چه راهکار عملی دارید؟ آیا کاری بیش از زمان ردصلاحیتتان در انتخابات مجلس می توانید انجام دهید؟اگر امید به واکنش مردم دارید که در اشتباهید.در زمان رد صلاحیت مجلس حتی هم شهری های خودتان هم _که شما را می شناختند_ واکنش خاصی نشان ندادند، چه رسد به عامه مردم بقیه نقاط کشور که شناختشان ازشما بسیار کمتر است .و مسلما ابراز احساسات عده ای نباید امر را برشمای کهنه کار سیاسی مشتبه کند!
2-جناب اعلمی بنده باز هم_پیرو نامه های قبلی_ تاکید می کنم که از اصلاح طلبان در شرایط فعلی فقط یک نفروجود دارد که با حفظ اصول اصلاح طلبی، شانسی برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری دارد وآن هم آقای خاتمی است!_ البته این بدان معنی نیست که ایشان الزاما اصلح ترین شخص باشد_ اما افرادی مانند شما را قبل از انتخابات و افرادی مانند آقای کروبی را در صبح بعد از رای گیری حذف می کنند.پس منطقی ترین کار آنست که با مشخص کردن دقیق مطالباتی که داریم ، در صورتی که آقای خاتمی بپذیرد که قاطعانه پیگیر آن مطالبات باشد و در این زمینه ملاحظه هیچ مقامی را نکند،از شخص ایشان حمایت کنیم و پس از انتخابات همگی به دنبال تحقق آن مطالبات باشیم.
3-البته باز هم تاکید می کنم چه شما ، چه آقای خاتمی و چه هر بزرگوار دیگری _در صورت رئیس جمهور شدن_ اگر پیگیراصلاح قانون اساسی در حدود اختیارات رهبری نبوده و در این زمینه برنامه ای نداشته باشید عملا کاری برای اینده ایران انجام نداده و حداکثر توانسته اید امروز ایرانیان را با آسایش بیشتر همراه کنید.ومن الله توفیق

ارسال کننده رضا از مشهد, در تاریخ 29 مهر 1387 ساعت 22:20

*با سلام آقای اعلمی
خواهشمندم در این برهه افرادی را که از سایت شما دیدن میکنند از تحلیل هایتان راجع به انتخابات محروم نکنید، هرچند که می دانم از نظر زمان محدودیت دارید.
از یک طرف بحث اصلاح طرح نظام وظیفه عمومی را مطرح کرده اند. از طرف دیگر روزنامه هم میهن را رفع توقیف میکنند. از طرف دیگر چون میدانند در صورت کاندیدا شدن خاتمی شانس او مطمئنا از فردی همچون احمدی نژاد بیشتر است نامه ای سرگشاده از طرف مشاور احمدی نژاد به خاتمی می نویسند و وی را به مناظره تلویزیونی دعوت می کنندو انشاالله منتظر عملیات دیگر خواهیم بود.
آقای اعلمی در همه انتخابات تا الان شاهد این مسائل بوده ایم که به این ترتیب سر مردم شیره می مالیده اند، نمی دانم این مردم از یک سوراخ چند بار باید گزیده شوند.
ضمنا مطلبی دیگر، شما حتما تایید صلاحیت می شوید! البته اگر سرنشینان چند تا از آن اتوبوس هایی که می گفتید ... در آنها جا می شوند به لقاالله بپیوندند.
موید باشید

ارسال کننده مهدی, در تاریخ 29 مهر 1387 ساعت 22:05

salam chizi baraye nesar kardan dar mogabele khademan mellat nadaram .amma roshan fekr hayi doro baram hastan ke be sedagat :

ارسال کننده poorhasan, در تاریخ 29 مهر 1387 ساعت 20:39

*سلام اقای دکتر.یکی از دوستان برای عبور از شورای رد صلاحیت تحصن را پیشنهاد داده بودندکه به نظر من فکر خوبیه.البته زمانش هم طوری باشه که همه بتونند از شهرهای مختلف خودشونو برسونند.

ارسال کننده عبادی, در تاریخ 29 مهر 1387 ساعت 19:59

*پس از اعلام خبر کاندیداتوری احتمالی شما در انتخابات، بالاخره رسانه های اصلاح طلب سانسور خبری خود را در مورد شما شکسته و آن را نه به صورت تحلیل بلکه فقط خبیر کوتاه در سایت های خبری خود درج کردند. البته باز غرض ورزی های گذشته را ادادامه می دهند مثلا در سایت عصرایران من چندین بار برای این خبر نظر داده و ابراز خوشحالی کردم و دیدگاه خود را در مورد کاندیداهای احتمالی با دلیل و منطق بیان کردم ولی هیچ کدام نظرها نمایش داده نشد. البته نظرات هیچ کاربری نمایش داده نشد تا وانمود کنند این خبر زیاد مهم نبوده و کسی نظری به آن نداده است. شما با کاندیداتوری خود نه تنها باید در مقابل اصولگرایان و رسانه هایشان بایستید بلکه باید با جهل اصلاح طلبان نیز مبارزه کنید. کار بسیار سختی است که فکر می کنم تنها از افرادی در اراده و درایت شما چنین کاری برمی آید.
اعلمی: از رسانه های طلب که بهتر است نامش را انحصار طلب بگذاریم ،بیش از این انتظار نیست. احتمال استفاده از یک حق اجتماعی که آنهم بر پایه احتمالات مطرح شده و نه بار است و نه به دار اینها را تا این حد آشفته کرده که تصور می کنند با حضور یکنفر بجز کاندیدای باسمه ای آنان دکان کاندیدای مورد نظرشان از رونق خواهد افتاد! ایرادی ندارد اینها به این روش خود ادامه می دهند
ما هم از این پس از طریق تریبون های مختلف به معرفی چهره واقعی جریانات سیاسی و ارگان آنها و منابعی که به راه اندازی روزنامه توسط آنها منتهی شده خواهیم پرداخت.قطعا حقیقت برای همیشه پشت ابر باقی نمی ماند.

ارسال کننده علی, در تاریخ 29 مهر 1387 ساعت 19:01

*آقای اعلمی لطف کنین مارا هم در جریان کنگره اعتماد ملی قرار بدین ما که در شهرستانیم خبری به دستمان نرسیده با آرزوی موفقیت برای شما و دوستان انشا الله هر چه از دستمان بر بیاد حتی نامه نوشتن به شورای نگهبان و تحصن انجام میدهیم و میدهم و بجز خدا از هیچ کس دیگری واهمه ای ندارم

ارسال کننده رضائییان, در تاریخ 29 مهر 1387 ساعت 18:31

*سلام آقاي اعلمي خيلي وقت بود به وبگاه شما سر نزده بودم . علت آمدنم اين بود كه الان تو بالاترين ديدم كه احتمال كانديد شدن شما هست پس به حرف من رسيدينت كه گفته بودم مردم آذربايجان پشتيبان شما هستند
اعلمی: سلام. از اینکه خیلی وقت بود که از فیض حضور شما در این وبسایت محروم بودیم متاسفم و علتش را نمی دانم ولی امیدوارم که با حضور سبزتان همچنان ما را خرسند و مستفیض بفرمائید.ضمنا متوجه دلیل این نتیجه گیری شما نشدم گرچه یقین دارم که آذربایجان هرگز فرزندان و خادمان خود را فراموش نخواهد کرد.

ارسال کننده رحمان, در تاریخ 29 مهر 1387 ساعت 18:23

*سلام
آقاي اعلمي بنده قبلا در اين صفحه نظر داده بودم ولي با شنيدن خبر تصميم اوليه شما مبني بر كانديداتوري نتوانستم خوشحالي خود را ابراز نكنم .به نظر بنده ي كمترين صرف شركت شما براي عدم توفيق بعضي ها و جلوگيري از تكرار اشتباه 4 سال قبل هم ارزشمند است هر چندحتما شما برنامه هاي خوبي در اين زمينه خواهيد داشت لطفا اگر ممكن است بفرماييد در صورت شركت در انتخابات آيا از طرف اصلاحات خواهد بود يا به طور مستقل و اينكه آيا براي اعلام اين موضوع چراغ سبزي از طرف اصلاحات دريافت كرده ايد يا نه؟
گله جك بيزيمدير

اعلمی:سلام ،اصلاحات مورد نظر شما چیست ،کیست ، کجاست و متولیان آن چه کسانی هستند ، چه کسانی باید چراغ سبز بدهند و نسبت آن با مردم چیست؟ البته همین سوال را می توان در مورد اصولگرائی مطرح کرد.

ارسال کننده سيد طه, در تاریخ 29 مهر 1387 ساعت 17:30

*با سلام
جناب اقاي اعلمي گويي تصميم گرفتيد كه نامزد رياست جمهوري شويد
خوشحالم از اينكه تصميم گرفتيد اين چنين كاري را انجام دهيد واميدوارم همانطور كه آقاي جنتي و همفكران و هم قطاران ايشان در ماه رمضان از كساني كه به ناحق رد صلاحيت شده اند حلاليت طلبيدند اينبار حرف و عملشان يكي باشد وشما فرزنداصلح اذربايجان را به ناحق رد صلاحيت نكنند
اما شخص امادگي خود را جهت راه اندازي ستاد و دفتر درشهرستان هشتروداعلام مي دارم و اميدوارم كه بتوانم عضو كوچكي از خانواده بزرگ حاميان بزرگ مرد معاصر اذربايجان اكبر اعلمي باشم به اميد اينده

ارسال کننده موسوي, در تاریخ 29 مهر 1387 ساعت 12:35

*سلام
من موافق اصطلاح «گدايي صلاحيت» نيستم. بالاخره مردم بايد محملي براي حضور داشته باشند. چه كسي مي تواند سازمان دهنده اي مطمئن (اولا بدون لحاظ منافع شخصي و ثانيا مراقب قانون) باشد.
ديروز فراموش كردم كه بگويم اين دفاتر مي توانند محلي براي تمركز نخبگان و جمع آوري ايده ها براي تدوين برنامه ها باشند.
چشم. از طريق email ارتباط برقرار مي كنم.

ارسال کننده حسين, در تاریخ 29 مهر 1387 ساعت 09:16

*جناب اعلمی با سلام. لازم به ذکر است که این نامه را از طرف جمعی از دوستان دانشجو و خودم برایتان ارسال مینمایم. خبر تصمیم گیرییتان جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ما را بسیار خوشحال کرد اما نیک می دانیم که فقط خوشحال شدن کاری از پیش نمی برد بنابراین لازم است کسانی که از این خبر خوشحال شده اند دست به کار شده و حمایت خود را از این تصمیم گیری اعلام نمایند ما هم وظیفه خود دانستیم که اعلام داریم در صورت تصمیم گیری قطعی شما حاضریم از تمامی فعالیت های روزانه خود دست کشیده و در هر کجایی که ستاد انتخابی شما صلاح ببیند به تبلیغات بپردازیم. البته به نظر شخصی بنده در صورت تائید صلاحیت شما از طرف خدایگان زمین نیاز به کمترین تبلیغات را برای انتخاب شدن را دارید همچنین بنده مطمئن هستم مردم ایران بخصوص مردم آذربایجان از هیچ کوشش مدنی(مثل برگزاری میتینگ های اعتراضی) برای جلوگیری از رد صلاحیت شما دریغ نخواهند کرد.
موفق باشید، به امید اعلام رسمی این تصمیم مهم.
یاشاسین آزادلیق

ارسال کننده yashar, در تاریخ 29 مهر 1387 ساعت 00:13

*سلام آقای اعلمی ،حتما سری به این سایت بزنید. تا از جایگاه خود میان جوانان و افراد تحصیلکرده با خبر شوید.

ارسال کننده لیلا, آدرس سایت اینجا در تاریخ 28 مهر 1387 ساعت 22:30

*آقای دکتر سلام
بعد از اینکه در مورد احتمال حضور شما خبری منعکس شد این خبر مانند بمب در رسانه های اینترنتی منفجر شد. کافیست از طریق گوگلنام خود را در 24 ساعت گذشته سرچ کنید تا به پایگاه مردمی خود و علاقه ای که مردم به شما دارند پی ببرید هر چند که روزنامه های اصلاح طلب در این زمینه طبق روال گذشته اخبار مربوط به شما را سانسور کرده اند. سری به سایت بالاترین در این آدرس:http://balatarin.com/topic/2008/10/18/1001967 که اغلب روشنفکران در آن عضو هستند بزنید نمونه کوچکی از استقبال مردمی از کاندیداتوری خود را خواهید دید.لذا پیشنهاد می کنم که بطور رسمی نامزدی خود را در جمع خبرنگاران اعلام کنید.تنها شما هستید که می توانید مردم را به انتخابات آینده امیدوار سازید. موفق باشید.
اعلمی : جناب آقای ناظمی از شما هم متشکرم

ارسال کننده ناظمی, در تاریخ 28 مهر 1387 ساعت 22:00

*باعرض سلام وخسته نباشید خدمت استاد همیشه عاشق و عاشق خوبی . استاد اعلمی من همیشه مطالب شما رو تو سایت دنبال می کردم و لی تا حالا نظری ننوشته بودم ولی امروزشنبه که خبرنامزدی شما رو شنیدم یعنی همه اون کسانی که تو دانشگاه خبر نامزدی شما رو شنیدن از خوشحالی اشک تو یه چشمانشان جاری شد ما همه کناره شما خواهیم ایستاد درود بر اعلمی درود بر برابری خواهان درود بر ازادی خواهان درود بر آذربایجان
اعلمی: [/color]آقای آیدین سلام- از حسن ظنّ شما هم تشکر می کنم. فعلا سخن از احتمالات است و این مردم هستند که می توانند معادلات آینده را متناسب با خواست خود تغییر دهند. شما هم اگر مایل بودید با اعلام مشخصات کامل خود ،از طریق ایمیلم ارتباط خود را حفظ نمائید.[/color]

ارسال کننده aidin, در تاریخ 28 مهر 1387 ساعت 21:08

*با سلام و درود فراوان حضور دکتر اعلمی
در کنار دیگر هموطنان عزیز از همین‌جا اعلام می‌نمایم در صورتی که استبداد تاب و تحمل آمدن شما را بیاورد و سنگی در پیش پایتان نیاندازد همین جا قسم می‌خورم که با شما همراه شوم و از هیچ تلاشی برای رسیدن شما به ریاست جمهوری فرو گذاری نکنم. ولی همانگونه که فرمودید استبداد نمی‌تواند حرف حق شما را تحمل کند و به شما اجازه دهد که کاندیدا شوید، هر چند که آرزوی قلبی ما جوانان است که شما سکان ریاست جمهوری را در این برهه از زمان به دست گیرید هر چند که کشور در دوران بسیار نا به سامانی به سر می‌برد و قطعاً کار شما بسیار مشکل خواهد بود. ولی مردم شما را دوست دارند و با شمایند. شما فقط اراده کنید.
اعلمی: سلام آقای صابر با تشکر از حسن ظنّ شما و همه کاربران عزیزی که با نظرات خود مرا مورد لطف خود قرار داده اند و بدلیل یک غیبت کوتاه نتوانستم پاسخشان را بدهم.لطفا ارتباط خود را از طریق ایمیل حفظ کنید.

ارسال کننده صابر, آدرس سایت اینجا در تاریخ 28 مهر 1387 ساعت 19:16

*سلام
اقدام مباركي خواهد بود اگر بتوانيم در انتخابات به شما راي دهيم.
من با حميدرضا موافقم و پيشنهاد مي كنم در تهران و تبريز دفاتري راه اندازي شود تا طرفدارانتان با حضور در دفتر و امضاي تقاضا براي تائيد صلاحيتتان، البته با نام و نشان كامل، زمينه تائيد صلاحيتتان را فراهم نمايند و در صورت تمايل و توان كمك مالي خود را براي انجام فعاليت هاي انتخاباتي تقديم نمايند.
من چون از تمكن مالي برخوردار نيستم، تنها كاري كه از دستم بر مي آيد كمك در راه اندازي و اداره دفتر است. كمك مالي هم در حد چند ده هزار تومان از دستم برمي آيد و نه بيشتر! كه البته فكر مي كنم تعداد افراد مشابه من به قدري باشد كه مبالغ جمع شده بتواند حداقل هزينه دفترها را برآورد.
امضاهاي با نام و نشان زير متني محكم و قانوني به ويژه اگر اسامي نامي چندي نيز در ميان داشته باشند(كه حتما خواهند داشت)،‌حتي به فرض عدم موفقيت در كسب تائيديه، به عنوان حركتي مردمي براي خود رسمي بديع خواهد شد و پس اندازي براي آينده مردم. و البته مرحمي بر روحيه خسته شما!

اعلمی: حسین آقا سلام!
یقینا من با هرگونه گدائی صلاحیت مخالفم و اساسا بر این عقیده ام که کسی که صلاحیت اش رااز طریق گدائی بدست آورد هر گز قادر به ایجاد تحول در کشور نخواهد بود. اما مردم مجازند برای وادار کردن شورای نگهبان به تمکین از خواسته هایشان و آزادی حق انتخاب کردن و حق انتخاب شدن روش مناسب و دلخواه خود را اختیار کنند.اگر مایل بودید از طریق ایمیل من مشخصات کامل خود را برای برقراری ارتباط در آینده اعلام بفرمائید.

ارسال کننده حسين, در تاریخ 28 مهر 1387 ساعت 19:06

*اقای اعلمی عزیز
سلام.
در اخبار خواندم که شما اعلام آمادگی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری نموده اید.
می خواستم از شما تقاضا کنم که با توجه به حق شهروندی که دارید و مختار به این انتخاب هستید و با توجه به اینکه رد شدن صلاحیت شما قطعی است از این درخواست منصرف شوید.
به نظرم شخصیت شما ظرفیت بالایی دارد و نباید مستمسک این بازیهای سیاسی شوید. شما که فردی صاحب فکر و آزاد منش هستید می بایست با توجه به جایگاه سیاسیتان بیشتر به جریان سازی سیاسی و تحکیم پایه های مردمی جریان اصلاح طلبی فکر کنید و مانند مدعیان اصلاح طلبی در گیر و دار روابط جناحی باقی نمانید.
برای جریان سازی سیاسی و تحکیم پایه های اجتماعی اصلاحات نیز پیشنهاد مبسوطی دارم که خدمتتان معروض می دارم.
با احترام فراوان
حامد محمدی
سلام آقای محمدی !
بنابراین گزینه پیشنهادی شما، این است که ما بدلیل ترس از مرگ(رد صلاحیّت)،به خودکشی روی بیاوریم و همچون گذشته در برابر کسانی که از جایگاه خدائی برای یک ملت 70 میلیونی تصمیم می گیرند ،تسلیم شویم و منتظر باشیم که یکنفر از آسمان ها برای نجات کشور از این وضعیت نازل شود!؟یا پیشنهاد می فرمائید حالا که شورای نگهبان قیّم ملت شده ما هم دست روی دست بگذاریم تا انتخابات را با چند نفر از افراد تکراری که قادر به انجام هیچ تحولّی در کشور نیستند،برگزار کنیم و دوباره زانوی غم در بغل بگیریم!؟

ارسال کننده حامد محمدی, آدرس سایت اینجا در تاریخ 28 مهر 1387 ساعت 18:43

*سلام اقای اعلمی.من یه چند هفته ای بود که به علت مشغله زیاد از سایت شما استفاده نمی بردم ولی وقتی شنیدم که شما کاندید شدیدهم خوشحال شدم وهم نگران از اینکه دوباره ردصلاحیت بشید.اما سوالی که داشتم اینه که اگه دوباره ردصلاحیت شدید چی؟دوباره خانه نشینی؟اقای اعلمی شما در این وضعیت بهترین شخص برای کشور بخصوص قومیتهای مختلف برای ادای حق مصلم وقانونی انهاهستید.اقای اعلمی نمیخوام ماده های قانون اساسی که عمل نمیشه را بشمارم چون شما بهتر از من میدونیدواز طرفی هم هنوز زوده چون هنوزهفت خان شورای نگهبان را درپیش داریم.اقای اعلمی من تا به حال تو هیچ انتخاباتی شرکت نکردم.اما این بار برای اولین بار میخوام اگه شورای ردصلاحیت اجازه بده نه تنها شرکت میکنم بلکه حاضرم اگه شماokبدید تمام کارامو تعطیل کنمو بیفتم تو خیابون به اتفاق سی چهل نفری که دورو ورم دارم شما رو تبلیغ کنم.راستی اقای اعلمی هنوز بعضی از سوالات من بی جواب مانده که تو این موقعیت جواب که هیچ حتی روی صفحه سایت موندن بعضی انها هم خطرناکه.یاشاسین بوتون ازاده اینسانلار.
اعلمی: با سلام ،فعلا بهترین کاری که می توانید انجام دهید معرفی کامل خود و نحوه ارتباط از طریق ایمیلم می باشد. در یادداشت بعدی اشاره ای خواهم کرد به آنچه که در کنگره اعتماد ملی گذشت و آنچه مورد سانسور واقع شد.

ارسال کننده عبادی, در تاریخ 28 مهر 1387 ساعت 16:55

*آیا واقعا می خواهید در انتخابات شرکت کنید؟ آیا برنامه ای برای دوره ریاست جمهوری دارید؟ اگر در انتخابات شرکت کنید من به عنوان یک دانشجو حتما از شما حمایت می کنم. شجاعت و شهامت شماست که می تواند این مردم را از این تنگنا نجات دهد.
اعلمی: مطمئن باشید که اگر ورودم به صحنه رقابت های انتخاباتی قطعی شود ،برنامه های خود را نیز ارائه خواهم داد و تصور می کنم که برخی از دیدگاههائی که در زمینه های گوناگون در این پایگاه منتشر می شود ، می تواند بهترین معرّف برای بخشی از برنامه هایم باشد.خوشحال می شوم اگر برای تحکیم این دوستی از طریق ایمیل خود را بطور کامل معرّفی و شیوه ارتباط با خود را اعلام نمائید.

ارسال کننده علی, در تاریخ 28 مهر 1387 ساعت 16:35

*آقای اعلمی سلام
من همدر کنگره حزب اعتماد ملی حضور داشتم و وقتی که استقبال حاضرین را نسبت به شما دیدم از یکسو به حالتان غبطه خوردم و از سوی دیگر بخاطر این قدرشناسی حاضران شاد گشتم. البته من هم یکی از دهها نفری بودم که با شما عکس یادگاری گرفتم و آنرا از طریق ایمیل برایتان ارسال کردم.امیدوارم که با حضور خودتان در انتخابات امکان برگزاری یک انتخابات رقابتی فراهم شود.اکنون وقت آن رسیده است که آقای جنتی با توبه کردن از رفتار غلط قبلی خود و جفائی که با رد صلاحیت شما به مردم کرد ،این بار جبران گذشته را کرده و اشتباه گذشته را در حق شما تکرار نکند.

ارسال کننده حیدر, در تاریخ 27 مهر 1387 ساعت 23:15

*با سلام و درود خدمت آزاد مرد آریایی،اکبر اعلمی
گرچه همیشه فقط خواننده ی مطالب سایت شما هستم و یادداشتی نمی نویسم ، اما از خبر کاندیداتوری شما بسیار خوشحال شدم و خواستم بدینوسیله حمایت خودم را از شما اعلام و صمیمانه برایتان آزروی موفقیت کنم.به امید استقرار دموکراسی و آزادی اندیشه در ایران
پیروز باشید.

ارسال کننده سپاهان, در تاریخ 27 مهر 1387 ساعت 22:10

*آقای اعلمی با سلام و عرض ارادت
من هم پیشنهاد می کنم که حتما کاندیداتوری خود را رسما اعلام بکنید. با توجه به پایگاهی که در میان مردم دارید اگر کمی مردم فشار بیاورند شورای نگهبان ناگزیر خواهد شد که در برابر خواست مردم تسلیم شود.
روز گذشته من نیز در کنگره حزب اعتماد ملی حضور داشتم و با چشمان خودم دیدم که با حضور شما در این کنگره نگاه همه حاضران متوجه شما شد و تا یکی دو ساعت همه را رها کرده و شما را احاطه کرده و با شما عکس یادگاری می گرفتند.اما متاسفانه رسانه های دوم خردادی که خبرنگارانشان در آنجا حضور داشته و این صحنه ها را می دیدند کوچکترین خبری را در این مورد منعکس نکردند. مطمئن باشید که آنچه در این کنگره رخ داد در مقیاس بسیار بزرگترش را در جامعه خواهید دید. البته به شرط اینکه رسانه های مثلا اصلاح طلب ناجوانمردی نکرده و اخبار شما را پوشش دهند. امید

مدیر سایت: با سلام، مگر رسانه ها حاشیه های روز گذشته در کنگره حزب اعتماد ملی را که بنده و شما مشاهده کردیم پوشش دادند ،که انتظار داشته باشیم در آینده این کار را بکنند!؟ یقین داشته باشید که اگر قسمتی از آن استقبال حاضران در کنگره حزب اعتماد ملی را نسبت به یکی از اشخاص مورد نظر ارباب جرائد صورت می گرفت آنرا با آب و تاب و به تفصیل تیتر اول روزنامه ها و وبلاگهایشان می کردند.

ارسال کننده amid, در تاریخ 27 مهر 1387 ساعت 19:01

*سلام آقای دکتر اعلمی
الله اکبر الله اکبر...
خبر کاندیداتوری حضرتعالی در انتخابات آینده از شیرین ترین شهد عالم نیز برای ما شیرین تر بود.بولله باجان دل از شما حمایت خواهیم کرد،حمایتتی جانانه که در تاریخ ثبت شود...
از رد صلاحیت هم کوچکترین واهمه ای نداشته باشید...
خدا حق است و در نهایت این حق است که پیروز میشود.
درود بر شما...آماده ایم.

ارسال کننده فریادعدالت, آدرس سایت اینجا در تاریخ 27 مهر 1387 ساعت 18:52

*سلام استاد ارجمندم بنده هميشه از فرمايشات حضرتعالي بهره مند شدم شجاعت بي حصر شما در احقاق حقوق و روشنگري بي نظير است به ويژه اعلام نظرتان در خصوص كانديداتوري خاتمي...
درود بر شما

ارسال کننده شهره ماهي صفت, در تاریخ 27 مهر 1387 ساعت 15:18

*با سلام همانطوری که عرض کردم:
باسلام درخصوص حضور آقای اعلمی در ریاست جمهوری کسانی که ایشان را دعوت به نامزدی ریاست جمهوری میکنند اگرواقعا بر اساس فکر واندیشه اظهار نظر کردند (که قطعا هم اینطور است) می بایست ضمن اینکه ایشان را دعوت و متقاعد میکنند ذکر کنند در این مسیر چه اعمال ملموس در جهت عبور ایشان از فیلتر شورای نگهبان وپس از آن در مبارزه انتخاباتی میکنند؟ به عبارتی دعوت ایشان می بایست بر اساس بررسی تمام جوانب صورت گیرد و به عبارت دیگر زمانی که من از ایشان دعوت میکنم ،حاضرم تا چه اندازه هزینه بپردازم؟ آیا همین پیشنهاد کننده وامثال ایشان حاضرهستند از 10000نفر به شورای نگهبان نامه بگیرند،آنهم نه طومار حمایت وغیره ،صرفا در سطح نامه ای که محتوای کاملا در چارچوب ویا اصلا درخواست داشته باشد؟ ویا در صورت رد صلاحیت صرفا یک ساعت در مقابل شورای نگهبا بدون هیچگونه شعاری بنشینند ؟ امیدوارم کسانی که پیشنهاد حضور ایشان را میدهند در این خصوص که چه کارهایی در شرایط موصوف میشود انجام داد ویا انجام خواهند داد نیز اعلام نظر کنند پیشنهادی که خدمت آقای اعلمی داشتم باز کردن باکسی به این مضمون بود که نظر کاربران در خصوص حضور ایشان ،نحوه همکاریشان،درصد موفقیت،راهکار های گذر از شورای نگهبان و... در قالب یک طوفان فکری به چالش کشیده بشود ولی من شخصا نا امید نیستم آقای اعلمی هیچ نقطه ضعفی ندارد(البته معصوم که نیستند در حالت جامع عرض میکنم)اگر بتوان یک پیام گسترده ای را به گوش تصمیم گیران این عرصه برسانیم -که در صورت ایجاد باکس صدرالاشاره در آن به شکل جامع در صورت اجازه آقای دکتر عرض خواهم کرد- میشود وهستند از سیاسیون ومتشرعین سالمی در مجموعه که بتوان در این خصوص کمک گرفت.

ارسال کننده حمیدرضا, در تاریخ 27 مهر 1387 ساعت 10:49

*سلام جناب آقای اعلمی
خبر کاندیداتوری شما خبر خیلی خوبی است و از خداوند متعال ارزوی موفقیت روز افزون شما را دارم. و متاسف خواهم شد که در صورت تایید صلاحیت شما بعلت عدم حضور در ایران نخواهم توانست به شما رای دهم.
موفق باشید. رضا-کبک-کانادا

ارسال کننده رضا, در تاریخ 27 مهر 1387 ساعت 03:40

*سلام ،اگر کاندید شوید با جان و دل حمایتتان خواهیم کرد.

ارسال کننده سعید, در تاریخ 27 مهر 1387 ساعت 03:06

*سلام ،چه کسی بهتر از شما.محکم و استوار بایستید و مطمئن باشید که مردم هم پشت سر شما خواهند بود.

ارسال کننده نسرین-ف, در تاریخ 26 مهر 1387 ساعت 22:02

*خبر کاندیداتوری جناب آقای اعلمی بسیار خبر خوشحال کننده ای بود با این که مشکلات زیادی پیشرو هست ولی بهترین کار برای به چلش کشیدن خدایگان روی زمین است لیاقت دکتر اعلمی خیلی بالاتر از این حرفهاست ولی چه کنیم قرآن افتاده دست کافر

ارسال کننده رضائییان, در تاریخ 26 مهر 1387 ساعت 21:45

*سلام و خسته نباشيد .
كانديداتوري تون رو تبريك ميگم جناب اعلمي .
با آرزوي موفقيت
زنده شعر

ارسال کننده Gunash, آدرس سایت اینجا در تاریخ 26 مهر 1387 ساعت 21:19

*از شنیدن کاندیداتوری شما خیلی خوشحال شدم. شما خیلی بهتر از افرادی مثل خاتمی هستید. اگر تایید صلاحیت شوید مطمئن باشید با رای اکثریت مردم آذربایجان و تهران می توانید رای احمدی نژاد را هم بشکنید. تنها کاری که ما می توانیم بکنیم فشار آوردن به شورای نگهبان برای عدم رد صلاحیت شما می باشد. من که حاضرم این کار را حتی با تجمع جلوی شورای نگهبان انجام دهم.

ارسال کننده عای اصغر, در تاریخ 26 مهر 1387 ساعت 20:52

*سلام
برای اولین بار بعد از این همه بایکوت خبری بسیار سنگین آقای دکتر اعلمی امروز خبر کاندید شدن در ریاست جمهوری را تقریبا پوشش خبری خوبی داده اند و اکثر سایت های خبری آن را منتشر نموده اند به امید روزی که همه رسانه ها به صورت مستقل عمل نمایند و به مافیایی قدرت و ثروت و جناح های سیاسی خاصی متعلق نباشد
کاندیدا شدن در ریاست جمهوری آینده را تبریک می گوئیم تا آخرین لحظه هر آنچه از دستم بر می آید انجام خواهم داد

ارسال کننده امیر امکانی, در تاریخ 26 مهر 1387 ساعت 19:56

*جناب اعلمی سلام
وقتی خبر احتمال کاندیداتوری شما را در سایت خبری عصر ایران دیدم در بخش نظرات کاربران آجا هم نوشتم که شنیدن این خبر برایم بسیار مطبوع و خوشایند بود. گرچه شما این موضوع را دو پهلو مطرح کرده اید و از احتمالات سخن گفته اید اما پیشنهاد می کنم که با قاطعیت وارد صحنه شوید و همانطور که خود هم گفته اید از ترس مرگ کسی به استقبال آن نمی رود. لذا از اینکه احتمال می دهید شورای نگهبان مانع از کاندیداتوری شما خواهد شد پس نباید کاندید شد ،من معتقدم شما با جدیت وارد صحنه شوید و امیدوارم با حمایت و استقبال مردم از شما شورای نگهبان مجبور به عقب نشینی شود. موفق باشید.

ارسال کننده منصور (دندانپزشک), در تاریخ 26 مهر 1387 ساعت 19:48

*آقای اعلمی سلام،
من هم شنیدم که احتمال کاندیداتوری شما هست ،خیلی خوشحال شدم.ما هم در حد توان کمک خواهیم کرد.
موفق باشید.

ارسال کننده منصوری, در تاریخ 26 مهر 1387 ساعت 19:04

*سایین اکبر اعلمی! 'اکبر اعلمی برای ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد' چوخ یاخشی فکر دی، قوتلو اولسون.

ارسال کننده حسن از ترکهای خراسان, در تاریخ 26 مهر 1387 ساعت 16:18

*با سلام
جناب اقاي اعلمي
در اين مملكت همانطور كه مي دانيد تنها چيزي كه ارزش ندارد قانون اساسي هستكه در اويل انقلاب نوشته شده است به طور مثال قانون تدريس زبانهاي مادري مثا زبان تركي در مناطق ترك نشين
ياقانون ازادي انديشه و غيره و خيلي قانون هاي ديگر كه به راحتي اب خوردن فراموش شده پس فراموش شدن اين قانون يا حذف ان چيزبديعي نيست
با توجه به اينكه ميدانم انساني نيستيد كه درمقابل ظلم ساكت بنشيد اما سوالي در ذهنم خطور كرده كه پرسيدنش را خالي از لطف نداستم
در هنگامي كه نمايندگان مجلس ششم به علت رد صلاحيت گسترده دست به اعتصاب زدند آيا از انها حمايت نموديد؟
ايا اگر در ان هنگام اكثريت مجلس با اعتصاب كنندگان همراه شده و مردم را هم براي اينكار دعوت مي كردند امروز شاهد ان بوديم كه ااقاي جنتي به راحتي اب خوردن افرادي را كه خوشش نميايد ردصلاحيت كند و سپس با عوام فريبي از انها حلاليت بطلبد ؟؟
ايا اگر در ان هنگام مردم را همراه مي كردند ؟؟ امروز احمدي نژاد رئيس جمهور ميشدند ؟؟

اعلمی: یکی از اتهاماتی که در شورای نگهبان برای عدم صلاحیت اینجانب مطرح شد و در پرونده ام به عنوان یکی از گناهان لایغفر ثبت شده است ،ناظر به حمایت اینجانب از تحصن کنندگان در مجلس ششم بود.
اما فراموش نکنید که تحصن نمایندگان مجلس ششم هم نه بخاطر رد صلاحیت های گسترده بلکه بخاطر رد صلاحیت خودشان بود!و جالب اینجاست که بسیاری از نماینده های رد صلاحیت شده در تحصن مذکور شرکت نداشتند. ضمنا باوجود اینکه رد صلاحیت شده ها و متحصنین ،بکمک رسانه های داخلی و خارجی به خبر تحصن خود پوشش خبری گسترده ای دادند اما بدلایل مختلف از حمایت مردم برخوردار نشد. بد نیست بدانید که آقای جنتی به تنهائی تصمیم نمی گیرد و خود او و همکارانش هم وسیله ای برای تحقق اراده دیگران هستند. انتخاب احمدی نژاد هم مولود عملکرد اصلاح طلبان و حضور آقای هاشمی رفسنجانی در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود!

ارسال کننده موسوي, در تاریخ 26 مهر 1387 ساعت 12:37

*بدیهی است ضرورت وضع هر ماده وتبصره قانونی ، مشخصاً قوانین جزائی از طرف قانون گذار با پشتوانه فکری کامل واقناع واضعان در راستای رفع یک خلا ونقصی که موجبات زایل شدن حقوقی را موجب میگردد، وضع میشود وهمچنین به محض برطرف شدن زمینه جرم منبعث از حقوق مذکور حذف ویا متناسب با شرایط جدید تصحیح میشود.تا زمانی که امکان وقوع جرم وجود دارد قانون مذکور در جهت صیانت از حقوق انسانی باید حفظ شود.مگراینکه برطرف شدن امکان تحقق جرم موصوف برای قانون گذار ثانی اثبات شود.
با این مقدمه چنین استنباط میشود که: نمایندگان مجلس اقناع شده اند که زمینه نقض قانون اساسی رفع شده است ،ومطلقا امکان نقض وجود ندارد!
فارغ از شرایط حاضر که ضرورت بازدارندگی کیفر نقض قانون اساسی بیش از پیش احساس میشود،بایستی از انگیزه حذف این ماده سراغی گرفت،اگر زایل شدن امکان تحقق این جرم دلیل روشن وقانع کننده ای ندارد به چه انگیزه ای حذف میشود ،آیا نمیشود نتیجه گرفت برای برای توسیع اختیارات وخروج از چارچوب قانون اساسی؟ورفع قدرت بازدارندگی قانون مذکور؟وآزادی عمل درآینده
همانگونه که درمرحله وضع این ماده ،انگیزه وفکر شرافتمندانه ای در جهت صیانت از قانون اساسی وبه تبع آن حقوق مردم وجود داشته است،در صورت عدم اثبات رفع ضرورت باقی ماندن این ماده قانونی، میتوان نتیجه گرفت انگیزه نامیمونی خواسته یا نا خواسته در راستای اهداف مذکور (خروج از چارچوب قانون اساسی ورفع قدرت بازدارندگی قانون مذکور) در جهت حذف آن قدم بر میدارد.
راستی !آیا یک کارگر زمینه وابزار لازم برای نقض قانون اساسی را دارد؟یا یک کارمند؟یک دانشجو؟
ماده مربوط به جرم نقض قانون اساسی را میتوان جرمی خاصی تلقی کرد از این جهت که ناقض آن افرادی خاص محسوب میشوند که اختیار وزمینه لازم برای نقض را دارند.
آیا کسی که ذاتا زمینه وابزار لازم برای انجام یک جرم را ندارد از مجازات ناشی ازسوء تفاهم واتهام می هراسد؟هرگز ! نیم نگاهی به این نکته که زمینه ارتکاب این جرم خاص در چه اشخاصی وجود دارد میتواند ما راتاحدودی به طرف بانیان پیشنهاد حذف این ماده ومدافعان حذف آن هدایت کند
.
طبیعتا کلمه حق حالت عام ومیتواند خاص داشته باشد،همچنین برخی مربوط به حقوقی خاص وبرخی دیگر مربوط به حقوق عام است.
به عنوان مثال : محروم ساختن انسان از حق زندگی،آسیب جانی،تجاوز به عرض وناموس،سلب امنیت اجتماعی،دزدی و.....اینها جرائمی هستند متعارف، که در جوامع بشری به عنوان حقوق پایه در زندگی به موجب کیفر های تعریف شده در حال جریان است اما:
برخی حقوق نوین در حال شکل گیری ویا شکل گرفته است که طرفیت آن حاکمیت و مستقیماً در جهت تحدید اختیارات وکنترل حاکمان قرار دارد ،حقوق متصور برای مجرم سیاسی،حقوق بشر،حقوق شهروندی،مجرمین مطبوعات،....از این قبیل محسوب میشود.
به حول وقوه الهی تا دلتان بخواهد برای جرایم زنا ،فحشا، دزدی،....قانون داریم !ولی فعلا فضای لازم برای تعریف جرائم متاثر از حقوق سیاسی،بشرو.....ایجاد نشده است.در این میان با عدم وجود قوانین مشخص در تعریف جرائم سیاسی ،بشرو....موجب گردیده این جرائم در تناقض آشکار با اصل تناسب جرم ومجازات همعرض جرایمی چون محاربه،تهدید امنیت ملی و.... تلقی ومتهمین آن محاکمه گردند.
با این اوصاف میتوان نتیجه گرفت : قصدی نیست که با وضع قوانین موثر ونوین و به روز آوری قوانین پسماند جزائی موجبات تهدید قانونی خود را فراهم سازد.
همان مشکل همیشگی که زمینه وظرفیت لازم در تغییر قانون عادی یا اساسی با اراده عموم ملت زمانی که این قوانین حاکمان را تهدید میکند وجود ندارد.
اینکه ما تصور کنیم حاکمیت اجازه دهدوزمینه را باقی گذارد(ماده قانونی مذکور) رئیس جمهورش را در جهت نقض قانون اساسی به استناد این ماده محاکمه کنیم ،بسیار خوشبینانه است
البته یک ظرفیت وزمینه است که به پیشنهاد آقای اعلمی ایجاد شده ،اگر از گذشته نتوان حساب پس گرفت میتواند جنبه بازدارنده داشته باشد.(هدف اصیل دروضع کیفر برای جرم همان حالت بازدارندگی وپیشگیری از وقوع جرم است البته به شرط یقین از اعمال کیفر ومجازات)

ارسال کننده حمیدرضا, در تاریخ 25 مهر 1387 ساعت 23:07

*با درود،
آقای اعلمی ،در مورد مدرک جعلی هم قانونی هست که شامل حال کردان بصورت اشد ان میشد و یا در مورد مددی علم پرور و زارعی امر به معروف !
مهمتر از قانون اجرای قانون است،گرچه نگرانی شما بسیار بجاست و همه موظف به پیگیری قضیه،ولی جائی که سعید عسگر بعد از ترور حجاریان آزاد در خیابان راه میرود ورفیقدوسدت مسئول خرید زندان میشود ویک مداح ... در روز روشن برای نوری خط و نشان میکشد وفلاحیان و کردان وزارعی ومددی و هزار تای دیگر، دارای مصونیت پولادین هستند ، امیدی به اجرای قانون نیست.هر کدام از موارد بالا برای یک شهروند و یا بد تر از ان یک مخالف کافی بود که به بدترین شکل محکوم شود. مانند شایعه دست دادن خاتمی به یک خانم وبازتاب آن و فرق ان با ماچ کردن دست یک خانم (هر چند مسن)! و یا رابطه با آمریکا وغیره.
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
واقعا دچار سردرد میشم،پیش خودم فکر میکنم صد رحمت به قرون وسطی! در ان موقع کسی از 100 کیلومتر اونورتر خبر نداشت وهمه چیز قضا وقدر تعبیر میشد.
ولی حالا در روز روشن با این اطلاع رسانی پیشرفته و سریع چگونه یک مشت موجود مست مال و مقام این چنین ظلم در حق هموطن حود میکنند،هر چه فکر میکنم از یک انسان با روان وتربیت سالم این کارها بر نمیاید و متاسفانه نظارت استصوابی هم دقیقا برای انتخاب اینگونه افراد اختراع شده است.
آقای اعلمی گاهی از صمیم قلب آرزو میکنم اتشی بیاید وتر وخشک را باهم بسوزاند.واقعا متاسفم که مردم بی اطلاع از تاریخ، به روحانیت اعتماد کردند وما را به چنین روز سیاهی نشاندند گرچه اغلب پشیمانند والبته که سودی هم ندارد.

اعلمی: آقای منصوری سلام!
تنها وسیله و دستاویز ما برای مطالبه حق خود و مردم و دفاع از آن قانون است ،لذا ناگزیر به صیانت و پاسداری از آن هستیم هرچند که امکان استیفای برخی از این قوانین فراهم نباشد.وانگهی چون قانون وجود دارد شما می توانید به نقض قوانین اشاره کنید در غیر این صورت قانون شکنی موضوعیت خود را از دست خواهد و همه مواردی که شما به آن اشاره کردید امری قانونی محسوب خواهد شد و محلی برای شکوه باقی نخواهد ماند!

ارسال کننده منصوری, در تاریخ 25 مهر 1387 ساعت 20:40

*سلام
آقای دکتر تا به حال در مجلس طرحی را جهت اصلاح قانون وظیفه عمومی ارائه کرده بودید؟
به دلیل نزدیکی به انتخابات باز هم شروع کردن مثل همیشه به اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی 2 روز پیش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتشار اطلاعیه ای از کلیه صاحب نظران و هموطنان درخواست کرد تا نظرات خود را درخصوص طرح اصلاح قانون خدمت نظام وظیفه در اختیار این کمیسیون قرار دهند. از اینکه به فکر مردم و جوانان هم هستن باید واقعا تشکر کرد
ولی احساس می کنم هیچ تغییر در قانون وظیفه عمومی بخصوص اجباری بودن آن صورت نگیرد. وبلاگی در مورد سربازی اجباری
http://sarbazyy.blogfa.com/
فکر نکنم نظر مردم براشون ارزش داشته باشه فراخوان برای تبلیغات دادن
آقا ارتباط این طرح اصلاح خدمت سربازی با این دو ماه کاهش سربازی که ستاد کل اعلام کرده چیه؟
نکنه ستاد کل پیش دستی کرده که بگه به نماینده ها ارتباطی نداره و ما خودمون تصمیم می گیریم که چکار کنیم.؟
سلام ،در مجلس ششم باتفاق دوستان دیگر طرحی در این خصوص ارائه شد اما خیلی صریح و قاطعانه به مجلس اعلام شد که شما حق ورود به این قلمرو را ندارید و در این مورد تنها مرجع صالح ستاد کل است که از مقام رهبری و فرمانده کل قوا کسب تکلیف می کند!

ارسال کننده علوی, آدرس سایت اینجا در تاریخ 25 مهر 1387 ساعت 20:21

*خسته نباشيد
بسيار ممنون از هشدارتان بنده شخصا در اين ارتباط هر چه كه از دستم برايد انجام خواهم داد .لوطفا دوستاني كه نظر بنده را مشاهده مي كنند آن را در اختيارهر رسانه اي از جمله وبلاگ قرار دهند تا شايد از اين ننگ جلوگيري شود.
گله جك بيزيمدير

ارسال کننده سيد طه, در تاریخ 25 مهر 1387 ساعت 19:46

*بسیار به موقع و با اهمیت است.

ارسال کننده نادر, در تاریخ 25 مهر 1387 ساعت 12:26

 1 
صفحه 1 از 1 ( 42 یادداشت )
من فقط مسئول پاسخ‌های خودم هستم، مسئولیت سایر نوشته‌ها بر عهده نویسندگان آنهاست و درج آنها به معنی تائید نظرات آنها نیست.

ارسال یادداشت: نقد و بررسی لایحه م...

یادداشت خود را در زیر بنویسید:

(اجباری)

(اختیاری)

پست الکترونیک شما فقط توسط مدیر قابل مشاهده است و سایر کاربران قادر به دیدن آن نیستند.

(اختیاری)




<قبل   بعد>

اسلاید تصاویر


اسلاید تصاویر