*سلام آقاي دكتر اعلمي
از شما نماينده واقعي مردم آذربايجان به خاطر رشادتهايتان تشكر صميمانه مي نمايم هميشه در قلب آذربايجاني ها ماندگار هستيد.
با تشكر
كتابچي
جناب کتابچی سلام و از ابراز لطف شما سپاسگزارم
ارسال کننده كتابچي, در تاریخ 06 مهر 1387 ساعت 12:26
*آذربایجان ثابت کرده که با وجود امثال اعلمی همیشه نگین درخشنده ایران خواهدبود
اعلمی:متشکرم
*آقای اعلمی و تمام اعلمی های گدشته و حال و آینده
سلام بر ما و هدایت بر تمام دشمنان دوست نمای ایران و ایرانی. هر انسان آزاده ای به شما افتخار میکند. نماینده این ملت لازم نیست در مجلس باشد.اصلا مجلس جای نماینده ملت نیست. شما هر جا باشید نماینده این مردم هستید. آقای اعلمی بدانید آنوقت به مقام نمایندگی ملت میرسید که شورای نگهبان شما را رد کند. مانند کدیور، مصدق، نسیمی، ابوذر غفار و نهایت همه حسین فرزند علی مرتضی.
ارسال کننده آراز, در تاریخ 27 خرداد 1387 ساعت 02:25
جناب دوكتور اعلمي جنابلاري! سيزي اوركدن تبريكلئرم و بوجور سيزه درين حورمتله دئيرم: نيسكيل او چرچيه قالسينكي جواهير نئدي قانمير
سلام دوست من از سايت بسيار خوب شما بازديد كردم بسيار خرسندم واز شما دوست گرامي دعوت میكنم از سايتهاي 18 گانه اينجانب كه در رابطه با تمامي رشته هاي پزشكي ميباشند بازديد و اين حقير را راهنمايي نماييد با سپاس دكتر رحمت سخني از اورميه مركز آذربايجان غربي
اعلمی:جناب دكتر سخني! به توصيه جنابعالي عمل كرده و به سايت اصلي شما سر زدم.با وجود مشغله فراواني كه احتمالادر امر طبابت داريد، اداره چندين وبلاگ متنوع بيانگر عزم و اراده آهنين شماست.اميدوارم در همه شئونات زندگي خود موفق و مويد باشيد.متاسفانه در وب سایت فعلی وقتی حروف لاتین نوشته می شود پاسخگوئی به این شکل دشوار است، به همین سبب ناگزیر به حذف بخش لاتین پیامتان شدم.
نماینده بحق مردم آذربایجان جناب آقای اعلمی
آذربایجان ومردمان آن همیشه به شما افتخار میکندوخواهد کرد،شهامت وشجاعت شما در بیان حقایق بر کسی پوشیده نیست و بدیهی است که شب پرستان قدرت تحمل آن را نداشته باشند
سخنان شما به عنوان برگ های زرینی از تاریخ آذربایجان وایران در دلهای مردمان ثبت گردیده است
یاشاسین آذربایجانین بوتون ایگیدلری
ارسال کننده احمدی, در تاریخ 31 ارديبهشت 1387 ساعت 10:00
شما تنها نماينده واقعي مجلس بوديد و هستيد
ارسال کننده سينا, در تاریخ 27 ارديبهشت 1387 ساعت 19:37
به عنوان یک شیرازی لحظه ای آرزو می کردم تبریزی باشم و به داشتن نماینده ای چون شما افتخار کنم.
ارسال کننده arshia, در تاریخ 22 ارديبهشت 1387 ساعت 02:07
ما زنده به انیم که ارام نگیریم موجیم که اسودگی ما عدم ماست
الله یورماسین!!!
ارسال کننده ramin, در تاریخ 15 ارديبهشت 1387 ساعت 00:18
باسلام
اقاي دكتر من امروز اين مطلب تو اين سايت ديدم خيلي برام جالب بود
تنها كافيست به اين مطلب مردم بيشتر اهتمام بورزند اقاي دكتر نظر شما چيست ؟سید محمد خاتمی
مهم ترین کاری که کرد این بود که مردم را با حقوق خودشان آشنا کرد. حالا حتی اگر حقوق مردم به آن ها داده نشود می دانند که حقوق شان چیست
حداد عادل
قبل از آن که مزه این جور ریاست های عالیه را بکشد خیلی نیروی خوبی برای ایران بود. فرهنگ و زبان و ادبیات و مسایل فرهنگی کشور را خیلی خوب پاس می داشت. کاش می توانست که یک آدم فرهنگی باقی بماند
دکتر احمدی نژاد
بیشتر از آن چیز که هست تلاش می کند معروف باشد. ضمن این که آقای احمدی نژاد خیلی خوب می توانست از فرصتی که به دست آورده استفاده کند
هاشمی رفسنجانی
نمی دانم در ذهن شان ثروت مهم تر است یا قدرت!
و يا ميتوان به صحبتهاي خانم ابتكار در كسري مردم سالاري اشاره كرد
بنظربنده گوينده هاي خوبي هستن و............
ارسال کننده kasra, در تاریخ 13 ارديبهشت 1387 ساعت 10:22
سلام جناب اقاي دكتر باتشكر از اينكه اجازه دادين منهم در جمع مجازي شما و دوستا باشم
ااز ملت شريف اذربايجان و ايران ميخوام بجاي دادن نظرات سياسي صوري يه كم چشم ديده باز كنن و ببين چگونه بايد بيانديشن و چگونه بايد زندگي كنن تفكرات درست و علمي نه شعار تفكر علمي
و منابع زيادي برا مطالعه و گشايش انديشه هاي نو هست
از ملت شرف ميخواهم بعنوان نمونه كتاب سينوهه پزشك فرعون مصر را مطالعه نمايند چون هرچند سطح سواد كم هم باشد اين كتاب گوياي خيلي از مسائل جاري بر جامعه مي باشد و مصداق روشن و گوياست
ارسال کننده kasa, در تاریخ 12 ارديبهشت 1387 ساعت 10:12
سلام منم به عنوان يك عضو از ين جامعه از شما تشكر مي كنم و خوشحالم از اين همه اظهار لطف همه اقشار جامعه و اذربايجان و از ان جايي كه با شخصيت و منش شما از نزديك اشنا هستم از زحمات شما تشكر مي كنم وبنظر خودم تنها تشكر از شما كافي نمي تونه باشه و انقدر شاهد وقايع تلخ و شيرين بوديم كه سو ئ ظن و بدگماني هميشه د ر جامعه ما و حتي در جوامع حاكم بوده و خواهد بود چون مصداق ان ميتواند دعوتنامه هاي مردم كوفه به امام حسين بوده اما چه ميتوان گفت و چه ميتوان كرد مگر با عمل شما زمانيكه بر مسند بودين در كرسي خودتان عمل نموديد و شايد به نظر بعضي ها كامل يا ناقص باشد اما در مقابل مردم چه كردن الان نوبت مردم تبريز و ايران نيست ديگر نوشتن و تشكر ات باصلاح اينترنتي جايي ندارد البته ما مردم را دعوت به كار غير اخلاقي و برهم زدن ارامش جامعه نمي كنيم فقط مي گويم چرا نبايد خودمان دخالتي در سرنوشت خود نداشته باشيم تا كي .........ا
ارسال کننده kasra, در تاریخ 11 ارديبهشت 1387 ساعت 13:15
خسته نباشید
شما هستید من هم هستم!
http://akbar-alami.blogfa.com/
با سلام - بارها و هزاران بار مدرس را بعنوان نماد يك نماينده شجاع و آگاه و سالم و تيزبين و خوش سخن معرفي نموده اند. كسي كه به تنهايي همچون يك فراكسيون قوي و كارا جلوي خيلي از انحرافات را مي گرفت و ... اما بعد جناب اعلمي به نظر شما اگر اكنون مدرس زنده بود و در انتخابات با نظارت استصوابي شركت مي نمود نتيجه چه مي شد. به نظر شما آيا التزامش مورد تائيد قرار مي گرفت.
اعلمی:از شورای نگهبان سوال کنید!
ارسال کننده كوروش جاويدان, در تاریخ 08 ارديبهشت 1387 ساعت 11:12
جناب آقای اعلمی درود بر شرفتان انشاء اله در روز آزادی کشورمان بعنوان رئیس جمهور برگزیده مردم ایران منتظرتان هستیم
ارسال کننده حامد, در تاریخ 08 ارديبهشت 1387 ساعت 10:23
جناب اعلمی، بدون توجه به اینکه با متن نطق شما موافقم یا مخالف، آیا شما در دوران مجلس ششم نیز چنین نطق هایی داشتید؟ البته منظورم در انتقاد به دولت آن زمان است. آیا دولتمردان آن روزگار حقی را ضایع نمی کردند؟ سلب آرامش از زندگی روزانه ی مردم آیا تضییع حقوق نیست؟
اعلمی: تا تکمیل مطالب این وبسایت و انعکاس تمامی مواضع قبل از نمایندگی مجلس و همچنین مذاکرات هشت سال دوران نمایندگی در مجلس که نزدیک به دو ماه بطول خواهد انجامید، نقدا برای دریافت پاسخ خود گزینه کارنامه مجلس در سمت راست صفحه را کلیک کنید. فعلا 9 مورد از 14 مورد، نطق های ایراد شده در مجس ششم می باشد و خصوصا توصیه می کنم که حتما چهارمین نطق پیش از دستور مجلس ششم را که در انتقاد از کابینه دوم خاتمی و در حضور شخص رئیس جمهور ایراد شده است را مطالعه بفرمائید.ضمنا بد نیست سوال های مطرح شده از وزرای خاتمی را که جند مورد آن فعلا در بخش کارنامه مجلس موجود است راهم مطالعه بفرمائید.موفق باشید
ارسال کننده عباس, در تاریخ 06 ارديبهشت 1387 ساعت 19:27
می دانید مشکل ما این است که هر بلایی را به سر دیگران می آوریم تا آنها را از صحنه حذف و خودمان پیروز شویم و به شمشیر دو لبه ای که به دست گرفته ایم توجه نمی کنیم . بالاخره یک روز خواهی نخواهی نوبت خودمان هم میرسد و یک نفر به اصطلاح زرنگتر و قلدرتر پیدا می شود و حساب ما را میرسد! مواردی که ذکر کرده اید از بعد از انقلاب به وجود آمده و اصلاً تازه نیست(به نظر من که در حال حاضر حتی بهتر از سالهای 60 - 65 است) واصلاً سکوت در برابر همین اقدامات بود که وضعیت را به حال موجود درآورد. انشاالله که ناراحتی شما به خاطر اصل قضیه است نه تنها حذف خودتان از صحنه! و ای کاش این حرفها در همان دهه شصت و در حالی که امام هنوز در بین ما بودند و امکان اصلاح خیلی ممکن تر از حال حاضر بود، پیگیری می شد!
اعلمي:براي اينكه پاسخ خود را دريافت كنيد پيشنهاد مي كنم كه حتما نوشته ها و سخنان مرا از سال 69 ببعد در روزنامه سلام و مشروح مذاكرات مجلس تعقيب كنيد.اگر زنده بودم و مساله خاصي پيش نيامد انشاء الله تا دو ماه آينده بخش عمده آنها را در همين وب سايت قرار خواهم داد.
ارسال کننده مهر, در تاریخ 04 ارديبهشت 1387 ساعت 14:21
سلام
دست مریزاد
در بین دانشجویان و برخی افراد ساده چنین القا کرده اند که شما برای بدست آوردن رای بیشتر خواسته ایید با مجتهد شبستری درگیر بشوید و این موضوع بیشتر در بین داشجویان آزاد مطرح کرده اند و روش کار میکنند . و علنا بنده را در دانشگاه نماینده فکری شما قلمداد میکنند و استادان وابسته بگروهی خاص این موضوع را در بین دانشجویان مطرح میسازند دوست دارم خودتان پاسخ دهید آیا این نطق هایتان برای قهرمان شدن بود ، یا تکلیف ؟
ممنونم از تبریز
ارسال کننده محمد, در تاریخ 04 ارديبهشت 1387 ساعت 13:24
salam agai alami manin harfha ra ba ashke chashm minevisam shoma ra be khoda jloie estefadie in hkomat be onvane abzar ra begirid ba kari ke in hkomate ... ba eslam
karde javanan digar regbati be eslam nadarnd javab mikhaham az khodetan
اعلمي: جوابتان را به تدريج در همين سايت دريافت كنيد.
ارسال کننده hamid - tabridan, در تاریخ 04 ارديبهشت 1387 ساعت 13:04
انشاالله که آه ستمدیدگان و مظلومین این مرزو بوم و نفرین تمامی کسانی که حقشان در نظام ... پایمال شد گریبانگیر شما و مسئولینی که چون شما میاندیشند و رفتار میکنند نشود و شما به خاطر آنچه که ایمان درونیتان است در صحت و سلامت زبان این بیزبانان باشید و در نظامی... دست این بی دستان.آمین
ارسال کننده alireza, در تاریخ 04 ارديبهشت 1387 ساعت 11:53
آقای اعلمی عزیز:
سعی کردم متن شما را با دقت بخوانم و 'ملا نقطه ای' هم نباشم بلکه 'بجاي اينكه به ظواهر سخن (تان) بيانديشم به متن سخن و انگيزه بيان كننده آن توجه' کنم. لذا سه قسمت از 'متن سخن' تان را آورده ام و سعی کرده ام 'انگیزه' تان را در یابم و اگر بتوانم با انگیزه خیر خواهی و از سر ارادت و صمیمیت چند کلامی درد دل کنم.
1) فرموده اید ' در كشوري كه شوراي نگهبانش به خود اجازه مي دهد نخبگان مسلمان و دلسوز را كه كوچكترين نقطه ضعف شرعي و قانوني ندارند و حتي بعضا شايسته تر از بعضي از اعضاي شوراي نگهبان هستند و فقط متفاوت با آنها مي انديشند، با برچسب هائي نظير عدم اعتقاد و التزام عملي به اسلام و مانند آن فاقد صلاحيت معرفي كنند ...'. روی همین جمله، دو نکته را عرض کنم، یکی در مورد 'متن سخن' و دیگری 'انگیزه بیان کننده'. متن سخن که ادعای بسیار بزرگی (در حد عصمت) را تلویحا در درون خود دارد 'نخبگان ....کوچکترین نقطه ضعف ... ندارند و... شایسته تر .... هستند'. انشاءالله که همینطور باشد و ما هم حسود نیستیم. اگر خدای نکرده کوچکترین چیزی هم هست (که شما منکر آن هستید) خداوند به برکت کسانی که در 'متن سخن' از زندگی و عملکرد آنها (در صدر اسلام) نقل قول کرده اید و شفاعت ایشان، آنرا برطرف فرماید که او توانای مهربان است. و اما در مورد 'انگیزه' ، گمان می کنم می توانم استنتاج نمایم که انگیزه 'یقه گیری' همین 'برچسب هائي نظير عدم اعتقاد و التزام عملي به اسلام' است. انشاء الله که خداوند در پاکیزه نگهداشتن و مراقبت ازانگیزه هم (با همان دقت نظری که در ارائه انتقاد ها دارید) بشما کمک فرماید. راستش، لازم نیست خیلی هم نگران یقه گرفتن برای کندن برچسبها (و شاید چسباندش به خود گوینده) باشید. چه با قید 'ان' فرموده است که ان الله یدافع عن الذین امنوا.
2) فرموده اید 'وقتي كه بعضي از مسئولين مرتب در رسانه هاي ملي (نه يك وبسايت اينترنتي) از عباراتي مانند منافق و عوامل دشمن و...استفاده مي كند، آيااين ها را هم مسموم كننده فضا و كاشتن تخم كين تلقي مي كنيد يا سخن آنان عين حقيقت است!؟' اولا که بنظر می رسد همان برچسبها، دلیل نگرانی و لذا 'انگیزه' شما برای انتقاد است. و ثانیا کاملا درست می گوئید. هر کس عبارات موهن و بی دلیل ارائه دهد تخم کین میکارد. بله، راست می گوئید خودمان بدست خودمان فضا را آلوده می کنیم. دو طرفه است. نمی دانم کی اول شروع کرده و کی بیشتر آلوده کرده ولی نکته من این بود که 'شما' هم در ایجاد این فضا نقش موثری دارید. برای این موضوع نمی خواهید کاری کنید؟ از اینکه مستقیما به 'شما' خطاب کردم عذر می خواهم. شاید شرط ادب نبود.
3) 'وظيفه نهاد هاي نظارتي بجز گرفتن مچ و گريبان اشخاص متخلف چيز ديگري ست؟'. نمی دانم برای بحث در این مورد ریشه لغت 'نظارتی' را بگیریم یا مر 'قانون' در مورد این نهاد ها را یا معنی مصطلح که یک عامی مثل من هم می فهمد. نظارت را مثل خیر خواهی می دانم، گوشزد کردن، تنبه دادن. بله، هم با مهربانی و هم با تندی. در همه زمانها در همه تذکر ها هر دو جنبه را بگوئیم: خوبیها و نقائص. هم معروف را بگوئیم و هم منکر را. طرف مقابل که مجسمه بدی نیست. هم خوبی و معروف دارد وهم منکر و بدی. هر دو با هم را بگوئیم، بنویسیم، فکر کنیم، انگیزه قرار دهیم. اول هم مهربانی و معروف ها را بگوئیم، چرا که سبقت رحمته غضبه. اگر هم در ملا عام و پشت سر شنونده صحبت می کنیم (مثل توی اینترنت) که حساسیت سخن گفتن صحیح و بجا چند برابر می شود.
در آخرصحبت تان هم تاریخچه ای کوتاه از پاکان صدر اسلام بود که خودم را قابل، برای حرف زدن در مورد آنها، نحوه سخن گفتن آنها، عملکردشان و انگیزه هایشان و ... نمی دانم لذا قیاس بحث ما با آنها را کاری ندارم.
خداوند خیرتان بدهد و همه ما را بر شناخت وظائف ، ادای آنها و انگیزه کارها، آگاهی و توفیق عطا فرماید. آمین
اعلمي:پاسخ همان است كه پيش از اين گفتم.اما در مورد پاراگراف سوم و اينكه نوشته ايد هم خوبي ها و هم نقائص،هم منكر و هم معروف را بگوئيم، بايد خاطر نشان نمايم كه مواعد قانوني مجلس در اين حد موسع نيست كه بنده در نطق هاي ده دقيقه اي سالانه به ذكر خوبي ها بپردازم آنهم در جائيكه بيش از 90 در صد كساني كه به مجلس راه يافته اند به اين امر اشتغال دارند تا جائيكه فضاي خانه ملت را مهوع و غير قابل تحمل مي كنند!مضافا بر اين شبكه هاي مختلف صدا و سيما و رسانه هاي مكتوب دولتي از جمله كيهان و ايران نيز از اين حيث گوي سبقت را از ديگران ربوده اند، بنابراين جائي براي مجامله گوئي امثال ما باقي نمي ماند و اساسا نيازي هم به آن نيست!!افزون بر اين اگر مجريان، به معروف عمل كرده و در كارهاي خود به درستي عمل مي كنند بر كسي منتي نيست زيرا به وظيفه خويش عمل كرده اند.از اينرو افراد انگشت شماري كه در اين كشور به خوان گسترده نعمت كه همچون دامي در برابر دولتمردان گسترانده شده است ،پشت كرده و از روي خيرخواهي و جسورانه در برابر ناملايمات فرياد بر مي آورند را نعمت بدانيد كه اگر آن هم از كف برود نقمت ها گريبانگيرتان خواهد شد . مثل ما مثل كسي است كه خانه اش را آتش زده اند و فرياد بر مي آورد آهاي آتش! و مثل كساني كه آتش را مي بينند و سكوت اختيار كرده و يا كف مي زنند و هورا مي كشند مانند كسي است كه بنزين بر روي آتش مي ريزد تا برافروخته تر گردد! لذا فرموده است "و عسي ان تكرهوا شيئا و هو خير لكم" والسلام و موفق باشيد.
ارسال کننده غلامرضا, در تاریخ 04 ارديبهشت 1387 ساعت 03:13
با سلام
در آن شهری که شه و شحنه و شیخش همه در خوابند
شاهد شکند شیشه که بیم عسسی نیست
-----------------------
گفت مستی زان سبب افتان و خیزان میروی
گفت تقصیر رهرو نیست ره هموار نیست
اعلمی جنابلاری عشق اولسون سیزه
در مدت تبلیغات دور هشتم در اسفند ماه از طرف ستاد یکی از کاندیداها برنامه ای گذاشته بودند برای سخنرانی شما و تمام جوانان و علاقه مندان شما با اشتیاقی خاص و با ازدحام جمعیت آمده بودند به پا بوسی قهرمان خود اعلمی شجاع ولی به عللی نامعلوم شما نیامدید اشتیاق مردم ستودنی بود در فرصتی مناسب هشترود را سرافراز فرمائید با تشکر
اعلمي:با تشكر از شما و ساير كاربراني كه با انتقاد و يا ابراز محبت خود بنده را مورد لطف خويش قرار مي دهند بايد عرض كنم آن ذره كه به حساب نيايد مائيم.در مورد سخنراني مورد نظر شما هم من كاملا بي اطلاعم و با بنده در اين مورد هماهنگي صورت نگرفته بود.خوشحال خواهم شد كه اگر در فرصت مناسب به توفيق ديدار مردم شريف هشترود نائل شوم.
ارسال کننده هشترودی, در تاریخ 04 ارديبهشت 1387 ساعت 01:15
جناب اعلمی در نطقتان به زیبایی به واقعیتهای تلخی اشاره نمودید امیدوارم تلنگری باشد چه به آنان که متعصبانه بر طبل فهم نادرست خویش می کوبند و یا متکبرانه در جاده ای هموار از دلاوریهای آزادگان این میهن بر اسب مراد خویش می تازند و در خفا ....
چه از نمونه های اینها تاریخ بسیار به یاد دارد باشد که پند گیرند .
ارسال کننده فرزانه, در تاریخ 04 ارديبهشت 1387 ساعت 00:26
سلام آقای اعلمی
امیدوارم در همه ارکان زندگیتان موفق باشید.از ایراد نطق مستند,مستدل و شجاعانه تان نیز سپاسگزارم ولی می خواستم خواهش کنم پس از دوران نمایندگی فعالیتهای سیاسی اجتماعیتان را کنار نگذارید و با بهره مندی از توانااییهای ویژه تان و به ويژه در شرایط حساس کنونی و نیز محبوبیتی که دارید در پیشبرد اهداف اصلاح طلبانه و عدالت جویانه (در همه ابعاد)هم میهنان و همشهریانتان را یاری دهید.
ارسال کننده بهزاد, در تاریخ 03 ارديبهشت 1387 ساعت 21:28
افرين نماينده يعني اعلمي خيلي علاقه داشتم حضوري در ساختمان بهارستان خدمت برسم وتشكر كنم از شما شما معناي يك نماينده مستقل وشجاع ونترس را با نمايندگيتان به ديگران ياد داديد.من هميشه گفته ام اگر حداقل 30 نماينده مثل شما داشتيم بخش مهمي از مشكلات امروز را در عرصه هاي مختلف نداشتيم .
ارسال کننده lمهدي وكيلي, در تاریخ 03 ارديبهشت 1387 ساعت 20:55
با سلام بر مرد بزرگ سرزمين آذربايجان،خداوندامصون دارش از گزند دشمنانش
فقط مي شود گفت كه تاريخ وافسانه هاي ما در ايران زمين در شرف تكرار هستند و قيام كاوه آهنگر و فريدون بر عليه ...كه باعث ... جوانان و نخبگان ملت شده و خود را مساط بر انان مي پندارد بسيار نزديك است و آنگاه است كه ... در كوه دماوند دوباره به زنجير كشيده مي شوند تا كتيبه اي براي آيندگان شوند.
ارسال کننده علي منصوري, در تاریخ 03 ارديبهشت 1387 ساعت 16:14
جناب دکتر اعلمی
من در تهران ساکنم ولی مطمئن باشید شمارا بعنوان نماینده خود در مجلس می دانیم.
ارسال کننده محمد, در تاریخ 03 ارديبهشت 1387 ساعت 13:00
جناب اعلمي عزيز
حرف دل مردم را مي زني اما افسوس كه تنهايي همه اين حمايتها فقط در اينترنت مي شود چرا كه اگر تنها مردم تبريز از تو حمايت مي كردند ديگر آن 12 نفر بر مردم تبريز تصميم نمي گرفتند ديگر نمي گفتند كه نامسلماني .....
اما سخني از استاد گرانقدر شهريار را جهت يادآوري عرض مي نمايم براي انانكه شما عصبي و سخنان شما را از روي عصبانيت تعبير كرده اند . اما شهريار مي گويد : گوز ياشينا باخان اولسا ، قان آخماز
انسان اولان خنجر بلينه تاخماز
اما حيف كور تودوغون بوراخماز
اينان عده اي ... هستند كه حكومتي را چسبيده اند كه تو و امثال تو جانها در راه آن نثار كرده ايد
موفق باشيد
ارسال کننده موسوي, در تاریخ 03 ارديبهشت 1387 ساعت 10:58
جناب اعلمی عزیز:
فرموده اید که 'وظیفه نماینده این است که ... از سوی ملت، گریبان حاکمیت را گرفته و ....'
با اجازه شما می خواهم روی این نگاه جنابعالی به وظیفه خودتان و فرهنگ پشت این کلمات قدری صحبت کنم. آیا راستی در درون حاکمیت، 'گریبان همدیگر را گرفتن' وظیفه ماست؟ بقول قدیمی ها، در دعوا که حلوا پخش نمی کنند. حتما به طرف مقابل هم حق می دهید که گریبان شما را (و اگر دستش به گریبانتان نرسد جای دیگری تان :)) بگیرد.
نمی دانم این فرهنگ، این نحو گفتمان، این نحو نگاه به حاکمیت در حالیکه درون آن هستیم، از قانون بر می آید یا از فرهنگ ایرانی ها (یا فرهنگ ترکهای عزیز ها) یا از مذهبمان یا ... ! گوئی اصلا اساس کار بر دعوا ست. یک دزدی هست که دارد حق مردم را میخورد و باید گریبانش را گرفت.
با بکار بردن این کلمات و القای فرهنگ 'گریبان گیری' البته (نا گفته پیداست) که گوینده خود را حق و حقیقت مطلق و طرف مقابل را صد در صد خطاکار و ظالم میداند. آیا واقعا اینطور است؟ این مطلق گرائی خوبست؟ درست است؟ آیا اگر طرف مقابل هم همینطور فکر کند، صحبت کند و عمل نماید چه می شود؟ به جائی می رسیم؟
بله، به یک جائی می رسیم. به همین جائی می رسیم که رسیده ایم. کارمان شده است به یکدیگر بد و بیراه گفتن، یقه یکدیگر را گرفتن و هل من مبارز طلبیدن. آنهم در ملا عام و با صدای بلند (اینترنت). بله، اسمش را هم می گذاریم وب سایت 'شخصی'، وظیفه دینی و قانونی و ... ولی عملا فضای اجتماعی را مسموم می کنیم. غیر اخلاقی، غیر ایرانی و غیر دینی می کنیم. تخم کین می کاریم. نقایص یکدیگر را در معرض عموم و با گزنده ترین کلمات، به رخ یکدیگر می کشیم.والله در آمریکا هم (از مردم عادی گرفته تا نمایندگان مجلس) اینطور با دیگران سخن نمی گویند.
خداوند همه ما را به لطف و مهربانی خودش از آفت 'خود بزرگ بینی' حفظ فرماید و درس کار گروهی (همراه با انجام وظیفه و رعایت احترام دیگران) بیاموزد. خدائیش این درس اخیر را نامسلمانان غربی بهتر از ما یاد گرفته اند. کاش از آنها یاد می گرفتیم.
اعلمي:دوست عزيز شما همه مطالب مرا رها كرده ايد و همچون ملانقطي ها چسبيده ايد به يك عبارت كه يك استعاره است.در كشوري كه شوراي نگهبانش به خود اجازه مي دهد نخبگان مسلمان و دلسوز را كه كوچكترين نقطه ضعف شرعي و قانوني ندارند و حتي بعضا شايسته تر از بعضي از اعضاي شوراي نگهبان هستند و فقط متفاوت با آنها مي انديشند، با برچسب هائي نظير عدم اعتقاد و التزام عملي به اسلام و مانند آن فاقد صلاحيت معرفي كنند، چرا بخاطر بكارگيري چنين اصطلاحي(گرفتن گريبان متخلف) برآشفته مي شويد!؟وقتي كه بعضي از مسئولين مرتب در رسانه هاي ملي(نه يك وبسايت اينترنتي)از عباراتي مانند منافق و عوامل دشمن و...استفاده مي كند،آيااين ها را هم مسموم كننده فضا و كاشتن تخم كين تلقي مي كنيد يا سخن آنان عين حقيقت است!؟ افزون بر اين وقتي حقوق ملت ضايع مي شود ، قطعا مباشر و يا مسبب آن بعضي از دست اندركاران و مجرياني هستند كه در درون حاكميت مي باشند، در اينصورت آيا وظيفه نماينده مرم گرفتن گريبان چنين حاكماني نيست!؟پس لطفا بجاي اينكه به ظواهر سخن بنده بيانديشيد به متن سخن و انگيزه بيان كننده آن توجه بفرمائيد.ضمنا آيابنظر شما وظيفه نهاد هاي نظارتي بجز گرفتن مچ و گريبان اشخاص متخلف چيز ديگري ست؟در پايان عرض مي كنم كه اين رويكرد بنده بر گرفته از فرهنگ ايراني و ديني است و ارتباطي هم به ترك و فارس ندارد. وقتي خليفه دوم مردم را مخاطب قرار داده و مي پرسد كه اگر من از مسير راست منحرف شوم چه خواهيد كرد؟ يكي از حضار كه مي گويند امام علي (ع)بوده است ، پاسخ مي دهد با شمشير كجم راستت مي كنم. ابوذر مي گويد در عجبم كه چرا اين مردم گرسنه با ديدن اين وضعيت فلاكت بار بر عليه حكومت نمي شورد و نيز حضرت علي مي گويند اگر حق مردم را كابين زنان خود هم كرده باشند از آنها خواهم گرفت نمونه هاي روشن چنين فرهنگي است.
ارسال کننده غلامرضا, در تاریخ 03 ارديبهشت 1387 ساعت 02:15
azarbaican Hamisha Eftekhar elib va elijakh. Motmaen ol ki tah tabriz , osko Va azar shahr nemyandasi dardin Balka Buton azarbaican tahja Suz danishani majles daidin. Sizin Shayad olar Salahitizi Vermilar vali bil ki azarbaican hamishaligh sooz danishanisan. Sanin Yadin hamishaligh tabriz javan narin beinin da ghalib va oni oz OShaghlarina Tarif lijakh lar! Aghaye Alami Azarbaican Gorsadi Ki Gana Satarkhan nar va bagher khan nar Va babak lar diarin da var! Va onin olmaghin da siz Gorsadiz Ki Sharaftinan 8 eil Bi Melatin Danishani Majles da. Eishalah guna Gun ola ki bi Yatmish Melat DOora!
Yashasin alami AYshasin azarbaican yashasin Gana alami.
ارسال کننده tabrizli, در تاریخ 02 ارديبهشت 1387 ساعت 17:39
بسم الله الرحمن الرحیم
مداد و سخن دانشمندان از خون شهیدان برتر است.
با درود و آفرین به نماینده ی واقعی و غیور ملت مسلمان ایران.
امتنان مخصوص این مسلمان معتقد را بخاطر اقدام جانانه و با ارزشی که کرده اید پذیرا باشید .
باشد که دیگر نمایندگان ملت مظلوم ایران نیز اندکی به غیرت آمده و حق این ملت نجیب را از ... نما بستانند.
مردم خانواده خداوند هستند و هر کسی برای آنان کار مثبتی انجام دهد مطمئنا در راه خداست و خدا اجر او را به درستی خواهد داد.
الذین جاهدو فینا، لنهدینّهم سبلنا.
ارسال کننده نوید, در تاریخ 02 ارديبهشت 1387 ساعت 17:35
حرف دل مردم رازدن عرضه مي خواهد اي مرد غيور ايران همه تورا دوست دارند.اگر صلاحيت تورا ناصلحان تاييد مي كردندتوحيف مي شدي
ارسال کننده سليمان, در تاریخ 02 ارديبهشت 1387 ساعت 11:59
خسته نباشي گرچه نبايد آدمها را با هم مقايسه كرد ولي فكر مي كنم مدرس دوباره متولد شده است اما اميدوارم به سرنوشت او دچار نشوي
ارسال کننده علي, در تاریخ 02 ارديبهشت 1387 ساعت 07:59
آقای دکتر من از شما خیلی ممنونم.
ولی اگه یادتون باشه یه بار به دانشگاه امیرکبیر تشریف نیاوردید به خاطر کسایی که شما رو تنها گذاشتند.مگه نه؟
ینه یاشاسین آذربایجان . یاشاسین آذربایجانین بیوک میللتی . یاشاسین آذربایجان اغلو
خواستم فقط بگویم شاید امروز مردم از ترس و وحشت آنگونه که شایسته شماست از شما حمایت نکنند اما مسلما همیشه تاریخ از شما بعنوان یک قهرمان دلیر یاد خواهند کرد.
ارسال کننده علی, در تاریخ 01 ارديبهشت 1387 ساعت 15:50
salam Aghaye Alami
Shoma yek bare digar manaye nomayandeye montaghed, monsef va shoja ra dar majles zende kardid. shoma haghe namayandegi mardom ra ada kardid har ja ke ma entezar dashtim shoma dar sahne hozor peyda karde va az haghe mardom va az sherafate ensan defa kardin. in karkarde mobarak shoma ra dar rooze ghiamat va dar zendegi donyavi rosefid khahad kard.
Zende bad sedaye ensan, Zendebad Azadi, Zende bad Akhlagh, Zende bad Sherafat
ارسال کننده Abbaszadeh, در تاریخ 01 ارديبهشت 1387 ساعت 15:40
درود بر مرد بزرگ خطه دلیر پرور آذربایجان
همسنگر مردان بزرگ تاریخ باقر خان و ستارخان
بر خود می بالم که مردان آزاده ای چون شما هنوز در مملکتم به مردم آگاهی می دهند
یاشاسین ایران و یاشاسین آذربایجان
ارسال کننده سروش, در تاریخ 01 ارديبهشت 1387 ساعت 13:59
جناب آقای اعلمی از دست من که کاری ساخته نیست اما از صمیم قلب برای شما دعا می کنم تا مبادا چوب بی عدالتی صدمه ای بر شما وارد کند و فریاد های شما اینبار ثمر دهد و ما شاهد برقراری جمهوری اسلامی در این سرزمین باشیم.
ارسال کننده میثم, در تاریخ 01 ارديبهشت 1387 ساعت 13:53
جناب اقای اعلمی اخرین نطق شما در مجلس شورای اسلامی در تاریخ واقعی ایران ثبت خواهد شد و ایندگان خواهند فهمید مردان روشنفکر در ایران چگونه از وجود خویش مایه میگذارند تا انقلاب اسلامی پا بر جا بماند اقایانی که هر روز بیشتر از دیروز انقلابیون اصیل را از قطار انقلاب پیاده مکنند خود نیز به یاری خدا به طرزی ...اخراج خواهند شد.تاریخ کشور ما پراز مردان شجاعی چون شما بوده وخواهد بود ارزوی قلبی همه ما اگاهی مردم ایران است به قول حافظ یارب این نودولتان را بر سر خودشان نشان کاین همه ناز ازغلام ترک واستر میکنند.
ارسال کننده داود علی شاد, در تاریخ 01 ارديبهشت 1387 ساعت 09:52
حضور شما در این سیستم ... کورسوی امید ماست.
البته شما رو که حذف کردن.
حالا که دیگه نماینده نیستید اقلان به روشنگریتون ادامه بدید.
ارسال کننده احسان, در تاریخ 01 ارديبهشت 1387 ساعت 01:38
janab agaye alami farmayeshaton kheyli matin va sarshar az hagigat ast vali shoma ra alan borideand vali javanane englab ra az sale 59-60 shorou be boridan kardeand baz jaye shokr ast ke shoma az digharan kami zoudtar bidar shodid dar in mamlakat az eslam khabari nist be name eslam har kari deleshan mikhahad anjam midahand bar khodavande motaal panah
mibarim az daste in bi
اعلمی: دوست عزیز! اگر نوشته های بنده را از سال 69 تا 78 در روزنامه سلام و همچنین مواضع دو دوره نمایندگی را که برخی از آنها در آرشیو سایت موجود است و انشاء الله بقیه آن نیز در همین وبسایت قرار خواهد گرفت مطالعه بفرمائید حتم دارم که در داوری خود تجدید نظر خواهید کرد و پی خواهید برد که هرگز در خواب نبوده ام که اکنون بیدار شده باشم. موفق باشید.
ارسال کننده کاربر, در تاریخ 31 فروردين 1387 ساعت 17:41
آقاي اعلمي با اين تفكرات كه ناشي از عصبانيت شماست نشان داديد كه شايستگي يك رجل سياسي را نداشتهايد شمايي كه چنين تصويري از جمهوري اسلامي مي سازيد به واقع نماينده اين نظام نيستيد الگوي نماينده در نظام اسلامي مدرس است كه قوانين موضوعه را نفي نمي كرد رهبري ركن ركين نظام است با اين سخنان سخيفي كه بيان كرده ايد چه منظ.وري جز زير سئوال بردن زهبزي داشته ايد اگر رهبري قابل بركناري است در همان قانون ميثاقي شرايط و لوازم و روش آن ذكر شده است اين نيست كه شخصي كه مانند شما از تريبون هاي نظام با سخنان واهي خود رهبري را بركنار يا متهم به بي لياقت بودن بكند به زعم شما تنها لياقتمدار ايران شمائيد و بقيه بي لياقتند اين عين استبداد و خودكامگيست كه خود را مخالف آن مي ناميد.
اعلمی: پیش از شما هم کسانی بودند که بخاطر حق گویی هایم فکر می کردند که رجل سیاسی نیستم ، برای اثبات "رجلیت" خود طی تذکری در مجلس به آنها پاسخی دادم تا ثابت شود که اشتباه فکر می کنند. شما را هم به آن پاسخ ارجاع می دهم! کسانی که که نطق ایراد شده را شنیده و خوانده اند نیک می دانند که اتفاقا دغدغه بنده اجرا شدن قوانین موضوعه است نه نفی آن.اجازه بدهید که مردم و تاریخ قضاوت نمایند که سخنان بنده سخیف و ناحق بوده یا شما و کسانی که مانند شما می اندیشند! متاسفانه در کشور ما امثال شما کم نیستند که هرگونه انتقاد مشفقانه و بیان حقایق قانونی را توهین تلقی می کنند. لطفا یکبار دیگر این متن رامطالعه بفرمائید و هر جا که تصور می کنید مصداق توهین و نفی قوانین موضوعه است را در همین محل یادداشت بفرمائید.
ارسال کننده مهمان, در تاریخ 31 فروردين 1387 ساعت 17:37
تاسف می خورم که چرا توبه نمی کنید و می خواهید معاویه گری خود را به حساب علی محوری بگذارید. اون آخوند ... که شما به هش گفتید شعبون بی مخ . هه هه هه
ارسال کننده به تو چه, در تاریخ 30 فروردين 1387 ساعت 19:26
سلام همیشه تبریز ازشما به نیکی یادخواهد کرد شما قهرمان داستانهای آینده آذربایجان هستید
ارسال کننده نادرسعادت, در تاریخ 30 فروردين 1387 ساعت 18:10
اعلمي جنابلاري سيزه گون آيدين دييرم.
اعلمي تبريز و آذربايجان نماينده سي سئچيلدي و 8 ايل بو يوردون حاقينا اياق دويدي. من اوز وريمدن و بوتون آذربايجان ميلي يولوندا حركت ائدنلر وريندن سيزه اوز مينتدارليغيمي بيلديريرم.
ايسترمز ميلت سيزه گينه راي وئره لر .
اعلمي ميلتين اورگينده دي و اولارين اورگينده تاريخين داوام اولدوغو قدر آذربايجانين نماينده سي اولاجاقدي.
حيدربابا مرد اوغوللار دوغگونان
نامردلرين بوروننارون اوغگونان
ياشاسين آذربايجان ايگيت لري
ارسال کننده آراز, در تاریخ 30 فروردين 1387 ساعت 17:29
باسلام خدمت جناب آقای اکبر اعلمی:
آقای اعلمی من جزو کسانی هستم که در وقایع اول خرداد تبریز چند باری به صورت تلفنی با شما صحبت کرده ام آنهم ساعت 11 شب.(البته اگه کسی ساعت 11 شب به خود من زنگ بزنه....)و البته تماس با شما حتی به آزادی تنی چند از دوستان هم انجامید که البته جای تشکر وقدر دانی فراوان دارد.اما خواستم این راجویا شوم که در جایی خواندم که گفته بودید::((در یکی از میادین تبریز نا گفته ها را برای مردم خواهم گفت))
حال میخواهم بدانم که آیا وقت آن فرا نرسیده است؟؟؟
ما هروقت تو تبریز میبینیم تو خیابانهای بازار مامور زیاد ریختن فکر میکنیم حتما شما میخواین به گفته خودتون عمل کنین.
البته هر وقت شما صلاح بدونین مردم هم پشت سر شما هستن.
ارسال کننده azarbai, در تاریخ 30 فروردين 1387 ساعت 15:23
من تهران دانشگاهینین آذربایجانلی اویرنجیلرینین طرفیفیندن، سیزدن درین تشکوءرلریمی بیلدیریرم. یاشاسین اعلمی، آذربایجانین یئنی بابکی
ارسال کننده الیار, در تاریخ 30 فروردين 1387 ساعت 15:10
مرحبا به اين مي گويند نماينده ملت
درود بر شما من افتخار ميكنم ايرانيم چون افرادي مثل شما دارم
ارسال کننده احمد, در تاریخ 30 فروردين 1387 ساعت 13:51
با سلام خدمت شما آقای اعلمی .هر از چند گاهی جرقه ای میدرخشد و نوید آینده ای درخشان را برای ایران میدهد.تبریز با هدیه کردن شما به جامعه ایرانی باز هم نشان داد که آذربایجان بخشی جدایی ناپذیر از ایران است و کسانی که میکوشند تا تلاش برای احقاق حقوق مردم ایران از جمله تبریز را به جدایی طلبی و یا وابستگی به بیگانه نسبت دهند خود با مردم ایران بیگانه اند .کسانی که در کتابهای مدرسه برای ما از کاخهای طاغوت میگفتند و یا از خوش گذرانی و بی لیاقتی و استبداد شاهان ولی امروزه خود شاهد کاخهایی به مراتب بزرگتر و با شکوه تر از کاخهای طاغوت هستیم.کسانی که با شعار اسلام به میان آمدند ولی حالا با راه انداختن جنگ بین فرهنگ ها و قومیت گرائی ایران را به سوی سراشیبی نابودی به پیش میبرند کسانی که خود را از جبهه و جنگ میدانند ولی حتی یک بار هم آن را درک نکرده اند .مگر ایران شاهد حکومت عباسیان نبود ؟ مگر عباسیان خود را مسلمان ناب خطاب نمیکردند؟باز هم سرداری از خراسان بود و یا سرداری بنام بابک از آذربایجان که آنها را به مرز نابودی پیش برد و ایران را از فنا نجات داد آری سرداری از ایران چه آریایی چه ترک چه عرب و... همه از ایران نه قومی خاص. همه از ایران و برای حکومت عدل . نه حکومت آقا زاده ها و تازه به دوران رسیده ها.
ارسال کننده آلتای, در تاریخ 29 فروردين 1387 ساعت 23:55
gardashim kash bolari diianda, orda kafan da giieidin
alah sanan razi olson
ارسال کننده nima, در تاریخ 29 فروردين 1387 ساعت 23:35
مجلس بدون اعلمي معني نداره تنها كسي كه از حقوق مدني ملت آذربايجان دفاع ميكرد اعلمي قهرمان بود درود بر او و مردم آذربايجان[size=12][/size][code][/code]
ارسال کننده علي, در تاریخ 29 فروردين 1387 ساعت 21:06
سلام بر اعلمي
درود بر شما
به ما گفتند همراه انقلاب اسلامي، دوستي و مهرباني و عدالت و صفا و صميميت و ديانت و از خودگذشتگي و خداجويي خواهد آمد!
به ما گفتند اسلام بر زندگي ما سايه خواهند افكند كه دين مهر و اخلاق و كرامت انسان است.
به ما گفتند انسان در سايه نظام اسلامي خداگونه مي شود و كرامت و ارزش خود را باز مي يابد
به ما گفتند هيچ كس به جرم ابراز عقيده تحت پيگرد قرار نمي گيرد؛
به ما گفتند رفتار و سيره پيامبر رحمت و عطوفت و ائمه معصومين سرمشق حاكمان خواهد بود؛
به ما گفتند روحانيت در جايگاه خودش يعني تبليغ دين انجام وظيفه مي كند و در امور اجرايي حكومت دخالت نمي كند؛
به ما گفتند مملكتي خواهيم ساخت كه الگوي كشورهاي ديگر باشد و همه به حال ما غبطه بخورند و شهروند ايراني شيعه به ايراني و شيعه بودن خود مباهات كند و هر ايراني مايه فخر اسلام و مسلمين باشد؛
به ما گفتند شما را از دغدغه زخارف دنيوي رها مي كنيم تا مانعي بر سر را تعالي شما نباشد و بهشت به سوي شما پر بكشد
.....
اما آنها بر سر عهد خود نايستادند و ما كه آنان را در روزهاي سخت انقلاب و سخت تر جنگ تحميلي ياري كرديم نمي دان چرا احساس كرديم كه باخته ايم! نه تنها به ساحل آرامش نرسيديم؛ نه تنها آرزوهاي زيبايمان بر باد رفت؛ بلكه با روشها و سياستهاي آنها و شيوه حكمرانيشان، دنيايي تر شديم، كينه و حرص و ولع بيشتر و به دنيا چسبيدن در ما زبانه كشيد و رنج تهيه معاش، دنياي ما را از آخرت يزيد بدتر كرده است. نگران آن هستيم كه بي دين از دنيا برويم؛ اعصابي به هم ريخته داريم، مضطربيم، نا اميد از آينده اي روشن و بلاتكليف در منجلاب زندگي رزومره غرق شده ايم! همه فكرمان شده است خريد مرغ، اجاره مسكن، و قيمت جديد گوجه فرنگي!
ارسال کننده پاك نيت, در تاریخ 29 فروردين 1387 ساعت 18:51
با عرض سلام حضور نماینده محترم شهر تبریز
با تمام توضیحاتی که جنابعالی در مورد پا بند بودنتان به نظام فعلی ابراز داشته اید. باید قبول کنید که روبسپیر دانتون را بقتل رساند (به عنوان ضد انقلاب) دوما شما خودتان هم می دانید که ما آذربایجانیها در سیستم ... شهروند درجه 2 هستیم و شما نماینده شهروندان درجه 2 هستید. و بعدا خواهش می کنم به تهران هویت ما و اینکه ما فرزندان این خاک هستیم ما ترک هستیم و ما آریایی نیستیم واینکه اصلا تاریخ ما فرهنگ ما و ... بر روی این خاک را بقبولانید که متاسفانه ناممکن است زیرا فاش... را تمام ملتهای جهان از بین بردند
ارسال کننده علی, در تاریخ 29 فروردين 1387 ساعت 16:33
پدر بزرگوار, نماینده محترم مردم غیور تبریز سلام.
به مردم تبریز می بالم که با درایت خود چون تویی را به نمایندگی خویش برگزیدند.
چه نیکو سخن گفتی و چه نیکو داد دل دانشجویان و جوانان کشورت را منعکس کردی. درود بر تو که آزاده زیستن را آموختی. درود بر همه آزادمردان وزنان. زنده باد ایران آزاد. زنده باد اسلام ناب.
ارسال کننده مهدی دانشجو, در تاریخ 29 فروردين 1387 ساعت 16:13
درود بر شهامت،راستی و صداقت والای اکبر اعلمی که در این جامعه همه چیز را رها کردند،باختند ولی اعتقاداتشان را رها نکردند،به مردم پشت نکردند.درورد بر شرف وشجاعت شما آقای اعلمی،به راستی که فرزند دیار آذربایجان هستید،درود بر تمامی انسانهای آزاده وبزرگ.خیلی مایلم برای سومین بار از نزدیک با شما ملاقات کنم
ارسال کننده محسن, در تاریخ 29 فروردين 1387 ساعت 15:30
برادر عزیز
سخن از زبان ما می گویی
سلام
ما را به رخت و چوب شبانی فریفتند
این ... سال هاست که با گله آشناست
تندرست و ماندگار باشید
بیان زیبا و منسجم و محقانه شما نشانه حق جو بودن شماست و محال است کسی بتواند در برابر این جملات استدلال در رد آن ها بکند اما با به هر حال ....
ارسال کننده علی تدین, در تاریخ 29 فروردين 1387 ساعت 14:29
من اهل بجنوردهستم.وبه خاطر تحسين هايي كه آقاي گرامي مقدم ازشما ميكرد.ماباشما بيستر آشنا شديم واز شما حمايت مي كنيم.اميدوارم كه دربرابر نقض قوانين از طرف بعضي از آقايون(اصولگرا) وحاميان آنها و زير پا گذاشتن فرامين وقوانين انقلاب اسلامي وگوش نكردن به فرمايشات امام راحل از طرف آنها.شما ساكت ننشينيد وبه بقيه ي برادران اصلاح طلب نيز اين را گوش زد كنيد.موفق باشيد.
سلام آقاي دكتر اعلمي
منده بو ميللتين بير اوزوي اولاراخ درين تشككرلريمي سيزه بولدورورم. سيز مقاومت و مبارزه نين معنايسن بيزلره داهي آيدين لاتديز.
من بير سرباز كيمين اسلام و ميلت يولوندا دويوشماقا حاضيرلئغيمي بيلديريرم.
ارسال کننده yashar, در تاریخ 29 فروردين 1387 ساعت 11:15
ساغ اول
یاشا
باشمیز سنن اوجادیر
سنه غرور الیریغ
یولووا دوام اد سنینلیک
ارسال کننده قرنقوش, در تاریخ 29 فروردين 1387 ساعت 10:58
جناب آقای اعلمی به حق به عنوان یک ایرانی از شجاعت، راستی و حق طلبی شما سپاس گذارم. هر چند که می دانم با یک گل بهاری نخواهد آمد اما امید که همین چند گل راستین باقی مانده از گلستان انقلاب، خسته نشوند و استوار به راه حفظ ارزشهای خود ادامه دهند.
ان الله مع الصابرین
ارسال کننده علیرضا مهری, در تاریخ 29 فروردين 1387 ساعت 08:55
جناب آقای اعلمی با سلام و آرزوی بهروزی برای شما نماینده واقعی ملت بی شک تاریخ در مورد شجاعت جنابعالی قضاوت خواهد کرد(ما نخواهیم از این پس به تو ای زاهد خشک اقتدا کرده و یک عمر گدایی بکنیم بلکه نان از عمل خویش بیاریم به کف به خداوند جهان شکر و ثنایی بکنیم.شعر از مرحوم عبدالقادر یزدان پناه
ارسال کننده داود فکور, در تاریخ 29 فروردين 1387 ساعت 08:22
سلام. من به عنوان يك تبريزي به داشتن نماينده اي چون شما افتخار مي كنم. از خداوند مهربان و قادر براي شما سلامتي و پايداري در راه حق را خواستارم.
ارسال کننده جواد فلاح, در تاریخ 29 فروردين 1387 ساعت 00:59
جناب آقای اعلمی
متن آخرین سخنرانی شما را بدقت خواندم و از آنهمه سوز دل و نگرانی برای ملت و نظام و عدالت و ... لذت بردم. خدایت خیر دهد و هر کجا هستی موفق باشی. من که این سر دنیایم و از نظر فکری هم در دنیای غریب خودمم.
می خواستم نظری بیطرفانه و (شاید از سر دلسوزی مثل شما) بدهم. سخنرانی شما بنظر من مثل یک خداحافظی سوزناک بود ولی می خواهم دو نکته را بگویم که در ایران یکی باب هست و دیگری نیست (در مقایسه با فرنگ).
اول آنرا می گویم که باب نیست. وآن اینست که مثلا نباید از شما بپرسند همه حرفهای آخرتان درست (فعلا به درست یا غلط بودن واقعی همه آن کاری ندارم) ولی شما چندین سال در این مملکت که همه مان دلمان برایش می سوزد مسئول بوده اید. خود شما در این مدت طولانی برای این کشور چه کرده اید. برای محرومین و پابرهنه های این ملت چه کرده اید. مثلا به چه لایحه هائی رای منفی یا مثبت داده اید. چرا داده اید. آیا در این مدت در راستای سخنرانی آخر خودتان چه اعمالی انجام داده اید. آیا در کارهایتان هدف دیگری (سیاسی) نداشته اید. خلاصه یک مسئول در انتهای مسئولیتش بنظرم خوبست گزارشی از عملکردش بدهد. و صادقانه تلاشهایش و کوتاهیهایش را بنمایش در برابر ملت و تاریخ بگذارد. بنظرم سخنرانی شما کلا از این وادیها بدوربود. دلم می خواست راجع به گذشته خودتان و فرصتهائی که برای خدمت به مردم عزیزمان داشته اید، عملکردتان ، عملکرد دوستانتان (مثبت و منفی) 'در راستای سخنرانی آخر' (یعنی عدالت و نقش مجلس در نظارت بر دولتها و ...) هم می گفتید، که ظاهرا اینکارها در ایران باب نیست.
و اما کاری که بجای آن در ایران ظاهرا باب است آنست که توپ را به زمین حریف بیندازند. از بقیه مسئولین مملکتی، مستقیما یا غیر مستقیم، با توهین یا کنایه یا هر جور دیگری سخن بمیان آوریم و آنها را بکوبیم. مشکلات را بگوئیم و اینکه چگونه دیگران وظیفه خود را انجام نمی دهند. گوئی خود گوینده و حوزه تخصصی اش پاک پاک است و بهتر از این هم نمی تواند باشد. چندی پیش در خبر ها خواندم که آقای شریعتمداری (کیهان) صحبت کرده و به روند برخورد قضائی با مفسدان اقتصادی در جامعه حسابی توپیده است. آخه قوه قضائیه به حوزه کاری آقای شریعتمداری مربوط است، یا مفسدان اقتصادی؟ ایشان چرا راجع به وضعیت رسانه ها در ایران، اقبال ِ رو به ازدیاد به رسانه های خارجی در این زمینه، راهکارها و ... صحبت و تلاش نمی کند. باید همه سعی مان در محکوم کردن مخالفانمان باشد؟!
راستی یک سئوال هم آخر کار دارم. دلم میخواهد بدانم حالا که بهر دلیل (درست یا غلط) فرصت خدمت در سنگر مجلس از شما گرفته شده است، باز هم خود را خدمتگزار مردم می دانید؟ تلاش خواهید کرد در سنگر دیگری به این ملک و ملت (که طبق ظاهر ِ سخنرانی ِ خوبتان، دلتان خیلی برایش می سوزد و من هم خدائی می خواهم به آن معتقد باشم) خدمت کنید؟ آیا آن درد دل خدمت به مردم و عدالت را در دل و سخن و عمل نگه خواهید داشت و در جای دیگری عملا دنبال خواهید کرد؟ آیا این حرفهائی که زده اید فقط برای تربیون مجلس و کوبیدن دیگران و سپس خداحافظی با همه آنها خوب خواهد بود. آیا نمیخواهید مانند نماینده دیگری به آمریکا بروید و درد دل خود را به او (که علیرغم عملکرد صحیحش در بعضی روابط اجتماعی داخلی خودش دشمن قسم خورده دین و استقلال و رای ماست) بگوئید. و از او کمک یا راه حل بخواهید.
هر کجا می روید دست خدا همراهتان باد. از اینکه زیادی مصدع شدم عذر میخواهم.
اعلمی: وظیفه نماینده این است که چشم و گوش و صدای ملت در مجلس باشد و بنمایندگی از سوی ملت گریبان حاکمیت را گرفته و نسبت به استیفاء حقوق آنان اقدام کند و اگر در این مسیر کارگزاران کشور از مسیر درست منحرف شدند آنها را با استفاده از ابزارهای نظارتی و قانونگذاری به راه درست هدایت نماید.ابزار مجلس و نمایندگان برای انجام وظایفشان عبارتست از قانونگذاری،تحقیق و تفحص،استیضاح(که کار جمعی است)،موافقت و مخالفت با طرح ها و لوایح،اظهار نظر در مورد مسائل داخلی و خارجی،ایراد نطق و سوال از وزرا و...اگر جنابعالی تا کنون اخبار و مذاکرات مجلس را پیگیری کرده باشید اذعان خواهید کرد که در هیچیک از زمینه های فوق نه تنها کوتاهی نکرده ام که به شهادت گزارش های رسمی ارائه شده از سوی مجلس در انجام برخی از آنها پیشتاز نیز بوده ام و اگر تا کنون امکان پیگیری موارد اشاره شده را نداشته اید که جای تاسف دارد و امیدوارم پس از تکمیل شدن مطالب این وبسایت حتما پاسخ خود را دریافت نمائید.
اعلمی: وظیفه نماینده این است که چشم و گوش و صدای ملت در مجلس باشد و بنمایندگی از سوی ملت گریبان حاکمیت را گرفته و نسبت به استیفاء حقوق آنان اقدام کند و اگر در این مسیر کارگزاران کشور از مسیر درست منحرف و کج شدند آنها را با استفاده از ابزارهای نظارتی به راه درست هدایت نماید.ابزار مجلس و نمایندگان برای انجام وظایفشان عبارتست از قانونگذاری،تحقیق و تفحص،استیضاح(که کار جمعی است)،موافقت و مخالفت با طرح ها و لوایح،اظهار نظر در مورد مسائل داخلی و خارجی،ایراد نطق و سوال از وزرا و...اگر جنابعالی تا کنون اخبار و مذاکرات مجلس را پیگیری کرده باشید اذعان خواهید کرد که در هیچیک